V Praze se vrátily tramvaje mezi Nusle a Pankrác, od soboty začíná nová linka k metru

Opravená trať z Pražského povstání do Nuslí. Foto: RopidOpravená trať z Pražského povstání do Nuslí. Foto: Ropid

Součástí čtvrtmiliardové rekonstrukce je i nová zastávka Kotorská.

Po více než dvou měsících skončila jedna z největších letošních oprav tramvajových tratí v Praze. Od pátečních 18:30 se vrátily tramvaje mezi Náměstí Bratří Synků a Vozovnu Pankrác. Oprava vyšla na 249 milionů korun bez DPH. Po pátečním obnovení provozu začnou nově jezdit tramvaje až ke stanici metra Pankrác.

Akce byla rozdělena na dvě etapy, první probíhala již loni. V rámci této etapy došlo k rekonstrukci téměř 1,5 kilometru tramvajové tratě, bylo vyměněno více než 5,6 kilometru kolejnic. Výluka trvala od 27. března. Trať je původně z druhé poloviny 80. let.

Došlo i k úpravám zastávek. Na stanici Pražského povstání jsou nyní umístěny blíže ke vstupu do stejnojmenné stanice metra, v obou směrech na náměstí Hrdinů mezi světelnými křižovatkami ulic Na Pankráci/Děkanská vinice I a Na Pankráci/Táborská/Lomnického a slouží také pro autobusové spoje. Díky této úpravě se zlepší přestupní vazba mezi metrem a spoji povrchové dopravy. Z obou konců zastávek vedou přechody pro chodce. Další novou zastávkou společnou pro tramvaje i autobusy je Kotorská, kterou DPP vybudoval za křižovatkou ulic Na Pankráci a Na Veselí ve směru do centra.

Nová technologie konstrukcí u zastávek

DPP při rekonstrukci zastávek použil novou technologii železobetonových konstrukcí, kterou vyvinul ve spolupráci s ŽPSV. „Jedná se o speciální prefabrikáty do kombinovaných zastávek s integrovanou nástupní hranou, jejichž výhodou oproti doposud používané technologii je větší odolnost a stabilita povrchu vůči deformacím způsobovaných průjezdem, bržděním a rozjezdem autobusů. Mají delší životnost, přesnost a tovární kvalitu konečného výrobku ve srovnání s betonováním a asfaltováním na místě,“ řekl Jan Šurovský, člen představenstva a technický ředitel DPP – Povrch. Zakázku na opravu tramvajové trati získala společnost Eurovia CS.

Od soboty dojde k obnovení linky 19, která bude jezdit až ke stanici metra Pankrác po nově postavené trati. První spoj na lince vyjede z Lehovce v 5:00 a z Pankráce v 6:05. Linka č. 19 bez přestupu propojí Lehovec, Palmovku, Žižkov, Strašnice, Vršovice, tj. ty části města, které přímé spojení doposud neměly. S obnovením provozu linky č. 19 vzniká i nová tramvajová zastávka v uzlu Želivského ve směru na Žižkov.

Všechny změny související s linkou 19 v pražské síti MHD jsme popsali detailně zde.

Nová tramvajová zastávka Pankrác. Foto: DPPTramvajová zastávka, zprovozněná v květnu 2020. Pankrác. Foto: DPPOpravená trať z Pražského povstání do Nuslí. Foto: RopidHistorická tramvaj v novém úseku Pražského povstání - Pankrác. Foto: RopidTramvaj v novém úseku Pražského povstání - Pankrác. Foto: RopidZastávka Pankrác. Foto: DPP
Tagy Dopravní podnik hl. m. Prahy dpp Eurovia CS Náměstí Bratří Synků - Pankrác Nusle oprava tramvajové trati Pankrác praha rekonstrukce tramvajové trati tramvajová linka 19
37 komentářů