V Praze se po zimní přestávce rozjely práce na Rozvadovské spojce
Oprava Bucharovy ulice. Foto: Stavitelství Kymla
Nová větev má zlepšit především situaci na křižovatce Bucharovy a Pekařské.
Nová větev má zlepšit především situaci na křižovatce Bucharovy a Pekařské.
Asi po 30 letech, přichází řešení nájezdu na Rozvadovskou spojku.
PS: Pravděpodobně tam musel stávat v koloně na odbočení z mostu na Rozvadovskou spojku nějaký vysoký úředník, jinak to nevidím 🙂
Aaa, cyklostezka která křižuje konec dálnice. Na to se musi jezdit dívat z daleka!
Viděl tam někdo někoho na kole?
Cyklostezka tam není ale cyklopruh. Ten bude upraven, bude tam semafor na tlačítko
Muzete to s tim semaforem na tlacitko prosim trochu rozvest?
Jakoze zmizi ten idiotsky zivot ohrozujici presmyk cyklopruhu, co by neprosel pres prvni audit bezpecnosti PK uz jenom na rozhledove pomery, a bude tam nove aspon elementarni zabezpeceni? A kdy? Nebo doufam marne a mluvite o necem uplne jinem?
Zde odkaz na výkres, z něj je to jasné: https://mestemnakole.cz/app/uploads/2023/03/cyklopruh_bucharova_uprava_ssz_projekt_tsk_2023-1300×0-c-default.png
Díky moc, dobré řešení
Perfektní řešení! 👍👍
jezdím tamtudy několikrát do týdne (na kole) a nemívám tam pocit ohrožení, vyhrazený jizdní pruh pro cyklisty je tam v místě přesmyku výrazně vyznačený, při vjíždění na něj nesmí řidiči ostatních vozidel ohrozit ani omezit, za mě je to OK. Nové řešení se semaforem – pokud tam bude vyznačen přejezd pro cyklisty, tj. s možností přejet, nikoliv vést kolo, a pokud signál volno bude pro cyklisty padat vzápětí po stisku tlačítka a nebude se na něj čekat věčnost, tak taky OK, v opačném případě to bude opruz a zhoršení. Po vyznačení jízdních pruhů pro cyklisty v Bucharově ulici se tam… Číst vice »
… Barrandovem, místo toho aby se vše svedlo na jednu kapacitní komunikaci!
Pardon, první koměntář jsem omylem odeslal předčasně…
Plany neutichly, radlicka radiala ma i svuj samostatny web (hradlickaradiala.info), ale projekt se setkal s obrovskou vlnou odvolani, stiznosti, protestu.. takze se snazi vse vyresit a pracuje se na uzemnim rozhodnuti.
Rekl bych, ze je to neco jako paralelni draha na letisti. Vsichni vedi jiz nekolik desitek let, ze se tam dany projekt bude stavet, vsichni se tam nastehovali a ted si vsichni stezujou.
A ze dokonceni radlicke radialy je sakra potreba!
Mimochodem, bydlim tu pres 30 let, vim o cem mluvim.
Nastal problém s tím, že se zjistilo, že by ten provoz Barrandovský most nepobral. Takže se hledají způsoby, jak začátek Jižní spojky zkapacitnit. Zatím se ale žádný nedostal ani do územního plánu, takže to bude na dlouho.
Myslím, že Radlická radiála se nikdy nepostaví z důvodu vysokých nákladů, velmi silného NIMBY odporu i z toho důvodu, o kterém píše P_V. I ty současné úpravy dávají jasně najevo, že v pokračování radiály ani odpovědní politici už nevěří.
On se totiž – překvapivě – problém toho, že je někde moc aut, ještě nikdy nevyřešil tím, že by se tam prodloužila/rozšířila silnice, aby tam bylo ještě víc aut.
Ono je někdy těch aut moc proto, že někde něco nepobírá. A v takových místech rozšíření (pro někoho možná překvapivě) pomáhá.
Ano, v tom místě to pomůže. Začne tudy jezdit více aut, a objeví se nová místa, kam se více aut nevejde. Ta se také rozšíří, tam to pomůže, začne tudy jezdit více aut – a celé se to opakuje, dokud nedojdou peníze.
Jistě, v Olbramovicích by ocenili, kdyby se obchvat nepostavil a mohlo přes ně jezdit méně aut🤦
To se zdejší diskusí souvisí jak? Obchvat Rozvadovské spojky dávno existuje, řeč je tu naopak o tom zvýšit její kapacitu, aby přivedla do centra Prahy více aut.
Toto je váš: „Začne tudy jezdit více aut, a objeví se nová místa, kam se více aut nevejde. “
Na tento nesmysl jsem reagoval, není pravda, že když někde postavím novou silnice, tak se tam objeví víc aut.
To není nesmysl, je to fakt. Plyne to přímo z principu nabídky a poptávky, na kterém funguje celá tržní ekonomika. A mnohokrát to bylo prokázáno i experimentálně.
Můžete se na to podívat i opačně – kdyby se tam neobjevilo více aut, tak přece nemělo smysl tu novou silnici stavět, když stejné množství aut dokázala odbavit i ta stará silnice.
Dokázala no, asi jste nikdy přes Olbramovice nejel. Nadto jsem si vždycky myslel, že plynulou jízdou po obchvatu auta vyprodukují méně emisí, než když dobržďují do téměř permanentní kolony, ve které poskakují a pak se znovu rozjíždějí. Ale tak když je to experimentalně dokázáno, tak se ten obchvat stavět neměl. Pujdete to někdy vysvětlit místním do hospody? Docela bych se šel podívat…
Aha, takže začínáte chápat, že po staré silnici to pro řidiče bylo nepohodlnější, pomalejší, dražší. Nebo-li po nové silnici to bude pohodlnější, rychlejší, levnější. Takže pro některé řidiče to bylo dříve za hranou a nechtěli takovou cestu absolvovat, ale nově už se to vejde do jejich podmínek, takže pojedou autem. Tudíž po nové silnici bude jezdit víc aut, než po staré. A přesně takhle vzniká dopravní indukce.
Vy jste podal experimentální důkaz, že se obchvat Olbramovic stavět neměl? Mohl bych ho vidět?
Taková “hrana” to může být jedině u toho, kdo jezdí výhradně ve volném čase pro zábavu. Ostatní buď pojedou nebo nepojedou nezávisle na tom, jak vypadají silnice, protože se jich nikdo neptá na to, jestli jet chtějí nebo ne, stejně jako na to, jestli se jim chce ráno do práce. Pojedou tak jako tak, změní se maximálně zvolená trasa. Tohle je právě ten rozpor mezi teorií dopravní indukce a realitou. Když mi někdo postaví dálnici do Brna, tak to ještě neznamená, že mi tím vznikne důvod a natož možnost do Brna jet. Potřebný den volna navíc tím nezískám a náklady… Číst vice »
Jediný, kdo tu teoretizuje, jste vy. Zapomínáte na úplně základní věci – že cestovat lze i jinak, než autem, takže ten, kdo jel dříve třeba vlakem, může jet nově autem. Že se může změnit cíl cesty – někdo je třeba ochoten dojíždět maximálně půl hodiny, dříve za půl hodiny dojel jen do okresního města, nově dojede až do Prahy. Že se nově uskuteční cesty, které by se dříve vůbec neuskutečnily, protože by se nevyplatily. Vaše osobní zkušenost (navíc ničím nepodložená, pochybuju, že si děláte čárky, jak často jste jel do Prahy) neznamená vůbec nic v porovnání se statistikami z celého… Číst vice »
Dopravní indukce skutečně existuje, v některých případech byla zdokumentovaná. Pravda je akorát, že indukce má další podmínky, aby zafungovala.
Nebo auta…
To se ještě nikdy nestalo.
Jeďte se podívat třeba do města Chýnova a pak mluvte o tom jestli nová silnice pomohka nebo ne.
Jinak za váš názor, že České Budějovice nepotřebují rozestavěnou D3 asi pěkně poděkovali.
Mně to stejně přijde jako kravina, jak „nepobral“ ? Přes ten most se dostanou, akorát to bude nějakou dobu trvat. Pak budou řidiči ve vlastním zájmu jezdit jinudy.
Z toho budou mít obyvatelé „jinudy“ ohromnou radost.
Přesněji to vyústění do Zlíchovského tunelu a průplety v navazujícím úseku. Přidat sem ještě jeden silný proud…hm, už teď je to mazec. Na druhou stranu Radlice (sevřené údolí) nejsou k žití a emisní mapy říkají, že to není dobré v sídlišti na jih od Bucharovy. Novodomy Skansky neřeším, tam si to lidi koupili s plným vědomím, že vedle bude radiála v čtyřpruhu (a pokud zakrytí, tak nejspíše jen částečné…). Celý ten průtah je o přískokové jízdě od semaforu k semaforu, plynulosti by nová stopa a pak kolem stanice metra zadem (stopa dlouhodobě v plánech stabilizovaná a v podstatě připravená) pomohla.… Číst vice »
A musí se cestou od semaforu k semaforu poskakovat, není signál na semafu vidět zdálky?
Pokud něco dojíždìm a v předstihu sundám nohu z plynu, musíš mě předjet abys mohl brzdit?
A kdy se konečně rozjedou práce na pokračování Rozvadovské spojky k městskému okruhu? Je tristní že D5 stále končí v Butovicích a plány na dokončení naprosto utichly. Mezitím se každý den desetitisíce aut v kolonách prodírají Bělohorskou, Radlickou, Plzeňskou, Klikatou, Radlickou a
Až bude vedení Prahy ochotno potrestat a vyházet ty, kteří stavbu na radnici Prahy 5 aktivně blokují. Za 6 let nebyli schopni vypořádat 350 připomínek k územnímu řízení. Zde by bylo ideální podat žalobu pro podjatost a dát celé povolování někam do Plzně. Tam nebudou mít NIMBYSté podplaceno a uřváno.
NYMBisté se ohání jakousi studií, že auta nepobere okruh a Barrandovský most. Tato studie ČVUT rozebírala situaci, která nastane za desítky let, kdy se dávno dá Barrandovský most rozšířit. Demagogové ji míchají se současnou situací, kde stejná studie ukázala, že problém nebude.
NIMBY – not in my back yard.