V Praze je první simulátor na 737 MAX, CATC koupil i další na A320neo/ceo
Nové simulátory na A320 a B737 MAX. Foto: CATC
Společnost Czech Aviation Training Centre (CATC) dnes zahájila provoz na dvou plně pohyblivých simulátorech pro výcvik pilotů. Jeden je na
Platné jak hadovi krém na galoše
Důvod?
Jarda si udělal marketingový průzkum, na základě kterého si ověřil, že nikdo z pilotů nemá zájem o výcvik na A320/B737. A tak učinil rozhodnutí: Zkoušky a přezkoušky na A320/B737 v příštích 10 letech nikdo potřebovat nebude.
Cena simulátoru by mě hodně zajímala…
hodne 🙂 ostatne, je to zminene i v clanku. cca pul miliardy.
jen pro srovnani – full flight 737, krery poridili v roce 2000, stal 301 mega, a full flight a320 z roku 2007 stal 290 mega.
ta cena bude podobna.
Třeba se ten simulátor A320 bude hodit i ČSA, jestli využiji objednávku A320neo. Neví někdo, jestli je ta jejich objednávka stále aktivní?
Je tam stále:
https://www.airbus.com/content/dam/corporate-topics/publications/backgrounders/Backgrounder-Airbus-Commercial-Aircraft-A320neo-Customers-list-EN.pdf
Kdyz vidim ty ekonomicke vysledky, tak by me zajimalo EBITDA.
Nic ti nebrání. výsledky za rok 2018 maj veřejně dostupné v rejstříku.
Ale vzhledem k tomu, že to nevíš… tak pochybuju, že by ti ta znalost k něčemu byla 😀
To jsem rad, ze ses pobavil a posoudil me. Well done. Pro jistotu, protoze te povazuju za celkem bystreho cloveka, abys byl v obraze. Byl jsem linej to na mobilu hledat, tak jsem si sem jenom napsal dotaz, na ktery jsem necekal odpoved. Presto si zareagoval a ja ti mnohrat dekuji, bez tebe bych se nezamyslel. #sarkasmus
Takze dotaz specialne pro tebe. Kdyz je EBITDA cca 50M. Kolik je zivotnost simulatoru a jaka je jeho prodejni cena po ukonceni odepisovani?
Ospravedlnuje to investici 250M za kus s prihlednutim k tomu, ze konzervativnim investovanim 250M zhodnotim nejmene 5-7% rocne? (To je napriklad vynos z komercni nemovitosti)