V Praze dokončili rozšíření zastávek na Malostranské, nejde ještě o finální řešení
Zastávka Malostranská po rozšíření nástupních ostrůvků. Foto: Pražská integrovaná doprava
Autům na Klárově zbyl jeden pruh v každém směru, část vozovky je nově pro cyklisty.
OK! Denně na tý zastávce stojím a čekám na tramvaj 22 domů. Zastávka úzká byla, ale to je tak 90 % zastávek v centru Prahy – Staroměstská, Pohořelec, Malovanka, Mariánka atd. Ale … Jak známo, když se jedná o provizorium, vydrží to padesát let. Co na tom, že to vypadá jak pět na oko, co na tom, že na té původní části zůstala i původní dlažba atd. Důležitý je, že tam je nová lavička za pár tisícovek. 😀
Kolik autobusu za hodinu zde typicky projede? Proč není řešeno jen v určitých časech (7-10)
https://autobible.euro.cz/ridici-prisli-o-pruh-i-rychlost-kvuli-jedine-autobusove-lince-jezdi-ctyrikrat-za-hodinu/
Dočasné řešení zpravidla vydrží nejdéle, jako magistrála u Muzea.
ta 50kmh je taky vtip. za komousu 80kmh
To vylozene lahodi oku:)
Ledabyle provedené provizorium se pozná tak, že po deseti letech selže 😀
Ta práce vypadá udělaná jako v Rusku. Řadu let tam ten ostrůvek je úzký, byl opravdu velký problém udělat to sice pomaleji ale na čisto ?
proč jak v Rusku? Skoro kilák vzdušnou čarou a jsi v Rusku 🙂
Výborně, to samé by bylo potřeba udělat na Olšanském náměstí! Dokonce by se ani nemuselo ubírat prostoru pro auta, stejně tam mají vyšafovaný prostor a balisety https://mapy.cz/s/ramonoboge
no nadhera… jak ceska matka ve fasonce…
Když to vidím, tak si vzpomenu na svého otce, který říkal: Ruky rovné, pravítko rovné, robotěnka krivá 🙂
ja bych spis rekl, ze by si autori na ty ruce meli nasrat.
cizinsky scheinherr a dalsi radoby akademikove
Organické tvary – třeba to prosadila keplikyová místo té letenské chobotnice.
Je super, že to udělali, bylo to sakra potřeba. Škoda, že je to jen esteticky nedotažený provizorium a škoda, že se aspoň takový úpravy nedělaj na víc místech.
A škoda, že i na těch vizualizacích žádaného finálního stavu jsou zase ty cyklopruhy oddělený jen barvou. Když už se ten povrch bude předělávat celej, mohli by ho zvednout do úrovně chodníku, je to o poznání bezpečnější řešení. I když to po přestavbě doufám bude pro auta tak úzký, aby to tam narozdíl od teď nelákalo k rychlý jízdě, což taky pomůže.
cesi celkove nemaj vkus. je to hnus populistu a radoby akademiku co by na Zapade nemohli delat ani na pumpe nebot neumi jazyky. tedy krome ceske stupidni gramatiky
Proč tu žijete, když se vám tu nelíbí a češtinu neuznávate?
co je ti dotoho creaturo?
Je to provizorium, ok, da se to pochopit, ale to se proboha provizorium neda udelat lepe? Co treba alespon drzet lajnu, i ve stredoveku by to udelali rovnejsi…
Ale je dobre ze se to udelalo…
proc?
rozšíření ostrůvku rozumím, jakkoliv je provedení prapodivné, ale ten cyklopruh je úchylnost…
Proč úchylnost? Ze dvou pruhů se to trochu zúžilo, na jeden pruh by to bylo široké až dost, tak proč tam neudělat něco, co usnadní průjezd cyklistům? Nebo jak byste to vyřešil lépe?
Nejen cyklistům, ale i babetistům, viz fotka 🙂
tak tohle jen teda prisernost!! ten kdo to provadel by zaslouzit nasrat na ruce a dva tydny nepustit k vodovodu… jinak pokud se zrealizuje ta vizualizace, tak to by bylo fajn. ale tohle co tam vzniklo je děs děsů..
Ty vizualizace jsou ještě mnohem děsivější.
cesi nemaj vkus
Co na to dodat? Chtěl bych vědět kam se, celou tu dobu úprav, díval stavební dozor. Co na to při kolaudaci stavební odbor a co na to nějaký úředník pověřený přejímkou stavby. Natož spolek za Prahu krásnější. Já bych všem tu opičárnu omlátil o hlavu. No snad to tam nebude strašit moc dlouho, když to ještě není finální řešení.
Je to dočasná úprava stanovením, takže jaká kolaudace a stavební odbor…
Řekněte doma to samé manželce, při provizorní opravě, že je to jen dočasně 😉 a udělat vzhledově to samé co východní dělníci na Klárově.
Je to nádherný kus roboty, taká výkladná skriňa českých schopností, inžinieringu a architektúry.
jo cesi v akci. lepsi bylo kdyz cesi nic nedelali. ten chlast a levny stesti jim leze na mozek
To dělali Češi a ne Ukrajinci?
idea je ceska. aneb blba vetsinou
Z touhle větou bych si dovolil trochu polemizovat: „Těm zůstal jediný pruh, nově je část silnice vyhrazena jízdním kolům.“ Nejde o vyhrazený pruh, ale jen o tzv. ochranný cyklopruh. Do něj jiná vozidla vjíždět smějí, když se třeba do toho svého nevejdou. Liší se to trochu tím značením – čára nebývá přerušovaná (nebo je prostě výraznější) a někdy tam ještě bývá červená barva – buď celý takový pruh, nebo aspoň piktogramy kola jsou červeně podbarvené. Také u vyhrazeného pruhu bývá i svislé značení. Tady na fotkách žádné nevidím… Jinak účel sice chápu, ale vypadá to fakt dost ošklivě. Jako dočasné… Číst vice »
díky za upozornění, už je to pryč, dostalo se to tam omylem.
Vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty samozřejmě je vyhrazeným jízdním pruhem, byť poslední novely pravidel provozu do toho vnesly trochu chaos, takže nyní není zcela zřejmé, jestli speciální ustanovení o jízdních pruzích pro cyklisty se vztahují i na ty vyhrazené jízdní pruhy, které jsou kromě cyklistů vyhrazeny zároveň i pro někoho jiného, třeba autobusy nebo taxíky. Ale § 14 PSP je věnován vyhrazeným jízdním pruhům a cyklopruhy jsou zmíněny v jeho odstavci 5 jako jeden se speciálních případů (podobně jako je speciálním případem vyhrazeného jízdního pruhu VJP vyznačený na tramvajovém pásu). Ano, na vyhrazený pruh pro cyklisty smí jiné vozidlo podélně… Číst vice »
Rozšíření je potřebné, chápu argumenty, že povolování normální přestavby trvá dlouho.
Ale přesto – jestli se má čekat podle radního pro dopravu „asi pět let“ na celkovou přestavbu, a s tímto řešením se tedy počítá na X let, tak mi to přijde dost hrozné. Na jednu stranu se město snaží zatraktivnit historické centrum regulací reklamy, jednotným mobiliářem apod, a na druhou stranu bez problémů povolí tohle. Jakkoliv to je účelné, tak esteticky to vypadá fakt strašně, kombinace křivého bílého plastového obrubníku a toho původního obrubníku procházejícího středem, je prostě hodně zvláštní.
No esteticky teda nic moc. :/
Je to dočasné, finální podoba viz https://www.iprpraha.cz/klarov
Pěkné Porsche 911. Jenom nevím, jestli místo těch dodávek bude zásobování nedaleké školní jídelny relizováno bicyklem s chladící nástavbou.
Koukám, jak se IPR vypořádal se sloupy veřejného osvětlení. Lampy jsou zavěšené na jakémsi podélném několik set metrů dlouhém drátu, který sám není na ničem upevněn a přitom vůbec není ani prohnutý, v celé délce je rovný jako přímka. Občas to vypadá, že ti architekti žijí někde mimo realitu.
Ano, jenže bohužel, alespoň dle slov náměstka pro dopravu, to je dočasné na pět let. A to je, řekl bych, docela dlouhá doba na takto vypadající provizorium.
S trochou nadsázky – v předkoronových dobách by to znamenalo, že by si to mohlo prohlédnout 34 milionů zahraničních návštěvníků Prahy 😇
Na druhou stranu, z těch 34 milionů by si toho všichni asi nevšimli. A z těch, kdo by si toho všimli, by asi málokdo zjišťoval, jestli to tam takhle je pět let nebo měsíc. A furt to bude negativní zážitek o několik tříd mírnější, než ten, který si odnesli ti, které někdo vystrčil z toho ostrůvku do pruhu pro auta… Ve spoustě rozumných měst rozšiřujou plochy pro pěší a lidi na kolech dočasnejma, často nic moc vypadajícíma prvkama, protože kvůli koroně zjistili, že je nutně potřebujou. Protože MHD je potřeba odlehčit a víc aut není řešení, ale další a horší… Číst vice »
Provizorní řešení je to účelné, to ano. Ale vypadá to hrozně…takže kdypak že se dočkáme řešení finálního? Silnici by mimo jiné slušel hladký asfalt, který by jistě ocenili cyklisté, koloběžkáři, cestijící v nepružících autobusech SOR i další účastníci provozu…
Hladký asfalt dělali komunisti, a proto je špatný.
Hladký asfalt na Malostranské, v centru památkové rezervace? Tak na to zapomeňte. 😀
Neomarxisti! Odpornost, tohle. Copak je centrum od toho, aby tam chodili lidi?
Přesně tak. Dokud Pražský hrad není přístupný vlastním vozem s možností prohlídky „drive-through“, nikdo mě tam neuvidí! A socky, co nemají na auto a jedou tam tramvají, ať si klidně padají do silnice hned, co vylezou ze dveří tý smradlavý MHD.
😀
Chodníky zakázat, MHD rozpustit a v autě maximálně po jednom. Pak nastane odésácký ráj na zemi.
Stýská se mi po Pajkovi. To byly časy! Dneska? Sousedská setkávání, cyklostezky, komunitní zahrady. Odpornost.
Opačný extrém, už tady byl. Auto mohl mít jenom státní úředník a to od státu předělené. A ne ledajaký, na lepší vůz měli nárok pouze vysoce postavení … A nebyly to šťastné roky.
Pro neznalé dodávám, že to bylo za okupace. Auta byla zkonfiskována pro Wehrmacht, Tatru 87 dostali SSmani, dost se jich pak zabilo.
Kvůli viru to bude asi nutnost.
Kvůli viru budeme asi sedět na prdeli…