V Praze vyrostou další železniční zastávky, vlaky mají jezdit i k metru v Hostivaři
Vizualizace zastávky v Karlíně. Foto: Unit architekti
Praha pokročila s plány zpřístupnit železnici v hlavním městě více cestujícím i pro dopravu po samotné metropoli. V budoucnu by
Výtoň že je okrajem Prahy? Jinak tato tangenciální linka měla vzniknout už dávno, alespoň v úseku Smíchov–Vršovice (stačilo by na ni přesměrovat každý N-tý vlak). Není nic trapnějšího než jezdit každý den v pomalé tramvaji č. 7 podél železnice.
No hlavně že mám tu kliku, že díky prodlužování života se toho v roce 2090 dočkám.
Tak tak, otazkou je, jestli to budu vubec vnimat…
Zdravím Vás všechny! Rád bych přidal názor k Praha – Stodůlky. Jednak tam kdysi obsluha busem byla patrně plánována, neb je tam točna (jižní strana). A místo samotné by lépe vystihoval název Praha – Vidoule.
no kdyz se to za Rakoska stavelo tak Stadeln-Stodulky jeste neexistovaly. Vidoule je okay
Ne? A co je toto: https://mapy.cz/s/buhudureru ?
Praha-Motol
Krnacova otevrela Stanici kacerov. vlak jezdi jako s hnojem. pomalu zpozdeny. Apropo stanice byla cechy po 1 roku provozu totalne zdevastovana
Nejhorsi je ty spinavy vagony. Bud je to mororvlak nebo Elefant. Plny graffitti a starejch pensistu a mladejch komunistu-anarchistu
mate radi spinavy vagony? tedy vy rikate rusky vozy…
Nám na to tom všem vadí fakt, že pro pražský S-Bahn neexistuje jeden jediný metr kolejí, vše se chce odehrávat na síti, společné pro veškerou dopravu včetně té nákladní. S linky, podobně jako v Berlíně, by měly mít samostatné infra. Tohle je cesta do pekel.
Tak doufám, že lobujete pro to, aby se stavěla infrastruktura, ne pro to, aby se omezovala osobní doprava.
V tom případě by se měla stavět infra podél přepravních proudů, a ne (nutně) podél současných tratí carga.
Mno, obávám se, že ačkoliv Praha nemá nějak zvlášť hustou zástavbu v porovnání s jinými evropskými metropolemi, přesto v ní není dostatek volného prostoru na to, aby se v ní začaly vést úplně nové tratě po povrchu. Jedině tunelem. Takže buď využít současné trasy a přidat k nim koleje a nebo tunelovat. A propos obojí se plánuje.
Ale to je celkem bezne i v jinych mestech…
Krome zminovaneho NS2 by se mi libil i tunel propojujici Smichov-Andel-Brevnov/Kralovku, Dejvice a Nadr. Holesovice…
A druhy Smichov-St.Branik-Krc…
Skoda nevyuzite trati na Zizkov a tunelem smer centrum k NS2…
No a tunel Se planuje i ve smeru Dejvice-Veleslavin…
Ale Praha zas rozsahlou sit nepotrebuje, jen nektre dulezite spojky…
Co se tyce nakladni infrastruktury, tak hlavni koridor v Krci muze byt ctyrkolejny od Inteligence az po Z.Mesto, prostor tam je jak pro osobni, tak pro nakladni dopravu a celkem kopiruje okraj velkych sidlist…
No zase pokud bude důsledek zdvoukolejnění (prošlé skrz CBA například právě díky tangentám), tak na tom kapacitně nejspíš ještě vyděláte…
Oldřich Sládek: A co třeba Masarykovo nádraží – jak toho využívá nákladní doprava? A traťové a spojovací koleje od Stromovky do Libně – těch nákladní doprava také využívá nějak intenzivně?
ale ty cesky motoraky nejsou s-bahn. to jsou jen lokalky jezdici po kolejich Franz Josef
Ale dělali Vám přeci částečně 3 kolej do Uhříněvsi (skrz 4. koridor) , aby mohly náklady přeš Libeň a Malšice do Uhříněvsi na KP. Dokud se nezmění myšlení zadavatele a projektanta, tak pořád bude omezený průjezd skrz stanici. Hlavní trať by měla být průjezdná na plnou rychlost po celé délce a ne bržděna stanicemi. Když k tomu přidáte jinou max. rychlost mašin a vagonů tak to vypadá na hrdla láhví za sebou. Potřebujete nájezdy a sjezdy z hlavní tratě.
Depo Hostivař není koncepční. V plánu je prodloužení metra A do Dubče se zastávkou u Europarku Štěrboholy, kde by končili všechny příměstské busy a bylo P+R. Depo Hostivař by nemělo téměř žádné cestující. Už teď tam jezdí metro jen jednou za čas.
Každé druhé ve špičce je jednou za čas? 🙂
Takže interval 8 – 19 minut ve špičce je podle vás opravdu „špičkový“?
Nevím, kde jste vzal interval 8 – 19 minut metra A v úseku Skalka – Depo Hostivař. Opravdový interval je v jakoukoli dobu v rozmezí 5 – 10 minut. Dokonce se dají najít dva spoje mezi kterýma je rozestup pouhé 3 minuty, nicméně poté jede další spoj až za 7 minut, takže ho samozřejmě nepočítám.
Pardon, těch 19 je samozřejmě překlep = mělo to být pochopitelně 8 – 10 minut, což je dvojnásobek špičkového intervalu na trase „A“ metra.
No jak jsem psal výše interval ve špičce je 5 minut. Viz http://jrportal.dpp.cz/DataFTP/JRPortalData/991/20191130/991_(1071_101)T.pdf
Každá druhá souprava se dvěma cestujícími v každém druhém voze. Pokud se na rozhraní Malešic a Strašnic (MČ Hostivař je odtud 3 km) nedobuduje velké P+R a zejména lepší propojení s okruhem a MHD, je tato stanice zralá k předělání na myčku vozů. Za dvě miliardy, jako za Béma a spol. stál opačný postup.
„k metru v Hostivaři“ fakt ne. Je to hluboko ve Strašnicích, asi půl kilometru od hranic Hostivaře.
Koleje metra jsou ve Strašnicích, autobusy a tramvaj v Malešicích. Strašnice (obec) 3 km, katastrální území skutečně těch 500 m, ale pod Jižní Spojkou, přes kterou se přejít ani přejet nedá.
A co železniční úzel Brno? Bude ještě v tomto tisíceletí? 😂😂
koukám, tady někdo mínusuje a zcela neoprávněně …. mě osobně by také zajímalo, jestli nový železniční uzel v Brně bude ještě v tomto tisíciletí ….
Jistě: nejlepší je ptát se na to v debatě k textu o chystaných nových železničních zastávkách v Praze – to má s Brnem jistě velmi mnoho společného …
Mě se líbí ty politické kecy o přesunu nákladní dopravy na koleje a výsledek ? Pravý opak.
Měl bych dotaz: Nevíte kdy budou dodelany Vršovice a bude tam jezdit linka S3… R21 od nového jř jezdí kupodivu už z hlavního.
Od prosince bude ve Vršovicích v provozu 4. nástupiště a spolu s ním navrácena S8 na Hlavní. Zbylá nástupiště budou následovat potom a otevření celého koridoru je v plánu na 2022. … R21 pojede z Hlavního patrně kvůli změně dopravce, protože Arriva má vratné soupravy, které je možno obrátit na Hlavním, kdežto ČD bude na obracení svých hyder na S3 stále na Masaryčce potřebovat dvě koleje.
Děkuji za info.
To je velmi dobrý krok. A přehled, co se staví a co je v plánu je taktéž dobrý.
Ale zároveň s tím by to chtělo veřejnou dopravou zpřístupnit některé odlehlé železniční stanice. Třeba zastávka Nádraží Ruzyně je od nádraží docela daleko, nebo Praha-Stodůlky, Praha-Komořany a Praha-Cibulka nemá na blízku žádnou navazující zastávku MHD.
Divíme se, že některé zastávky, potažmo i tratě chátrají a není využívaný jejich potenciál, ale problém je v tom, že se na přilehlé zastávky dostanou jen místní z nejbližšího okolí.
jako že někdo bude jezdit na Cibulku a Stodůlky aby se tam trefoval do hodinového intervalu na semmeringu?
Proč by se někdo nemohl trefovat do hodinového intervalu, když mu ten takt svou polohou vyhovuje? Třeba být v X.10 na Smíchově nebo v X.30 na hlavním?
Zastávka Stodůlky je zralá na zrušení a místo toho by měla být obnovena Konvářka, která je prakticky vedle domovní zástavby.
A proč je asi zralá na zrušení? Protože ji nikdo nevyužívá. Proč ji nikdo nevyužívá? Protože se k ní nikdo nedostane.
Takže by se měla vybudovat nová silnice pro autobus nebo dokonce tramvajová trať, aby mohl v lese ve Stodůlkách někdo přestoupit z vlaku, jen proto, že někdo takto hloupě navrhl vlakovou zastávku?
Pokud vím, nějaká komunikace sjízdná pro midibus tam vede, takže kdyby tam vycházelo křižování osobních vlaků, možná by se nějaká midibusová linka k ní vyplatila i při hodinových intervalech.
Tou projede midibus tak stokrát a pak to bude rozrytý jak tankodrom.
Důležitá otázka: K čemu by to bylo dobré? Taková linka by nebyla potřeba ani z kapacitních důvodů (jeden minubus za hodinu by byl plyvnutím v moři) ani kvůli obsluze odlehlejší zástavby.
Ne, špatně jsi to pochopil. Jestliže není možnost, jak k ní dopravit cestující, pak se prostě zruší a postaví se jinde na lepším místě.
Nic proti obnovení Konvářky, i když tu oblast už teď jakž-takž obsluhuje MHD a od prosince tam ještě přibude další minibusová linka č. 153 až z Plzeňské ulice (a od stanice metra Radlická), ale třeba já bych za mnohem užitečnější považoval kdysi rovněž navrhované zřízení další nové zastávky Praha-Motol v zastavěné oblasti přibližně nad motolským krematoriem, kam je od MHD také dost daleko.
200 metrů na autobus vám na Cibulce přijde moc dá eko?
Jak pro koho a jak kde. Pokud je těch 200 metrů obrovské převýšení, pak je to daleko. Pokud jsem o berlích (a nemusím být nutně starý), pak je to taky daleko.
Těch Vašich 200 metrů měří skoro 3/4 km. https://mapy.cz/s/kapanadehe
Ale to není na Cibulce.
A to je právě ten přístup ke Stodůlkám, kudy jsem navrhoval trasu midibusu – a ten by pak mohl ještě zahustit MHD mezi vilkami Na Vidouli. Ale se zastávkou Cibulka tohle opravdu nesouvisí.
Potenciál je v tom, že ta MHD bude jezdit přímo po těch kolejích.
To je správně, ale železnice a MHD by měla být navzájem provázaná. I když má vlak funkci MHD a má interval 30 minut, pořád platí to, co jsem napsal. Snad kromě Jinonic a Lužin je ke všem stanicím metra taky návazná doprava. A železnice by to měla mít stejně.
Tak Praha – Stodůlky je v podstatě venkovská zastávka v lese uprostřed města. Tam asi těžko bude nějaká zastávka MHD
Od nově vznikající žst. Eden mně to k autobusu MHD Slavia přijde docela daleko. Možná by se s tím mohli trochu pohrát a vybudovat novou zastávku MHD přímo ve viaduktu. Uvidíme, jestli se kaštanům bude chtít ke Slavii běhat. 🤔
Já nevím , ale zase tak daleko to snad není, že by to zdravý člověk nemohl zvládnout pěšky. Je to nová zastávka, která přinese zlepšení, ne rekonstrukce která by něco zhoršovala. I když se zrušením Strašnic může mít někdo problém, to je také fakt.
K zastávce směr Želivského to tak daleko není, ale opačný směr už ano, o tramvaji ani nemluvě, ale se pohnout nedá :-).
Tu dlouhou přestupní vzdálenost vidím naopak jako dost velký problém: v porovnání s dosavadním přestupem ve Strašnicích to bude dost patrné zhoršení = především samozřejmě při přestupu mezi vlakem a tramvají, ale ani s těmi autobusy to vůbec příliš povedené není.
K přestupu mezi vlakem a tramvají taky bude sloužit primárně Zahradní město. Ten Eden je vůbec tak trochu navíc a je otázka, jestli vůbec stálo za to ho budovat.
No jasně, proč budovat zastávku u stadionu Slavie, hypermarketu, office mordoru a sídliště. Kdo by tam asi tak moh nastupovat…
No tak na to jak se bude jezdit do Tesca vlakem si rád počkám 🙂
Necelých 250 metrů od té zastávky jsou první paneláky. Na to si spíš počkejte 😉
Přesně. Vše, co jsem uvedl, se totiž schová pod to Tesco.
Tak se jeď podívat na vazbu Kaufland-Podbaba 😉 Samozřejmě TESCO není to jediné, co tam je…
Není spíš na čase si přiznat, že přestavba myčky na stanici metra byl z dopravního pohledu velký omyl a postupně z toho zase vycouvat? Měl jsem dojem, že se tak už děje, když byly od Depa Hostivař odkloněny příměstské linky jinam, ale teď to vypadá, že za těžké prachy budeme mít v každé soupravě metra místo dvaceti lidí (4 na vagón) třicet. A to už se Horste musí vyplatit.
Vládní čtvrť tam uděláme.
Tam ne, protože Bureš ji chce stavět na zelené louce = někde na poli mimo stávající zástavbu, brownfieldy odmítá.
aspoň tam vzniklo použitelné P+R
Ano, zastavky metra pro automobily je trend doby. 😉
Vždyť jim to vyšlo…https://necyklopedie.org/wiki/Depo_Hostiva%C5%99
Budování nových zastávek je jistě dobrá věc, ale ruku v ruce by mělo být řešení i přidání dalších kolejí v hlavních směrech, jinak bude doprava po Praze brzdit rychlejší segment vlaků a nákladní dopravu.
Ono by ovšem leckde stačilo i jen vložení dalších nových štíhlých kolejových spojek nebo zeštíhlení a vysunutí zhlaví a zřizování cestových návěstidel tak, aby bylo možno krátit provozní intervaly – ale to by pro SŽDC byla jen další práce a víc zařízení s nutnou údržbou, a to přece od SŽDC nelze požadovat.
Ano , souhlas. Nové zastávky by neměly vznikat tam , kde se jimi naruší jak rychlá osobní tak i nákladní doprava. Je-li společenská poptávka po nových zastávkách…ano , ale nejdříve zvyšme propustnost tratí ,případně postavme nové .
dostal jsem palec dolů – nezlobím se za něj, ale rád bych vysvětlení, co je na mém názorů špatně
Milý Miloslave! Při bohatých zkušenostech z internetových diskuzí bych Vás rád informoval o tom, že lidé dávají mínusy opravdu z nejrůznějších důvodů i jen tak, že se tím baví. Zkuste nebrat tyto diskuze až tak vážně. Navíc konkrétně u Vašeho příspěvku je momentálně skóre 10:1, což je docela dobré, ne? Petr
Možná za to, že výstavbu nových zastávek principiálně podmiňujete přidáváním dalších kolejí, ačkoli ne vždy to musí nutně být nezbytné, a už vůbec ne „ruku v ruce“.
Konstruktivní reakce, chválím!
Nechápu, proč se pro linky S volí taková čísla jako je 71 a nejede se prostě od jedničky nahoru.
Jelikož ta linka bude spojovat linky S7 a S1
Jo, radiální linky jsou S1 Kolín – proti směru hodinových ručiček – S9 Benešov, co je spojuje to má čísla obou.
Ale jsou nějaká pravidla, proč S71 a ne S17?
Podle jakého pravidla má Dobříš S88 a Sázava S80? Co vybralo vlakům Řevnice-Český Brod číslo S7 a ne S1? Nevadí že se z S76 nedá přestoupit na S6?
Obávám se, že dříve nebo později to nebude možné formalizovat a budou se prostě udělovat nějaká volná čísla jako busům.
Radiály jsou číslovány postupně proti směru hodinových ručiček. Na tato čísla jsou pak navázané dvouciferné větve: – „pokračovací“ návazné linky jsou obvykle původní číslo × 10 – S1 pokračující z Kolína na Pardubice je S10; S9 pokračující z Benešova dál na Tábor je S90; S8 pokračující z Čerčan dál na Sázavu je S80 atd. – „odbočné“ linky mají desítkovou řadu podle své „kmenové“ linky a druhou číslici podle přibližného směru, kam pokračují – z Kralup (S4) na Kladno je to S45; z Hostivice (S5) na Slaný je to S54. Obě se nacházejí zhruba ve stejném prostorovém sektoru, ale každá z… Číst vice »
No jo, ale pak dojde k prodlouzeni nektere linky a uz to nesouhlasi, me se to take nelibi, chapu, ze se nejak zacit muselo, ale drzet se toho, mi prijde nesmyslne…
Me je informace o tom, jake linky spojuje celkem k nicemu, jeste to chapu u navaznych linek,… ale u takove S41, uz k precislovani doslo, pritom trasa je stejna, jen se prodlouzila i v pracovni dny do Hostivare…
…a samozřejmě protažení S7, S9 dál na sever je špatně, ale je to dané provozním konceptem a jinak by se muselo přečíslovávat.
Na druhé straně, S1 -> S10 mění číslo za jízdy celkem běžně…
„a samozřejmě protažení S7, S9 dál na sever je špatně“
Proč špatně? Ty „linky“ (když už se to musí nazývat „linky“) zkrátka jen nezačínají a nekončí na hlavním nádraží, ale jejich trasa je delší s překryvem s dalšími: já vidím nekorektnost spíše v tom, že separátním číslem „linky“ nejsou označeny ty de facto vložené „posilové“ sprojedou ji celou.poje, které jedou jen v části trasy a
Tak konkretně dvouciferná čísla, kde je druhá cifra 0 (tj. S10, S20…) jsou linky, které jsou pokračováním hlavních (jednociferných) linek (tj. S1,S2,…). V případě ostatních dvouciferných v tom asi naprosto jednotný sytém není, nicméně myslím, že je zde vidět snaha aby to dávalo smysl. Například ve vašem modelovém případě S76, kde naopak toto číslo dává v podstatě největší smysl pokud se omezíme pouze na dvouciferná čísla, jelikož na jednom konci je S7 na druhém S60. Co se týče spojů (Řevnice – Český Brod) Beroun – Český Brod, tak tady je opět poměrně logické, že vlaky nesou označení S7, protože jedou… Číst vice »
Jednociferná čísla jsou přidělena od počátku, dvouciferná tvoří řady podle jednociferných, na které navazují. 71 má číslo podle propojení linek 7 a 1. Neříkám, že by to bylo dobře nebo špatně, jen poznamenávám, jak to je.
Třeba proto, že pojede z běchovic, kde jezdí S1 do Radotína, kde jezdí S7. Poměrně logický systém, dle mého soudu.
páč propojení S7 a S1?
Pro tuto diskuzi by bylo velice přínosné, kdyby se v ní vyjadřovali jen ti jedinci, kteří buď v Praze žijí, nebo jsou s dopravní situací v ní opravdu dobře obeznámeni, tím se v ní nebudou objevovat komentáře zcela mimo, různé osobní animozity vůči Pražákům apod.
Proč? Od toho diskuze jsou.
Důvody jsem uvedl.
To platí obecně, že by se měli vyjadřovat jen lidé s tématem obeznámení, nebo na něco se ptající.
Ono by bylo obecně dobré, kdyby se k tématu (jakémukoli) vyjadřovali je ti, kteří o něm něco vědí, a nikoli šotoušci, co si jen přišli vyřvat svoji frustraci…
Vážený jedinče Xavere, já su jedinec Petr z Brna a mohlo by mě být ukradené, co si Pepíci budují v Praze. Ale ukradené mi to není, neboť to dobré obdivuji a to méně dobré až zprasené trpím s vámi. Protože mám dobré moravské srdíčko. Projekt S-Bahn v Berlíně je moc dobře vymakaná věc, jen mi přišlo, že tím moc lidí nejede (nejezdí). Asi hůře dostupné zastávky, než autobusy nebo šaliny, které jsou (bývají) přeci jen víc na dosah. O metru se nezmiňuji, to je pro nás štatlaře trochu bolavé téma, těch projektů pro Brno bylo už povícero, ale asi už… Číst vice »
Na Brňáka až obdivuhodně inteligentní a neukřivděný názor = bez jakékoli ironie velký palec nahoru !!!
Na provokatéra obdivuhodně milé 🙂
trošku mě zaráží tři zastávky u sebe když se podívám na mapu tak Jahodnice jsou kousek od dolních počerek. ale beru že to by bylo na nový lince od malešic ale to ta zastávky kyje – jiráskova čtvť? a hostavice ? to jako mezi kyjema a dolníma počerkama vznikne nová zastávka? nebo ta jiráskova čtvť se tím myslí pod braníkem ? protože jiráskova čtvť je i u kyje to je fakt, ale takhle postrádá smysl stavět zastavku jahodnice a hostavice když by byly pár set metrů od sebe…. nebo jak to teda bude?
Jahodnice jsou? Ono tam těch Jahodnic je víc?
von se panáček podíval na mapu a včíl mudruje. V reálu vůbec netuší, jak to na místě vypadá.
Můžeme s představami pražských zastupitelů o masivnějším zapojení železnice do dopravy v Praze líbit, nebo s nimi nesouhlasit, přesto nelze popřít, že podnikají reálné kroky k naplnění volebních programů se, kterými byli zvolení. Kolem roku 2025-6 by mohly být viditelné výsledky tohoto snažení.
Ne, většina z toho jsou už déle plánované akce, viz rozhovor a zapojení železnice v CasoPIDu z února 2015
http://stary.ropid.cz/data/Galleries/193/d2162_1_DL_Casopid_02_2015.pdf
Ty vize o asi 20 nových železničních zastávkách v Praze existují už od 1. poloviny 90. let minulého století, ale až dosud jich politici využívali jen proklamačně – tohle je první vedení města, které (v součinnosti s ROPIDem) projevuje skutečný a docela intenzivní zájem o realizaci aspoň něčeho z toho, o čem jejich předchůdci jen „mleli prázdnou slámu“.
Byly realizovány Kačerov a Podbaba.
Běchovice střed
Ano, ale stejně jako Podbaba je to jen součást dostavby koridoru, nikoli samostatná stavba z iniciativy města: kdyby nebylo dostavby koridoru (resp. přestavby Běchovic), nová zastávka by tam patrně nebyla dodnes – stačí jen připomenout, jak dlouho pak trvalo přizpůsobení okolní infrastruktury „v režii“ města (zastávky autobusů).
A Hlubočepy a Jinonice byly přiblíženy k civilizaci.
Souhlas – ale opět to nebyly samostatné akce jen jako posun zastávky, která by prosadilo vedení města, ale pouhé součásti nějakých modernizací trati, s nimiž se přesun zastávek jen „svezl“.
Nejen tyto dvě, další zastávka Běchovice-střed, také realizována za minulého vedení Prahy v roce 2015. Dosavadní pražská koalice se veze jen setrvačností na dávno rozběhlých projektech.
Fakticky novou zastávkou je pouze Kačerov, Podbaba je pouze přesun Bubenče do jiné polohy a nebýt rekonstrukce stanice v návaznosti na „koridorizaci“, byla by zastávka nejspíše v Bubenči stále – navíc i v Podbabě jsou přestupní vzdálenosti mezi MHD a železnici zbytečně „zprasené“, nehledě o naprosto debilní koncepci zabezpečovacího zařízení, když na konci peronů před spojkami mezi hlavními kolejemi nejsou odjezdová návěstidla, ale pouze „ranžírky“: jak to snižuje propustnost trati a působí zbytečná zdržení vlaků čekajících v kolejišti výhybny zbytečně na uvolnění celého prvního traťového oddílu, aby pak znovu zastavily u peronu, to si může každý ověřit sám téměř denně… Číst vice »
Ta návěstidla v Podbabě jsou skutečně zmršená, nicméně jinak ta zastávka funguje a našla si značné množství nových cestujících, pro které by Bubeneč nebyla atraktivní (vazba na MHD, okolní zástavba).
Jistě, v mezích své zmršenosti zastávka funguje až překvapivě dobře, ale to především proto, že až neskutečným způsobem zkrátila mnoha lidem cestovní doby mezi Dejvicemi a Holešovicemi i Prahou-Libní (ležící ovšem fakticky na katastru Vysočan) – a tím spíše chybí zastávka v Libni „U kříže“, tu považuji za naprosto nejvíce chybějící v celé pražské železniční síti. A k tomu přidám ještě jeden svůj kacířský názor: kdyby už existovala minimálně zastávka „U kříže“, kralupské osobní vlaky bych ani po dokončení rekonstrukce Negrelliho viaduktu na něj vůbec nevracel a nechal jezdit tak, jak jezdí teď během jeho výluky, byť je cesta jimi… Číst vice »
Taky si myslím, že návrat kralupských vlaků na Holešovice – zastávka se nesetká úplně s nadšením. Chtělo by to tu Vltavskou.
Rekonstruovaná Vltavská (= dobudovaný severní vestibul stanice metra s přístupem na nové železniční peróny) ovšem do té doby zcela určitě hotová nebude – pokud by se do té doby aspoň vůbec začala stavět …
Spíš perony blíž k viaduktu a přístup jižním vestibulem. Levnější a s lepším přestupem na tramvaje.
Ale tím nedokážete vytvořit rozumné přestupy mezi metrem a „buštěhradkou“: pak už by bylo samozřejmě lepší, aby ty „kralupské“ peronní hrany byly přístupné na obou koncích z obou vestibulů, a to asi nikdo chtít budovat a financovat nebude.
Nevím, jestli mám odpovídající informace, ale ta Vltavská by snad měla být situována cca v dnešní poloze. Dřív se uvažovalo, že se využije stanice Bubny a bude tam výstup z metra z nového vestibulu. To považuji za logičtější. (nechtělo se to prosadit v minulosti proto, že byla snaha zrušit kladenskou trať, což by se tím dost zmařilo). Je tu lepší návaznost metra, ale i pro lidi z této oblasti, kteří to měl na vlak docela komplikované. Navíc tu bude podjezd do Dělnické ( hlavně pro tramvaj). Ta stanice u DP není natolik atraktivní, jen pro nynější tramvaje, ale zase ten… Číst vice »
S4 občas jezdím z Řeže do Prahy.
Holešovice zastávka jsou úplně na XXXX. Užívám si možnosti civilizovaného přestupu na metro C, dokud to jde.
Já s Vámi samozřejmě vřele souhlasím, ale většinový názor takový určitě nebude, ačkoli rekonstruovaná Vltavská s rychlým přestupem na metro určitě ještě dlouho stát nebude.
Ano, zprasené urbanisticky i architektonicky. Pokud se tedy dá v souvislosti třeba s tím zvěrstvem na Kačerově mluvit o architektuře.
Kačerov beru jako takové nouzové zastavení. Ale modrých zábradlí se tam do svahu vešlo nadstandardně…
V zimě při náledí ve svahu přijde právě toto zábradlí vhod.
Geniální. Zprasíme to tam, co to jde, a pak přijde i modré zábradlí vhod. Něco mi říká, že kdyby to někdo v Sudopu nevyfik za vodpoledne, mohlo by totam vypadat jako v Evropě na počátku 21. století.
Šikmé rampy ve svahu a související zábradlí je na Kačerově kvůli invalidům. Problém je samozřejmě v dalším pokračování k metru, kde je třeba zbytečně překonávat bariéru schodů na uliční úroveň a poté opět po dalších schodech sestoupit na nástupiště metra.
výtah znal už Archimedes, bezpečnostní varianta je pak na světě od roku 1853.
I kdyby byl zbudován výtah, je třeba přesto zajistit dostupnost v případě jeho poruchy. Nehledě na mizernou přepravní kapacitu výtahů. Jediným komfortním řešením, nicméně pro případ zastávky Kačerov neekonomickým, by tak byly eskalátory.
Tam by bylo idelani Kacerov Metro posunout misto odstavnych koleji, staci pod silnici, a posunout vyhybky dal, pak by mohl byt vystup na obou stranach ulice vcetne vytahu …
Zel. zastavka by tam mela mit dva perony a prujezdne koleje,…
Kdyby byla vule, tak by slo i protahnout chystanou tram. trat z Budejovicke az k nem. v Krci pripadne po trase linek 117, 139 a 150 az na Sofijske nam… Samozrejme mimo Videnskou nebo mimo ni… Vyresilo by to spoustu problemu spolecne s metrem D…
Ani dočasné řešení nemusí vypadat jak z prdele, zejména rozumí-li se onou dočasností více než 10 let.
K nějakému vylepšení Kačerova (lepší přístup z / do metra) má snad dojít v návaznosti na rekonstrukci stanice metra – ale kdy k té dojde, to ví asi jen Bůh …
Dokud nebude Decko, tak nikdy…
Typická zastávka ze škatule SŽDC. Modré zabradlí, správné betonové nástupiště a budka, byť ne plechová.
Zřejmě jediná, ekonomicky únosná varianta, jsem rád že ta zastávka vůbec vznikla.
Zatím vidím, že tohle vedení města mele ještě prázdnější slámu než ta předchozí vedení. Ale možná mají víc oveček, kterým ta sláma chutná…
Zjevně vidíte špatně, sežeňte si jiné než černé brýle!
Jedinou viditelnou akcí z oblasti dopravy, která se realizovala za současného pražského vedení primátora Hřiba/Piráti je zrušení parkování přes magistrátem, jinak dělali lautr nic.
K čemu jsou zastávky na tratí primárně pro nákladní dopravu, kde mají jezdit ještě nexistující tangenciální linky? Tangenciální linky nemá smysl zavádět bez odpovídající infrastruktury, což je v gesci SŽDC.
Také se uvažuje o vzniku nových zastávek ve Kbelích a Čakovicích.
Tak to bude pocuc pro ty dojíždějící vlakem až po Praze budou hopsat od zastávky k zastávce jako tramvaj. Po ničem jiném bych netoužil než takto dojíždět do práce.
Já jezdím z Uhříněvse na hl.n., mezi nimiž jsou čtyři (a v blízké budoucnosti 5) zastávek a můžu říct, že je to naprosto v pohodě.
Tak si představte dojíždět takhle třeba z Mirošovic. A při omezené kapacitě tratí považuji za naprosto logické upřednostnit kvalitní řešení pro dojíždění z větší dálky, čemuž už nyní infrastruktura víceméně vyhovuje, před tím z toho udělat další tramvaj.
Nejlepší by totiž bylo, kdyby ty vlaky neměly vůbec žádnéé zastávky. Zkrátila by se dojezdová doba a ještě by kaštani nezdržovali nástupem ani výstupem.
Neni nahodou doporucena minimalni vzdalenost zastavek vlaku 2-3km? (mozna se pletu) Kdyz by si Mesto nenechalo ujit moznost koupit vlecky a prebudovat je na tram/vlak (dle moznosti a potreb), tak by moznosti rozvoje bylo rozhodne vice. Napriklad z Hostivare by po vlecce Kovosrotu (dnes v majetku RegioJet a.s.) by bylo mozne obslouzit Sterboholy, napojenim pres zkusebni trat metra A se dostat hned vedle haly depa a nasledne pokracovat smer Malesice a dal. Je skoda, ze uz davno nestoji ctvrta zatrolejovana kolej mezi Praha – Vysocany a Praha – Horni Pocernice, kdy napriklad v oblasti nove vystavby YIT na miste CKD… Číst vice »
Tak se podívejte např. na vzdálenost mezi sousedními zastávkami Praha Vysočany a Praha Horní Počernice. Je to skoro 9 km…Mezi ně by se vešly klidně 3 další zastávky. Přesto se tam staví jen jedna.
Tak ono to neni jen o vzdalenosti, ze …
„Neni nahodou doporucena minimalni vzdalenost zastavek vlaku 2-3km? (mozna se pletu)“
Tuhle pitomost prosazenou snad i do PTPŽ za dob „bolševika“, kdy platilo především heslo „co horníci nakopou, to železničáři odvezou“, čemuž zastávky překážely a byla naopak snaha ty stávající ve městech rušit, se ČD a tehdejšímu MDS ČR naštěstí podařilo zlikvidovat hned brzy po rozdělení Československa.
Zastavka muze mit svoji extra kolej, pokud je misto – to je jedna vec – ale mysleno to mohlo byt i patrne tak, aby vlaky nezastavovali a nerozjizdeli se prilis casto. Neni to tramvaj.
Sice tim nebude nikdo jezdit, ale rozjezd bude plynulej a nebude se moc brzdit. Protože smyslem existence osobních vlaků je právě to.
Teď těmi vlaky nikdo nejezdí?
Ja vim, Vy rad vse zenete do abslutnich a absurdnich extremu 🙂 diky za pobaveni, do podzimni inverze se hodi 🙂
Je rozdíl, když se dřív jezdilo v parní trakci a s řadou vagonů nebo v motorové trakci. Tam to bylo hlavně energeticky špatné a samozřejmě i časově. Dnes je to na elektrice a pokud to budou dva vozy nebo motor na elektřinu, pak to zastavování nedělá problém a na rychlosti se to už také moc neprojeví. Tady jde o to, aby zastávky byly tam, kde někdo nastupuje a vystupuje
Proc jednu z tech linek nejlepe tu kolem sidlist od Branika po Zahradni mesto neotoci smerem na Liben, Holesovice a Roztoky… Nahradila by tak celou linku S49… Ta druha muze klidne jezdit do Bechovic… Na druhem konci bych ji asi trasoval do Radotina, ale taky by klidne mohla jet pres Modrany a Zbraslav, dobra alternativa autobusum z Komoran, Modran na Kacerov a Zelivskeho, a to i s dopravou k zel. zastavkam… A ciste teoreticky by mohla nejaka tramvajova linka navazovat ve Vysocanech na Harfe (nadr. Liben) na tuto zel. linku a obsluhovat sever mesta, ale tam uz je alternativa metra,… Číst vice »
Takže na jedné straně se lince 110 stále prodlužuje interval a přes den jezdí k metru jen jednou za 15 minut, o víkendu po půl hodině, o moc lépe na tom není ani linka 109, ale zato postavíme za desítky milionů zastávky a budeme provozovat vláčky z Jahodnice do Vršovic… To nejde slušnými slovy okomentoval.
Pokud tam chcete zastávku, tak musíte mít zajištěno, že zastávka (pobyt vlaku v ní) nebude brzdit další dopravu! Tj. S-Bahn by měl mít svoji kolej. Ale máte na něj místo? Dle mne měly být už dávno 4 koleje skrz Prahu.
Tech matoucich nazvu je vic, napr. Hradcanska v Dejvicich, Vltavska v Bubnech, …
Tak zrovna Hradčanská je za mě ok, vzhledem k tomu že je hned u metra na které spousta lidí postupuje
Nebyla míněna stanice jako taková, ale její pojmenování. Úplně šťastné není, ale už je to zažité, tak bych to tak nechal.
Stanice metra je na pomezí Hradčan, Dejvic a Bubenče, dva z výstupů metra ústí v katastrálním území Hradčany. Na opačné straně po mně nechtějte teď kontrolovat hranici Dejvice – Bubeneč.
Katastrálně je to OK a jak jsem už uvedl, nevolám po nějaké přejmenovávání.
Když se řekně Hradčany, představím si hrad a oblast mezi hradem a Pohořelcem. Pro stávající stanici metra Hradčanská by se mi víc líbilo třeba Nádraží Dejvice, nebo jen Dejvice (a pro Dejvickou Vítězné náměstí). Když se Hradčanská stavěla, tak nádraží Dejvice bylo „na dožití“ a obecně na propojování vlaků a MHD se moc neřešilo. Osobně mám problém i s tím -ká – Dejvická, Vysočanská, proč ne Dejvice a Vysočany?
Kdyby tohle byl v Praze jediný „dopravní“ problém, to by jsme si pískali. Nevím, podle mě řešíte blbosti.
Resime pokud mozno jednoduse a levne resitelne rozsireni moznosti PID v modu vlak/tram.
To byla spíš reakce na to jak která zastávka se jmenuje, má jmenovat.
Není to nesmysl. Cestující se musí umět orientovat a podle toho, kde je stanice, výstup, tak podle toho konkretního místa má být název. Katastry mne nezajímají, stejně jako nějaká oblast. Je to obdbné jako zavedený nesmysl u autobusů, kdy mám název zastávky třeba Mýto, ačkoli ta obec je odtud 5 km, ale staví to ve Skalce, ale protože katastrálně patří pod Mýto, tak je tam Mýto – Skalka a najít to je kumšt. Prostě se to má jmenovat Skalka a pokud někomu jde o tom, pod co to patří, pak dát do závorky Mýto. Tady jde o logiku aby se… Číst vice »
Prave, ze to neni problem, ale jen administrativni zalezitost, kterou se nikdo nemusi zabyvat, staci jen pri nejake zmene ci rekonstrukci jako prave v Bubnech ji prejmenovat… Je to administrativni krok…
No treba Vysocanska je zbytecne takto pojmenovana, historicky se stanice jmenovala Vysocany…
Dejvicka se mi nelibi, nebot oblasti se rikalo podle nadrazi v Brusce… potok Brusnice, jestli je na katastru Hradcan nevim,…
Vltavska je ulet, zadna takova ctvrt neexistuje a ulice Vltavska je na Smichove, drive se jmenovala podle El. Podniku coz uz take neni pravda, nadrazi se jmenuje Bubny, stejne jako ctvrt, takze logicke mi prijde po vystavbe nove zastavky vlaku nazvy sjednotit prave na Bubny,… jen by se zas kazde zastavce nemuselo rikat nadrazi jako v Podbabe…
Až na to, že ty Hradčany jsou jaksi někde daleko. Název měl být minimálně Špejchar. Každý místní ví, kde to je a cizince a turisty to nemate, že nevystoupili u Hradu.
Hradčanská je od Hradu necelý kilometr a Vltavská od Vltavy ještě blíž.
No ovšem trochu matoucí u té Vltavské je to, že ulice Vltavská je na Smíchově 🙂
Myslim, ze zadna stanice neni pojmenovana podle ulice. Podle namesti to je jina a proto by davalo logiku Vitezne namesti.
Ale je, treba Budejovicka, Kolbenova, Zelivskeho, Krizikova, Narodni trida, Radlicka,… nepocitam namesti…
„K metru v HostivařI.“ He he. Vlak do Hostivaře jezdí, to ta stanice metra není v Hostivaři. Možná by bylo fajn ji přejmenovat, než se ten v Praze snad nejvíce matoucí název uchytí i pro vlaky a plánovanou konečnou tramvají. Černokostelecká nebo Nové Strašnice by stačily, stávající zastávku toho či onoho jména lze přejmenovat podle některé kolmé ulice.
Máte pravdu „v Praze snad nejvíce matoucí název“ – Depo Hostivař, Malešice osobní nádr., Černokostelecká, Nové Strašnice nebo Novostrašnická, Malešice-prům. zóna, Praha-Rybníčky, na všem najdete mouchy. Tady to chce název á lá Berlín-Ostkrojc, něco jako Praha Východ…
No, to by ovšem ten „uzel“ musel také umět jako ten „Ostkreuz“ fungovat – a to v tomto případě nehrozí ani náhodou: je to jen archaický nápad jednoho z bývalých vedoucích zaměstnanců ROPIDu, který kvůli tomu, že tam chtěl mít zcela zbytečný „zárohový“ přestup mezi metrem a železnicí zabil možnost vybudování zastávky v Praze-Malešicích, kde by to u Černokostelecké ulice mělo mnohem větší smysl, než po lávce přes horkovod k metru. A pokud jde o pražský „Ostkreuz“, ten mohl vzniknout mnohem užitečněji a jako skutečný „Ostkreuz“ v prostoru Balabenky a Rokytky – to by to ovšem museli při přípravě „Nového… Číst vice »
Muj nazor, ze zastavka Depo Hostivar je takova spise provizorni, tehdy levne a dobre vyuziti, ale vetsina autobusu tam zajizdi od Prumyslove, mnohem vic by se se hodila stanice na Prumyslove…
https://en.mapy.cz/zakladni?mereni-vzdalenosti&x=14.5169099&y=50.0666330&z=15&rm=9h6CQxXrM8hKyflWhC0N0hC1PK5m0gh2
V tom trojuhelniku Prumyslova-Kutnohorska-Radiova by mohl vzniknout pekny terminal MHD+Regio i P+R a vetsina trasy metra by vedla take po povrchu… Blizko jsou i OC a Sterboholy + nova ctvrt…
Klasická inteligence pražáků. Vlak bude suplovat MHD a pojede neúměrně dlouho. Kdyby se raději dostavělo – rozšířilo metro a obchvaty města.
Pojede rychleji než MHD včetně metra, které už není smysluplně moc kam rozšiřovat. O obchvatech pomlčím úplně, protože jednak tranzit tvoří minimum pražské dopravy a jednak pomalejší veřejná doprava a více dálnic pro auta povede – hádejte kam. Ovšem, zacpávání tratí mnoha krátkými osobáky se nezastávám, náklady by měly mít přednost – kdyby jich tedy jezdilo po kolejích více…
Transit, pochopte, ze transitem je uz buhuzel i dojizdeni a vnitromestska doprava, protoze tu prahu defacto celou projizdite centrem, vetsina lidi, takze okruhy chybi a to hodne, oni vsichni co jezdi po tech 9 dalnicnich tazich, dnes uz temer 3+3 pruhy nekonci jen na hranicich Prahy nebo jeho nejblizsim centru, ale jede skrz Prahu na jeji druhy konec… nehlede na to, ze ne vsichni s prazskou PZ jsou prazane… Jinak je transit hodne na Prumyslove a J.Spojce, Sporilovske a na torzu D0… Metro je totez co vlak, zel. lze rozsirovat, ale stejne tak metro, protoze na rade mist v okoli… Číst vice »
Transit je doprava ktera nema start ani cil v dane lokalite.
Zdroje jsou, že? Ona taková zastávka po třeba 2 km vyjde na zlomek toho, co by stály 2 km nové trati metra. Jenže z perspektivy kabiny traktoru to není vidět, že?
Taky bude mít zlomkový přínos.
Pro metro je nutne mit odpovidajici zasobu cestujicich.
A byl jste někdy v zahraničí? O S-Bahn jste někdy slyšel?
Proč nevyužít již vybudované infrastruktury a nenechat zastavovat Os u metra i jinde než na hlaváku či Smíchově?
Protože ta infrastruktura nemá kapacitu. Budu radši, když díky jednomu nákladnímu vlaku zmizí ze silnic třeba 30 kamionů přes celou republiku, než když se 10 lidem z Jahodnice umožní dojíždět vlakem za roh na metro.
Kdybyste byl v zahraničí někdy vy, tak byste si všimnul, že tam ten S-Bahn má zpravidla vlastní koleje.
Vlak je v mnoha evropských metropolích součástí MHD. Někde páteřní, jinde jako doplněk sítě metra. To o co se nyní snaží naši radní není nic co by v jiných městech již nevymysleli. Je obvyklé, že se vzhledem k dlouhému času realizace dopravních staveb (zejména z důvodu zákonných lhůt a administrativních průtahů) , že se současně připravuje realizace více dopravních projektů. Současné vedení města chystá metro D, nová P+R, administrativní záležitosti k okruhu, nové tramvajové smyčky v centru, tramvaj na Václavském náměstí, lanovku do Bohnic,větší zapojení železnice do MHD… Aby se mohlo něco reálně stavět musí být stavby připravené k 1.kopnutí… Číst vice »
Neúměrně dlouho jede ta MHD, na metro musím pod zem. Ta železnice to zlepšuje, zrychluje a ještě má (zatím) vyšší komfort než MHD i metro.
Oni si myslí, že vlak nahradí tramvaj? Autobusová zastávka by byla podstatně levnější.
Srovnejte si prosím kapacitu autobusu s kapacitou vlaku. A počty kolon ve kterých stojí autobus či vlak.
Kapacita autobusu je s kapacitou motoráčku celkem srovnatelná. Autobus je navíc operativnější, má svižnější rozjezd, jeho provoz je celkově úspornější, o investičních nákladech nemluvě… a nedostatečná kapacita dopravní cesty má na vlaky ještě mnohem horší dopady než na autobusy.
Velké zapojení železnice do dopravní obsluhy je zcela standardní. Čím se západní metropole od Prahy liší jsou chybějící masivní investice do zkapacitnění tratí v našem hlavním městě. Tam kde to nedovolí místní profil po povrchu, vedou se koleje pro S-Bahn obvykle pod povrchem. To u nás není.
chápu správně, že Generální mandatář je novej nickname toho tragéda jirky?
Možná i Soupravy. Možná je jich i víc.
Co Treboradice? Zase nic?
Jestli si dobře pamatuji, tak se snad už mely stavět. Ale je s podivem, že to v tom seznamu není!
Pokud bude zastávka Depo Hostivař pod mostem v ulici Černokostelecká, pro přestup na metro to nebude nic příjemného, když bude přestupní vzdálenost více, než půl kilometru. Tato zastávka by měla smysl jen v případě, že by se postavila nějaká lávka rovnou od východu z metra přímo ke kolejím. A ohledně zastávky Praha-Hostavice, to chtějí mezi zastávky Praha-D.Počernice a Praha-Kyje přidat ještě další zastávku? Myslím, že linka S1 (a S7) mají v Praze těch zastávek už teď příliš moc. A pokud má být na té nákladní trati od Malešic, proč raději neudělají místo ni zastávku Praha-Dolní Počernice u toho přechodu, co… Číst vice »
Chudinky malý budou bolet nožičky, když budou muset ujít celých považte půl kilometru…
Tady na venkově, kde to máme na nádraží 20 minut ostré chůze by umřely….
Mindrák?
Taky neznám nikoho kdo by dneska na vesnici nejel autem i na nákup na náves. O nějakých pochodech kilometr a víc na vlak vůbec nemluvě.
V týhle logice by šlo pražskou MHD zredukovat cca na 20 – 25 zastávek.
A to si myslíte, že někdo bude přestupovat z vlaku na metro, když tam bude přestupní vzdálenost skoro kilometr? On už teď je terminál Depo Hostivař poměrně neoblíbený mezi cestujícími (byl to i jeden z důvodů přestěhování 3xx na Háje) právě kvůli dlouhé přestupní vzdálenosti z metra na autobus. Na vlak to bude skutečně daleko, rozhodně to není standardní přestupní vzdálenost v rámci jednoho uzlu. Nejde o to, že by se to nedalo ujít, ale že to není žádný pohodlný a rychlý přestup, jak by to mělo, v ideálním případě, v přestupních uzlech vypadat.
Stanice DH je asi největší omyl v sítí pražského metra. Jo, bylo to levný, protože se vlastně jen zrekonstruovala hala, ale tím výhody končí. Pokračování ze Skalky mělo vést ke křižovatce Černokostelecká-Průmyslová-JS, tamtéž se měla o těch asi 250 metrů prodloužit i tramvaj od Ústředních dílen a měli bychom téměr ideální místo pro dopravní hub s velkými parkovacími plochami a napojením všemi směry. A ještě před pár lety tam vedla i vlečka, takže by S49 po ní mohla být z Hostivaře dotažena až tam. Ale smůla, nic nebude.
No levný to nakonec taky tolik nebylo (přebudování komplet kolejiště (zhlaví) v depu, nutnost celé depo se všemi výhybkami pokrýt zabezpečovačem, vybudování nové myčky, a nepřímý náklad v podobě ztráty 4 deponovacích pozic). A pokračování by nemělo vést z té zkoucené pomalé odbočky přes Skalku, ale po rychlých přímých kolejích a mít přestup na žst Praha-Zahradní Město (nebo aspoň ve skutečné Hostivaři). Být takhle blízko té železniční trati a nemít tam přestup je dopravní zločin. V případě křižovatky Průmyslová-Černokostelecká by se spíš mělo změnit uspořádání, aby se tam pořád netvořily kolony všemi směry, a až kdyby se to povedlo, by… Číst vice »
Se vším souhlas, ale to by bylo o výrazně jiných penězích.
Vlecka tam jeste v podstate i je. Jen je treba jednat.
jasně, vlečky kolem Průmyslový, to je jasnej zárodek smysluplných kolejových spojení.
Hlavně ale ať se po ní jezdí z fabrik s náklady a ne auty!
Pokud vím, tak zastávka Hostavice by měla vzniknout právě na úseku Malešice – Běchovice, byť to svým názvem může zavádět právě na umístění někde na hlavní trati Libeň – Běchovice. Nicméně i na spojce primárně pro nákladní dopravu Malešice – Běchovice jsou tři zastávky (Jahodnice, Hostavice, Kyje – Jiráskova čtvrt) na méně jak 3 kilometrech v poměrně málo osídlené oblasti naprosto předimenzované.
Hostavice jsou tedy konkrétně ta zastávka, která by měla vzniknout právě vedle současné zastávky Dolní Počernice.
Zbytečně se zase dělá z vlaku tramvaj. Na úsek mezi Běchvicemi a Depem Hostivař jsou 3 zastávky moc. Jednak samotný úsek není příliš dlouhý a jednak to tam není ani moc hustě osídlené. Navíc každá další zastávka zde znamená omezení pro nákladní dopravce.
Jenže pražská zastupitelstva si myslí, že když tramvaje jezdí po kolejích a staví každých 500 metrů, budou vlaky stavět taky tak. Prostě se rozhodnou a tak to bude.
Tak se podívejte třeba do Vídně, jak daleko jsou tam od sebe zastávky S-bahnu.
Tam má ale ten S-Bahn samostatné koleje a neblokuje tím rychlíky a náklady (a dál od města aspoň časté předjízdné stanice).
Možná byste si mohl pořádně přečíst argumentaci, než napíšete svůj komentář. Nemá smysl porovnávat vzdálenost zastávek S-bahnu v centru Vídně se teoretickou vzdáleností zastávek na tangenciální spojce primárně pro nákladní vlaky. Navíc nevím o tom, že by se zde v rozumném časovém horizontu plánovalo se samostatnými kolejemi pro osobáky (ne jen vlastní koleje v zastávkách). Kromě toho, když chcete stavit zástavky musí to mít opodstatněný význam, o čemž mám v tomto případě značné pochyby, jelikož se tady mají stavit 3 zastávky na měně jak 3 kilometrech trati v nepříliš hustě osídlené oblasti.
Možná si jen neumíte představit, že skutečná jízdní doba těch zastavujících osobních vlaků a běžných nákladních vlaků mezi Malešicemi a Běchovicemi bude skoro stejná, takže si vzájemně příliš překážet nebudou – a i kdyby to byly 4 páry osobních vlaků za hodinu ve špičkách, tak nákladní dopravě to stejně příliš vadit nebude, protože na koridoru pro ni ve špičkách nebude zbývat příliš mnoho místa ani po případném vybudování souběžné VRT do Poříčan.
pff, keby 500m, na vinohradskej skor každých 250-300m, to je fakt už maximálna lenivosť a zbytočné spomalovanie
Pražští zastupitelé si rádi jezdí prohlížet S-Bahn. Škoda, že tu nemáme pro S-Bahn přidanou kolej. V Mnichově staví S-Bahn často.