V pondělí se po třech letech vrátí vlaky na Negrelliho viadukt
Negrelliho viadukt po rekonstrukci. Pramen: Správa železnic
Rozsáhlá rekonstrukce Negrelliho viaduktu je po třech letech u konce, což v pondělí povede k návratu vlaků na tento druhý
Děkuji za článek, zapomněli jste ovšem zmínit, že se na viadukt vrátí i rychlíková linka R24 Praha-Rakovník. Je mi jasné, že to ČD záměrně neuvádí, když už ty rychlíky nevozí, ale vy byste to uvést přece jen mohli 🙂
Proč by taky ČD měly informovat o spojích jiných dopravců?
Gratuluji, dobrá práce. Jen s tou tratí na ruzyňské letiště to nevidím tak snadné, ač by to byl kapacitně i nákladově nejlepší strategický projekt. Představte si tu přidanou hodnotu cestujících z letiště, když v závěru míjejí historické prvky traťové infrastruktury a za tři minuty již vystupují přímo v centru historické perly Evropy! Jen jestli ruzyňské letiště bude mít vůbec nějaké podstatné objemy příchozích letů s lidmi, kteří jsou kultivovaní a ocení českou kultivovanost. Letecká doprava stojí před obrovskými problémy…
To opravené hradlo je super. Původně ho chtěl kdekdo odstranit jako nepotřebné a projekt opravy s ním nepočítal.
Není to hradlo, ale stavědlo.
nejsem z oboru, takže snad omluvíte nepřesný výraz
V pohodě, jen upřesnění pro ty, co z oboru jsou, aby náhodou nedošlo k mýlce 🙂
Škoda, že nemá nějaké využití. Kdyby tam byla expozice o historii Negrelliho viaduktu a ukázka technologie, kterou bylo stavědlo vybaveno, tak by to mohl být takový malý turistický cíl uprostřed Prahy (pro šotouše určitě). Zezadu by se tam přístup snad zřídit dal (myslím z toho trojúhelníkového parkoviště, co je vidět i na fotce, to bývalo průchozí).
Přelepky pro aktualizaci jízdního řádu naleznete na http://prelepky.wz.cz
Rakusaci postavili za 1 rok.. Vivat KK Monarchie. To byl opak anarchie
No… Rakušáci… ta část Tyrolska, ze které byl Negrelli, patří dnes k Itálii. A ti dělníci byli taky většinou spíš z Itálie a Německa. Ale ta replika, co ji tam teď postavili Ukrajinci, je taky dobrá, ne?
negrelli byl po otci ital, ale jizni tyrolsko zadna italie neni. byl to jen jeden z bizarnich posunu hranic po ww1…
Tak ono před rokem 1861 vůbec nešlo moc mluvit o Itálii, že, pokud člověk nebyl zrovna revolucionář. Ale je fakt, že okupace Tridentska a půlky Tyrol v roce 1919 nakonec Italům prošla a od té doby je to „fait accompli“, jak říká náš lánský pán. Jestli v Tyrolech byly hlavními jazyky bavorština a benátština, tak už je asi jedno, jestli je převálcovali Rakušáci, nebo Italové. A proti Bavorům se svého času taky bouřili, když pod ně patřili.
Já vám dám 1 rok, 4 to byly.
Stavba je kratsi nez rekonstrukce (protoze rozborka a sborka) vzdy. Je to opravdu tak tezke pochopit?
Rakusaci postavili za 1 rok.. Vivat KK Monarchie.
„Viadukt z pískovcových a žulových kvádrů byl vybudován v letech 1846 až 1850“
Vivat počty, 1. ročník ZŠ 🙂
Vypadá to běloch pěkně, snad také kvalita bude na dobré úrovni.
Oblouk vlevo na fotografii, byl vždy oproti druhému vždy jen jednokolejný?
Druhá koľaj tam bola, ale kusá a nenapojená na most samotný.
https://mapy.cz/s/loratedelo
Pravdu máte, ale pouze z části – zdá se. Zde na mapě (zdroj mapy, viz odkaz), je s největší pravděpodobností vidět, že dnešní úsek „jednokolejný s vedlejší kusou kolejí“ byl v minulosti dvoukolejný. Mimo jiné o tom svědčí i dva protijedoucí vlaky na stejné fotografii blíže směrem k Libni.
https://lms.cuzk.cz/lms/LMS_wms_02e.html?mapfile=WMSA08.1957.PRAH61.16357&viewExtent=-742909.057998,-1044214.2519,-740254.62974,-1041559.82366&image_dir=d:/confms/lms/WMSA08/1957/PRAH
A ostatně zde ještě, byť jako obraz, vyobrazeno, věřím dle skutečnosti:
https://www.galerieradost.eu/obrazy/soubor-karlin-viadukt-stavedlo-4-na-moste
Jezdil jsem ještě po obou kolejích. Pak při opravě karlínského zhlaví ušetřili výhybku a křīžení a vznikl šturc z jedné koleje. Dnes ušetřili celou kolej.
Výhybka byla v pořádku pouze křížení chtělo opravy, problém byl s mostovkou 1.mostu!!!! Nyní se o tom nepíše, že se kolej a nové výhybky „ušetřili“ je pravděpodobné, že po finanční stránce je i ta druhá kolej v projektu započítána. Někde se na tento dotaz sždc ohradilo, že kolej pro nizkou vytíženost není třeba… Je to záhadou, protože, jde o strategickou spojku od Libně na Děčín a Rakovník a nemluvě o případné trase na letiště od „Východu“!!!! Spojení z Holešovic na Rokytku bude chtít také opravy a budu strašně zvědav, jak se tam budou vlaky křižovat a „ucpávat“ viadukt s Hrabovkou… Číst vice »
Jsem téhož názoru. Část populace kolem ajznbónu ale uvažuje stylem „tie ci kaj nun“, strategie je nad jejich schopnosti. Když to není třeba dnes…
Když bude stejná výluka mezi Bubenčí a Roztoky, tak se tam doprava musí vypořádat s jednokolejným úsekem dlouhým několik km. Tady se nevypořádá s jednokolejným úsekem dlouhým pár set metrů? Navíc, předpokládalo by to úplné uzavření holešovické spojky.
A máte nějakou představu, kolik toho bude jezdit od „Východu“ rovnou na Havliště (mimo Prahlavák a Masaryčku)? Jakou S-linku tam ROPID plánuje (konkrétně po tomto spojovacím oblouku)? A jak často to bude jezdit 2x za hodinu?
Na vyšehradskám moste se plánují 3 koleje, protože od jihu do Smíchova jsou zapojeny 4 koleje a plánuje se ještě nějaké přidat.
Z Libně do Děčína se jezdí přes Holešovice, a do Rakovníka je varianta přes Semmering.
Dopředu se nemyslí, protože tam teď skoro nic nejezdí, tak uděláme jednokolejku. Přitom náklady na druhou kolej by byly v celkově sumě jako plivanec v rybníku.
podle leteckych snimku, doslo k ostraneni nekdy mezi roky 2003 a 2006
Potvrzuji, Jiří Bouda byl realista a skutečnost si neijak neupravoval.
Děkuji za odpověď.
Bohužel se pane mýlíte, vždy 2. kolejný! A teoreticky po obou kolejích průjezdný!!
Dříve byla i spojka na Hrabovku dvojkolejná, pak udělali z jedné koleje šturc a dnes je tam za miliardy jednokolejka. Při revitalizacích vždy zmizí dopravní, manipulační koleje, odvratné výhybky atd.
Děkuji za odpověď.
„za miliardy jednokolejka“
Myslíte Nové spojení? To jsou ale 4 koleje, ne jedna.
Myslím spojku Hrabovka- Bubny.
Tato sojka tam stále je a opravdu nelze předpokládat, že by tato spojka byla natolik vytížená, aby byly potřeba na ní dvě koleje. Důležité je, že spojka nezanikla, kdysi jsem viděl různé modernizační plány, kdy spojka byla odstraněna. Vlaků na ní projede za den projelo fakt minimum, pouze v podstatě nákladní vlaky (ale i to byla snad jen Mn vlak do Kladna, nebo samotná obsluha Ruzyně), sem tam soupravový vlak a to bylo vše.
Spojka byla hojně využívána, dokud neexistovala „Holešovická přeložka“, a to nejen pro jízdy vlaků (nákladních – pravidelná osobní doprava tam byla jen po nějakou dobu za 2. světové války = asi 3 páry nějakých dělnických vlaků relace Hostivař – Libeň – Bubny – Bubeneč a zpět), ale když ještě jezdily dlouhé průchozí rychlíky mezi Německem a Balkánem, které se nevešly do dvorany, tak jejich koncové části po spojce posunem „objížděly“, aby vlaky mohly odjet přes jinak nepřístupnou část zhlaví.
Takže se shodneme na tom, že vy Bystřici nad Pernštejnem není potřeba délka hlavních kolejí 750 metrů, když už se více než půl století jedí po nové trati. A občasnému manipuláku ta jedna kolej stačí.
Pane, nezapomeňte, že tento „triang“ funguje také pro otočení soupravy z „hlavového nádraží“ bez objíždění soupravy lokomotivou! Nebo pro otočení souprav a lokomotiv zvlášť.
Tak jest. Příliš mnoho variant, metla diskutétů…
A kolik vlaků za týden se tam otáčí?
Statisku neposkytnu, ale na mapy.cz je jedna https://en.mapy.cz/turisticka?x=14.4339781&y=50.0879741&z=20&base=ophoto a na google mapach druha https://www.google.com/maps/@50.0878718,14.4345225,141m/data=!3m1!1e3 Nahoda, nebo po nas jdou?
Fotkou vlaku s lokomotivou chcete dokázat, že se souprava otáčí přes triiangl na viaduktu? To snad nemyslíte vážně.
takze kde se otoci? Nebo s vlakem odjede nova lokomotiva?
Na to stačí stále jedna kolej.
Klasická českodrážní demence non plus ultra.
X let výluka, X miliard v tahu, rychlost stále pouze 60 km/h (různý šotoúřednický kecy proč to jinak nejde neberu, všechno jde když se chce), vrchol všecho je stupidní zachování spojky Bubny – Libeň pouze jako jednokolejné…a ta onehdy deklamovaná nová stálá zastávka (pro všechny linky) přímo u metra Vltavská je kde??
Původní zastávka Holešovice ještě jakž takž má nějaký praktický význam, ale nádraží Bubny je úplně k ničemu.
(„českodrážní“ myšleno obecně, nikoli v souvislosti s a. s. ČD)
S4 používám skoro každodenně.
Bohužel nové nádraží Praha-Bubny s přímým vstupem do metra Vltavská je až součástí další stavby. Snad do ní nehodí vidle koronavirová recese.
https://www.zeleznicenaletiste.cz/useky/modernizace-trati-praha-bubny-praha-vystaviste/
Pokud by se ve vyšším úřednictvu používal mozek, tak ta zastávka/stanice mohla být hotová zároveň s viaduktem. Ale to né. Uděláme holt další výluku. Vlaky znovu neprojedou na Masnu. Pojedou na Hbf. A překrásně opravený Negrelliho viadukt necháme na pospas dobytku se sprejem v prackách. Vlastně jedni bezmozci (zainteresovaní úředníci) pomůžou druhým bezmozkům (vandalové a sprejeři). A až tato dementní mládež dospěje, bude mít nejlepší kvalifikaci zasednout v úřednických postech Ministerstva dopravy, Správy Železnic, Magistrátu hl. m. Prahy – odbor Plánování a výstavby, IPR, DPP apod. 😉
Ta stanice nemůže být opravena (o doplnění výlezu z metra ani nemluvě) za provozu?
Nemůže:-(. Celé TGM zhlaví v Bubnech bude výše, koneckonců celé nové Bubny budou výše. Hlavně by se měl mírně zvedat (což nechápu, že se neudělalo rovnou) most přes tramvaj v Bubnech – jen pár cm na straně nádraží, aby se lépe navazovalo na stoupající zhlaví.
Obávám se, Mariane, že ve Vaše obavy naplní, ale tehdy, pokud nevysajeme EU do posledního eura a pak rychle z EU nevypadneme.
Pán je asi odborník. Takový nickname mluví za vše 🙂
Ta 60 je tam kvůli menší osové vzdálenosti na mostě. V případě vyšší rychlosti není zajištěn průjezdný průřez pro bezpečné míjení vlakových souprav.
To se vlaky při vyšší rychlosti více rozkývají, odfouknou, nebo nabudou na šířce?
Nepochybně. Obzvlášť kdyby tam bylo (alespoň) o 10-20 km/h víc. To jedna souprava hnedle ztloustne na šířku od Florence po Palmovku.
Vraťte se do školních škamen, záškoláctví se na Vás projevilo.
Dokázal bych si představit, že ten tlakový náraz, který normálně jen zacloumá okny a zalehnou po něm uši, by přes nějakou hranici mohl to okno i vymáčknout anebo ten vlak vyhodit z kolejí, při hodně velké rychlosti a těsném míjení. Těsně předjíždějící kamión nebo autobus dokáže s cyklistou taky udělat divy.
Rychlosti roste pouze hmotnost, nikoliv velikost, jinak jste to celkem trefil
Velikost (delka) se ve skutecnosti zmensuje 🙂
to, ze usek projede rychleji, nezkracuje delku 😀
zkracuje 😉 je to relativistický efekt, ovšem ani u maglevu by zřejmě nebyl měřitelný 😀
tenhle efekt neznam, doplnim si vzdelani
ona ta zmena hmotnost,i v pozemskych rychlostech, taky moc meritelna neni 🙂
Jo, to víme.
Jinými slovy kvůli krávovině, která by šla jistě vyřešit i jinak než „a) most by se musel udělat širší, b) nedá se nic dělat“ (přičemž zvítězilo ‚b)‘). Musel by ovšem někdo trochu chtít.
Bylo mi vysvětleno, že je potřeba pěšina pro traťováka a kvůli ní by se musel rozšířit most. Chybí tam snad jen půl metru. Jenže památkáři. !!
Stačilo by vysadit chodník na konzoli, zhruba tak, jak jsou vysazeny „patky“ pro sloupy trakčního vedení. Ze spodu by ta konzole vypdala jako širší římsa. Aby se to zachovalo pohledově, dalo by se totéž dostavět i u těch patek.
https://mapy.cz/s/hedevudeca
Jak širší? Jak si to představujete, a jak by to prošlo přes památkáře? Podle mě by to bylo s památkáři ještě řádově komplikovanější jednání než třeba v případě žel. mostu pod Vyšehradem.
Chtěli třeba památkáři?
Magistrátní by Vyšehrad nakonec zkousli. Ministerští ne.
60 nevidim jako problem, na jihu je limit 30, tam to uz lepsi nebude a na severu je 60 smer Usti a 30 smer Kladno
§1 vždy se to tak dělalo
§4 jinak není možné to dělat
§6 je na to předpis
§10 lidé by to zneužili
Dement jste asi vy. Rychlost navrhujete kolik? 160? K čemu? Až bude v Bubnech nové nádraží, bude tam stavět všechno. Na těch pár set metrů se opravdu nevyplatí rozjíždět na vyšší rychlost. Časová úspora zanedbatelná, jenom zbytečný nárůst spotřeby.
Spojkou bude jezdit kolik vlaků za hodinu, aby musely čekat na její uvolnění protijedoucím vlakem a blokovaly Hrabovku / viadukt?
Ačkoli to někteří dementi stále ignorují, tak po dráze jezdí i jiné vlaky než ty osobní přepravy. A ty nějaká „o kus dál stanice, kde přece stejně staví všechno“, rozhodně nezajímá. Navíc nevíte, čeho všeho se ten úsek může za 10, 20…atd let stát součástí.
Račte myslet v širších souvislostech.
A ty oblouky na jiznim konci se narovnaj, nebo se naklopi na 30°, aby se tam dalo vletet 200 km/h na masarycku?
Za 10 let asi nic. Za 20 let by mohl být snad (kéž by!) hotový přesmyk v Libni. Tím pádem ty „vlaky jiné než osobní dopravy“ ztratí důvod zajíždět na Negrelák.
Ze širších souvislostí by tam stačilo 80 km/h. Víc sotva projde kvůli hluku, přecijen jezdí to jako tramvaj u fasády. No a za 50 let, až se bude kopat VRT (možná, těch 50 jsem střelil od boku), tak bude potřeba separátní výjezd, tolik vlaků se přes Negreliho viadukt neprotáhne.
Zkuste to, prosím i Vy. Poloměr oblouků, výjezdová a příjezdová Vmax z Masaryčky, obytná zástavba u Hrabovky, nestačí to?
Vlak jiné než osobní dopravy akceleruje jak rychle, aby využil vyšší rychlost na viaduktu?
Čeho všeho se teda může stát?
Takže by přímo před okny lidí, žijících vedle mostu a cca 500 metrů od konečné měly vlaky jezdit 160 km/h? Proč proboha? V zásadě všechny vlaky budou stavět jak na Masarykově nádraží, tak i v Bubnech / Holešovice zastávka (takže cca 1500 m) , tak jaký by to mělo mít důvod?
Poděkujte „památkářům“ za 60km/h a chybějící druhou kolej také! někomu jistě ušetřené peníze přišli vhod!!
Těch 60 tam bude spíš kvůli hluku.
K čemu by tam byla druhá kolej (na spojovacím viaduktu)?
Bude viadukt nějakým způsobem chráněn proti poškození graffiti? Nezaznamenal jsem žádnou diskusi ani vyjádření SŽ na toto téma. Vymalování jako v nádražních podchodech není myslitelná a kamera v každém oblouku asi také ne. Když vidím, že se graffiti objevilo i na rozestavěném (!) úseku Vršovice – Hostivař, docela se bojím , že tady to půjde hodně rychle… :/
Nejsou ty kachlíky na té replice omyvatelné s antigrafiti nátěrem?
To jsou ty prkna tak špatně natřena, nebo co to na nich je?
umej si monitor
Ty Děčíny by podle mně měly dál jezdit na Masaryčku, protože to jsou takové lepší spěšňáky než skutečná dálkovka.
Nic by se tím nezískalo, naopak. Už jen co se chystá s Os vlaky, jejich odklon mimo metro Holešovice, je jednoznačné zhoršení.
Asi by bylo vhodné zastavovat všechny vnitrostátní vlaky i v Podbabě, protože návratem osobních vlaků na Negrelliho viadukt se výrazně zhorší využitelnost železnice mezi Prahou 6 a Holešovicemi, která teď byla dobrá a pro mnoho lidí výhodná.
V cem nedostacuje nadrazi Holesovice?
Mezi nádražím Holešovice a Podbabou bude nyní jezdit méně vlaků. Holešovice zastávka je chabá náhrada, je to od metra daleko a je to tam hnusný.
Vlakovou stanici v Holešovicích neznám, ale že je daleko od metra bych neřek a okolí hnusný je, to bez pochyb, je někde na dne v žebříčku. Z Podbaby se zase musí na metro tramvají a hitparádu v kráse taky nevyhraje
Zrušení zast. Vltavská a trasa mimo Holešovice je na obou tratích jednoznačné zhoršení dostupnosti a tím pádem atraktivity vlakového spojení.
Nu, počet cestujících po zkrácení na Vltavskou alespoň na 120 dost výrazně klesnul.
Protože ti „odkleslí“ přestupovali na vlaky v Dejvicích nebo ve Veleslavínu – ale to jste asi nezaregistroval …
Množství linek metra a tramvají je u nádraží Holešovice a Masarykova stejné, dobře, že něco jede do centra, něco přes Libeň do Hostivaře, něco na Hlavní, byť úžasným obloukem.
z Holesovic jede metro a z maraycky nic uzasnym obloukem nejezdi, to je jedna zastavka, ktera da klidne dojit i pesky.
Ano, úžasný oblouk z Masaryčky 2 zastávky vlakem, což se dá klidně za hodinku dojít i pěšky, vám chtějí od 1.6. vzít.
Aha! Modra guma! Jina doprava nez vlak asi neexistuje co? Je to jedna zastavka tramvaji, nebo pesky na jedno cigaro.
celkem verim, ze prestup na C a tramvaj bude lidem chybet. Tahle zastavka mela zustat, Vltavska je dobry prestupni bod a Strossmaierovo namesti take, je to jedna zastavka tramvaji, nebo i pohodlne pesky.
I z Buben se dá dojít, jen je to o 200 metrů dál (do metra i kvůli chybějícímu severnímu výlezu).
A vlaky by k ní zajížděly jak?
Podobně jako teď, po kolejích. Možná o kolej vedle.
Takže by končily na Vltavské? Nebo by několikrát měnily směr, znova vyjely do Buben a na Masaryčku (při jízdě od Kladna, směrem na Kladno by byl postup opačný)?
vedle je tam prujezdna kolej, proc to delat uvrati 😉
Mohl by jste pomocí mapy.cz naznačit, kterou myslíte tu „vedle“ průjezdnou kolej u zastávky Vltavská?
Vedle koleje na Vltavské, která je kusá, je zase kusá kolej a ještě tak 3 kusé (respektive jsou už možná vytrhané).
A zastavovat ve výhybkách u jednoho nástupiště, to vás dopraváci (technolog, výpravčí, grafikonista, aj.) poženou. V Bubnech se dá při zastavení pro cestující alespoň vykřižovat.
https://en.mapy.cz/s/hafacugodo koleje pri rekonstrukci v tomto miste komplet vytrhali, jak presne to tam ted vypada nevim
Ve vlákně kousek vedle se vám snažím naznačit, že dělat zastávku ve výhybkách je blbost. Snižuje to propustnost.
Cca 250m je opravdu takové zhoršení?
Když se to začínalo stavět, tak se od začátku vědělo, že Vltavská je provizorní a zřizuje se na kusé koleji jen pro lepší přestup na metro C.
A je v budoucnu plánované, že se místo Bubnů+Holešovice zastávka postaví nová stanice Vltavská propojená s novým severním výstupem z metra.
Jestli je nutne delat novy vystup z metra, si nejsem jistej. Udelat trvalou zastavku u jizniho vchodu a krytou cestu k vestibulu, mi prijde adekvatni.
Kde? Ve výhybkách je to blbost, tam vám bude zastávka (a v ní stojící vlak) blokovat postavení další cesty, a v tomhle místě dělení tratí Kladno/Kralupy by to bylo krizové.
Obávám se, že pokud za cca 15 let někoho napadne budovat pod hlavákem bájnou podzemní stanici Opera, bude se viadukt v místech Florence překopávat znovu. Nebo už je případné zaústění nakresleno jinak?
Jakousi představivost mám, dokáži si představit na Masaryčce zahloubit 2 koleje a přímo pod zemí je dovést až k letišti, ale na napojení podzemní stanice Opera na Negrelliho viadukt má představivost nestačí. Jak? Kudy?
Asi postavi druhe patro 😀
Tak to bude zajímavý oříšek. Nad něj to nepůjde, ten sešup pod hlavní by byl prudší než Bernina. Takže pod ním?
To by ale muselo az pod Vltavu, takze taky zadna vyhra. Spodni patro pod mostem by pak zase zlikvidovalo lodni prumysl v cele zemi a nepripluli by zadny turisti z Nemecka, zase pruser.
Možná snáze, než kopat již čtvrté kolejové spojení na severovýchod. Téměř přímo z viaduktu pod Husitskou a pak pod hlavní. Ovšem, s ohledem na metro C nikoli do Vrchlického sadů, jak je nesmyslně plánováno, nýbrž pod vlakové kolejiště.
Ale nezapomeňte tam od Negrelliho viaduktu udělat ozubnici, abyste se pod tu Husitskou ulici (resp. bývalé lokomotivní depo) vůbec dostal …
Jsem pro. Když nejsou schopni zachovat na viaduktu rozvětvení na 2 směry, resp. redukují na 1 kolej, předepišme jim rozvětvení rovnou i do třetího směru. Bude to světový unikát jak dostavbou třetí větve 2 století starého památkového viaduktu tak spletí výhybek tak více než 5% (padesát promile) klesáním pod trať Praha-Olomouc. Jestli tím padne ta tak pracně zachráněná budova hradla a jak se bude muset přebagrovat zadní část autobusového nádraží Florenc , podvrtání pod Wilsoňákem a vyhnutí se 2 trasám metra včetně spojek u Musea už budou detaily. Nevím, proč Vám vrtá hlavou již čtvrté kolejové spojení na severovýchod –… Číst vice »
nebo postavit vytah na vlaky, na to by jezdili sotousi z cely evropy, jak cicnani na orloj.
Jnež epro příapdnou VRT by to fakt chtělo separátní výjezd. Ono toho jezdí po současném mostě už docela dost a tunel pod Vítkovem je taky plný osobky. Praha ji chce ještě zahustit.
Tak jsem zvědav, za jak dlouho bude posprejované to hradlo. Jestli to nebude hlídané, tak do týdne. (-:(-:
Tak ono je to stejně jedno. Jediný důvod proč se nezbouralo, je ten, že to památkáři chtěli. To, že má přístup pouze přes kolejiště, což značně omezuje jeho možné využití, je samozřejmě už nezajímalo.
To máte dost divný přístup.
Část cestujících ušetří v průměru 5 minut,ale velká část cestujích bude cestovat výrazně déle. Přestup na metro C ze zastávky je výrazně delší.
No hlavně když chcete z Holešovic odjíždět, tak se musíte už v metru rozhodnout, kterým vestibulem vystoupit. Nestačí vylézt na perón a čekat až nějaký vlak přijede. A ta zastávka (pokud s ní něco neudělali) je hrozné retro s přelézáním kolejí, omezování propustnosti radši ani nekomentuju.
Nejen delší, ale cesta na zast. je i nepříjemná až nebezpečná. Není tam jakékoli zázemí, na rozdíl od Holešovic, kam se lze dostat suchou nohou přímo z metra a díky strážné službě měl cestující i lepší pocit bezpečí.
Taky nechapu, proc tam privizorne neudelaji zastavku blize Vltavske… nez se bude modernizovat dalsi usek…
Z Buben do Karlina je jen 1 kolej? Nebyly tam dve?
Už dlouho jen jedna.
ta druhá už nebyla potřeba, když funguje trať Holešovice-Libeň
To ano, ale ne od Kladna,… je pravda, ze dnes potreba neni, ale zas takovy problem ji polozit nebyl…
Není tam náhodou i nový tenčí most?
A kolik vlaků Libeň – Kladno v příštích 5 letech pojede? Stovka měsíčně? Já jen, že to v Libni může dostat naftový postrk a jet po Semeringu. Což by nějaké tři vlaky za den pobralo, pokud by nestíhla trať přes Prahu 6. Jóo kdyby byly do Kladna 2 koleje… Do té doby ta druhá kolej od Balabenky na Negreliho viadukt může počkat.
Vzdyt pisu, ze potreba neni, me to jen zarazilo,…
A ano, myslim na zadni vratka, muze se hodit, nemusi vzdy byt nevyuzita… zatim jsou vsechny vlaky svedeny jen do centra a zadne prujezdne, ale to se muze v budoucnu zmenit…
Spojku bude využívat hlavně nákladní doprava do doby, než se postaví v Libni přesmyk do Malešic . 😉
To bude opravdu záživné, když jsem zjistil, že dvacítka (byť zkrácená) na Hrabovce při jízdě z viaduktu do Libně nezmizela. To tam nákladní doprava bude pěkně překážet… Si říkám, proč už rovnou nebylo upraveno i zhlaví na Hrabovce, aby ta dvacítka zmizela… A také zda musela na spojovacím viaduktu zůstat i kusá kolej a zda nešlo spojovací kolej a naprojektovat na 50 km/h… Ovšem tady je míč na straně SŽ(DC).
Neměly tam na těch kolejích (s rychlostí 20) zařízení staveniště? Ale opravit by se měly!
Kusá kolej je tam asi pro možnosti odstavování, protože v okolí Masaryčky takovéto koleje mizí.
50 v oblouku by bylo náročné, poloměr je tam okolo 200m a asi to bude bez převýšení (asi i v důsledku té kusé koleje a tím i stísněných podmínek).
Nene, ta dvacítka tam už byla mnoho let před tím, než se viadukt začal rekonstruovat.
To jo to tam byla. Ale jestli se dala ve stavbě opravit? Jestli ty koleje neměly zaházené materiálem ze stavby, protože ho neměli kam dávat? Občas je taky problém něco do stavby nacpat (sice to navazuje ale se stavbou to už nesouvisí) i když by to bylo potřebné a logické.,
Zadní vrátka? Přemýšlím, co jimi bude chodit. S příměstem je nesmysl vynechat Masaryčku. Dálkovou osobní lze uhnout v Libni do Holešovic, kdyby Hlavní nepřijímalo. Ale jestli se na Masaryčku vejde trojitý Elefant, tak se tam vejde i RailJet, Pendolíno i Stadler. Nic z toho netřeba objíždět. Regionova… No dobře, 714+3×010 se objíždět musí. Otázkou je, zda něco takového má po Praze vůbec jezdit. Takže snad jenom vlaky nákladní, jak píše pan Sládek. Ale to nejsou zadní vrátka, to je berle za chybějící nohu u stolu. Plus teda traťovka, manipulace (otočit páru v trianglu) a podobné ad-hoc věci, kterých moc nebude.… Číst vice »
neco tam jezdi, ale je otazka jestli dobrovolne, nebo kvuli zavrenemu negrelaku…
https://www.youtube.com/watch?v=lCHCpri53Dk&t=3746s
Dobré spojení od Dejvic na Libeň by se určitě hodilo a využilo.
existuje, tramvaj 1, 25 a 8, pripadne prestup z 26 na drive zminene. Dale metro A + C. Jeste nejakyy blby napad?
Tak si schválně zkuste porovnat cestovní dobu z okolí Dejvické ulice na Harfu nebo do Vysočan tramvají a vlakem – i s přestupem mezi vlaky na Masarykovu nádraží to běžně vyjde výrazně rychleji vlakem než MHD.
A to, že se Pražané ještě nenaučili více jezdit po městě vlakem, není problém železnice – i když uznávám, že jak správce infrastruktury, tak i dopravci se jim to často úspěšně snaží znechucovat …
Ta přímá tramvaj (8) tam je fakt na prd co? Nemám zkušenosti z Dejvic, ale 2 roky dojíždění z Letné na Balabenku (což je o 3 zastávky méně a je tam k dispozici ještě jedna linka tramvaje)
Samozřejmě, že nejlepší je to procházkou, a přes Vltavu přeplavat, ale Pražáci se furt někam ženou … . Ale doplnění kodrcání se tramvají rychlejším metrem s 3x většími soupravami s asi dvouminutovým intervalem i za cenu metru metra už kdysi za milion korun a tím spíš ještě rychlejšími vlaky s až cca 30x kapacitnějšími soupravami s asi desetiminutovým intervalem ve všech možných směrech, kde síť už je v podstatě vybudovaná pro poměry pražské dopravy je zcela namístě.
…a pak jste se probudil s vlhkýma trenýrkama.
V Dejvicích není 10 min takt ani ve špičce a ani si nejsem jistej, že by se to na železnici vešlo. A ta blbost o větší kapacitě je úplně mimo. Že je metro dražší není nic překvapivého, ale je rychlejší, kapacitnější s lepší dostupností, než vlaky uvnitř města. Vlaky jsou dobré na příměstskou dopravu, ale ne na poslední míli.
Z Dejvic do Libně? Do Podbaby na vlak a jsou to 2 zastávky přes Holešovice. Když už to nepojede na Masaryčku, nemusí to na Negrelák.
Z dejvic to rozumne nejde jinak, nez pres viadukt.
To by bylo na 2 uvrate
Koukám na mapy.cz – i na „aktuální“ fotografické ještě 2 koleje jsou, jen bez výhybky a křížení od Buben do Karlína.
asi to bude tim, ze jsou to fotky pred rekonstrukci, coz?
Ano, samozřejmě, že je to svědectví, že až na o něco dříve zrušené křížení a výhybku tam 2 koleje byly ještě nedlouho před aktuální rekonstrukcí.
tady http://dveprahy.cz/ jsou mapy z 2019