V Praze začala stavba tramvajové trati na Dědinu, hotovo bude koncem roku 2023

Tramvajová trať Divoká Šárka - Dědinská, vizualizace. Pramen: DPPTramvajová trať Divoká Šárka - Dědinská, vizualizace. Pramen: DPP

Trať bude dlouhá 2,3 kilometru, na kterých vznikne pět párů zastávek.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dnes slavnostně zahájil stavbu nové tramvajové tratě Divoká Šárka – Dědinská. Trať zbuduje společnost Subterra, která zakázku získala s cenou 840 milionů. Předpokládaná cena činila 1,1 miliardy. Hotovo by mělo být v listopadu 2023.

„Nová trať nabídne nejen obyvatelům sídliště Na Dědině, ale i vznikající bytové výstavby kolem Drnovské ulice přímé, kapacitní spojení nejen k metru, ale také k úřadům a zdravotnickým zařízením v Praze 6 a samozřejmě dále do centra,“ uvedl pražský radní pro dopravu Adam Scheinherr.

Trať bude dlouhá 2,3 kilometru, na kterých vznikne pět párů zastávek. Bude začínat za současnou smyčkou Divoká Šárka a po Evropské bude pokračovat ke křižovatce s Vlastinou ulicí, kde odbočí vlevo. Po křižovatku Vlastiny a ulice U Silnice bude tramvajová trať vedena ve společném koridoru s automobilovou dopravou.

Od křižovatky s ulicí U Silnice až po křižovatku s Drnovskou dostane Vlastina ulice díky stavbě tratě novou urbanistickou podobu. Ve středu ulice bude stromořadí, od něj k oběma okrajům zatravněná tramvajová trať, jízdní pruhy pro auta a místa pro podélné parkování. Vlastina ulice se díky tomuto uspořádání v souladu s územním plánem mírně rozšíří jižním směrem a ukrojí část sousedního areálu ve správě ministerstva obrany.

Tramvajová trať Divoká Šárka - Dědinská, vizualizace. Pramen: DPPTramvajová trať Divoká Šárka - Dědinská, vizualizace. Pramen: DPPTramvajová trať Divoká Šárka - Dědinská, vizualizace. Pramen: DPP

Na konci Vlastiny ulice nová trať odbočí doprava do Drnovské ulice, podél které bude po levé straně vedena do smyčky Dědinská, kde bude ukončena. Smyčka Dědinská se bude nacházet ve směru z centra vlevo od Drnovské ulice, u křižovatky se stejnojmennou ulicí, resp. nedaleko od současných autobusových zastávek Dlouhá Míle. Smyčka Divoká Šárka zůstane v provozu i po vybudování a zprovoznění tratě Dědinská.

Podle technického ředitele DPP pro povrchovou dopravu Jana Šurovského jde o nejdéle připravovanou tramvajovou trať v Praze. „Letos tomu bude už 47 let, co se objevila jako součást projektu stavby sídliště na Dědině,“ řekl Šurovský.

Po smyčce Depo Hostivař a trati Modřany – Libuš letos DPP zahajuje třetí novostavbu na pražské tramvajové síti.

Pět párů zastávek

Na tramvajové trati Divoká Šárka – Dědinská bude pět párů zastávek. Ve směru z centra v následujícím pořadí, umístění a pracovními názvy:

Divoká Šárka – na Evropské ulici mezi křižovatkami s Libockou a Vlastinou ulicí,
Vlastina – před křižovatkou ulic Vlastina a U Silnice,
Sídliště na Dědině – u budovy nákupního centra a České pošty,
Ciolkovského – před křižovatkou se stejnojmennou ulicí a
Dědinská – konečná na stejnojmenném obratišti

Tagy dpp Tramvajová trať Divoká Šárka - Dědina
139 komentářů