V Praze začal jezdit kloubový trolejbus, tramvaje čeká domontování klimatizací
Na jedinou pražskou trolejbusovou linku od středy vyrazí nový trolejbus. Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) zapůjčily Dopravnímu podniku hl. města
Na jedinou pražskou trolejbusovou linku od středy vyrazí nový trolejbus. Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) zapůjčily Dopravnímu podniku hl. města
jakou mají ty baterie životnost a kolik stojí výměna?
Hm, takže na instalaci klimatizací dojde nejdřív na podzim. Jak jinak.
Kdo by se s tím v těch vedrech montoval? 🙂
Hlavne ze bude…
Super, snad se to odvděčí a zrealizuje se trolejové vedení na minimálně všech metrobusových linkách, to by ovzduší a rachotu v Praze velmi prospělo.
Osvědčí…
Smysl má elektrifikace především v centrální obydlené oblasti s hustým provozem a na trasách do kopce – typicky Husitská-Koněvova. Nebylo vysvětleno, proč chtějí trolejbus na periferii do Miškovic.
Protože tam jezdí 140, trolej má stejně končit u Globusu v Čakovicích.
Z Libne na Prosek to je celkem do kopce. Konevka by byla fajn, kdyby byla konecne 133 a 207 s kloubovymi autobusy/trolejbusy/necim, aspon. Vymenit to jenom za 12metrove parcialni trolejbusy by sice pomohlo, ale kdo se v tom ma porad mackat.
Je to dlouhe a prikre stoupani, Prosecka ul…
No jo, ale to musi lide prosadit, Praha ma problem s tim, ze tam lide nechteji trolej, ackoliv tam byla drive tramvajova, a v soubeznych ul. Rohacova a Jeseniova byla trolejbusova…
Mj., v te Konevce/Husitske by se kapacitne vyplatila i tramvaj a byla by lepe napojena na centrum…
Řekl bych, že je to prostě testovací trasa. Je tady (již hotový) úsek s kopcem, ve špičkách jsou zde kolony a realizace tu nebude tak složitá, jako v centru města.
Ondra: ale vždyť snad každá metrobusová linka jezdí v určitém úseku do kopce. Klidně i několikrát na jedné trase, když si připočítáte četnost těchto spojů a počet autobusu v terénu, tak se u nich vyplatí drátování určitě víc než u tras s nízkým počtem linek a dlouhým intervalem, ať je tam kopec sebevětší. To platí i pro životní prostředí.
Na to dneska nepotřebujete tahat do ulic další troleje. At se páni radní přijedou podívat k nam do Hradce, jak se dělá náhrada nafty elektřinou. Dráty k tomu nepotřebujeme…
.
Myslíte ty elektrobusy s přídavným naftovým generátorem?
A to je HK placka, v Praze je to samej kopec…
Simvás, trolejbusy sou mrtvý. To zas Šurda akorát potřebuje nový hračky za veřejný peníze.
Kdyby místo toho koupili elektrobusy, tak nic neřeknu. Ale natahovat někde dráty?
Řekl bych, že u elektrobusů je stále více nevýhod, ve prospěch trolejbusů.
Kdyby to bylo tak jednoznačný, tak už všude svištěj jak bateriový vlaky, tak elektrobusy.
Realita je taková, že ten blbej drát ušetří strašný prachy v baterkách včetně jejich životnosti. A zrovna drát na trolejbus nějaká sofistikovaná investice není…
Zmiňovaná Koněvka do kopce je bezva nápad.
Pro všechny nesouhlasící hlavy, vono se stačí podívat na tenhle článek: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_trolleybus_systems Zejména se zaměřit na kolonky odkdy-dokdy, a mrknout na počet nově vzniklejch a nově zaniklejch sítí. Vono to něco vokáže. 😉
Taky je zajímavý, že spousta měst na západ nakupuje elektrobusy, a nestaví Obrlajtungsbussysteme. Pročpak asi? Protože trolejbus je slepá větev kombinující nevýhody tramvaje s nevýhodama autobusu. V překladu = vysoký náklady na zřízení infrastruktury/pevný jízdní dráhy a malá kapacita.
Většina elektrobusů poklonkuje zatím jen na drobných výkonech. Většina měst na západě, kde s tím experimentují, leží v rovině, zatímco Praha je značně kopcovitá, což dává baterkám dost zabrat a hodně zkracuje dojezd.
V Praze se experimentuje se smíšeným provozem, tedy náročné úseky pod trolejí, nenáročné na baterku tedy zdaleka ne vše se musí zatrolejovat.
Nevím co myslíte malou kapacitou. V čem má trolejbus menší kapacitu než autobus?
Je to nejefektivnější způsob s nejméně ztrátami jak dostat energii ze sítě k vozidlu.
S tou kapacitou je to spis naopak, u autobusu zabira vice prostor motor a rozvody, u trolejbusu je to jen elektromotor a ten dnes muze byt i v kolech… pak mate cely vuz nizkopodlazni, u autobusu je to kolikrat horolezecky vykon (na zadnich sedadlech)…
Ale rovnou dodam, ze 27Tr neni tak prostorny uvnitr, alespon tato plzenska verze…
Že vznikne nový tmavý obláček v severních Čechách už bohužel nikoho netankuje. Za to samozřejmě nemůžou jen trolejbusy, ale obecně elektrifikace bez zajištění 100% čisté výroby energie..
Co myslíte čistou energií? Slunce, vítr, vodu nebo jádro? Slunce nemusí svítit, vítr nemusí foukat, nové hydroelektrárny je problém postavit, takže zbývá jádro. Pokud se podaří prodloužit životnost Dukovan a dobudovat minimálně jeden blok v Temelíně, neměl by být se zajištěním výroby problém. Co ale bude horší je rozšířit stávající nebo vybudovat nové rozvody.
Tkaže když to shrnu, nakonec by za určitých podmínek žádný nový tmavý obláček v severních Čechách nemusel vzniknout.
Jádro není čistá energie (dost toho po použití v reaktoru zůstává a ještě zůstane), ale je bez exhalací, to ano.
A take asi nejvhodnejsi u nas, staci par reaktoru a muzete uhli i odstavit nebo mit jen na zalohy a spickove vykony…
Navic tech oblacku s nafty je taky hodne a to primo v ulicich mest…
Jenže autobus pálí uhlovodíky permanentně (navíc neoptimálně jak se mění režimy motoru), energetický mix v ČR je z necelých 50 % nespalující a do toho je tu ještě rekuperace, tedy znovuvyužívání kynetické energie. Navíc spoustu energie vyvážíme, lépe ji použít doma, aby nesmrděla auta po městech než ji prodat do ciziny.
Linka 140 nikoli 240
Drive 58, pak 141, pak soucasne i 233, castecne 274, nakonec 140… :-D, ale kupodivu ciselne odpovida te 58, linka 158… 😀