V Praze jezdilo méně tramvají, kvůli havárii vodovodu nemohly vyjet z vozovny

Tramvajová zastávka Solidarita. Foto: Google Street ViewTramvajová zastávka Solidarita. Foto: Google Street View

Provoz na Černokostelecké je zastaven do odvolání, je zavedena náhradní autobusová doprava.

26 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Osamělý Vlk

Ta linka 16 od Depa Hostivař se klidně mohla zrušit. I když, mapa.pid.cz momentálně neukazuje žádné tramvaje v tomto úseku.

Jan Novák

Naopak – prodloužit do Štěrbohol.

Osamělý Vlk

No, ve chvíli, kdy tramvaje nejezdí teď, je to nemožné. Ale v budoucnu, aby ta trať měla smysl, by to prodloužení chtělo. Takhle v podstatě vede nikam, a nebýt dílen, tak je úplně zbytečná.

realista

To je nevýhoda stavu, kdy vozovny jsou situovány někde na „výspě civilizace“ a na síť napojeny jen jednou tratí – navíc do nich musí většina personálu dojíždět zdaleka a ráno kvůli tomu vstávat zbytečně brzy. V Praze jsou teď výjimkou vlastně pouze Strašnice, když i Střešovice už dávno fungují jen pro muzejní provoz (a tedy staronově nanejvýš snad ještě pro linku č. 23).

PvvS

Njn, když v centru jsou pozemky drahý a lidi okolo to ruší hlukem.

realista

To je mi samozřejmě dávno jasné, ale nějaká „vozovna prvních a posledních vlaků“ co nejblíž centru sítě by byla pro provoz (i personál) výhodná – a mohla by pozitivně ovlivnit i obsazování nočních pořadí. A i to rušení hlukem lze značně omezit dobrou organizací provozu a tím, že takové zařízení by sloužilo vlastně jen k přechodnému deponování vozidel (s nezbytnou minimální kontrolou) a údržba by se prováděla jinde (= v kmenových vozovnách): výjezdy prvních a zatažení posledních denních pořadí třeba z Vokovic na Bílou Horu nebo .z Pankráce do Libuše mi přijdou docela „na palici“. Taková řešení u nás ovšem… Číst vice »

Škrpál

Ten hluk není způsoben údržbou ale pohybem tramvají.

realista

Jistě, ale to je především záležitost organizace provozu, aby i skutečně nezbytného posunu bylo co nejméně.

Jan Novák

Vozovny Pankrác, Strašnice a Žižkov jsou de facto v centru. Hloubětín a Motol jsou v širším centru.

Vozovny ke konci tratí potřebujete taky, kvůli kratším zátahům linek.

To že jsou ústřední dílny na okraji sítě, je dáno tím, že pro ně potřebujete rozlehlé pozemky.

A ostatní mají pravdu s tím, že hluk při pohybu přes výhybku u vozoven, který je primárně v ranních a večerních hodinách je opravdu rušivý.

Milan

A) Až na skutečnost, kde jsou a v jakém počtu konečné linek tramvají? Večer snad logicky většina cestujících potřebuje dojet domů a ráno z bydliště = většina konečných je na okrajích města, a nikoliv v centru, kde jsou ukončovány v denních hodinách jen vlastně posilové linky. B) Dále kolik/jaké procento tramvajáků bydlí v Praze? Třeba vozovna Vokovice by bez obyvatel Kladna vypravila jistě max. 1/3 spojů! C) Ona i vozovna tzv. na perifrii může být napojena více jak jednou tratí: 1.) zrovna Ústřední dílny jsou aktuálně pouze dočasnou deponiií nahrazující rekonstruovanou vozovnu Hloubětín, která vlastně splňuje Vámi uvedené, protože má… Číst vice »

realista

Uff – vy jste ale grafoman. polovinou svých připomínek se přitom stejně jen „vlamujete do otevřených dveří“ … Většina toho, co píšete, reakce (raději) ani nepotřebuje, ale na jeden problém zareaguji: vozovnou až někde u konce některé větve sice výhodně vyřešíte obsluhu té jedné větve, ale nikoli větví ostatních, takže byste musel mít vozoven stejně jako větví, což je iluzorní (někdy dokonce i v případě metra). A já jsem ani nikdy netvrdil, že všechny vozovny by měly být pouze v centru sítě a nikde jinde, ale jen to, že někde u centra by se hodilo aspoň možnost deponie části obozu… Číst vice »

Jiří Kocurek

Havárie kanalizace. Murhpyho zákon znáte? Na druhém výjezdu dojde k nehodě taky.

Teď vážně: Opravdu není myslitelné umisťovat vozovnu tak, aby měla dva vjezdy jenom kvůli možné havárii kanalizace. Možná by se dalo pouvažovat o:
a) častějších kontrolách
b) přetrasování kanalizace mimo tram trať. Místí klad potrubí ale neznám.

Luk

ÚDDP aktuálně zaskakují za vozovnu v Hloubětíně, proto je tolik tramvají tam (běžně tam bývají jen na údržbu a opravy, jinak se v této oblasti používá strašnická vozovna). Za pár let by se měly tramvaje vrátit do nově postavené vozovny.

realista

To, co jsem napsal, ovšem zdaleka nesouvisí jen s poměrně krátkodobým přechodným využíváním ÚD Hostivař i jako vozovny – omezené napojení na síť je problém především Vokovic, ale i Kobylis a Pankráce a vlastně i Žižkova, a ještě dlouho to bude i problém Motola. A velká odlehlost je trvalá bolest minimálně Vokovic a Motola, ale polohy většiny ostatních vozoven také generují až příliš mnoho „jalových km“ při výjezdech a zataženích.
Ve výsledku se pak nelze ani divit kritikám, že pražská MHD je neúnosně nákladná.

Jiří Kocurek

Neúnosně drahá… Řekl bych, že lví podíl na tom mají náklady na Metro, které je provozně výrazně dražší než cokoliv jiného.

Frantík

Myslím že to zase moc nevadí. Pokud bychom ignorovali noční provoz, tak to znamená, že ráno vlaky lidi vozí do centra, a večer zase z centra. Díky variabilním nájezdovým trasám navíc bez přestupu, když je štěstí.

realista

Proudy cestujících jsou jasné, ale má-li být provoz v centru zahájen v nějakou dobu, musí při velké odlehlosti vozoven od centra první spoje vyjíždět zbytečně brzy v době, kdy na okrajích města je o ně ještě jen minimální zájem. Navíc třena na Bílou Horu, do Slivence či Libuše je to při výjezdu i z nejbližší vozovny víc než půlhodina jízdy, protože stejně je z ní třeba nejdřív dojet až na okraj centra (a večer platí totéž opačně) – co je tedy špatně na mé kritice toho stavu?

Adam Ř

Myslím, že většina řidičů nedojizdi do vozoven z centra, ale mohu se mýlit

Aaabbb

Kolik je deponováno tramvají v ÚD DP, že to ostatní vozovny nedokážou pokrýt svými zálohami? Myslel jsem že jich tam je tak kolem deseti, maximálně dvaceti kusů, přičemž ale obousměrné tramvaje se do provozu dostaly po protisměrné koleji.

platamond

https://www.prazsketramvaje.cz/showpage.php?name=vozy_hloubetin
Stačí si dohledat, necelých 80 ks, ale cca polovina jsou dlouhé.

Osamělý Vlk

Momentálně dost, protože nahrazuje Vozovnu Hloubětín. A náhradní výjezd asi není možný, pokud je to pod jednou z kolejí.

Kuba2

Dotaz: Některé hloubětínské tramvaje jsou momentálně deponované jinde než v ÚDDP? Že jsem už ráno kolem půl sedmé při čekání na Strašnické potkal hned tři tramvaje se stovkovým pořadím.

praktik

A nemohlo to třeba být proto, že za chybějící vlak z ÚD vyjel nějaký náhradní z jiné vozovny a jezdil podle toho kmenového jízdního řádu? Nevím, jak to má DPP v době počítačů interně organizováno, ale považoval bych za nejjednodušší, aby se „v terénu“ ta náhrada tvářila jako pravidelný stav a jak se s tím vyrovná systém, to venku být patrné nemusí.

Jan

Ano, Pankrác má podle webu pražských tramvají 11 kátéček, ty jsou přepokládám hlavně pro linku 27, aby to měly blíž do provozu.

Kuba2

Jo, ale ty jsou pankrácké, čili by měly pořadí 4xx, ne 1xx..

Radek

Podle online map se to už povedlo vytáhnout ven a linky jezdí.