V Praze upadlo tramvaji kolo, zřejmě kvůli únavě materiálu. DPP zkontroluje ostatní vozy
Na více než tři hodiny zablokoval tramvajový provoz na Vinohradské ulici lom hřídele tramvaje KT8D5.RN2P, při kterém došlo k upadnutí
Na více než tři hodiny zablokoval tramvajový provoz na Vinohradské ulici lom hřídele tramvaje KT8D5.RN2P, při kterém došlo k upadnutí jednoho z kol. Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) kvůli tomu nechá zkontrolovat ostatní tramvaje tohoto typu.
K události, při které nebyl nikdo z cestujících zraněn, došlo včera u zastávky Vinohradské hřbitovy. Téměř na stejném místě došlo k vykolejení tramvaje 15 T v červenci loňského roku. Při odstraňování byl lehce zraněn jeden ze zasahujících techniků.
Včerejší závadu vozu s evidenčním číslem 9072 způsobil lom hřídele na první ose třetího podvozku tramvaje. „Pravděpodobnou příčinou je kusová vada nebo únava materiálu, přesnou příčinu určí důkladná technická prohlídka místa závady a její vyhodnocení ve vozovně DPP,“ uvedl vedoucí oddělení komunikace DPP Daniel Šabík. Podle něj je tuto závadu téměř nemožné odhalit standardními kontrolami na vozidle. „Technici DPP se minimálně za posledních 40 let se stejnou závadou nesetkali. Po potvrzení příčiny závady a jejím vyhodnocení DPP provede kontrolu u všech dalších vozů stejného typu tramvají,“ dodal Šabík.
⚠️ Aktualizace. Linka 5 odkloněna z Želivského k Vozovně Žižkov, linka 26 na Olšanské hřbitovy. Náhradní autobusová doprava X-7 je od Vozovny Strašnice prodloužena přes Želivského na Průběžnou. Foto: Miloš Keller pic.twitter.com/de2tQ0X41d
— PID (@PIDoficialni) June 4, 2020
Tramvaj prošla pravidelnou denní prohlídkou den před událostí po skončení provozu a zatažení do vozovny. Tímto typem kontroly prochází denně každá tramvaj, která byla v provozu. „Kromě běžných záležitostí jako je například výměna pásky v bezkontaktním terminálu, revize topení, čištění a dezinfekce klimatizace či seřízení dveří kabiny řidiče nebyla na této tramvaji nutná za uplynulých několik měsíců žádná rozsáhlejší oprava. Navíc v první polovině dubna tramvaj absolvovala pravidelnou povinnou revizi po najetých 8 tisících kilometrech,“ dodal Šabík.