V Praze začala stavba další tramvajové trati. Úsek do Slivence bude hotový ještě letos

Zahájení stavby tramvajové trati do Slivence. Foto: Daniel Šabík / DPPZahájení stavby tramvajové trati do Slivence. Foto: Daniel Šabík / DPP

Vybudováním smyčky odpadne potřeba nasazování obousměrných tramvají.

40 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan

Každý kilometr musí mít svůj základní kámen…

honza.k

Tak snad tam nebude omezená rychlost na 30 km/h a zákaz nočního provozu jako na části nové tratě z Barrandova do Holyně.

Pat

Nene. Tramvaje se tam budou ze Sídliště Barrandov teleportovat

Frantík

Já bych doufal že tohle už Ropid nějak řeší…

David

Zastávka Slivenec bude asi zatím jen pro lišky.

David

Třeba se sem tam někdo do Slivence sveze (i když se pak bude muset půl kilometru projít). Ale opadne potřeba obousměrných tramvají.

Twix

Půl kilometru to bude ale pro chodícího člověka to bude nakonec často rychlejší než z té samé tramvaje vystoupit už na Barrandově a čekat na bus co se do centra Slivence pak domotá…

Poudy

Přímo u smyčky se bude stavět Kaufland. Tak minimálně pro barrandovské důchodce přijde smyčka vhod 🙂

suri

Bez obav, bude tam stát Kaufland. V oblasti Barrandova dost citelně chybí nákupní příležitosti.

Jarda

kéž by se tu objevila zpráva, že začla výstavba tramvaje v liberci směrem na sídliště rochlice nebo rovnou vesec, jak to liberec plánuje. 😉

Lang

To bych taky rád. Je někde naznačena aspoň trasa, kudy to má vést?

HK~

A teď už to jenom prodloužit podél dálnice do Řeporyjí a zadem napojit na TT Zličín/do Řep a bude vize Novotného hotova 🙂

Petr Šimral

To myslíte něco takového? https://mapy.cz/s/jucavarara

K čemu by to sloužilo?

Jacob

Ta konečná je prostě v poli. Druhé Letňany?

Marian Kechlibar

A co, elektriku a vodovod byste taky natahoval až v momentě, kdy už baráky stojí a lidi se do nich chtějí stěhovat?

Jestli ne, čím se ta dopravní infrastruktura liší?

Frantík

Proč to nevede až do civilizace?

Twix

Na tu vesnickou náves do Slivence? To je bohužel nerealizovatelné. Ale podél tramvaje bude žít i tak násobně víc lidí než ve starém Slivenci.

Lang

Protože tahanice jednotlivých městských částí. To je obecně důvod, proč se síť doplňuje po metrech a ne po celých souvislých trasách.

Jacob

Pokud je v plánu ta pole velmi rychle zastavět, tak je to určitě super. Jen mě právě zaráží, že se konečná jmenuje Slivenec a do Slivence vůbec nevede.

Havel

Až na to, že v Letňanech to obsluhuje aglomeraci zhruba 30000 lidí, kdežto tady,,, Komedie

Jenda

No, mám radost vzhledem k tomu, že často jezdím linkou č. 5. Ty obousměrné tramvaje považuju za nejhorší krámy na pražských kolejích. Při rychlosti nad 20 km/h to sebou tak škube a dělá to takové zvuky, jako by se to mělo každou chvíli rozpadnout. Tak ať si je zas užijí někde jinde.

Jelen

A já jsem zase velmi rád, že na Barrandov jezdí alespoň jedna linka, na které je garance, že na ni nepojede 15T.
KT8D5.RN2P je alespoň prostorná a nepřipadá mi, že by to škubalo víc, než jakákoli jiná tramvaj.

Twix

Kačena oproti 15T prostorná? Já nevím, nedá se tam přes schody pořádně projít, hlavu mám skoro u stropu, a častěji musím stát protože tam není moc sedaček kvůli obousměrnosti a schodům. Škubání je asi srovnatelné.

Leos Konecny

Je to kram co dela takovej kraval

PetrH

15T je nejlepší pražská tramvaj, čím novější, tím lepší.

David

No to bych teda neřekl. Novější se rozhodne nerovná automaticky lepší

bvovka

Taky je moc nemusím. Doufám že výluka Výtoně začne až po dostavbě smyčky.

Georg

mam uplne stejny pocit, na to ze je to po rekonstrukci, je to strasna rozvrzana popelnice. na lince 19 bude zazitek nabizen mnohem delsi dobu…

Ondra K.

Modernizace KT8 zahrnuje hlavně elektrickou část, interiér a výměnu středního článku za nízkopodlažní. Mechanická část tramvaje (podvozky, klouby…) zůstává víceméně v původním uspořádání a provedení z 80. let a prochází pouze opravou. Takto modernizovaná tramvaj nikdy nebude mít jízdní vlastnosti na úrovni dnešních nových tramvají.

PetrH

Přesně z toho důvodu se na ty obousměrné tramvaje do Libuše taky vůbec netěším. Sice mi odpadne přestup z autobusu, ale aby se tam taky dalo pracovat.

Zvýšit propustnost a odstranit bariéry autům

Spíš bych do doby než se zprovozní Jinonická radiála ocenil kdyby od Barrandovského mostu po Pražský okruh byla zvýšena rychlost na 70 – 80 km/h a byly odstraněny semafory a odbočování. Stačilo by tam postavit jeden až dva mimoúrovňové sjezdy a odstranit bariéry tj. nic složitého..

Aby se víc aut štosovalo u Barrandovského mostu? Myslím, že víc aut by bylo na škodu hlavně pro ty co tím autem jezdí.

Přemýšlím, jestli jste vypadl spíše z ODS let devadesátých a nultých, nebo z KSČ let sedmdesátých.

bohousi, jses to ty?

Geralt

Jako dobré, ale chtělo by to kromě takových cancourů stavět i pořádné dlouhé tratě, třeba ze Spořilova na Jižní Město.

Márty

Do výstavby delších celistvých úseků hází vidle hlavně rozdělenost Prahy na naprosto šílených 57 MČ. Navíc každá z nich má právo hodit vidle do projektu celoměstského významu, takže se ve finále nic nedá prosadit. Viz právě třeba Praha 4.

honza.k

Přesně tak, na Praze 4 prosadit cokoliv s veřejnou dopravou je téměř nadlidský úkol. Hlavně nesmí zmizet byť jediné parkovací místo, to je tak jediné, co MČ vidí.

Mojmír

K čemu by to bylo? Tam už jezdí 213 a většina cestujících pokračuje ze Spořilova dál ke Slavii, na Želivského, takhle byste jim akorát přidělal přestup.

Frantík

Hlavně se čeká na zahloubení Spořilovské spojky či co, aby se dala trať posunout aspoň k Choceradské.