V Praze začala čtyřmiliardová modernizace trati mezi Bubny a Výstavištěm

Stanice Bubny, vizualizace. Pramen: Správa železnicStanice Bubny, vizualizace. Pramen: Správa železnic

Stanice Praha-Bubny se posune do nové polohy blíž k Negrelliho viaduktu a nabídne přestup na metro C.

68 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
honza_kl

V té vizualizaci mi chybí hned vedle stojící Vltavská filharmonie, v níž bude i nahrávací studio… sousedství železniční křižovatky a hubu s metrem považuji pro nahrávání zcela ideální…

https://vltavskafilharmonie.cz/cs

Jan Sůra

Existuje něco jako zvuková izolace. Asi byste se divil, kde třeba vznikají podcasty Cesty Zdopravy.cz:-)

Petr

Neni to poprve, kdy je zaokruhovani letiste zanesne na mape SZ? Prijde mi to dost zasadni pro realne vyuzivane napojeni Kladna na letiste – a asi se to bude hodit i pri vylukach, ne?

PetrH

A to je ze 75 % z dotace EU… Jinak by se u nás nestavělo vůbec nic.

Oskarák

V rámci této stavby se zruší Holešovice zastávka nebo co bude s úsekem mezi Odb. Stromovka a Bubny? Kde přesně končí tato stavba? Zahrnuje ještě most v ul. Partyzánská – U Výstaviště?

Cestující

U článku je na obr č. 10 znázorněna mapka, kde tento úsek končí před mostem přes Partyzánskou.

Haf

Má někdo více informací k „podchodu“ pod tratí, který má spojit Veletržní a Dělnickou? Tedy nikoliv ten podchod u metra pro tramvaje?

„Důležitou městskou investicí je nový podchod, který po 130 letech zase spojí horní a dolní Holešovice. Povede z Veletržní ulice do Dělnické a poprvé se jím projdeme už letos na podzim“ – FB Adama Scheinherrra

Roman

No ono to vypadá spíš na dočasnou investici. Plán rozvoje území počítá s prodloužením Veletržní k trati a jejím ukončením (nebo tedy spíš zatočením na sever podél trati). Spojení s Dělnickou bude zajišťovat „podjezd“ pod tratí, ale spíš bych to viděl na podchod. Jen mi úplně nejde do hlavy jedna věc. Když se dívám na aktuální území, vidím koleje položené na úrovni země. Logicky tedy ten oznámený podchod půjde do země pod koleje. Ale na vizualizacích je trať zvýšená nad úroveň (a dokonce bych řekl, že jedna z těch vizualizací, co má Scheinherr na FB, je přímo ten podjezd z… Číst vice »

Codycheck

Tak to trošku ještě přidejte s těmi 130 roky
A předtím tam totiž nebylo skoro NIC, jenom pole, tak jaká spojka Holešovic, nebo jestli myslíte nějakou spojku od ječměně k žitu, tak to potom jooo

Více ke studiu na stránkách

https://www.dveprahy.cz/

milan

Vypadá to moc pěkně a je tam spousta zeleně. Hlavní bude tu zeleň tam udržet. Zejména aby se to nezabetonovalo tou příšernou filharmonií a sídlištěm severně od nové stanice.

Codycheck

To tam nikdy nebude, nebo neznáte developery 🙂

Daniel

Nikde jsem nenašel zmínku o budování druhého výstupu z metra C Vltavská – to je také součástí stavby? Asi by to spíš měla financovat a stavět Hl.m.Praha ne?

Juraj

Není, ale počítá se s tím do budoucna, jak se postupně rozroste obytná čtvrť. Patrně se k tomu přistoupí až když bude jasno ohledně nové tramvajové tratě v Dělnické ulici.

Daniel Bečvář

Super, na tuhle stavbu se těším, ten prostor kolem nádraží je v současné době asi nejodpornější vřed, který se nachází v širším centru Prahy. Snad to nebude jediná větší stavba, kterou letos SŽ zahájí. Za tuhle jim každopádně dávám palec nahoru.

Cestující

V první fázi, kdy bude jedinou budovou v území, se na její střeše vybuduje travnatá odpočinková plocha, která umožní lidem výhled na město a měnící se Holešovice. V další etapě vznikne spolu s výstavbou nové čtvrti přímo nad nádražím administrativní budova

To je nějaká novinka ta administrativní budova nad nástupišti? Všude ve vizualizacich je prezentována budova, která je v tomto článku. Navíc pokud se nepletu tato podoba vyšla i z architektonické soutěže.

Projektant

Počítá se s tím od začátku, ale ne vždy se to prezentovalo. Než jsem se to dověděl, považoval jsem střechu z vizualizací za zbytečně masivní nesmysl…

Cestující

Proti administrativní budově nad nástupišti nic nemám, jen mi přijde komplikované to dodělávat později a ideálně to postavit celé najednou a ne touto salámovou metodou.

milan

U Anděla se postavil vestibul metra na jehož střeše se mělo později stavět. Ve finále se zboural a postavil se celý znovu. Ve stanici Národní třída to bylo úplně to samé. Takže předpoklad, že na střeše se bude něco v budoucnu stavět mnohdy nevychází.

pajo

Neplanuje sa rekonstrukcia a elektrifikácia tratí 167 a 162, aby sa dalo od Plzne cez Beroun dostať Masarykovo nádráží, prípadne na pražské letisko? Tým by sa uvolnila kapacita trati 171 okolo Berounky.

Juraj

Aktuálne nie. Nejakú dobu na to tlačil Ropid, ale v súčasnosti už sa tam počíta s BEMU jednotkami pre linku S6 PID. Odľahčenie trate okolo Berounky má riešiť tunel.

Napojenie letiska z pražského semmeringu bolo v niektorých variantoch, ale neprešlo. Teoreticky to stále bude možné cez semmering + odbočku Jeneček po zaokruhovaní.

pajo

Ďakujem za odpoveď. Len sa mi to zdá škoda nevyužiť túto možnosť, ktorá by sa dala realizovať ešte v tomto desať ročí. Nechcem byť pesimista, ale tunel na odľahčenie Berounky nebudeme ani za 20 rokov keď vidím ako dlho vychádza realizácia podkrušnohorského tunela a tam sa angažuje aj nemecká strana.

pajo

Ja som len laik, čo sa rád pozrie do mapy 🙂 Kúsok od Rudnej Zličín, takže by sa dali prípadne potiahnuť kolaje aj tam ako daľší prestupný bod. Ak majú ľudia prestúpiť z áut do vlakov, tak musia mať možnosti 🙂

Jiří Kocurek

Od Plzně cez Beroun po trati č. 162 na Masaryčku, abych tam byl o 2 hodiny později, ale uvolnil kapacitu Beroun-Smíchov? Tím lidi do auta vyženete.

Pako

Brňanům praskne žilka! To byl tak trochu vtip a trochu námět na porovnání brzkého stavu železnice v obou městech. No, ale pro ty nechápavé, co dali mínus, to rozvedu: Hlavní nádraží v Brně se pořád neví kde bude. Stávající se proto už 50 let neopravuje, takže vypadá mnohem hůř než třeba takový jinak dost ošuntělý Smíchov, který je přitom před zahájením přestavby. Druhé nejdůležitější nádraží v Brně Královo Pole je taková hrůza, že se jej štítí i otrlí Brňané. Ostatní neznám, ale z průjezdu vlakem je to děs běs. Když vynechám Hlavní v Praze, tak mnohem lépe než cokoliv v… Číst vice »

Jiří Kocurek

„Stávající se proto už 50 let neopravuje“

A proto před pár lety prošlo velkou opravou. A jak je vidět na Krposlkém nádru, tak odsunem to opravdu není. Mimochodem provozovatel těch nádraží má sídlo v Praze, bez jeho souhlasu a bez jeho peněz se může prostestovat až v Havířově…

ksz

Zahajovat takovouhle stavbu v pátek 13. ? No, nevím.

Pako

Uživatel služeb SŽ a ČD nemůže být pověrčivý.

Rypal

Pořád jsem se nedocetl, jak mají vyřešený prestup na dalkovinu. Přes Libeň, tam všechny vlaky nestojí; metrem C – dlouhé docházkové vzdálenosti, pěšky z Masny totéž.
Pořád jaksi postrádám dráty na Semmeringu. Je tam přestup navíc na Smíchově, ale s těžkými kufry pořád nejlepší. A na Jinonich není šatny přestup na Béčko.

neznamy jarek

Přestup na hlavní je možná vymyšlen tak, že vystoupíte na novém nádraží Praha-Bubny, vlezete do metra a dojedete na hlavní nádraží a i na Holešovice. Pokud potřebujete na Praha Nehvizdy, tak pojedete na Praha Letiště VH, poletíte do Drážďan a pak VRT na Praha-Nehvizdy.

Michal82

No a ted je otázka co s usekem Výstaviště – Veleslavín. Tunel stále nikde i když na Veleslavíně stále vesele visí ten billboard na letiště vlakem již brzy.

Frantisek

Dráty nad současnou kolej a nejméně čtvrthodinový interval.

Pako

Na jednokolejné trati, momentálně asi nejstarším úseku v Praze. Tak to jo, ale v součtu obou směrů, takže na letisko litujeme, další spoj za půl hodiny. Možná.

Jiří Kocurek

A máš spočitanou jízdní dobu při tom nejméně 15 minutovou intervalu? Já jen, aby ti nevyšel půměr okolo 15-20 km/h a jízdní doba do Kladna delší než dnes, čímž bys to zabil.

J.K.

Nebudou v Praze chybět odstavné koleje, když takhle zmizí Bubny a půl Smíchova?

(Neříkám že se tam mají zachovat velká kolejiště, ale zase že tam nebude ani jedna kolej na odstavení něčeho, to mi přijde jako opačný extrém)

Jiří Kocurek

Na fotce vidím odstavené Honeckery. To tam jezdí, nebo to tam skladují?
V případě, že to tam skladují, tak to můžou skladovat kdekoliv jinde, ideálně v areálu Poldovky, hutím blíž. Provozní jednotky patří odstavit na ONJ, ne do centra města, a pro nákladku to chce Libeňský přesmyk.

Petr

Odstavné koleje můžou být někde mimo centrum města, kde se hodí každý metr na zeleň nebo výstavbu.

Frantisek

Jasně, a pro zásobování raději další silniční plochy. 🙂 Vždyť tam nemusí být hned rozlehlé seřadiště, jen trocha rezervy.

ZdendaP

Zásobování čeho? Myslíte si, že těch pár hospod, lékáren a večerek dává smysl zásobovat vlakem? Že hospodští, prodavači a lékárníci budou běhat s rudlama na nádraží? Asi ne co…

Jiří Kocurek

Jen aby mu nakonec nevadilo, že i ten rudl či dvoukolák jede po silnici… a ten stožárový jeřáb na stavbě není železniční.

Sucharda

Bohužel malé kontejnery (velikost 3 – ČSN 269346), používané od počátku 70. let, postupně vymizely.

Juraj

Na https://mapy.cz/s/kotakuhalu doporučuji proklikat historické letecké snímky od roku 2003. Hezky vidět, jak už se tam prakticky nic neodstavuje a očividně to nechybí. Ona ta lokalita je sice v centru, ale z provozního hlediska dost nepraktická. Místo toho mají být nové odstavné kapacity ve Strašnicích a u Balabenky.

David

Těším se, až se Regionovou v roce 2026 svezu z Ostrovce na Masaryčku.

Haf

Tak v roce 2026 už by dávno ČD na této trase měly jezdit s novými motoráky od Pesy.

pedrod

…po 4(?) letech výluk a NAD se toho snad dožijeme.

David 814-047

Ty jsou určené na jiné tratě v rámci PID a StČ kraje.

Richard

Bude to mit dopad na osobaky do Kralup v prubehu vystavby? Nejaka delsi vyluka,nebo tak neco,kdyz to rozkopou?

Kování

Pro kralupské vlaky bude položena provizorní kolej, takže to omezení nebude tak strašné

pedrod

Myslí se tím asi do Kralup přes Roztoky, že? Do Kralup přes Kladno zřejmě až z Dejvic.

Jan P.

V Kladně už se staví? A kde? pokud vím, byla stavba v rámci úspor odložena.

Kování

V listopadu proběhlo předání staveniště, a probíhají přípravné práce, přes si mu se toho většinou moc nedělá ( zpravidla ani moc nemůže)

xxx

Prořezávají se náletové dřeviny v kolejišti žst. Kladno

Jan Kavan

Chápu správně, že vyjma zastávky Výstaviště?

haf

Součástí této stavby je i vybudování zastávky Výstaviště.

Jan P.

Nikoliv, já tedy chápu, že včetně zastávky Výstaviště. Jmenuje se tak i samotná zakázka „Modernizace trati Praha-Bubny (včetně) – Praha-Výstaviště (včetně)“ a je to zmíněno v i článku.

David

Za zastávkou Výstaviště bude odbočka a pak dál 19.století.

Anelim

Hurá – konečně se začalo opravovat i v Praze:
Letos, vloni, předloni – jsem ráda, že už se to konečně rozhejbalo!!!
Jen veliká škoda, že opravy všech těch tratí v Praze mají 20 let zpoždění…

Twix

Mohlo to být dříve ale zase bych asi nechtěl aby se tohle stavělo před 20 lety, tj. podle projektu z nějakého roku 2000 – to bychom měli asi poloperonizované Bubny v původní poloze a na Výstavišti pár plechových přístřešků, kdo ví jestli by ta druhá kolej vznikla.

Jan Kavan

No hlavne by tam byly všude Kotasovy hradby

Roman Soudný

Vám se snad nelíbí příhradové nosníky pro jednu zářivku a pět holubů? Nebo snad přístřešky které nic nekryjí?

VS

Dobrý den,

na jednu stranu chápu výhodu přestupu z tramvají, na druhou stranu mi přijde výstup ze stanice metra ve špičce poddimenzovaný už pro současný přestup na tramvaj a východ ze stanice na opačné straně nástupiště metra by zrovna tento problém vyřešil.

Budu rád, když napíšete své názory a případně i argumenty pro ně; souhlasné i nesouhlasné.

Předem děkuji.

David 814-047

Souhlas, druhý výstup z metra by to chtělo, ale jak ho postavit a přitom nezastavit provoz metra na hodně dlouho, protože současné bezpečnostní normy a styl výstavby čehokoliv k hodně rychlé výstavbě nepřispívají.

milan

Ten výstup tam je vybudovaný. Stačí namontovat eskalátory a postavit nahoře vestibul.

Pako

Brňanům praskne žilka!

Lubas

Z čeho?

Racek

V Praze budou mít novou vlakovou zastávku, na kterou se dá od zastávky tramvaje dojít za méně, než 10 minut – a po chodníku!

Pako

Muhehe! Přímý přestup z metra do 3 minut hodně pomalé chůze. A pokud by vám to bylo málo, tak z perónu rovnou do Vltavské filharmonie, co ji musí ustoupit tramvajová zastávka a koleje na nábřeží i kus křižovatky.

Růža

P 1 zmizí…

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Tomu říkám ztráta!
Zastavte rekonstrukci!