V Praze začala stavba tramvajové trati na Dědinu, hotovo bude koncem roku 2023
Tramvajová trať Divoká Šárka - Dědinská, vizualizace. Pramen: DPP
Trať bude dlouhá 2,3 kilometru, na kterých vznikne pět párů zastávek.
Trať bude dlouhá 2,3 kilometru, na kterých vznikne pět párů zastávek.
Od Ruzyně k letišti. Správa železnic vybrala podobu terminálu Dlouhá Míle
https://www.e15.cz/byznys/reality-a-stavebnictvi/od-ruzyne-k-letisti-sprava-zeleznic-vybrala-podobu-terminalu-dlouha-mile-1392229
Pravidelná údržba těch větví bude asi docela náročná, a na tom listí to bude dobrá klouzačka pro tramvaje jak na Mariánských hradbách. Tam když nějaké auto zůstane stát na přejezdu, tak vzniknou dobrodružné chvilky.
pokud zůstane auto stát na přejezdu tak klidně tomu řidiči přeju tu nehorší možnou variantu jak vyjít ze srážky s tramvají. V pytli. Černým. Se zipem.
Podobne useky jsou u Prazskeho hradu a na Brevnove,…
No moc nadšený z toho nejsem. Tramvaj je v okrajových částech města proti autobusu zoufale pomalá. A navíc, zatímco nyní jsem z Řep za cca 15min 225 na metru bez přestupu, teď to bude s přestupem na pomalou tramvaj s mnoha zastávkami 🙁
Hmm…a zrovna na Evropské by bylo možné vybudovat segregovanou rychlotrať…
Myslím, že by stačilo zachovat přímý autobus na metro.
Evidentně se můj názor spoustě lidí nelíbí, ale já tam jezdím často a tramvaj je pomalá plus má mnoho zastávek, teď ještě budu muset přestupovat. Zvláště mimo špičku to bude na dlouho, jako všude v Praze…
A to jako kde?
Napřed Thákurova – Hadovka, později v celém úseku až na tu Dědinu…
Úsek mě nezajímá. Kde přesně chcete tu segregovanou trať stavět? Už se tam nevejde, pokud ji nechcete celou zvednout nad úroveň ulice a vést po viaduktu.
Vzhledem k tomu, že je velký odpor proti tunelu pod Střešovicemi tak se vlakem na letiště ještě hoodně dlouho nesvezeme. Je tedy načase protáhnout tam, alespoň tramvaj.
Tramvaj na letiště by přinesla jen a pouze delší jízdní doby + delší přesun k metru na Nádr. Veleslavín
Pokud by jezdila z Divoké Šárky na letiště po samostatném tělese tak by byla mnohem rychlejší než autobus. A kdyby trat vedla středem Evropské ke starému letišti a dál po samostatném tělese tak by také byla o něco rychlejší. Určitě v případě preference na křižovatkách
Podle těch nápadů s tramvají na letiště lze vždy zcela spolehlivě identifikovat člověka, co v životě letěl letadlem tak na koupák do Hurghady a po návratu z tý slávy na něj netrpělivě čekal tchán s oktávkou. Nikdo, opakuju nikdo, kdo někam přiletí, se nehodlá plazit do města něčím, co staví na každé mezi a do čeho na tý každý mezi furt někdo přistupuje. Tuplem, když má nějakej kufr. A už vůbec nechce nikde řešit nějaký přestupy. Tramvaj na Havlák je v současný době kolosální hámotina a smysl by dávala maximálně tak ve chvíli, kdy by obsluhovala i něco mezi Dědinou… Číst vice »
Zaleťte si do Porta. Tam tramvaj na letiště funguje velmi dobře.
V Edinburghu tram letiště – centrum funguje velmi dobře. Využil jsem mnohokrát.
To sice možná ano, ale neřeší vám to ideální konečný stav, a to přímý spoj do centra. Plus rychlejší jízdní doby se dá úplně v pohodě dosáhnout tím, že pošlete 119 bez zastávek po dálnici
Proč není ten travnatý pás až ke kraji? To by výrazně snížilo hlučnost (tedy pokud by měl automatické zavlažování). Taky doufám, že ta vizualizace toho parkovacího domu je jen zastaralá a ve skutečnosti to bude vypadat úplně jinak.
Trochu mě pak mrzí, že naše normy mají mnohem větší nároky na tramvaje než na auta a tak hluk z projíždějícího autobusu je v noci v pořádku zatímco hluk z mnohem tišší tramvaje je problém. Ty normy by se měly zjednodušit a řešit hluk obecně a ne pro každý provoz zvlášť.
Předpokládám že kostky tam jsou kvůli průjezdu složek IZS, jinak by se tam vedle kolony aut nevešly.
Doufám, že na to zase není nějaká stupidní „všeprodražující“ norma (jako třeba že před českým železničním tunelem musí být vyasfaltovaná plocha o velikosti fotbalového hřiště pro IZS, zatímco snad všude jinde ve světě to zvládnou i bez toho). V ulici Vlastina totiž nikdy žádná kolona směrem na Drnovskou nebude a pokud tam dojde k velké nehodě, která by zastavila provoz, bude i tak jednodušší tam dojet z druhé strany. Lidé co žijí v okolí tedy budou celý život mít mírně zvýšený hluk z tramvají pro případ čistě hypotetické situace. Na Bělohorské se IZS a auto vedle sebe nevejdou nikde a… Číst vice »
A ve vzdálenější budoucnosti tam kolony nebudou teprve, protože dovnitř Pražského okruhu se pak nebude smět jezdit mimo IZS a zásobování.
A pak budou tramvaje až na okraji důležité, aby obyvatelstvo mělo čím jezdit…
To opíráte o jaký argument nebo úvahu?
O suchdolské úvahy 😀
Co takhle v rámci napojování nové trati přesunout zastávku Vozovna Vokovice ke křižovatce s ulicí Za vokovickou vozovnou, aby měla větší smysl i pro novou zástavbu Libockého dvora, a přejmenovat zastávku Nad Džbánem na nějaký existující místní název? Ulice Nad Džbánem neexistuje, zato existuje ulice José Martího, kde se dokonce nachází vysoká škola.
Ulice Nad Džbánem možná neexistuje, ale Džbán existuje a zastávka nad Džbánem taky. Naopak ta ulice José Martího nenese žádný existující místní název, ale je pojmenovaná nahodile podle nějakého Kubánce, který k lokalitě nemá žádný vztah.
Zvyklosti v pojmenovávání ulic ale nevelí, že daná osoba musí být s místem nějak spjatá. Vzniká tak místní pojmenování, které pak MHD kopíruje. Žádná lokalita zvaná „Nad Džbánem“ neexistuje, neměla by tedy existovat ani zastávka toho jména, je to příliš obecné, stejně tak jako se zast. Sibiřské náměstí nejmenuje „U Stromovky“.
Pojmenovávat zastávky MHD podle ulic je bez fantazie…
Hlavně je to poslední řešení z nouze, když už fakt v okolí není nic důležitého, podle čeho tu zastávku pojmenovat.
Zvyklosti pojmenovávání ulic nevelí, že se ulice mají pojmenovávat nějak smysluplně, a zvyklosti pojmenování zastávek zase nevelí, že by se zastávky měly pojmenovávat zrovna podle ulic a ne podle toho, kde ta zastávka je.
Pokud by se některá zastávka jmenovala „U Stromovky“, tak pak už by to jako název zastávky bylo jednoznačné, protože by se tak pochopitelně nemohla jmenovat žádná zastávka na jiiné straně Stromovky. Takhle nějak vlastní jména fungují.
V tomto pripade je s mistem spjaty Dzban uz od 60-70 let minuleho stoleti, ktery je znamy kazdemu… je to jako ostatni mistni nazvy, a tendence rusit takove nazvy je, coz je podle me hloupost – nazvy jsou prakticky po desitky let nekdy i mnohem dele zazite…
Namatkou:
Harfa – oblast krizovatky Freyova-K Zizkovu / Ceskomoravska-Podebradska… – prejmenovana
Vapenka – u zizkovske vozovny – prejmenovana
Andel – zustava
Rysanka – zatim zustava a snad i zustane
Pod Safrankou – …
a dalsi
Tak ať se ta zastávka jmenuje Džbán – ale na to je to zas příliš daleko, to by musela být u nějakého hlavního vstupu, podobně jako „Zoo“.
Doufám, že nemáte problém s tím, že v okolí Evropské jsou i ulice jako Tibetská, Arabská, Nigerijská, Africká, atd….když tedy místopisně nesouvisejí…
Je pravda, že tyhle nahodile přidělované názvy ulic losované z klobouku celý ten systém trochu degradují, ale budiž, při stavění sídlišť na zelené louce to moc jinak dělat nejde.
Ale jistě existence takových názvů není důvod k tomu, aby se podle nahodile pojmenované ulice pojmenovávalo něco, co může být z podstaty významnější než ta ulice.
No ony právě z klobouku tahané nejsou, jinak by třeba na jednom sídlišti nebyly podobné názvy ulic.
„U Stromovky“ by bylo nejednoznačné vždy, prostě proto, že Stromovka je velká. Stejně tak jako by bylo nejednoznačné pojmenovat nějakou zastávku „Sokolovská“, proto zde zastávky nesou jména příčných, byť méně známých ulic. Stejně tak by mělo smysl „José Martího“ nebo třeba „Fakulta tělesné výchovy a sportu“ – tu zná dost lidí a zastávka plní funkci hlavně pro ni.
A nějak nám zapadlo to přesunutí zast. Vozovna Vokovice 😁
Kde má být konečná autobusu 225? Před Deltou není nakreslené žádné obratiště.
Ve šrotu…
Když se někam zavede tramvaj, tak k čemu autobus…
Co se týče vizualizace – nějak neslyším řev grýndýláků, že je to špatně, že tam nemá být tráva ale FVE.
Tak ještě 3,5km a budeme na letišti. Za dalších 30 let?
Tramvají? To jedině až bude mezi Dlouhou Mílí a letištěm souvislá zástavba. To by těch 30 let mohlo sedět.
Proč – akorát nepojede 50, ale 80 km/h…
Je celkem běžné, že kolejová doprava funguje i v extravilánu. Jestli tomu budeme říkat „tramvaj“, nebo „železnice“ je asi jedno. Říkejme tomu třeba tradičním názvem „drobná elektrická dráha“, tak se říkalo jak dráze Praha – Vysočany, tak Bechyňce.
A bude tam za 30 let ještě letiště?
Nebude. Z různých finančních důvodů bude provozováno pouze letiště ve Kbelích.
Ale (rychlo)tramvaj bude zavedena stejně v rámci nuceného přestupu po zákazu aut v Praze.
Dobrý model, co?
Výtečný…to víte…8 km2 je 2 500 t mouky nebo 15 200-20 000 t brambor…´
Zdaněna však nebude jen znehodnocená plocha, ale i emise 😀
Dnes tedy jedete bomby.
😀 tady je zase někdo prorok…
Jenže s nejspíš na vždy zákazem nočních tramvají, a s omezením rychlosti na 30 km/h.
Furt lepsi rozumna trat bez nocnich linek a s tricitkou, nez kopie Plotni.
Nevím co máte proti Plotní.
Hlavně ty zdi.
Vlastne nic, jako ucebnicovej priklad, co vsechno muze byt na mestsky ulici spatne, je temer dokonala. A to malo, co ji k dokonalosti chybi, doplni Dornych hned vedle. Ale nekopiroval bych ji, odstrasujici priklad tohoto kalibru bohate staci jeden na celou zemi. Idealne kdyby stacil jeden na celou Zemi.
Ale kdepak. Až budou jezdit přímé tramky z centra ve dne, lidi budou chtít stejné přímé tramky i v noci, protože tramvaje jedou na zajímavější místa.
Mám obavu že zákaz nočního provozu je součástí stavebního povolení = trať by se musela minimálně překolaudovat a znovu řešit všechny papíry.
Ani to nepomuze, tramvaj by nesplnila hlukovy limit, je trochu prisnejsi nez u silnicnich vozidel, takze autobus muze, tram ne… a to bude platit u vetsiny novych tram. trati, dokud DPP nekoupi lepsi tramvaje..
Já myslel samozřejmě tehdy, pokud by se normy změnily. Předpokládám, že tak jednoduché, jako že norma se změnila = od zítra se může jezdit to asi není.
Copak lepší, ale hlavně lehčí.
15T má hmotnost 1 341 kg/m délky,
T6A5 1272-1326 kg/m
14T 1 266 kg/m
KT8 1 254 kg/m
T3R.P 1 160 kg/m
EVO1 1 324,5 kg/m
EVO2 1 270 kg/m
B. Flex. W. 1242 kg
NF 10 1 065 kg/m
Mnichov S 1 178,5 kg/m
Mnichov T 1 219 – 1 295 kg/m
Hmotnost na metr moc na hluk vliv nemá spíš na nápravu, ale hlavně rychlost jízdy.
Tak proč mám pokaždé pocit, že pod 15T duní vozovka?
Kdyby jen to, ale pokud mate cas, nekdy zajedte na Olsanku (Olsanske nam.), gtam je krizovatka tram. a defekt na koleji ve smeru centrum,…
T3 – pres vyhybky a defektni kolej nesysite rozdil oproti jizde po rovne trati – prakticky ticho…
15T – pres vyhybky rachot a po tom defektu to je o usi… Jako by na podvozku vse drncelo a rachotilo…
A komu ten hluk vadí? No samozřejmě místním. Takže kdyby se domluvili a společně napsali petici na porušení limitů, určitě by to prošlo. Jinak to znamená, že zájem nemají.
tak se vykašlat na hlukový limity? pokud tam někomu vadí noční provoz tramvají tak ať si zvykne nebo táhne!
Bohužel. Ani materiály o rozvoji PIDu s protažením noční linky 91 nepočítají. Bude muset stačit 910, kaštanstvo si rádo přestoupí, nebo se pěkně projede kloubovým autobusem autobusem už z centra skrze mnoho zatáček, kopců a rezidenčních oblastí.
Kvůli nočním „hlukovým“ omezením chytají zpoždění i poslední tramvajové spoje denní dopravy, tak akorát na to, že ujedou autobusové přípoje, přitom jde o vazby, které nabídne vyhledávač spojení. Hlukové normy, mimochodem jedny z nejpřísnějších v Evropě, úřadují více, než je zdrávo :/
Vždyť je mají – poslední tramvaje přijíždí až po 23.hodině 😀
Kde je psáno že tam má být omezení rychlosti? A má to být v celé délce nebo v nějakém úseku?
No…co myslíte…bude tam někdo potřebovat noční tramvaje, když v celé republice bude povinná zavírací hodina ve 22:00?
OMG 🤦🏻♂️🤷🏻♂️
Co je to za blbost?
Jakekoliv rozsireni ekologicke dopravy je pro mne pozitivni zprava. Dekuji.
Pro mě tedy teď ne, neboť ČR není v takové kondici, aby si mohla dovolit v těchto časech vyhodit oknem 1,1 mld. Uvidíte velice brzo to pocítíme všichni.
Přesně tak. Musíme zaříznout investice do dopravy. To se historicky osvědčilo.
Jak do které dopravy a jak kterým způsobem. Leccos by se dalo vynechat a bylo by lépe. To neplatí o této trati.
Věčné opravy D1 by se daly omezit…
Jste jako ta dáma, co říkala, že si nečistí zuby, protože jí z toho čištění bolí dásně. 😀
Právě proto, že ČR není v takové kondici, tak musí investovat do kvalitnějších druhů dopravy. A tou je tramvaj a trolejbus a metro.
🤦🏻♂️
Jojo…stejně energicky pak bude možné omezit smraďochy v autech…
Možná se pletu, ale myslel jsem, že v místech tramvajové smyčky bude jednou stanice „rychlodráhy“ Dlouhá míle. To se pak smyčka bude přejmenovávat? Nebo je Dědinská (divné slovo) jen pracovní označení?
Nene, právě že nádraží bude o něco dál, za D0 u OC Šestka. Tramvaj by tam měla být prodloužena při budování nádraží Dlouhá Míle a být tam etapovitě ukončena (viz rozvoj linek 22-32)
Díky.
Asi aby zaměstanci obchodů v OC měli zajištěné dojíždění do práce (podobně jako bus č. 180)
V místě tramvajové smyčky je autobusová zastávka Dlouhá míle. Takže je možné že se tak bude jmenovat i konečná tramvaje a po prodloužení k vlakové zastávce se přejmenuje na Dědinskou.
Kéž by. Tady to sice není otrocké „Dědinskaja“, vedle je Dědinská ulice, leč stejně nechápu, proč pro konečnou nestačí prostě Dědina.
Protože dědinami pojede celou dobu z Nádraží Veleslavín 😀
Ale to je mistni nazev… Sidliste „Na Dedine“, ev. Sidl. Dedina… je to logictejsi nazvat zastavku „Dedina“…
Dnes se sice jmenuje Dlouha Mile, ale ta je jaksi o kus dal…
To není důležité, protože žádná „rychlodráha“ v dohledné budoucnosti nevznikne.
A i kdyby čistě náhodou ano, tak kus dál.
Vy jste jeden z těch, co proti ní protestují, že? Přiznejte se 🙃
Jinak stavba reálně už asi 14 dní probíhá, od včerejška by snad už měla být uzavřena část ulice Vlastina.
Podle mapky bude končit noční linka 91 stále na točně Divoká Šárka. Nechápu…
Tramvaj asi neprojde hlukovými normami, resp. je to držhubné, že v noci bude ticho. Haha, 910 jezdí asi na bazerky, bez motoru…
V Česku je problém že norma je absolutní a nějaké přihlédnutí k místním specifikům se nepřipouští. Navoc jak píše předřečník – velká část obyvatel toho sídliště o žádnou tramvaj nestojí.
To mají smůlu…
Pokud se nenajdou kdovíjaké zdroje ropy, u kterých se nebude potřeba ohlížet na tamější politickou situaci…tak je nevyhnutelně nutné nahrazovat autobusy tramvajemi nebo trolejbusy.
Wtf, a to nocne tramvaje na Milady Horakove alebo v centre na Lazarskej splnuju hlukove normy? Ved ta trat na Dedinu ide dalej od domov/bytoviek ako kdekolvek v centre mesta.
Problem je, ze toto je nova trat a tak se posuzuje podle novych norem. Ty uz provozovane, schvalene podle drivejsich norem muzou zustat.
A smějí se podstatně rekonstruovat, aby byly trochu tišší? Mám dojem, že ne, protože pak by musely být rovnou až podle těch nových norem.
Nikoliv, rekonstrukci se to netyka, dokonce tam, kde byla trat zrusena a nyni se obnovuje, tak je mozne ji posoudit podle stare normy.
Novostavba musi byt podle nove norny. Mj. autobus tu hlukovou normu take prekracuje, jen nema tak prisne limity.
A vse zalezi na vozidlech, pokud by DP koupil nove tissi tram. splnujici normu, tak tam lze nocni linku protahnout…
A co tam v noci jezdit pomalu? Tedy do 30 km/h? Ta tramvaj pak jede velmi tiše.
Že by se ten dlážděný pás vyměnil za zelený s trávou?
A proto se taky nerekonstruuji….
ten motor asi nedela takovy hluk jako skripejici kola
Není to moc relevantní ale aby ta 910 nakonec na ty baterky nejezdila dříve než se nadějeme. Podél její trasy má brzy vyrůst celkem dost trolejí.
Tak pokud to někdo spočítá a vyjde to dobře, proč ne… Bylo by to dokonce i eko-logické …
Jednoduše hlukové omezení které tramvaje v noci nesplňují.
Z „hlukových důvodů“ nebude moci po této trati jezdit noční doprava.
Což jsou i normální 20/26 po 22.hodině. Takže co tam bude jezdit mezi 22 a 23?
Po letech rozkrádání (ODS) a vládě nýmandů (ANO) konečně rozvoj města, jak si ho asi každý představuje.
Jestli si v Praze zase navolí ODS s ANO, není jim pomoci…
za slovem „každý“ vám chybí „soudný člověk“. Existuje bohužel spousta exemplářů „odkojenejch Zákosem“, kteří si rozvoj města představují zcela jinak…
Zákosáci plánovali zprznit i oblast Balabenky, kde by nadzemní dostavbou vnitřního okruhu vytvořili ještě horší místo k životu, než je tam teď. Naštěstí si současné vedení Prahy je vědomo, jaká je to bejkárna (nejspíš neprojednatelná) a vytvořili studii, která vnitřní okruh dává pod zem a celkově to tu polidšťuje. Prostě zákosácké dopravně inženýrské běsnění naštěstí neprošlo. Přesto mají někteří jedinci ujímání z toho, že most dnešní Čuprovy
ulice na Balabence bude nakonec rozdrcen na suť. Za mne jedině dobře, to místo je naprosto odporné.
Pod zem, ale pořád je to dálnice podněcující další lidi k volbě auta, zde k údržbě navíc vyžadující trvalé umělé osvětlení a větrání. Je to sice lepší než celá ta hrůza na povrchu, ale stejně. Nu, uvidíme…
Pokud by znamenalo, že až bude dostavěn vnitřní okruh, že se zruší magistrála v centru bez náhrady, pak by to bylo i tak dobře.
To uz slibovaii s Blankou, stejne jako konec tranzitu centrem po nabrezich. Vysledek je znam.
Nebo se dostaví vnější, „Pražský“ okruh, a zruší se ten vnitřní „městský“. Místo něj by mohli postavit okružní tramvajovou rychlodráhu navazující na: Zlíchov Křížová (tram) Plzeňská (parkoviště) Stadion Strahov (bus) x Malovanka (tram) Brusnice (tram) Hradčanská (tram) Sparta (tram) Balabenka (tram) Novovysočanská (bus) x Spojovací (tram) Pod Táborem (bus) x Kolonie (bus) x Perlit (bus) x Spalovna Malešice (bus) Zamenhofova (bus) x Zahradní město (vlak, tram) Želivecká (bus) x Záběhlice (bus) Depo Kačerov (bus, částečně metro) Rosečská (bus) x Nádraží Krč (vlak) Pobřežní cesta (tram) Zlíchov – okruh uzavřen A potom místo „severojižní magistrály“ normálně: Ďáblice Ďáblický hřbitov Sídliště Ďáblice… Číst vice »
jste dneska examinoval solutan, ne?
Dopravní namestek ktery je na magistratu ted je pracant bohuzel se obavam , ze opet to dostane nejaky omyl uprednostnujici individualni dopravu
Tak co si budem nalhávat, kamion melounů opravdu není individuální doprava a na cestě z Maďarska do Ústí nad Labem by se mu ten pražský okruh docela hodil.
A na bicykl taky není zrovna MHD.
Kamion melounů z Maďarska do Ústí nad Labem by vůbec neměl zajíždět do Prahy nebo k Praze, a nemělo by to být kamionem, ale po železnici.
A ako si predstavujete, ze ten kamion do toho Usti pojde? Dialnica z Budapesti do Usti takmer kopiruje priamu vzdusnu ciaru a jediny usek cesty kde nie je dialnica je prave chybajuci obchvat Prahy. Dialnicna siet ide okolo velkych miest alebo chcete ten kamion poslat mimo dialnice centrom Havlickoveho Brodu, Melniku atd.?
Zeleznicna doprava je fajn, ale zrovna potraviny kde cielom je zasobovanie konkretneho obchodu v meste zelezincou nevyriesite a posielat jeden vagon melonov do Usti sa Vam logisticky nevyplati. Ani financne ani casovo.
Po Pravobřežce jako většina jiných nákladních vlaků a tam jako kombi kontejner vyložit jeřábem a mlasknout na podvozek, co to zaveze někam do Billy nebo kam.
Dnes se i po zeleznici prepravuji cele kamiony… problem by to nebyl, kdyby trate nebyly pretizene a tak doprava melounu by trvala dele nez 24h…
Celé návěsy ano. Celé kamiony – to se zkusilo ale ukázalo se to jako hovadina. Že by to někdo zkusil znova?
Navesy urcite, cele kamiony jsem nekde zahledl, ale pravda, to k videni neni. Krome channel tunnel…
V cem byl problem u celych kamionu? Ani si nemyslim, ze je to treba, proste jednim tahacem k nadrazi, jinym z nadrazi…
Na celý kamion, tj. Tahač i s návěsem je třeba speciální vůz s nevhodnými jízdními vlastnostmi a velkými náklady na údržbu. Eurotunelu má daleko větší průjezdný profil, než je v Evropě běžný UIC GC, takže výše zmíněné speciální vozy nepotřebuje. Pravda, vozy pro Eurotunel jsou speciální zase něčím jiným, ale to souvisí s provozem přímo v něm.
Jste si jisty, za kamion s melounama jede do konkretniho obchodu a tam je vsechny vylozi? Nebo spise jede do centraly a tam se prelozi?
Přesně… A my místo investic do železnice a napojení těchto překladišť na ni prosazujeme dálnice jako jedinou možnost. Možná ale o to dříve budeme moci melouny i vyvážet (protože dovážet i vyvážet totéž je lepší než pokrývat vlastní spotřebu vlastními zdroji :-)).
A vidíte, v minulosti se vlakem vozily potraviny běžně. Jen dnes v pokřivené ekonomice to nejde, protože je údajně pak železnice drahá. A pak je to i v organizaci dopravy. prostě se to musí umět, ale hlavně chtít.
Pokřivená ekonomika byla z éry slavného dřívbylolípu.
Kdepak, ještě 2 období před ním…
Co si budem nalhavat, dalnicni okruh kolem Prahy ma na starosti RSD, ne magistrat.
Přidejte prosím rozkrádání STAN. Děkuji
Snad dají Piráti a Praha SOBĚ většinu.
Tak zrovna Piráty bych vypráskal. Pan Hřib se objevuje jen u témat, které by vůbec nemusel řešit. Všude se kasají IT a zkuste zadat chybu na osvětlení, nebo něco na mapě TSK. Za 4 roky se to nikam neposunulo, i když TSK se chlubilo novým webem, což je přebarvený ten původní.
PirSTAN by si zasloužili, aby jejich voliči přešli k PRAHA SOBĚ,.. copak je Hřib nějaký náměstek pro dopravu? PRAHA SOBĚ je opravdu pořádná strana která dokázala rozpracovat a dokončit projekty které ani SPOLU+ANO prostě nedokázali a lákali jen voliče!!! Pan Hřib se jen chlubí prcí někoho jiného > PRAHY SOBĚ>> Praha Sobě kope za Prahu a pořádně a poctivě
Piráty opravdu ne!!!!
Nechal bych to na pražských voličích…
Chyby osvětlení jsem hlásil jak přes web TSK, tak přes zmente.to.
Nevím, co by tam mělo fungovat lépe – do textového popisu člověk napíše číslo lampy a stručně, co je za problém a případně přidá přílohu s fotkou.
Pokaždé byl požadavek rychle přijat a vyřešen.
Pro představu – nesvítící lampa je většinou opravena do druhého dne.
Ano, když je to něco „na dýl“ (=zarostlá lampa, poškozené některé části krytů apod) tak to pár dní trvá, ale podstatné pro mě vždy bylo, že byl nežádoucí stav odstraněn.
Osvětlení : Mapa se pokaždé přesune na výchozí pozici, místo aby si pamatovala poslední pozici. Nelze zkopírovat číslo sloupu. Nelze po kliku na sloup na něm rovnou nahlásit poruchu. Pokaždé se objevuje captcha.
TSK si zkuste sám, to je šílené úplně 🙂
Proč závadu osvětlení hlásit přes web TSK, když to má ve správě THMP?
Doufám že ne
Nevím jakou máte představu o představě „každého“? Než si ještě nějakou představu vytvoříte tak by jste se měl nechat zaměstnat na nějaké vyšší pozici v DPP a trochu pozorovat dění v této podivné společnosti. Potom by jste možná přišel na to, že je úplně jednou koho s jakou stranickou knížku zvolíte. Tyto příběhy (DPP, zastupitelstvo Hl. m Prahy, TSK a další podobné instituce) jsou o úpadku tohoto národa (bující neschopnost, nemohoucnost, lenost, lhostejnost nebo naopak schopnost všeho a chamtivost) je to všechno jenom ne hospodárnost, zodpovědnost a racionalita. DPP je jen krásně a velmi draze zabalené lejno, které občas někdo… Číst vice »