V Praze začala čtyřmiliardová modernizace trati mezi Bubny a Výstavištěm
Stanice Bubny, vizualizace. Pramen: Správa železnic
Stanice Praha-Bubny se posune do nové polohy blíž k Negrelliho viaduktu a nabídne přestup na metro C.
V té vizualizaci mi chybí hned vedle stojící Vltavská filharmonie, v níž bude i nahrávací studio… sousedství železniční křižovatky a hubu s metrem považuji pro nahrávání zcela ideální…
https://vltavskafilharmonie.cz/cs
Existuje něco jako zvuková izolace. Asi byste se divil, kde třeba vznikají podcasty Cesty Zdopravy.cz:-)
Neni to poprve, kdy je zaokruhovani letiste zanesne na mape SZ? Prijde mi to dost zasadni pro realne vyuzivane napojeni Kladna na letiste – a asi se to bude hodit i pri vylukach, ne?
A to je ze 75 % z dotace EU… Jinak by se u nás nestavělo vůbec nic.
V rámci této stavby se zruší Holešovice zastávka nebo co bude s úsekem mezi Odb. Stromovka a Bubny? Kde přesně končí tato stavba? Zahrnuje ještě most v ul. Partyzánská – U Výstaviště?
U článku je na obr č. 10 znázorněna mapka, kde tento úsek končí před mostem přes Partyzánskou.
Má někdo více informací k „podchodu“ pod tratí, který má spojit Veletržní a Dělnickou? Tedy nikoliv ten podchod u metra pro tramvaje?
„Důležitou městskou investicí je nový podchod, který po 130 letech zase spojí horní a dolní Holešovice. Povede z Veletržní ulice do Dělnické a poprvé se jím projdeme už letos na podzim“ – FB Adama Scheinherrra
No ono to vypadá spíš na dočasnou investici. Plán rozvoje území počítá s prodloužením Veletržní k trati a jejím ukončením (nebo tedy spíš zatočením na sever podél trati). Spojení s Dělnickou bude zajišťovat „podjezd“ pod tratí, ale spíš bych to viděl na podchod. Jen mi úplně nejde do hlavy jedna věc. Když se dívám na aktuální území, vidím koleje položené na úrovni země. Logicky tedy ten oznámený podchod půjde do země pod koleje. Ale na vizualizacích je trať zvýšená nad úroveň (a dokonce bych řekl, že jedna z těch vizualizací, co má Scheinherr na FB, je přímo ten podjezd z… Číst vice »
Tak to trošku ještě přidejte s těmi 130 roky
A předtím tam totiž nebylo skoro NIC, jenom pole, tak jaká spojka Holešovic, nebo jestli myslíte nějakou spojku od ječměně k žitu, tak to potom jooo
Více ke studiu na stránkách
https://www.dveprahy.cz/
Vypadá to moc pěkně a je tam spousta zeleně. Hlavní bude tu zeleň tam udržet. Zejména aby se to nezabetonovalo tou příšernou filharmonií a sídlištěm severně od nové stanice.
To tam nikdy nebude, nebo neznáte developery 🙂
Nikde jsem nenašel zmínku o budování druhého výstupu z metra C Vltavská – to je také součástí stavby? Asi by to spíš měla financovat a stavět Hl.m.Praha ne?
Není, ale počítá se s tím do budoucna, jak se postupně rozroste obytná čtvrť. Patrně se k tomu přistoupí až když bude jasno ohledně nové tramvajové tratě v Dělnické ulici.
Super, na tuhle stavbu se těším, ten prostor kolem nádraží je v současné době asi nejodpornější vřed, který se nachází v širším centru Prahy. Snad to nebude jediná větší stavba, kterou letos SŽ zahájí. Za tuhle jim každopádně dávám palec nahoru.
V první fázi, kdy bude jedinou budovou v území, se na její střeše vybuduje travnatá odpočinková plocha, která umožní lidem výhled na město a měnící se Holešovice. V další etapě vznikne spolu s výstavbou nové čtvrti přímo nad nádražím administrativní budova
To je nějaká novinka ta administrativní budova nad nástupišti? Všude ve vizualizacich je prezentována budova, která je v tomto článku. Navíc pokud se nepletu tato podoba vyšla i z architektonické soutěže.
Počítá se s tím od začátku, ale ne vždy se to prezentovalo. Než jsem se to dověděl, považoval jsem střechu z vizualizací za zbytečně masivní nesmysl…
Proti administrativní budově nad nástupišti nic nemám, jen mi přijde komplikované to dodělávat později a ideálně to postavit celé najednou a ne touto salámovou metodou.
U Anděla se postavil vestibul metra na jehož střeše se mělo později stavět. Ve finále se zboural a postavil se celý znovu. Ve stanici Národní třída to bylo úplně to samé. Takže předpoklad, že na střeše se bude něco v budoucnu stavět mnohdy nevychází.
Neplanuje sa rekonstrukcia a elektrifikácia tratí 167 a 162, aby sa dalo od Plzne cez Beroun dostať Masarykovo nádráží, prípadne na pražské letisko? Tým by sa uvolnila kapacita trati 171 okolo Berounky.
Aktuálne nie. Nejakú dobu na to tlačil Ropid, ale v súčasnosti už sa tam počíta s BEMU jednotkami pre linku S6 PID. Odľahčenie trate okolo Berounky má riešiť tunel.
Napojenie letiska z pražského semmeringu bolo v niektorých variantoch, ale neprešlo. Teoreticky to stále bude možné cez semmering + odbočku Jeneček po zaokruhovaní.
Ďakujem za odpoveď. Len sa mi to zdá škoda nevyužiť túto možnosť, ktorá by sa dala realizovať ešte v tomto desať ročí. Nechcem byť pesimista, ale tunel na odľahčenie Berounky nebudeme ani za 20 rokov keď vidím ako dlho vychádza realizácia podkrušnohorského tunela a tam sa angažuje aj nemecká strana.
Ja som len laik, čo sa rád pozrie do mapy 🙂 Kúsok od Rudnej Zličín, takže by sa dali prípadne potiahnuť kolaje aj tam ako daľší prestupný bod. Ak majú ľudia prestúpiť z áut do vlakov, tak musia mať možnosti 🙂
Od Plzně cez Beroun po trati č. 162 na Masaryčku, abych tam byl o 2 hodiny později, ale uvolnil kapacitu Beroun-Smíchov? Tím lidi do auta vyženete.
Brňanům praskne žilka! To byl tak trochu vtip a trochu námět na porovnání brzkého stavu železnice v obou městech. No, ale pro ty nechápavé, co dali mínus, to rozvedu: Hlavní nádraží v Brně se pořád neví kde bude. Stávající se proto už 50 let neopravuje, takže vypadá mnohem hůř než třeba takový jinak dost ošuntělý Smíchov, který je přitom před zahájením přestavby. Druhé nejdůležitější nádraží v Brně Královo Pole je taková hrůza, že se jej štítí i otrlí Brňané. Ostatní neznám, ale z průjezdu vlakem je to děs běs. Když vynechám Hlavní v Praze, tak mnohem lépe než cokoliv v… Číst vice »
„Stávající se proto už 50 let neopravuje“
A proto před pár lety prošlo velkou opravou. A jak je vidět na Krposlkém nádru, tak odsunem to opravdu není. Mimochodem provozovatel těch nádraží má sídlo v Praze, bez jeho souhlasu a bez jeho peněz se může prostestovat až v Havířově…
Zahajovat takovouhle stavbu v pátek 13. ? No, nevím.
Uživatel služeb SŽ a ČD nemůže být pověrčivý.
Pořád jsem se nedocetl, jak mají vyřešený prestup na dalkovinu. Přes Libeň, tam všechny vlaky nestojí; metrem C – dlouhé docházkové vzdálenosti, pěšky z Masny totéž.
Pořád jaksi postrádám dráty na Semmeringu. Je tam přestup navíc na Smíchově, ale s těžkými kufry pořád nejlepší. A na Jinonich není šatny přestup na Béčko.
Přestup na hlavní je možná vymyšlen tak, že vystoupíte na novém nádraží Praha-Bubny, vlezete do metra a dojedete na hlavní nádraží a i na Holešovice. Pokud potřebujete na Praha Nehvizdy, tak pojedete na Praha Letiště VH, poletíte do Drážďan a pak VRT na Praha-Nehvizdy.
No a ted je otázka co s usekem Výstaviště – Veleslavín. Tunel stále nikde i když na Veleslavíně stále vesele visí ten billboard na letiště vlakem již brzy.
Dráty nad současnou kolej a nejméně čtvrthodinový interval.
Na jednokolejné trati, momentálně asi nejstarším úseku v Praze. Tak to jo, ale v součtu obou směrů, takže na letisko litujeme, další spoj za půl hodiny. Možná.
A máš spočitanou jízdní dobu při tom nejméně 15 minutovou intervalu? Já jen, aby ti nevyšel půměr okolo 15-20 km/h a jízdní doba do Kladna delší než dnes, čímž bys to zabil.
Nebudou v Praze chybět odstavné koleje, když takhle zmizí Bubny a půl Smíchova?
(Neříkám že se tam mají zachovat velká kolejiště, ale zase že tam nebude ani jedna kolej na odstavení něčeho, to mi přijde jako opačný extrém)
Na fotce vidím odstavené Honeckery. To tam jezdí, nebo to tam skladují?
V případě, že to tam skladují, tak to můžou skladovat kdekoliv jinde, ideálně v areálu Poldovky, hutím blíž. Provozní jednotky patří odstavit na ONJ, ne do centra města, a pro nákladku to chce Libeňský přesmyk.
Odstavné koleje můžou být někde mimo centrum města, kde se hodí každý metr na zeleň nebo výstavbu.
Jasně, a pro zásobování raději další silniční plochy. 🙂 Vždyť tam nemusí být hned rozlehlé seřadiště, jen trocha rezervy.
Zásobování čeho? Myslíte si, že těch pár hospod, lékáren a večerek dává smysl zásobovat vlakem? Že hospodští, prodavači a lékárníci budou běhat s rudlama na nádraží? Asi ne co…
Jen aby mu nakonec nevadilo, že i ten rudl či dvoukolák jede po silnici… a ten stožárový jeřáb na stavbě není železniční.
Bohužel malé kontejnery (velikost 3 – ČSN 269346), používané od počátku 70. let, postupně vymizely.
Na https://mapy.cz/s/kotakuhalu doporučuji proklikat historické letecké snímky od roku 2003. Hezky vidět, jak už se tam prakticky nic neodstavuje a očividně to nechybí. Ona ta lokalita je sice v centru, ale z provozního hlediska dost nepraktická. Místo toho mají být nové odstavné kapacity ve Strašnicích a u Balabenky.
Těším se, až se Regionovou v roce 2026 svezu z Ostrovce na Masaryčku.
Tak v roce 2026 už by dávno ČD na této trase měly jezdit s novými motoráky od Pesy.
…po 4(?) letech výluk a NAD se toho snad dožijeme.
Ty jsou určené na jiné tratě v rámci PID a StČ kraje.
Bude to mit dopad na osobaky do Kralup v prubehu vystavby? Nejaka delsi vyluka,nebo tak neco,kdyz to rozkopou?
Pro kralupské vlaky bude položena provizorní kolej, takže to omezení nebude tak strašné
Myslí se tím asi do Kralup přes Roztoky, že? Do Kralup přes Kladno zřejmě až z Dejvic.
V Kladně už se staví? A kde? pokud vím, byla stavba v rámci úspor odložena.
V listopadu proběhlo předání staveniště, a probíhají přípravné práce, přes si mu se toho většinou moc nedělá ( zpravidla ani moc nemůže)
Prořezávají se náletové dřeviny v kolejišti žst. Kladno
Chápu správně, že vyjma zastávky Výstaviště?
Součástí této stavby je i vybudování zastávky Výstaviště.
Nikoliv, já tedy chápu, že včetně zastávky Výstaviště. Jmenuje se tak i samotná zakázka „Modernizace trati Praha-Bubny (včetně) – Praha-Výstaviště (včetně)“ a je to zmíněno v i článku.
Za zastávkou Výstaviště bude odbočka a pak dál 19.století.
Hurá – konečně se začalo opravovat i v Praze:
Letos, vloni, předloni – jsem ráda, že už se to konečně rozhejbalo!!!
Jen veliká škoda, že opravy všech těch tratí v Praze mají 20 let zpoždění…
Mohlo to být dříve ale zase bych asi nechtěl aby se tohle stavělo před 20 lety, tj. podle projektu z nějakého roku 2000 – to bychom měli asi poloperonizované Bubny v původní poloze a na Výstavišti pár plechových přístřešků, kdo ví jestli by ta druhá kolej vznikla.
No hlavne by tam byly všude Kotasovy hradby
Vám se snad nelíbí příhradové nosníky pro jednu zářivku a pět holubů? Nebo snad přístřešky které nic nekryjí?
Dobrý den,
na jednu stranu chápu výhodu přestupu z tramvají, na druhou stranu mi přijde výstup ze stanice metra ve špičce poddimenzovaný už pro současný přestup na tramvaj a východ ze stanice na opačné straně nástupiště metra by zrovna tento problém vyřešil.
Budu rád, když napíšete své názory a případně i argumenty pro ně; souhlasné i nesouhlasné.
Předem děkuji.
Souhlas, druhý výstup z metra by to chtělo, ale jak ho postavit a přitom nezastavit provoz metra na hodně dlouho, protože současné bezpečnostní normy a styl výstavby čehokoliv k hodně rychlé výstavbě nepřispívají.
Ten výstup tam je vybudovaný. Stačí namontovat eskalátory a postavit nahoře vestibul.
Brňanům praskne žilka!
Z čeho?
V Praze budou mít novou vlakovou zastávku, na kterou se dá od zastávky tramvaje dojít za méně, než 10 minut – a po chodníku!
Muhehe! Přímý přestup z metra do 3 minut hodně pomalé chůze. A pokud by vám to bylo málo, tak z perónu rovnou do Vltavské filharmonie, co ji musí ustoupit tramvajová zastávka a koleje na nábřeží i kus křižovatky.
P 1 zmizí…
Tomu říkám ztráta!
Zastavte rekonstrukci!