Doprava ve městě Tramvaje

V Praze dokončili rozšíření zastávek na Malostranské, nejde ještě o finální řešení

Zastávka Malostranská po rozšíření nástupních ostrůvků. Foto: Pražská integrovaná doprava
Zastávka Malostranská po rozšíření nástupních ostrůvků. Foto: Pražská integrovaná doprava
Autům na Klárově zbyl jeden pruh v každém směru, část vozovky je nově pro cyklisty.

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) dokončil přestavbu tramvajových zastávek Malostranská na Klárově. Výsledkem je výrazné zvětšení prostoru pro cestující na úkor aut. Těm zůstal jediný pruh, nově je součástí silnice ochranný cyklopruh.

Finální podobu ukázal na svém facebookovém profilu Ropid. Ten současně upozornil, že stávající podoba s plastovým ohraničením není finální verzí. „Zatím jde o provizorní řešení, které určitě není dokonalé, ale svůj účel rozhodně plní. V oblasti Klárova existují záměry na komplexní řešení celého prostoru, proto bylo preferováno rychlé řešení s minimálními náklady, které dalším výhledovým záměrům v lokalitě nepřekáží,“ vysvětlil Ropid na stránkách. Nově jsou na zastávce i lavičky.

Lidé se na zastávku často nevešli

Úpravami prošel nejprve ostrůvek směr Chotkovy sady, poté k Vltavě. „V zastávce se častokrát stávalo, že při výstupu většího počtu cestujících se na ostrůvek nevešli a byli nuceni vstupovat do vozovky, čímž vznikaly nebezpečné situace,“ řekl vedoucí oddělení komunikace DPP Daniel Šabík.

„Šířka zastávky vůbec neodpovídala jednomu z nejvytíženějších přestupních bodů z metra na tramvaj v centru Prahy. Nehledě na to, že zde spousta turistů začíná cestu na Hrad,“ řekl při zahájení prací náměstek primátora pro dopravu. Podle něj obě nábřeží používají z 85 % lidé cestující v tramvajích a chodci. 10 % je cílová automobilová doprava a pouze 5 % je tranzit. „A MHD a chodci v našem rozhodování hrají největší roli,“ vysvětlil Scheinherr.

56 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
XYZ

OK! Denně na tý zastávce stojím a čekám na tramvaj 22 domů. Zastávka úzká byla, ale to je tak 90 % zastávek v centru Prahy – Staroměstská, Pohořelec, Malovanka, Mariánka atd. Ale … Jak známo, když se jedná o provizorium, vydrží to padesát let. Co na tom, že to vypadá jak pět na oko, co na tom, že na té původní části zůstala i původní dlažba atd. Důležitý je, že tam je nová lavička za pár tisícovek. 😀

Kilo

Kolik autobusu za hodinu zde typicky projede? Proč není řešeno jen v určitých časech (7-10)

https://autobible.euro.cz/ridici-prisli-o-pruh-i-rychlost-kvuli-jedine-autobusove-lince-jezdi-ctyrikrat-za-hodinu/

Halley

Dočasné řešení zpravidla vydrží nejdéle, jako magistrála u Muzea.

franzJosej

ta 50kmh je taky vtip. za komousu 80kmh

Stony

To vylozene lahodi oku:)

náhodný kolemjdoucí

Ledabyle provedené provizorium se pozná tak, že po deseti letech selže 😀

Jméno

Ta práce vypadá udělaná jako v Rusku. Řadu let tam ten ostrůvek je úzký, byl opravdu velký problém udělat to sice pomaleji ale na čisto ?

Karlosz

proč jak v Rusku? Skoro kilák vzdušnou čarou a jsi v Rusku 🙂

Tomáš

Výborně, to samé by bylo potřeba udělat na Olšanském náměstí! Dokonce by se ani nemuselo ubírat prostoru pro auta, stejně tam mají vyšafovaný prostor a balisety https://mapy.cz/s/ramonoboge

franzJosej

no nadhera… jak ceska matka ve fasonce…

xhj

Když to vidím, tak si vzpomenu na svého otce, který říkal: Ruky rovné, pravítko rovné, robotěnka krivá 🙂

Georg

ja bych spis rekl, ze by si autori na ty ruce meli nasrat.

franzJosej

cizinsky scheinherr a dalsi radoby akademikove

Bob

Organické tvary – třeba to prosadila keplikyová místo té letenské chobotnice.

Jakub P

Je super, že to udělali, bylo to sakra potřeba. Škoda, že je to jen esteticky nedotažený provizorium a škoda, že se aspoň takový úpravy nedělaj na víc místech.

A škoda, že i na těch vizualizacích žádaného finálního stavu jsou zase ty cyklopruhy oddělený jen barvou. Když už se ten povrch bude předělávat celej, mohli by ho zvednout do úrovně chodníku, je to o poznání bezpečnější řešení. I když to po přestavbě doufám bude pro auta tak úzký, aby to tam narozdíl od teď nelákalo k rychlý jízdě, což taky pomůže.

franzJosej

cesi celkove nemaj vkus. je to hnus populistu a radoby akademiku co by na Zapade nemohli delat ani na pumpe nebot neumi jazyky. tedy krome ceske stupidni gramatiky

ušatá

Proč tu žijete, když se vám tu nelíbí a češtinu neuznávate?

franzJosej

co je ti dotoho creaturo?

Martin

Je to provizorium, ok, da se to pochopit, ale to se proboha provizorium neda udelat lepe? Co treba alespon drzet lajnu, i ve stredoveku by to udelali rovnejsi…

Ale je dobre ze se to udelalo…

franzJosej

proc?

DaVID

rozšíření ostrůvku rozumím, jakkoliv je provedení prapodivné, ale ten cyklopruh je úchylnost…

MaT

Proč úchylnost? Ze dvou pruhů se to trochu zúžilo, na jeden pruh by to bylo široké až dost, tak proč tam neudělat něco, co usnadní průjezd cyklistům? Nebo jak byste to vyřešil lépe?

Aleš

Nejen cyklistům, ale i babetistům, viz fotka 🙂

kanafasik

tak tohle jen teda prisernost!! ten kdo to provadel by zaslouzit nasrat na ruce a dva tydny nepustit k vodovodu… jinak pokud se zrealizuje ta vizualizace, tak to by bylo fajn. ale tohle co tam vzniklo je děs děsů..

Bob

Ty vizualizace jsou ještě mnohem děsivější.

franzJosej

cesi nemaj vkus

Marcel Pánek

Nemaj. Třeba Roman s Jarkem. Rio ´s je jak vod kolotočů.

Pavel

Co na to dodat? Chtěl bych vědět kam se, celou tu dobu úprav, díval stavební dozor. Co na to při kolaudaci stavební odbor a co na to nějaký úředník pověřený přejímkou stavby. Natož spolek za Prahu krásnější. Já bych všem tu opičárnu omlátil o hlavu. No snad to tam nebude strašit moc dlouho, když to ještě není finální řešení.

Mirek

Je to dočasná úprava stanovením, takže jaká kolaudace a stavební odbor…

Pavel

Řekněte doma to samé manželce, při provizorní opravě, že je to jen dočasně 😉 a udělat vzhledově to samé co východní dělníci na Klárově.

Slivka

Je to nádherný kus roboty, taká výkladná skriňa českých schopností, inžinieringu a architektúry.

franzJosej

jo cesi v akci. lepsi bylo kdyz cesi nic nedelali. ten chlast a levny stesti jim leze na mozek

Anonym ze severu

To dělali Češi a ne Ukrajinci?

franzJosej

idea je ceska. aneb blba vetsinou

MaT

Z touhle větou bych si dovolil trochu polemizovat: „Těm zůstal jediný pruh, nově je část silnice vyhrazena jízdním kolům.“ Nejde o vyhrazený pruh, ale jen o tzv. ochranný cyklopruh. Do něj jiná vozidla vjíždět smějí, když se třeba do toho svého nevejdou. Liší se to trochu tím značením – čára nebývá přerušovaná (nebo je prostě výraznější) a někdy tam ještě bývá červená barva – buď celý takový pruh, nebo aspoň piktogramy kola jsou červeně podbarvené. Také u vyhrazeného pruhu bývá i svislé značení. Tady na fotkách žádné nevidím… Jinak účel sice chápu, ale vypadá to fakt dost ošklivě. Jako dočasné… Číst vice »

Bob

Vyhrazený jízdní pruh pro cyklisty samozřejmě je vyhrazeným jízdním pruhem, byť poslední novely pravidel provozu do toho vnesly trochu chaos, takže nyní není zcela zřejmé, jestli speciální ustanovení o jízdních pruzích pro cyklisty se vztahují i na ty vyhrazené jízdní pruhy, které jsou kromě cyklistů vyhrazeny zároveň i pro někoho jiného, třeba autobusy nebo taxíky. Ale § 14 PSP je věnován vyhrazeným jízdním pruhům a cyklopruhy jsou zmíněny v jeho odstavci 5 jako jeden se speciálních případů (podobně jako je speciálním případem vyhrazeného jízdního pruhu VJP vyznačený na tramvajovém pásu). Ano, na vyhrazený pruh pro cyklisty smí jiné vozidlo podélně… Číst vice »

SaulGoodman

Rozšíření je potřebné, chápu argumenty, že povolování normální přestavby trvá dlouho.
Ale přesto – jestli se má čekat podle radního pro dopravu „asi pět let“ na celkovou přestavbu, a s tímto řešením se tedy počítá na X let, tak mi to přijde dost hrozné. Na jednu stranu se město snaží zatraktivnit historické centrum regulací reklamy, jednotným mobiliářem apod, a na druhou stranu bez problémů povolí tohle. Jakkoliv to je účelné, tak esteticky to vypadá fakt strašně, kombinace křivého bílého plastového obrubníku a toho původního obrubníku procházejícího středem, je prostě hodně zvláštní.

Matěj

No esteticky teda nic moc. :/

Bilbo

Je to dočasné, finální podoba viz https://www.iprpraha.cz/klarov

Jiří Kocurek

Pěkné Porsche 911. Jenom nevím, jestli místo těch dodávek bude zásobování nedaleké školní jídelny relizováno bicyklem s chladící nástavbou.

Bob

Koukám, jak se IPR vypořádal se sloupy veřejného osvětlení. Lampy jsou zavěšené na jakémsi podélném několik set metrů dlouhém drátu, který sám není na ničem upevněn a přitom vůbec není ani prohnutý, v celé délce je rovný jako přímka. Občas to vypadá, že ti architekti žijí někde mimo realitu.

SaulGoodman

Ano, jenže bohužel, alespoň dle slov náměstka pro dopravu, to je dočasné na pět let. A to je, řekl bych, docela dlouhá doba na takto vypadající provizorium.
S trochou nadsázky – v předkoronových dobách by to znamenalo, že by si to mohlo prohlédnout 34 milionů zahraničních návštěvníků Prahy 😇

Jakub P

Na druhou stranu, z těch 34 milionů by si toho všichni asi nevšimli. A z těch, kdo by si toho všimli, by asi málokdo zjišťoval, jestli to tam takhle je pět let nebo měsíc. A furt to bude negativní zážitek o několik tříd mírnější, než ten, který si odnesli ti, které někdo vystrčil z toho ostrůvku do pruhu pro auta… Ve spoustě rozumných měst rozšiřujou plochy pro pěší a lidi na kolech dočasnejma, často nic moc vypadajícíma prvkama, protože kvůli koroně zjistili, že je nutně potřebujou. Protože MHD je potřeba odlehčit a víc aut není řešení, ale další a horší… Číst vice »

M H

Provizorní řešení je to účelné, to ano. Ale vypadá to hrozně…takže kdypak že se dočkáme řešení finálního? Silnici by mimo jiné slušel hladký asfalt, který by jistě ocenili cyklisté, koloběžkáři, cestijící v nepružících autobusech SOR i další účastníci provozu…

Bob

Hladký asfalt dělali komunisti, a proto je špatný.

Martin Š.

Hladký asfalt na Malostranské, v centru památkové rezervace? Tak na to zapomeňte. 😀

Luděk S.

Neomarxisti! Odpornost, tohle. Copak je centrum od toho, aby tam chodili lidi?

Pražský řidič

Přesně tak. Dokud Pražský hrad není přístupný vlastním vozem s možností prohlídky „drive-through“, nikdo mě tam neuvidí! A socky, co nemají na auto a jedou tam tramvají, ať si klidně padají do silnice hned, co vylezou ze dveří tý smradlavý MHD.

Martin

😀

V. K.

Chodníky zakázat, MHD rozpustit a v autě maximálně po jednom. Pak nastane odésácký ráj na zemi.

Luděk S.

Stýská se mi po Pajkovi. To byly časy! Dneska? Sousedská setkávání, cyklostezky, komunitní zahrady. Odpornost.

Jiří Kocurek

Opačný extrém, už tady byl. Auto mohl mít jenom státní úředník a to od státu předělené. A ne ledajaký, na lepší vůz měli nárok pouze vysoce postavení … A nebyly to šťastné roky.

Jiří Kocurek

Pro neznalé dodávám, že to bylo za okupace. Auta byla zkonfiskována pro Wehrmacht, Tatru 87 dostali SSmani, dost se jich pak zabilo.

Kalanis

Kvůli viru to bude asi nutnost.

zdeva

Kvůli viru budeme asi sedět na prdeli…