V Praze se otevírá provizorní lávka přes vršovické nádraží
Provizorní lávka ve Vršovicích. Foto: Ropid
Ve stanici Praha-Vršovice bude od zítřka v provozu nová provizorní lávka, která umožní přístup od nádražní budovy na všechna nástupiště
No nic dnes rano byly vstuy na lavku jeste zatarasene, ale podchod uz je nejakou dobu v ruinach, vcera vecer tam cestujici prebihali mezi nastupisti a ruinami nastupist raz dva.
Čtvrté nástupiště bylo do projektu vloženo dodatečně na žádost města Prahy. Bez 4. nástupiště by vlaky od Braníku ve Vršovicích nestavěly.
Toto je docela zavádějící tvrzení. Vyznívá to jakoby bez 4. nástupiště už nikdy vlaky od Braníku ve Vršovicích nestavěly. Ve skutečnosti by se tak dělo jen po dobu cca jednoho roku během tříleté rekonstrukce.
Mě to připomíná trojský Rámusák, který provizorně vydržel 32 let provozu. Ale vršovický podchod už je skoro hotový, tady rozestavěné nádraží snad nehrozí.
Skvělé je především načasování – dnes odpoledne končí výluka, během které byla většina vlaků z Pacifiku (S8/S88) ukončená ve Vršovicích..
SpraŽ zjevně čeká až na její konec, lávka je stále zavřená, i když už ve čtvrtek byla dokončená a dělníci i nádražníci po ní vesele courali sem a tam.
Naprosto pak nechápu, proč je uzavřený celý podchod a ne jen výstupy na 3. nástupiště – od dokončení 4. nástupiště už je dávno skrz a nic zásadního v něm nechybí. A na jiných místech (např. Cheb) to šlo…
Co vám říká něco jako kolaudační razítko a další formality? Lávka je zdánlivě hotová ve čtvrtek ale ve skutečnosti nikoliv. Vy byste pustil lidi na lávku bez kolaudačního razítka na svou zodpovědnost?
Nikoli, já bych zajistil kolaudaci tak, aby následovala bezprostředně po dokončení díla (a případné prodlevy ocenil a přeúčtoval viníkovi). Nejsem však státní zaměstnanec ani úředník, mé živobytí je závislé na skutečných výsledcích mé práce, tak mám asi trochu zkreslený pohled..
Vy si myslíte že nějaký kolaudační úředník čeká jen na naši lávku? Ten má harmonogram práce na dva měsíce dopředu. Žádný úředník nepřijde dříve když v tu dobu má jiné povinnosti. To že byla lávka postavena dříve tedy nemá žádný vliv na její oficiální otevření. Uvažujte prosím dříve než vypustíte cokoliv z úst.
Nojo. Některým zadavatelům nepřijde nejen že dříve, ale většinou ani včas. Zajímavé, že pořád stejným..
Teď (před půl hodinou) jsem tam byl s foťákem a lávka stále zavřená.
Já tam byl s fotoaparátem v 16 hodin a lávka zavřená. Nikde žádná informace kdy jí otevřou. V pokladně věděli kulový a ochranka přede mnou radši zdrhla do baráku, abych se jich neptal. Černý šerif říkal jen nic nevím nahoru Vás nesmím pustit.
Čtvrté nástupiště je tam kvůli lince S61, jinak by jí nebylo možné zprovoznit.
Škoda, že to nešlo rovnou, bez nátlaku médií.
To je tak, když někdo na poslední chvíli chce upravit projekt…a pak okamžitě mít vše funkční i během stavby. Otázka je, jak dlouho ten dočasný most vůbec bude potřeba…on to nebude úplně levný špás.
Pro srovnání: Když se dělal Wien HBF, tak se chodilo z některých vlaků na metro taky zhruba 15 minut a nikomu to nevadilo…
Což asi vadilo, ale věčný 3,14čovani máme v povaze hlavně tady… Tam lidi dovedou pochopit, proč to tak dočasně je.
Vím, že to jinak nešlo, ale pro cestující s kočárkem, kolem a důchodce to bude těžký výstup.
Cestující s kočárkem, prostě pojede tramvají o 2 zastávky dál jako doposud – naprosto vyhozené peníze jen proto, že několik prazvláštních jedinců nepochopilo, že mají vystoupit o zastávku dál na dvojzastávce Otakarova/Nám. Bří Synků a přestoupit na 11 a jet 1 zastávku ( a opačně) – tramvaje jezdí nízkopodlažní – neni co řešit… Co víc k tomu dodat a nerozčilovat se.. ?
Někteří přestupují z vlaku na vlak, tam pak je lávka nutná…
pokud se opravdu někdo takový najde – což by byla extra výjimka – může přestoupit o zastávku dál nebo blíž v závislosti na směru jízdy…
Co to je za nesmysl? Jezdím ráno od Vraného a vlak skončí na 4. nástupišti, dál jedu do Hostivaři většinou z druhého, kde jinde tedy mám přestoupit?😃
(to je jeden z tech co to nepochopili)
ms 2 možnosti – bud na dalsi zastavce ve Strasnicich nebo si to objedes tramvaji – casove je to priblizne nastejno.
Jste evidentně úplně mimo. Od Vraného to přes Strašnice nejezdí…
Spíše jsi to nepochopil ty. Vlak od Vraného nemá další zastávku ve Strašnicích ale na Wilsonu. A objíždět to tramvají a jet kvůli tomu o panťák později je nonsens.
některý vlak od Vraného ve Vršovicích končí…
Vážený pane jedná se o dočasný stav zaviněný rozsáhlou rekonstrukcí. To asi vidí na první pohled i laik. Takže budete muset možná sem tam jet o 30 min dřívějším vlakem abyste stihl přestup na Hostivař. Během tak rozsáhlé rekonstrukce nemůžete mít komfort jako když se nic neděje. Rozumíte tomu?
I laik vidí především chaos, neefektivitu a ledabylost, to vše za své daně.
To Vaše „sem tam“ v praxi znamená po tři roky každý den ztratit hodinu kvůli neschopnosti SŽ a nekompetenci úřadů. Za dobu omezení dohromady cca měsíc (pokud dojíždí ve špičce a nejdál ze Skochovic, jinak jednou tolik).
Možná jste mohl sedět v tom x členném kolektivu který rozhodoval o těch krocích stavby a mohl jste navrhnout geniální řešení jak něco takového postavit aniž by to jakkoliv narušilo komfort cestujících. Mám za to že takové řešení neexistuje.
Hovořit o komfortu cestujících na síti SŽ je přílišná nadsázka, bohatě by stačilo zachovat použitelnost. Jenže to by aspon někdo z toho x členného kolektivu musel zahodit svou fachidiocii a zamyslet se nad smyslem a účelem své práce. Přestupy mezi vlaky šly řešit mnoha způsoby, kdyby se však o to řešení někdo jen pokusil. Namátkou mě napadá posun časových poloh aby byl přestup na Hlavním, midibus okolo nádraží aspon ve špičkách pd, především však provizorní otevření hotového podchodu spolu se 4. nástupištěm. Není z toho nic a cestující běhají skrz mizerně zajištěné a neoznačené staveniště. Je-li to z části i… Číst vice »
Přestup mezi S9 (směr Benešov) a S8/S88 byl do rozvrtání Vršovic využívaný docela hojně. Přesun autobusem z Kačerova do Vršovic odradil skoro všechny a my nečetní „extra výjimky“, kteří jsme se zkusili od prosince vrátit, taky spíš utíkáme do aut, protože 2 minuty na Wilsonu na přestup většinou nestačí a půl hodiny navíc na cestě např. Modřany – Uhříněves (před reko ve špičce řádově desítky cestujících) je už příliš.
Největší vtip dnešní doby internetové je že kdejaký rádoby odborník komentuje něco o čem nemá páru jak na sebe navazují jednotlivé kroky stavby. Co například lze kvůli normám hluku dělat v noci a co nikoliv a spoustu jiných omezujících faktorů. V době před internetové měl šanci toto řešit jen ten co v minulosti něco dokázal. Dnes to řeší kdejaký nýmand od klávesnice svého PC.
Aha. A to už jen zkoušíte plivnout, nebo to má nějakou skrytou souvislost s mým příspěvkem?
To by musela SŽ přestat trvat na hovadinách, mohla by třeba vyznačit pěší trasu Synkáč – nástupiště, nástupiště – nástupiště.
Vyznačení náhradní trasy na ulici vadilo městské části.
už z logiky věci měli vlakovou zastávku posunout o 200 m právě do přestupního uzlu dvojzastávky Otakarova/Nám. Bří. Synků buď rovnou na most přes tramvajovou trať nebo těsně za most – z obou refíží bude vstup do nové stanice metra „Nám. Bří. Synků“ – ale nově opravovaná vlaková zastávka bude 1 zastávku tramvají…. Pořád v tom hledám logiku, stále nenacházím…
A jak byste chtěl asi celou stanici nacpat na ten most? Tam byste při nejlepším nacpal tak maximálně 2 ostrovní nástupiště a k nim 4 koleje a i to by byl možná problém. To už by se mělo hýbnout spíš tím metrem. Respektive aby byl z metra výstup i k právě již k nové části podchodu, to se snad ani tím metrem nemusí hýbat.
V Brně je také naplánováno posunout Židenice k mostu, aby tam byla návaznost na tramvaje. Význam nádraží srvonatelný (ne-li větší) s Židenicemi a frekvence na trati vyšší, než ve Vršovicích.
Jenže kolik nástupních hran bude v Židenicích? Rozhodně ne tolik, kolik bude ve Vršovicích. Jinak jsem si v celku jistej, že přes Vršovice jezdí víc vlaků.
V současnosti tam jsou čtyři, možná pět (neví, zda se využívá 1.perón). Ano, pokud se počítají vlaky mezi ONJ a Hlavákem, tak je možná (ale stejně si to nemyslím) přes Vršovice větší provoz.
Přes Židenice vede veškerý provoz od severu, tedy Třebová, celá Vysočina a tedy i prakticky celé Čechy. Pokud se nějaký náklad neodstaví v Maloměřicích. Plus ovšem co se v Maloměřicích seřadí a pošle na Hlavák. Proti tomu je 221 lokální trať 🙂
EDIT: (nevím, zda se využívá 1.perón).
No o tom, kde je větší provoz se hádat nebudu (mimochodem vlaky z na ONJ a do depa samozřejmě také počítám, protože jsou to taky vlaky). Až bude zrekonstruováno (teď zde nejezdí všechny vlaky), tak se do Vršovic můžete přijít přesvědčit sám. Jinak co se týče Židenic, tak jsem mluvil o počtu nástupních hran až bude hotovo ne v současnosti. A reálně to tam vidím tak na čtyři, to by ve Vršovicích po rekonstrukci stačilo horko těžko.
Naprosto jednoduše – je to blast kterou moc dobře znám – jezdil jsem tudy denně do školy.
Most se dá rozšířit, paralelní most se dá přistavět.
Metro se staví ve směru sever – jih, železniční most je ze západu v oblouku nad tramvajovou tratí východ západ – za obloukem ústící severně do Vinohradských tunelů směrem na Hl.n.
Ano most se dá rozšířit ale ne neomezeně. Oproti současné poloze by i po rozšíření rozhodně nemohl poskytnout dostatečný prostor pro takové množství nástupních hran.
Asi jsi u toho ježdění do školy málo koukal z okna.
Tak ti to můžou do dodělání podchodu obcházet jako doteď, tohle je jen možnost navíc během stavby.
jenže starý podchod na druhé nástupiště se zruší, takže třeba Trasa Braník – Hostivař se bez lávky neobejde…
Jenže ten podchod je taky bariérový.
Budou to muset vzit jinudy a ne odtud vlakem, no.A Coz je samozrejme blby, ale pri nouzovych resenich behem stavby to holt nekdy jinak nejde.
Tak to musejí oběhnout kolem dokola od Synkáče, jako doposud.