V Praze je první simulátor na 737 MAX, CATC koupil i další na A320neo/ceo

Nové simulátory na A320 a B737 MAX. Foto: CATCNové simulátory na A320 a B737 MAX. Foto: CATC

Společnost Czech Aviation Training Centre (CATC) dnes zahájila provoz na dvou plně pohyblivých simulátorech pro výcvik pilotů. Jeden je na

Společnost Czech Aviation Training Centre (CATC) dnes zahájila provoz na dvou plně pohyblivých simulátorech pro výcvik pilotů. Jeden je na letadla Boeing 737 MAX, druhý na Airbus A320. Do pořízení firma patřící státnímu Řízení letového provozu investovala zhruba půl miliardy korun.

Instalace simulátorů probíhala od srpna, jsou od kanadského výrobce Canadian Aviation Electronics (CAE). Společnost si od nich slibuje rozšíření nabídky pro větší dopravcem. V Praze se školí například piloti Wizz Air, velkým zákazníkem jsou Smartwings. Počet simulátorů CATC se tak zvýšil na osm ( z toho šest pohyblivých).

Sázka na simulátory 737 MAX a Airbusy A320 je logická: MAXy mají být základem flotily Smartwings, A320 patří v regionu k rozšířeným typům letadla. Na simulátoru pro MAX je poslední revidovaná verze softwaru, kterou Boeing pro tyto letadla po nehodách vyvinul. „Pokud bude tento software shledán jako vhodná náhrada, tak jsme připraveni pro trh. Pokud se na něm bude bude něco upravovat, jsme domluveni s Boeingem, že nám software v nejnovější verzi co nejrychleji dodá,“ řekl agentuře ČTK. Simulátor pro A320 je pro verze A320neo i ceo.

Pořízením nových simulátorů dvou na světě nejpoužívanějších středně traťových dopravních letadel disponuje CATC nejmodernější verzí výcvikových zařízení, která splňují poslední předpisové požadavky. Nejčastějším výcvikem na plně pohyblivých simulátorech A320 a B737 je typová kvalifikace (Type Rating) a opakovací výcvik (Recurrent Training),“ uvedla firma na svých stránkách.

CATC byla původně dceřiná firma Českých aerolinií, postupně přešla pod Řízení letového provozu. Loni dosáhla tržeb 239 milionů korun a zisku 7 milionů koun.

PARAMETRY NOVÝCH SIMULÁTORŮ

CAE 7000XR Series A320 FFS (Airbus STD 2.0.0)
• Visual System CAE Tropos-6000XR (LED Projectors), 200×43°
• 6DOF Motion 60” EMM MOOG Gen 2 (Ethernet), Motion (MCLPC)
• C&L ELU, C/F (MCLPC) Ethercat
• Sound/Audio CAE Strive-Sound (Blu Link) / Strive-Comms
• IOS OneUI IOS / FFIOS V2.0
• Engines Options:
◦ A320-214 ceo (CFM 56-5B4)
◦ A320-232 ceo (IAE V2527-A5)
◦ A320-251 neo (LEAP-1A26)
◦ A320-271 neo (PW1127G-JM)
• A320 Std 2.0.0 Models & Qualification Validation Source Data (QVSD)
• Qualification Standards: EASA CS-FSTD(A) Issue 2 Level D, ICAO Doc 9625 Edition 4th Type VII
• Airbus ATSU FANS B+ Option
• Runway Awareness Advisory System (RAAS)
• Runway Overrun Prevention System (ROPS)
• Brief / Debrief station
• Smoke Generation System

CAE 7000XR Series B737-8 MAX FFS (Boeing Std product tail 1A004)
• Visual System CAE Tropos-6000XR (LED Projectors), 200×43°
• 6DOF Motion 60” EMM MOOG Gen 2 (Ethernet), Motion (MCLPC)
• C&L ELU, C/F (MCLPC) Ethercat
• Sound/Audio CAE Strive-Sound (Blu Link) / Strive-Comms
• IOS OneUI IOS / FFIOS V2.
• Engines: LEAP-1B, 28K and all available thrust ratings
• B737-8 MAX Std 1A004 Models & Qualification Validation Source Data (QVSD)
• Qualification Standards: EASA CS-FSTD(A) Issue 2 Level D, ICAO Doc 9625 Edition 4th Type VII
• FANS 2/B
• Runway Awareness Advisory System (RAAS)
• Brief/Debrief station
• Smoke Generation System

Tagy CATC Czech Aviation Training Centre simulátor Top
11 komentářů