V Praze začal fungovat přechod přes magistrálu od Muzea do Vinohradské

Přechod přes magistrálu v Legerově ulici. Pramen: FB Adama ScheinherraPřechod přes magistrálu v Legerově ulici. Pramen: FB Adama Scheinherra

Do budoucna magistrát plánuje výraznější změny řešení křižovatky Legerovy a Vinohradské.

133 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Milan

Bourání podchodů to je nyní v módě. Kde ti lidé berou právo, ničit to, co vytvořili jejich předci. Jsou jak radikální islamisté co bourají sochy vytvořené předky.

robert

No jo, máš pravdu. Kde bereme právo ničit hnusnou přestavbu Slezského divadla v Opavě, kterou vybudovali naši komunističtí předci? Kde bereme tu drzost vrátit divadlu tu pravou tvář?

Pražec

Omlouvám se za mystifikaci, které jsem se dopustil v diskuzi níže. Byl jsem upozorněn, že přechod je na jiné straně křižovatky, než jsem se domníval. Panu Scheinherrovi jsem tedy křivdil.

Facepalm

Symptomatické je, že ten nesmysl, co jste původně napsal (a cením si velmi, že jste to uznal, protože to tady opravdu není zvykem) vám lajkovalo už asi padesát lidí (oproti asi deseti nesouhlasným).

jva

… a prodejci v podchodu nebudou mít co žrát ;-).

Jiří

Takový dotaz ne úplně k tomuhle přechodu – je někde přehled různých pokusů magistrátu s vypínáním semaforů? Tady na východě Černokostelecká x Tiskařská/Sazečská, Průmyslová x Tiskařská, Průmyslová x Objízdná… Prostě je tu a tam vypnou, klidně v ranní i odpolední špičce. Co se tam děje je o hubu. V autě je to adrenalin, v autobuse už fakt o hubu když stojí přes dva pruhy a jede na něj kupa aut a kamionů po Černokostelecké. Vědět to dopředu tak se raději vyhnu.

Mickey

Vypínání SSZ v ranní špičce není pokus ale porucha.

Jiří

To možná nedávno v Hloubětíně (to musel být fakt zážitek), ale tady to opravdu na poruchy nevidím, na to se to děje až moc často.

Ketchup1970

Koukám na diskusi a vidím , ze když se nějakým směrem člověku uhne, zpátky to jde ztuha. Praha stejně jako jiná města byla postavena pro lidi , kteří se pohybovali zhusta pěšky a par bohatších koňskou silou. Do konce devatenáctého století o automobilismu nebylo ani slechu , ale ty domy tam už staly . Kdyby nenapadlo nějaké inženýry postavit autům skrz město závodní dráhu tak by tam byly ty přechody stejně Jakl tramvajová trať . Věřte tomu, ze lidé by tam bydleli a chodili . Nicméně máme magistrálu , po střeše haly nádraží se sunou auta a muzeum království českého… Číst vice »

Jakub P.

A tenkrat taky nebylo metro a tramvaje, tak je radeji zrusime, co? Protoze pri zavadeni tramvaji lidi na Krizika taky koukali skrz prsty a urcite vedeli proc 🙂 A taky kdysi davno byl v Praze pres Vltavu jen jeden most a taky to stacilo… No proste jsme jinde v jine dobe a ano, aut je moc, ale nevyresi se to kyblickem s barvou 🙁

123

„Kdyby nenapadlo nějaké inženýry postavit autům skrz město závodní dráhu …“ … tak máme místo ní min ten vnitřní okruh (a nebo by se z toho centrum podě..lo).

Jenže holt máme tu magistrálu a okruhu jen půlku, na které jsou navíc díky tomu ve špičce věčně světlené závory.

Takže když neuděláte nic jiného, jen tu SJM přidusíte, tak se asi stane co …

Jiří Kocurek

se stane … instalatér dostane seřváno, že jede pozdě.

Jiří Kocurek

„Praha stejně jako jiná města byla postavena pro lidi , kteří se pohybovali zhusta pěšky“

A když Prahu tehdy stavěli, tak všechen materiál vozili po cestách, na povoze. Jen dřevo plavili po Vltavě. Rozhodně to nebylo tak, že by pan Král měli kočár a ni jiného po silnici nejezdilo. A je známo, že král Karel jedli melouny, které si nechali dovážeti z polabí. Pšenici rovněž.

Vyborne

Vyborne, konecne, tohle sou drobnosti ale zivot ve meste je pak o neco lepsi, stejne jak na Karlaku. Mesto zase o neco prijemnejsi, take sem tam casto prebihal.

Tonis

Dokončete okruh okolo Prahy a klidně si tu magistrálu zavřete!Dříve byla nejrychlejší cesta z Holešovic na Smíchov po Příkopech a to se zavřelo,Jindřišská Vodičkova také zavřeno,po nábřeží zúžené u Karlových lázní a na druhé straně Malostranské náměstí.Prostě střed Prahy nepropustný jen po magistrále a okruh nikde!

Pavel Bláha

nejrychlejší cesta z Holešovic na Smíchov je tunelem Blanka a Strahovským.

Lol Phirae

Platí pouze v případě, kdy nějakej Ajnštajn z magistrátu nezastaví v tunelech dopravu, páč zklidňujeme a tudlenc na křizovatce se nám jako zdálo, že je moc aut, tak jsme vytvořili dvoukilometrovou kolonu jinde. Jo a Franto, hoď tam tu padesátku do toho tunelu a upozornění na kolony, sice je úplně prázdnej, ale to šumák, ať nám z toho tady nedělaj dálnici.

V. K.

Kolona v tunelu nesmí být z bezpečnostních důvodů. V případě požáru by z toho bylo ohnivé peklo.

Lol Phirae

Jo ale to musíte vysvětlit na magistrátu, že tam ty světelný značky A23 maj úplně zbytečně.

TKB

Proč by tam byly zbytečně?

Leinad

Jo, ale řízení provozu tam občas nechává blikat úplné kraviny. Pruh zavřený od půlky tunelu.

digi

Nemyslíte že auta, naštosovaný ve dvou vedle sebe, by lépe hořely?? to je vše kvůli bezpečnosti….

Martin

Neni, nejrychlejsi cesta je Metro C + Metro B… (Vltavska-Andel)

Tomas

magistrala uz davno neni tranzit prahou. vyrazne prevazuje mistni provoz, ktetemu je okruh platny jak mrtvymi zimnik

Pražec

„Není důvod zde nemít přechody, když zde stejně máme semafory a řidiči čekají na zelenou. Během toho času lidé přejdou silnici.“

Opravte mě, jestli se pletu, ale tady nás asi pan Scheinherr tahá za fusekli.
Přechod je totiž v místě, které za celý cyklus semaforu nemá „přestávku“ ani jednou. Buď přes něj jedou auta z Legerovy, nebo z Vinohradské (https://mapy.cz/s/catapagole). Přechod se tedy musel do celého cyklu nějak vmezeřit, takže auta čekají navíc.

Neříkám, že je to tak špatně. Ale citovaný argument považuji za zavádějící, neřkuli nepravdivý.

Tomas

takze ten zm**ecek zase lze?

mimochodem, mozna to tam nalepili tak, ze mnozstvi zelene bude z obou smeru stejne, ale pri odpocovani doprava z vinohradske tam bude spolu s odbocenim blikat pajdulák?

takze auta budou mit zelenou, ale budou stát?

Panoramix

Říkal jsem si přesně to samé. Kdyby byl přechod jenom na „vjezdové“ straně od I. P. Pavlova, tak by to nevadilo. Tam skutečně auta čekají, než se vystřídá směr z Vinohradské a od Muzea. Ale jestli opravdu přechod i na straně směrem k hlavnímu nádraží, tak potěš koště. To znamená, že ze směru Vinohradská budou muset dávat přednost chodcům, takže buď vlastně nikdo neprojede a stávající kongesce na Vinohradské se prodlouží asi až na Jiřího z Poděbrad. Anebo prodlouží interval ze směru Vinohradská a o to déle budou čekat auta z I. P. Pavlova. Což zase naruší celou zelenou vlnu… Číst vice »

Jenda

Zelená vlna už je rozbitá někdy od jara, kdy zkrátili interval na I.P.Pavlova, ale neupravili podle toho ostatní semafory. Od té doby se na Magistrále tvoří krátké kolony dokonce i o víkendu ráno (dříve se o víkendu ráno jelo od Pankráce až do Holešovic bez zastavení). Ve špičce všedního dne je z Pankráce na Vinohrady beze srandy rychlejší jet spodem přes Nusle. (Jak jsem v příspěvku níže vedení města chválil, tak takováto opatření záměrně sabotující IAD jsou naopak napřespusu.)

Digi

No a jak se ty auta dostaly před muzeum?? (na vámi sdílené mapě jsou krásně vidět),předpokládám že tam bude zelená na průjezd vinohradskou dolů…

A právě v ten okamžik má pan Scheinherr pravdu…

Ps oni tam jsou osazeny tlačítka takže pokud nikdo nebude přecházet, nebude se zelená spínat… zelenou vlnu není problém nastavit vždyt legnerova x žitná má taky semafory (cca 150 metrů nad muzeem)

Josef

Pokud se nepletu, tak z Vinohradske je mozne odbocit pouze doprava, rovne uz se jezdit neda, tudiz jezdi bud auta z Vinohradske a proti nim od Muzea do Vinohradske a nebo ty co jedou od I.P.Pavlova. Tudiz nekdo z nich bude muset bud davat tem chodcum prednost a nebo budou mit chodci pridanou fazi jen pro sebe.

Lol Phirae

Já bych rozhodně zkusil to přednost. Až jich tam pár zařve, tak může Scheinherr vybudovat pietní vzpomínkovou lavičku uprostřed křižovatky, a u toho nějakou kavárničku co bude podávat stylové rakvičky se šlehačkou.

Mickey

Není to jediný přechod pro chodce na vytížené křižovatce, proč by tam měl někdo zařvat? Že jste nešikovný řidič svědčí jen o vás, ostatní dají chodcům přednost a pak jedou dál.

Digi

Aha vidíte, máte pravdu já tam autem naposled jel tak předcca třemi léty a to se ještě dalo… očividně někdy okolo září 2019 změnily značení protože na Gmaps jsou sice vidět vyhrazené pruhy k zabočování ale směrovka rovně na pankrác je přelepená izolepou

https://www.google.com/maps/@50.0789669,14.4336061,3a,89.9y,354.87h,82.86t/data=!3m6!1e1!3m4!1s2Dfht-xh7chCXDKBjt_Kow!2e0!7i16384!8i8192

On:

No nevím,nevím, na fotce u článku je jasně vidět přechod přes Legerovu ale před křižovatkou s Vinohradskou takže ve směru kde auta stojí když je volno z Vinohradské s jedinou výjimkou v té chvíli by šlo odbočit z Legerovi do Vinohradské. Nebyl jsem na místě tak nevím jestli ještě není u druhý přechod za křižovatkou ten by způsoboval problém.

percula

Z fotografie to vypadá ze je na straně u Národního Muzea , ne Státní Opery. Tam auta na magistrále musi stat když jedou z Vinohradské. Jeslí ale zruší podchod, tak to bude škoda je lepší jít pochodem než nahoře čekat na cervenou.

percula

O už u Státní Opery kdysiprechod byl. A moc se nepoužíval. Z Václavské na Vinohradskou chodili všichni pochodem, bylo to rychlejší než dva přechody. Když ho zrušili tak mi docela chyběl.

123

On ten podchod u SO dával smysl jen když člověk šel fakt přímo z ní někam k Hlaváku, jinak byl umístěním úplně mimo.

Pražec

Děkuji nickům On: a percula za upozornění. Ten přechod je opravdu na druhé straně, fakt jsem to popletl. Výtku beru zpět.

MartinS.

Ten přechod bude před i za křižovatkou, jenom ten před křižovatkou už funguje a ten za křižovatkou je zatím přeškrtán a semafory vypnuté, ale to je otázkou dní, kdy ho provozní také. Navíc je zrušený odbočovací pruh na Vinohradskou (místo něj je teď chodník od přechodu) a přechod přes Vinohradskou se posunul blíž ke křižovatce, takže auta odbočující na Vinohradskou budou blokovat jeden pruh magistrály.

Jenda

Tohle se současnému vedení Prahy musí nechat. Přizpůsobuje město lidem. Ač po městě často řídím, tak toto plně schvaluji a i kdyby mě to mělo stát nějaké vteřiny na semaforu navíc, rád je obětuji. V širším centru města se prostě lidi nemají honit někam do děr jako obtížné krysy, širší centrum má být k životu. Podobně zkultivovali Florenc a hned se tam funguje o dost líp – a ubyly davy turistů, co po výstupu z autobusu 207 marně hledaly cestu k mezinárodnímu autobusovému nádraží, do kterého se nešlo dostat jinak než dírou.

Petr

Tu magistrálu by bylo nejlepší zakopat pod zem. Aspoň od Bulhara za Muzeum.

Jan Kavan

A portály byste řešil jak?

MartinS.

Od Bulhara? Jako, že by magistrála procházela odjezdovou halou hlavního nádraží nebo byste šel až dolu k pokladnám a nebo až na úroveň metra?
Jestli někdy půjde dostat magistrálu pod zem, tak jedině někde od křížení s Anglickou ke garážím Slovan.

Petr

Prohodit magistrátu a odjezdovou halu

Facepalm

No, a proč by nemohla magistrála procházet dnešní odjezdovou halou? Ano, myšlenka je to skutečně dosti revoluční, ale zdaleka ne tak nesmyslná, jak se na první pohled zdá. Minimálně by to umožnilo radikálně zlidštit prostor před nádražím a mnohem lépe ho zapojit do města. Jasně, pro projektanty a architekty by to byla velká výzva, ale neřešitelné by to rozhodně nebylo. Neříkám, že je to jediné řešení toho prostoru, ale rozhodně bych ho nezavrhoval jen proto, že §1.

Tomas

Doporučuji se občas podívat do mapy 🙂

Alibaba

Po „chodníčku smrti“ jsem chodil rád a bez problémů, ale zajímalo by mě, kolik lidí tam teda umřelo?
Vždy když jsem tam šel, tak jsem věděl co dělám a když jsem se s někým protijdoucím míjel, tak jsme si byly vědomi, že je třeba dávat pozor na auta. To že se rozšířil ale vítám.

Miroslav Zikmund

Patrně nikdo, chodil jsem tudy taky poté, co byl původní chodník i s hotelem Slovan zničeny …. jiná, časově stejně dostupná alternativa nebyla …..

Miroslav Zikmund

Nicméně je poněkud zarážející, že se v rámci opravy kolejí na Vinohradské neřešilo napojení na budoucí tramvajovou trať …. takže v „nějakém“ časovém výhledu se TO opět rozkope, aby se TO napojilo – na již předvídavě položené kolejnicové pásy – mezi oběma budovami NM …. proč se TO „nemohlo“ udělat vím od zdroje v DPP, jemuž jsou tuto „hloupou“ otázku položil …
Ale „prostý“ rozum nad tím zůstává stát …

Alibaba

Šel jsem tam minulý týden, v ulici Běleheadská kousek za tramvajovou zastávkou Muzeum je výluka, takže se jim asi nechtělo ještě víc prodlužovat vyloučený úsek.
Obecný dotaz do pléna: Ta tramvajová spojka mezi kolejemi pro přejíždění obousměrných souprav co je u zastávky Muzeum tam bývala?

Radek

Nebývala. Využije se ještě jednou právě během napojování.

Tomáš

Než se zrealizuje pokračování tratě někam dále na Václavák tak ta trať ve Vinohradské bude zralá na další opravu 😉

dejf

Vtipný. Kdyby to nebyla pravda…

Karlosz

Na co přechod, když je podchod? další zeleno-somálská hovadina

Bdtax Fan

Podchody nemají v městském prostředí co dělat. To je urbanismus jak ze 60. let.

MartinS.

Zrovna tento podchod, který navazuje na prostor u Národního muzea a k Vinohradské stoupá rampou, netvoří žádnou bariéru.

Digi

Definujte bariéru.. Jako mě to je jedno, ale nedivím se že ženy nechtěli tímto podchodem procházet zvláště podvečer… umaštěné zaplivané stánky, večer problémy se světlem, samozřejmě nachcáno, smrad, a při jakémkoliv větru se tam hromadily odpadky..

Lol Phirae

Jo, tak za to určitě může podchod, jasně.

Digi

Ano, kdyby tam nebyl, tak tam tohle není… (protože by nebylo kde)

Lol Phirae

Brilantní úvaha. Jeden by řek, že přece světlo se dá opravit, chcaní vyřešit dostupností veřejných WC i v nočních hodinách a bordel tím, že frekventovaná místa vybavím dostatečným množstvím košů a budu je pravidelně vyvážet, ale ono ne, může za to existence podchodu. Připomíná mi to úvahu jiných podobných géniů z magistrátu, kteří vynaložili několiv milionů na výzkum míst, kde lidi nejvíc chčijou, přičemž výzkum završili brilantní úvahou, že na těchto místech nebudeme budovat veřejná WC, ale vybavíme je kamerami s umělou inteligencí rozeznávající močící postavu a městapo to bude inkasovat.

Digi

A hlásíte se dobrovolně že to budete platit?? Nebo si vezmete každej den brigádu?? (zadarmo samozřejmě, rozpočty nejsou nafukovací a daně pro občany jsou už tak vysoké)

Takže buďto budeme platit minimálně 10 000 Kč měsíčně za opečovávání podchodu + samozřejmě že ta deska podchodu má taky nějakou životnost takže připočíst i opravy (a zpoždění řidičů s tím spojená, tím vy argumentujete)

anebo vrazíme 30-50 tisic do přechodu navždy a tisícovku ročně na výměnu žárovek..

OK pán je ekonom…

Lol Phirae

Cítíte se zcela duševně zdráv? Ten podchod jaksi už *byl* zaplacen – z čeho jiného než z daní. Slouží svému účelu a chodí tam spousta lidí, daleko bezpečněji, než po tom vašem (staro)novém přechodu přes „městskou dálnici“. A samozřejmě údržba přechodu je zadarmo, ta barva tam vydrží na furt, stejně jako ten asfalt.

To se mi snad zdá, tohle. Doporučuju ještě vybudovat pár přechodů přes Jižní spojku, vzít si notýsek, pár pytlů na mrtvoly a jít dělat čárky. A jo a koše zásadně nevysypávat, to je přece zbytečný, lepší je nechat ten bordel rozfoukat po okolí.

Digi

„A samozřejmě údržba přechodu je zadarmo, ta barva tam vydrží na furt, stejně jako ten asfalt.“

silnice se podle vás asfaltují kvůli chodcům???

WTF???

„Ten podchod jaksi už *byl* zaplacen “

my jsme si nafurt předplatily i údržbu a opravy po uplynutí životnosti??

„koše zásadně nevysypávat, to je přece zbytečný, lepší je nechat ten bordel rozfoukat po okolí.“

a kde jsem prosím Vás psal tohle??
Vy jste navrhoval přidat koše ne já …

Lol Phirae

Ne, Ajnštajne, chodci by mohli klidně chodit v bahně, akorát by na tom nedržela ta barva. A samozřejmě veřejné statky zaplacené z daní není potřeba udržovat optimálně vůbec, to je přece zbytečný, naco, že jo. Digi říká, že jeho stará tam nerada chodí, páč jí tam smrdí vyjetej volej z friťáku a chcanky, okamžitě zasypat, podchod je úplně zbytečný, daleko lepší je hnát tisíce lidí přes dálnici a počkat, kolik jich zařve, když nestihnou interval.

Digi

LOL nevztekejte se tak, praskne vám žilka a
z našich daní se vám bude muset platit za hospitalizaci..

„daleko lepší je hnát tisíce lidí přes dálnici a počkat, kolik jich zařve, když nestihnou interval.“ No od toho máme policii a zákony ne?? viz zákon č 361/2000 sbírky , §125c/6… stačí tam na pár dnů postavit policistu který bude, řidičům porušující předpisy, zabavovat noty…

osobní ůtoky necháme stranou jo, nejsme na blesku nebo v 5tý cenový…

Lol Phirae

Tak jasně, zabavit noty, to bude těm mrtvejm hodně platný. Jo a chodcům, co tam vlezou na červenou, taky zabavíme noty. In memoriam. Taky bych zrušil mimoúřovňové křížení koridorů a dal zpátky přejezdy, až tam zas vjede nějakej Polák se 30 tunama železa, tak mu normálně zabavíme noty. Komu se to nelíbí, ať si udělá brigádu a zaplatí si nadjezdy a nadchody ze svýho.

Digi

No pokud, jako řidič, mající červenou, vjedete na přechod a zabijete chodce tak to je trošku jinej paragraf ne?? (úmyslné zabití).. Pokuty za špatné přecházení, to je snad norma ne, stejně jako pokuty za porušování dopravních předpisů?? od čeho máme předpisy? Vytahovat toho arogatního, bezohledného řidiče kamionu co nechal stát na vlakovém přejezdu kamion a návěs, no nevím, jestli jste si pomohl.To je jasná ukázka toho že řidiči jsou arogantní a prevence se tedy nemá dělat na stranách chodců ale melo by se začít u těch arogantních ne?? a nevím jak to souvisí s podchodem pod magistrálou u muzea.. A… Číst vice »

Digi

PS ona tam stejnak bude jezdit tramvaj víte a nějak tam bude muset přeject (podjezd pro tramvaje nikdo neplánuje) viz https://zdopravy.cz/tramvajova-trat-v-sherwoodu-se-bude-resit-zaroven-s-obnovou-parku-46835/

Lol Phirae

Jo, to bude super, na YT je málo pitomců, co lezou tramvaji rovnou pod kola. Jinak chodci jsou druhou najčastěji usmrcenou kategorií účastníků provozu při nehodách (81 v roce 2020). Tak je jen cpete na ty přechody před dálnici. Fakt Ajnštajn.

Digi

Hlupáčku, pokoušíte se ohnout statistiku a nejde Vám to. odtud berete ty statistiky : https://www.policie.cz/clanek/statistika-nehodovosti-900835.aspx?q=Y2hudW09Mg%3d%3d Mohl jste se kouknout dál do statistiky a zjistil by jste že : 79,8 % procent nehod při nichž je usmrceno 417 osob, chodci zavinily celkem 12 umrtí …. Proč je pro Vám 12 mrtvejch víc než 417??? pokud chcete předcházet nehodám a umrtím začněte u řidičů a až pak se zaměřte na chodce (což se vám snažim sdělit celou dobu) Takže začit od nejvetších a až pak se zaměřit menší… Ps chlast zavinil celkem 50 umrtí nehodláte také preventivně, podporovat nastartovaní auta až po… Číst vice »

Digi

omlouvám se šotek dokončuji :79,8 % procent nehod při nichž je usmrceno 417 osob, zavinily řidiči, chodci zavinily 12 umrtí

Lol Phirae

OMG to je diskuse. To je úplně jedno, kdo to zaviní. Když bude tuhej a čuchat k fialkám zespodu, tak mu zavinění a „sebraný noty “ budou houby platný. Nechcete třeba taky přechod na Černém mostě? Přece se chodec nebude obtěžovat přes nadchod.

digi

Bože LOL no tak mě zabije nějakej vožralej blbec v autě… Kdyby jste aspon trochu ovládal matiku tak by jste tušil že máte mnohem vetší pravděpodobnost že vás zabije vožralal než že vlastní chybou umřete na chodníku (což vám říkam celou dobu 🙂 Ps doufám že stejně nekompromisní bojovník budete i v případě chlastu za volantem, překračování rychlosti a všech věcí co zaviní víc umrtí…

Ondřej

Koukám, že máme podobný styl humoru, pokud by toto bylo humorné.

Lol Phirae

Ty kamery na chcaní, to nebyl vtip. To byl skutečný nápad. Nedošlo k tomu asi jen proto, že nikdo ze spřátelných subjektů dojících městskou kasu nesehnal odpovídající hardware.

https://www.idnes.cz/praha/zpravy/uklid-pomocenych-mist-v-centru-prijde-prahu-na-miliony.A131219_2013858_praha-zpravy_bur

Jakub P.

No staci, aby magistrat (Scheinherr) a jemu podrizene organizace nezadavali nesmyslne studie a mate par set tisic mesicne doma, pak nepripravovat zakazky pres spratelene AK a mate par milionu mesicne doma, no a pak nedelat nesmyslne drahe zakazky jako HolKa a Libenak a mate usetreno tolik, ze vsechny prazske podchody nam budou zavidet i v Dubaji 🙂 A na kazde strane bude stat portyr ve fraku:-)))

Digi

A to všechno dohromady co jste vyjmenoval je jako těch 11 milionů co jsme přispěli všichi na mynářův penzion, nebo 100 mega na toustovou linku na chleba… Pokud víte že jde o trestný čin, nahlašte to jako trestní čin, budete za hrdinu bojujícího proti korupci… Ad nesmyslne studie: co tím myslíte? něco jako praha olymipjská?? deset studii na tousovou linku?? nebo co přesně Ad libeňák, pletete si pocity a trestní odpovědnost, pokud máte důkaz že libeňák je tunel, opět, nahlašte to na policii, pokud je to pocit nevolte je, já jsem s oběma akcemi spokojen (co já vím v holešovicích… Číst vice »

Jakub P.

Libenak si nepletu, zatim tam alespon podle mych informaci nedoslo k trestnemu cinu, jen k politicky protlacenemu nejhorsimu reseni ze spatnych. Podle dodavatelu to bude most s vysokohorskym priplatkem 😉 Odhad ceny TSK je uplne mimo…

digi

Víte to je kubistický most, v cizině jsou čechy víc známy díky kubistyckým a rondokubistickým stavbám a exportu českých kubistických architektů do světa(a unikátního českého stylu rondokubismu) když budeme chtít, a budeme to v správně v cizině propagovat do dvou, do tří let to máme na turistickém ruchu nazpátek (pravda zisk z toho se nedá nasměrovat do jedné kapsy tak jako v případě stavby nového mostu)

Plus:
ehm ehm na to aby jste měl vybraného dodavatele tak by jste musel mít ukončený projekt, a ten ještě není (viz: https://www.tsk-praha.cz/wps/portal/root/o-spolecnosti/verejne-zakazky-as)

Jakub P.

Jasny, miliony turistu prijedou do Libne podivat se na krasne zrekonstruovany most :-))))) Mozna az se u nich ve zpravach dozvi, ze jsme v Praze opravili most za nasobek ceny co u nich by postavili most nekolikrat delsi, sirsi a jeste treba vicepatrovy, tak budou chtit tu silenost videt 😉 Jsem nevedel ze je to marketingovy zamer :-))))) Ehm, stavba uz se nacenuje a po nekolika stech dodatecnych informaci se uz nabidky blizi do finale. No a zahranicni matky ceskych firem si takhle spatny a rizikovy projekt radne oceni. Ale pst, nikomu to nerikejte, bude to prekvapeni po otevreni nabidek…… Číst vice »

digi

To by jste koukal kolik je na jiráskově námeští turistů co si fotí tančíčí dům, trávník je tam od nich vyběhanej jak od slepic…

No, 7.9.2021
uvidíme, to se budou otevírat obálky. Do té doby jsou jakékoliv spekulace o ceně jaksi zbytečné…

Miroslav Zikmund

Problém je KDO TO MÁ DĚLAT, protože kus toho debilního podchodu je na katastru MČP1 a kus na MČP2 a úklid ulic platí MČ.

MartinS.

V tom podchodu jsou stánky (fungující). Ty stánky někdo vlastní a pronajímá (odhadem v součtu tak za 200-250 tis./měs.) Takže vlastník podchodu by měl zajisitit úklid a údržbu. Tipoval bych to na hl. m. Prahu v zastoupení TSK nebo DPP, ale v tom se mohu mýlit.

Lol Phirae

Nojo, tyhle dohady pamatuju, ještě když měli na hl.n. vlevo nahoře v hale sídlo „OSOŽáci“. A na jakým perónu to je? Jo tak to už nespadá do našeho rajónu. 😀

Ať si to rozúčtujou MČ mezi sebou, konec konců, jak správně píšete, si za pronájem nechávají platit.

Ondřej

Nemohu jinak, než souhlasit. Ten Kocourkov, kterým Praha je….

Ondřej

Ten bordel v podchodu není problémem podchodu. Ten je na straně subjektů, kteří využívají daný prostor jako veřejné záchodky.

digi

No ano, jsou, ale předělat lidi, to jsme zkoušeli v letech 38-89 a dopadlo to, mno nic moc…

Navíc v diskuzi si někteří stěžují na to že když se chtěly nakoupit kamery na chčijící , tak by to stálo moc paněz… tak jako pro mě za mě ať tam podchod je… ale přez magistrálu stejnak povede tramvajová trat a tak nevidím důvod proč tam nemít i přechod..

MartinS.

Kdy jste tam šel naposledy? Já totiž tím podchodem chodím denně. A dosud jsem necítil žádnou potřebu jít horem po přechodu.
A pokud jde o ty ženy, tak možná nechtěly (bacha na na shodu podmětu s přísudkem) podchodem procházet, ale rozhodně ne z důvodů, které píšete. Světlo svítí, nemám pocit, že by tam někdo močil a ani odpadky se nehromadí. A umaštěné zaplivané stánky? Které máte na mysli? Kávu, pizzu, kebab, mini shop, opravnu obuvi a nebo teď ten nový s nápoji?

123

Souhlas
Hitparáda a orgie vkusu to tam zrovna nejsou, ale taky to tam není nějaká tragédie a z hlediska bezpečnosti mi to tam rozhodně problematické nepřijde.

Jo, to kdysi podchod na Kavalírce, to byla jiná liga … tam bylo jen dobře, že ho zasypali. Ale tady? Pohoda jazz.

digi

„světlo svítí, nemám pocit že by se“ bacha na interpunkci 🙂 když vy mi opravujete češtinu, dejte si sám pozor, aby jste jí zvládal 🙂

Ps opravdu nevím jestli se naše pocity dají jako mustr použít na 1 milion obyvatel prahy. Každopádně dřív, nebo později tam přez křižovatku povede tramvajová trať a tak nevidím důvod nemít tam přechod…

MHD

Urbanismus 60.let byl super.

Tomas

řekl kdo? nějakej zelenej čičmunda?

Petr

Město má být lépe prostupné pro chodce, ne pro auta. Různé obchůzky, podchody, lávky a další víceúrovňové prvky prostupnost zhoršují.

M H

Záleží…někdy je rychlejší jít podchodem, než čekat na semaforu na zelenou…

Jakub P.

Ano, ale to znamena neco pro to udelat, ale ne vzit kyblik s barvou a za desitky milionu malovat pruhy pro cyklisty na vytizenych silnicich a nebo novy prechod na magistrale a jeste se tim chlubit!

Digi

No, když vám dělání vyhrazených pruhů, otvírání nových přechod nestačí, tak co navrhujete??

Jakub P.

Treba budovani vyhrazenych cyklostezek, zahloubeni komunikaci, vybudovani obchvatu… Proste lidi je hodne a dtale pribyvaji, tim ze zacnete vytvaret mista pro strety (aut, MHD, cyklistu , chodcu) situaci jen zhorsite a tim ze se zacnou tvorit zacpy akorat nastvete lidi bydlici v okoli, rozhodne tim neodradite ridice od jizdy IAD, jinde uz to pochopili ale Scheinherr a spol se znovu snazi vymyslet kolo…

Mickey

Jenže to jste o několik řádů cenově jinde a peníze teď bohužel chybí (kvůli krizi i kvůli změně daní z příjmu). Tak se dělají menší věci, které mají místy velký přínos. Ale tuším, že vás klepne, až se v blízké době ty cyklopruhy na magistrálu nakreslí.

123

Peníze by takový problém nebyl, kdyby se fakt chtělo. Ok, nebylo by na všechno, ale aspoň na něco, navíc za minulého vedení se taky udělalo prd, což sice bohužel, ale zase to nic nestálo. Jenže se prostě NECHCE … pro stávající vedení platí, že co je pro auta, je špatně. Takže se zklidňuje jak o život a nového se nestaví nic. Ani komunikace (viz. tragický příběh Radlické radiály), ani P+R (Čerňák je prostě prd) a ani dostupné bydlení, aby lidi s průměrnými příjmy, které ale to město potřebuje (zdravotníci, učitelé, hasiči a podobně) nemuseli dojíždět kdo ví odkud, bo bydlet… Číst vice »

Jakub P.

Zalezi, jestli to dela magistrat, tak je to cenove jinde, ale za tech 100 a vice milionu investovanych do cyklodopravy by se toho dalo udelat mnohem vic. No a jak zminuji jinde, udelat Libenak jinak, tak zbyde par miliard klidne na hodne kilometru asfaltovanych (coz je zbytecne) oddelenych (coz neni zbytecne) cyklostezek i s osvetlenim, stojany a dalsimi vymozenostmi. Je to otazka priorit a rozhodnuti…

digi

ehm ehm ehm libeňák má zatím cenovku 2 850 000 000 Kč viz : https://www.tsk-praha.cz/wps/portal/root/o-spolecnosti/verejne-zakazky-as

opravdu nevím jak by jste chtěl ušetřit pár (pár jsou dva) miliard, když to má pár miliard stát… zbourat bez náhrady? 😀

Jakub P.

To je prave ten naprosto nerealny odhad, ktery nema oporu v realite 😀 Cena bude uplne jinde 😉

digi

7.9.2021 otvírání obálek ,uvidíme… Jako vzhledem k tomu že se od vyhlášení soutěže dost zdražuje, tak asi bude… Zas na druhou stranu jsou tu firmy (infrastrukturní firmy) které potřebují dobré reference a opravily jsme libeňák, v termínu, a dokonce jsme i stavebníkovi ušetřily, no jéje, to by byla reference jak víno… takže, uvidíme 🙂

digi

A kde v centru chcete vybudovat vyhrazené cyklostezky?? zahloubené silnice jsou sice hezký ale opravdu chcete přes centrum (v násypech z pražské asanace) vezt zahloubenou silnici?? + nejenom náklady na vybudování ale i náklady na údržbu musíte počítat…

„jinde uz to pochopili“ příklad prosím (můžete english a france, obojí pobírám), co já koukam, většina měst se snaží auta z centra města vyhnat a né nahnat…

Jakub P.

Vyhnat ano, ale nekam jinam, ne nikam jako v Praze. A pochopili, ze ruzne dopravni proudy musi jit nejlepe samostatne, po svych cestach. Ne se snazit vsechno rvat proti sobe krizem krazem. Prostor a cas je omezeny a pokud do stejneho mista a urovne zkusite dat krizici se proudy chodcu, cyklistu, aut a MHD, tak nakonec budou stat vsichni…

digi

Odkaz na studii v kterém evropském městě (trošku aspoň srovnatelným s prahou) kde to bylo uděláno je kde?? jako to jsou všechno hezký, obecný, teze které se dají uskutečňovat ve městech s urbanismem +19 století, jenže praha má zaklad středověký, to se jaksi s čtyřproudou silnicí nepočítalo (nebo se širokými bulváry, aby se v nich nedaly stavět barikády) takže teze jsou to hezké, ale v pražské praxi nerealizovatelné

Jakub P.

V cizine nedelaji studie jako v Praze, ale radeji ty obecne teze rovnou realizuji;-) Takze asi odkazy zadne nedam, ale dam tip, jedte se tam podivat a zkusit si to. Treba jak se da vyuzit nabrezi a naplavka pro oddeleni ruznych druhu dopravy, aniz by dochazelo ke stretum mezi agresivnimi pumpickari a pesimi turisty obdivujicimi panoramata…. Nebo jak prebudovat krizovatky, aby auta nevytvarela bariery a zaroven necmoudila pod okny mistnim obyvatelum…

digi

LOL Myslíte že v nějakém městě na západ od nás se nedělají studie jak by bylo třeba řešit dopravu ale někdo se probudí, řekne takhle to bude a tak to je?? No LOL tak např tady v ženevě řeši jak zastavovat bus MHD pomocí mobilní aplikace: https://mobilethinking.ch/assets/documents/uncrowdtpg-paper.pdf A ta náplavka, to mě zaujalo… Jak si to představujete?? jako že cyklisti budou jezdit dole, lidi nahoře, vedle aut a zabočování cyklistů z náplavky ven se bude řešit tak že jim to zakážem aby se nemotali lidem a pod kola aut (+plus to je při prvním povodnovém stupni na vltavě se náplavka… Číst vice »

Jakub P.

No, oni si vezmou „obecnou tezi“, vztahnou ji na konretni situaci, pak udelaji jednu studii jestli to vyjde a pak to realizuji. U nas (MHMP, SZ, RSD) udelaji jednu studii (bez predchozi teze), pak prijde nejaky politik nebo kdokoliv jiny a rekne ze takhle tedy ne, tak se udela nova studie, pak zase nekdo prijde a tak stale dokola… Takhle se u nas delaji jen ty studie, nebo se v Praze vezme kyblik s barvou a namaluji se cyklopruhy a prechody bez studie i bez jakekoliv myslenky :-)))

Jakub P.

Pokud jde o naplavku a nabrezi, tak je to o tom, nebrat stavajici stav jako jediny mozny a definitivni. Mezi korytem reky a prvni ulicni linii je az na vyjimky mista dost na to, aby s tim dalo neco delat. A staci si vzit inspiraci z jinych mest v zahranici.

Bjorn

Pod zem patří doprava, ne chodci.

Jakub P.

I chodci jsou doprava, rika se ji myslim pesi doprava;-)

mgr.pavel

Na co dálnici uprostřed města, když má vést kolem něj?

Kebab

Má, no, ale jaksi nevede…

Mickey

Jenže z Pankráce do Holešovic by se těžko jelo přes Říčany.

Miroslav Zikmund

Podchod z Vinohradské směr provozní budova Státní opera / Smetanovo divadlo nikdy nebyl …. Než se do „parlamentu“ nasyslila Svobodná Evropa a po 11.9.2001 z obavy před teroristy neobšancovala, tak tam přechod byl ….
Zrušil se právě kvůli komedii s ochranou SE, nicméně když SE vypadla, tak nenastoupilo dělnictvo, aby uvedlo věci do původního stavu.
To se muselo čekat, až nastoupil kritizovaný náměstek ….

Mickey

Přechod tam dříve byl, kvůli Svobodné Evropě se zrušil, a teď se jen obnovil. To chce klid, Karle.

Kleindinst

Šáhne se do magistrály a tady nejsou komentáře? WTF?

Hajnej

Možná proto, že se sáhlo na správném místě, tedy na „vjezdové“ straně křižovatky (prapůvodní přechod byl kdysi dávno na „odjezdové“ straně, což nebylo úplně ono).

Dachs

Naopak, ten prapůvodní přechod nabízel také docela „strategické“ propojení. Nejdříve výhled na železniční cvrkot potěšil nejen šotouše, pak obvyklá pěší trasa zabočila do podchodu a do metra, nebo se z podchodu pokračovalo za cíli na Václaváku, které za dávných časů tam byly ještě mnohé.
Nyní pochody a jiná nekolizní řešení již nejsou tolik in, buduje se „město pro lidi“. Bezbariérovost tras ovšem jako potřebnost beru.

Tomáš

Podle fotek, co má Scheinherr na facebooku, tak jsou tam ty přechody dva, jak na vjezdové , tak odjezdové straně křižovatky.

Miroslav Zikmund

Tak teď jsou tam – z hlediska zdravého rozumu (což někdy překvapuje) – oba ….
Skutečností zůstává, že chodci přechodu využívali ihned, co jej dělníci opustili (nástřik zeber na vozovku) a při vypnutých semaforech byli řidiči poněkud překvapeni … na vyznačeném přechodu pro chodce má chodec přednost před přijíždějícími vozidly … dlouhá roky tam nic nebylo, později narození netuší, že tam kdysi něco bylo a museli dost intenzivně brzdit …

Jakub P

Řidič, který je ve městě překvapen tím, že má dát přednost chodci (nebo jezdí po paměti natolik, že přehlídne takovouto zebru), by měl přijít o papíry.

Miroslav Zikmund

To je jiná věc, pokud by se tam nasekali radary na úsekové měření, to by se mnoho řidič divilo … svého času byla místní úprava rychlosti na magistrále „za křižovatkou“ směrem k Bulharu 70, pak značka zmizela a mnozí si patrně dodnes myslí, že tam je ….

Mickey

Ona je tam dokonce pro tyhle nemehla umístěna 50, aby jim to bylo jasné.

Ketchup1970

Řidiči by měli podepsat seznání s trasou , jak fírové? 😀

Jaaa

Ne, mají povinnost jezdit podle rozhledu.

Kebab

Chodec žádnou přednost nemá, přečtěte si prosím příslušný zákon. A to jsem v tomto místě výhradně chodcem…

Frantík

Tak dobře, řidič vozidla má povinnost neohrozita neomezit chodce, který hodlá přecházet přechod nebo ho již přechází…

Frantík

což je poněkud silnější pravidlo, než „přednost v jízdě“, ale stejně tak by chodci neměli chodit před projíždějící auta.

Miroslav Zikmund

Jistě, chodec vstoupil do vozovky v době kdy je vozidlo vzdáleno 50 metrů od přechodu, což při rychlosti 50 je dostatečná vzdálenost, aby řidič zastavil … otázka je, zda řidič jede skutečně 50 nebo „spěchá“ …. pravda na přechod pro chodce není na světelně řízené křižovatce řidič extra upozorněn dopravní značkou, tím spíše, když je světelná signalizace vypnuta …
Proto má jezdit „podle rozhledu“ ….

Kebab

To máte pravdu, přesto chodec přednost nemá, stejně jako autobus vyjíždějící ze zastávky.

MartinS.

Problémem je, že teď je světelná signalizace pro auta zapnutá, takže řidič jede na zelenou a nemůže vědět, že na přechodu jsou semafory zakryté a chodec si myslí, že má přednost. Pravda, ta zebra druhého přechodu je přeškrtaná žlutou páskou, ale to jaksi chodcům nebrání, aby tam nepřecházeli.