V Praze začala miliardová úprava koridoru. O dva roky později a o 100 milionů dráž

Stavba nového koridoru mezi Vršovicemi a Hostivaří. Foto: Jan SůraStavba nového koridoru mezi Vršovicemi a Hostivaří. Foto: Jan Sůra

Po dvou měsících prací dnes oficiálně začala jedna z největších stavebních akcí na české železnici. Ministr dopravy Dan Ťok a

42 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zesp

Co to pomůže, že budou postaveny nové nástupiště, s designově přímo „ohromujícím“ zastřešením a jinými „konstrukčně odvážnými“ prvky, když díky následné neúdržbě z toho bude za chvíli znovu odpudivé místo, tak jako jinde, kde již rekostrukce proběhla. Je až zarážející, jak rychle se to po rekonstrukci vrací do toho vzhledově „původního“ stavu – napřed zašmudlaná, či přímo vybitá skla přístřešků, neuvěřitelné fleky všude po dlažbě, odporné okolí košů, všude prorůstající tráva na nástupištích a přímo džungle mimo ně – ani jednou za rok nepokosená tráva. Zatékání kolem okapů díky nikdy nečištěným odtokům a rýnám… Pak již rozpadávající se lavičky, odrbaná… Číst vice »

Pkiii

Ve Strančicích ta voda skrz zastřešení začala protékat už po roce provozu a protéká pořád čili už přes deset let. Pro SŽDC ostuda, ale je jim to fuk, přitom oprava je jednoduchá, těsnění za pár stovek.

Otmar

Čtyři koleje samozřejmě jen na Zahradní město, nikoliv až do Hostivaře. Stavba výrazným způsobem zkomplikuje nejen dopravu do a z Hostivaře, ale také na všechny směry vedoucí z Vršovic. To je veškerá doprava z hlavního nádraží, protože všechny výchozí vlaky z hlavního nádraží přijíždějí z odstavného nádraží právě přes Vršovice, dále vlaky ze směru Vrané nad Vltavou. Takže tvrzení, že stavba prakticky stávající dopravu neovlivní je nepravda. Těch několik souprav, které lze odklonit na Smíchov je pouhých 5% z celkového počtu. Ostatní stejně musí jezdit na a z odstavného nádraží právě před rekonstrukce postižené Vršovice.

železničář v důchodu

Ono už ani na Smíchově málem není kam, navíc i tam by měla být stanice v přestavbě – a do toho železniční most pod Vyšehradem s omezenou kapacitou …

Milan

V Libni je místa ještě dost nebo několik odstavných kolejí hned u portálu vinohradských tunelů v Nuslích.

Vlada

Zrychleni o 3 minuty je fajn. Az se dodela i usek u tabora,bude se jezdit mezi prahou a taborem pod 60min. Super

železničář v důchodu

Teoreticky – ale aspoň tak …

Jan1203

Mám dva dotazy:
1) 4 koleje povedou z Vršovic až do Hostivaře, či jen do budoucí st. Zahradní město? Žst. Hostivař už vypadá rekonstruovaně a tím směrem z něj vycházejí jen dvě koleje.
2) Proč jen jedna nákladní kolej kolem Zahradního města, když od Malešic evidentně vedou (a asi i budou vést) dvě koleje a také hned dále ve směru na Krč vidím rozvětvení do několika kolejí?

FlyingJ

1) 4 koleje jen na Zahradní Město, měl jsem za to že dvě se dále oddělí do Malešic a zbylé dvě dále na Benešov. A také se podle stávajících plánů má za budoucím nádražím Zahradní Město oddělit VRT a v místě mokřadu Triangl zahloubit do tunelu.

Vlada

Az do hostivare budemodernizace

LWQ

Presne tak, je tam rezerva pro dalsi koleje mezi Zahradakem a Hostivari.

železničář v důchodu

No, právě tam bych zrovna velkou rezervu neviděl -to by stejně znamenalo dost velký zásah do terénu, zejména kdyby někdy mělo dojít i ke zdvoukolejnění spojky Malešice – Hostivař.

Jan1203

Díky za doplnění, ale zajímal mě též vliv na nákladní dopravu od Malešic do Krče. Jediné kolejové schéma, co jsem našel, je v prezentaci
http://www.top-expo.cz/domain/top-expo/files/smart-city/smart-city-2015/integrovana-doprava-praha-a-sk/prednasky/sury_pavel.pdf
na straně 15 (z roku 2015, tedy možná již neaktuální), k čemuž bych tedy měl dvě výhrady, a to kolize mezi směry hl.n.-Hostivař a Malešice-čekací koleje na východním zhlaví st. Zahradní město a zadruhé trasa z Malešic na hl.n. (odklony mimo Libeň z Kolína) by vedla až do Vršovic v protisměru (tedy 3. či 4. kolej ze severu).

milan

SŽDC A MD ČR jsou absurdní instituce, které svojí existencí a činností dokazují v jak hluboké především lidské krizi tento protektorát je.

Grossák

Něco konkrétního by nebylo?

Nusle

Staňte se provozním zaměstnancem SŽDC a bude mí námětů, až Vám bude zle.

Grossák

Něco konkrétního by nebylo?

ApolloXI.

Redakce „Zdopravy“ nebyla na místě? Já jen, že záznam té komédie by byl fajn, my by jsme se alespoň rádi zasmáli těm „hemzům“, když už jste nám nenechali ani chlebíček 😀

To

A co když to je poslední stavba na IV. koridoru))) Nebo třeba myslel, že v Praze… Ministři jsou většinou všichni úplně mimo mísu, jsou to jen loutky pro veřejnost, ve skutečnosti o ničem nerozhodují a ničemu moc nerozumí – viz zastupitelé nebo radní…

ApolloXI.

Tak poslední bude NeŠe nebo NemaŠe, jak kdo chce.

ApolloXI.

Hele, redakční cenzura … „dojení“ Něm.., pardon nejbohatších zemí EU, o tom se nesmí ani špitnout. Anebo to není pravda, že máme jen nataženou ruku a když dojde na lámání chleba, tak všechny okolo neznáme?

To

Že to říkáte zrovna vy – člověk, který zde řeší politiku jak nikde jinde. Už si nevzpomínáte na ty vaše články o vládě bez důvěry, články o tom, jak špatné budou slevy pro studenty, důchodce, … to nejsou politická témata? Doprava bohužel o politice je. A můžete mi to zase smazat jako vulgární článek.

jirka

pokud zůstanem u té dopravy tak jak píše zde první příspěvek – po rekonstrukci koridorů po čase všade špína, neúdržba – na úklid to dotace najsou tak to pak po pár letech vypadá tak jsou předtím. Co se týká krytí nástupišť je to děs. horší než předtím,

Vlada

Jestli ťok zastavi tunel u budejovic tak jsou budejic navzdy odriznuty… verim ze bude a dikytomu zrychli vlaky v useku tabor budejovice a do prahy o 15min.jinak to bude hruza ta jednokolejka 🙁

poiuz

Jediné řešení – zrušit SŽDC.

ApolloXI.

Tak vznikne jiný „spolek“ a bude to totéž. Běžte jim to tam za 25 litrů brutto, co má běžný ouřada, ukázat. Na těhle slavnostních blbinách se natřásá jen papalášstvo. Kdyby se na ně všichni vyprdli, včetně novinářů … njn, když ono se tomu cateringu zdarma těžko odolává 😀

Vašek

Pozor, na SŽDC za “ 25 litrů brutto“ odborníci nedělají. Tam si naštěstí odborníky umí udržet, i proto např. když ŘSD v roce tuším 2016 nestíhalo vyčerpat evropské dotace, tak se přelily do SŽDC, které je umělo vyčerpat, neb mělo projekty a mělo nachystáno.

ApolloXI.

Povedzte Kefalín, čo vy si predstavujete pod takým slovom „odborník“ na SŽDC?

LWQ

Opravdu? Podivejte se do zakona/vyhlasky o mzdach vs. tahle „super“ nabidka prace … https://www.szdc.cz/soubory/zamestnani/14-02-18-gr-praha-sys.specialista-skupina-serverovych-systemu-linux.pdf

Cenove je to tak podhodnocene, ze to neni pro nikoho jineho nez nenarocne absolventy ci pristehovalce do Prahy, kteri nevedi ze to je proste malo. I pokladni v Lidlu ma v Praze vic.

železničář v důchodu

Asi jste přehlédl ten závěrečný oddíl „Nabízíme“ – o „tabulkové“ mzdě tam není ani slovo, navíc i u čerstvě na GŘ firmy nastupujícího „systémového specialisty“ bych při takových požadavcích očekával na začátku spíše číslici 4 než „jen“ 3. A třeba i ty „benefity“ k příjmu nejsou pro leckoho také úplně nezajímavé …

poiuz

Zajímavé, že ve všech západních zemích to jde, jen tady ne. (I v Polsku i na Slovensku to jde)Co mi je potom, že mají 25k hurbého? Tak ať tam nedělájí, když se jim to zdá málo, nikdo je do toho nenutí…

Vojtaur

Zastávka Zahradní město a její přístřešek vypadá naprosto tragicky. To to zase navrhoval Kotas? Šílená a složitá konstrukce která bude za 3 roky vypadat staře, bude hrozně složitá na údržbu a navíc bude určitě zbytečně drahá. A na další fotce Eden kde je ten přístřešek jednoduchý. Tyhle rozdíly nechápu… To nikdo neumí plánovat i do budoucna kdy ty věci budou potřeba pravidelnou údržbu? Se podívejte na takový Střížkov….

Ráďa

Vzhled zastřešení zastávek je hodně silné kafe. Ve všech směrech absurdní, postrádající lidský i ekonomický rozměr. To, co jde udělat jednoduše a účelně, co je osvědčené, viz např. Pardubice, nahradit východoevropským výstřelkem z 90. let. Místo jedné řady sloupů něco, co by ocenily možná tak opice v ZOO. Krásná vstupní brána do hlavního města. Smutné.

ApolloXI.

Jak dokáže vypadat ,díky nestarání se, nástupiště ani ne po čtvrtstoletí od uvedení do provozu vidíme na 5. až 7. na Wilsonu. Podívejte se do Vršovic, ty lucerny nikdo nevymyl od reko baráku (a to je jen příklad).

Milan

Kontakt pro podněty a stížnosti zde…
https://www.szdc.cz/kontakty/napiste-nam.html

ApolloXI.

Jste měl k snídani vtipnou kaši? Skončí to na tiskovém oddělení. I na jednoduchý dotaz bude odpověď na dvě stránky, plná důvodů proč to či ono nejde a výsledek takový, že se nedozvíte vlastně nic.

David

Naprosto souhlasim. Proc projektuji zastavky prilis slozite a exzravagantne? Kdyz pak je nejsou schopni udrzovat v cistote a v uspokojivem vzhledu. Vzdyt ma jit hlavne o funkcnost. Ta udrzba je pote i zbytecne draha.

Johnny Gomez

No tak uz konečně..!

ApolloXI.

Jak konečně, se tam maká už min. celé prázdniny. Vy jste jak ti na GŘ, když se konečně vzbuděj 😀