Dopravci Infrastruktura Železnice

V pondělí se po třech letech vrátí vlaky na Negrelliho viadukt

Negrelliho viadukt po rekonstrukci. Pramen: Správa železnic
Negrelliho viadukt po rekonstrukci. Pramen: Správa železnic

Rozsáhlá rekonstrukce Negrelliho viaduktu je po třech letech u konce, což v pondělí povede k návratu vlaků na tento druhý nejstarší pražský most. Vlaky na linkách S4 (od Kralup) a S5/R45 od Kladna se vrátí na svou původní trasu.

Vlaky tak už nezastaví ve stanicích Praha-Holešovice nebo v Praze-Bubnech na Vltavské. „Cestující z Kralup tak dojedou osobním vlakem díky kratší trase do centra Prahy na Masarykovo nádraží až o sedm minut dříve, ale především se tyto spoje vyhnou silně vytížené křižovatce tratí v oblasti Balabenky. Doprava by ta měla být plynulejší a spolehlivější,“ uvedl obchodní ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah pro Prahu a Středočeský kraj Jakub Goliáš.

Vlaky linky S4 budou opět jezdit z Podbaby do původní zastávky Praha-Holešovice zastávka a vyhnou se novému holešovickému nádraží. Tam i nadále budou mířit rychlíky z Děčína a Ústí nad Labem (linka R20), které jezdí na hlavní nádraží.

U linek S5 a R45 na Kladno se ruší zastávka Praha-Bubny Vltavská. Vlaky budou znovu zastavovat o několik stovek metrů dál na původním nádraží Praha-Bubny a budou pokračovat přímo do centra přes Negrelliho viadukt na Masarykovo nádraží.

Viadukt z pískovcových a žulových kvádrů byl vybudován v letech 1846 až 1850 stavitelem Aloisem Negrellim. Z Holešovic přes ostrov Štvanice a Karlín původně přiváděl vlaky do centra Prahy ze směru od Drážďan. Kompletní rekonstrukci zahájila Správa železnic v červnu 2017. Stavbu vnímá i jako první etapu budování železničního spojení na letiště.

Cena rekonstrukce stoupla z původní jedné miliardy na zhruba 1,4 miliardy korun. Důvodem byl horší stav mostu, než předpokládal projekt.

151 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Děkuji za článek, zapomněli jste ovšem zmínit, že se na viadukt vrátí i rychlíková linka R24 Praha-Rakovník. Je mi jasné, že to ČD záměrně neuvádí, když už ty rychlíky nevozí, ale vy byste to uvést přece jen mohli 🙂

Lolookie

Proč by taky ČD měly informovat o spojích jiných dopravců?

Přemek

Gratuluji, dobrá práce. Jen s tou tratí na ruzyňské letiště to nevidím tak snadné, ač by to byl kapacitně i nákladově nejlepší strategický projekt. Představte si tu přidanou hodnotu cestujících z letiště, když v závěru míjejí historické prvky traťové infrastruktury a za tři minuty již vystupují přímo v centru historické perly Evropy! Jen jestli ruzyňské letiště bude mít vůbec nějaké podstatné objemy příchozích letů s lidmi, kteří jsou kultivovaní a ocení českou kultivovanost. Letecká doprava stojí před obrovskými problémy…

most

To opravené hradlo je super. Původně ho chtěl kdekdo odstranit jako nepotřebné a projekt opravy s ním nepočítal.

Vbb

Není to hradlo, ale stavědlo.

most

nejsem z oboru, takže snad omluvíte nepřesný výraz

Vbb

V pohodě, jen upřesnění pro ty, co z oboru jsou, aby náhodou nedošlo k mýlce 🙂

Martin V.

Škoda, že nemá nějaké využití. Kdyby tam byla expozice o historii Negrelliho viaduktu a ukázka technologie, kterou bylo stavědlo vybaveno, tak by to mohl být takový malý turistický cíl uprostřed Prahy (pro šotouše určitě). Zezadu by se tam přístup snad zřídit dal (myslím z toho trojúhelníkového parkoviště, co je vidět i na fotce, to bývalo průchozí).

Přelepkář

Přelepky pro aktualizaci jízdního řádu naleznete na http://prelepky.wz.cz

Honsa

Rakusaci postavili za 1 rok.. Vivat KK Monarchie. To byl opak anarchie

Bob

No… Rakušáci… ta část Tyrolska, ze které byl Negrelli, patří dnes k Itálii. A ti dělníci byli taky většinou spíš z Itálie a Německa. Ale ta replika, co ji tam teď postavili Ukrajinci, je taky dobrá, ne?

Georg

negrelli byl po otci ital, ale jizni tyrolsko zadna italie neni. byl to jen jeden z bizarnich posunu hranic po ww1…

Bob

Tak ono před rokem 1861 vůbec nešlo moc mluvit o Itálii, že, pokud člověk nebyl zrovna revolucionář. Ale je fakt, že okupace Tridentska a půlky Tyrol v roce 1919 nakonec Italům prošla a od té doby je to „fait accompli“, jak říká náš lánský pán. Jestli v Tyrolech byly hlavními jazyky bavorština a benátština, tak už je asi jedno, jestli je převálcovali Rakušáci, nebo Italové. A proti Bavorům se svého času taky bouřili, když pod ně patřili.

Majkl

Já vám dám 1 rok, 4 to byly.

jozka

Stavba je kratsi nez rekonstrukce (protoze rozborka a sborka) vzdy. Je to opravdu tak tezke pochopit?

Vbb

Rakusaci postavili za 1 rok.. Vivat KK Monarchie.
„Viadukt z pískovcových a žulových kvádrů byl vybudován v letech 1846 až 1850
Vivat počty, 1. ročník ZŠ 🙂

Honza

Vypadá to běloch pěkně, snad také kvalita bude na dobré úrovni.
Oblouk vlevo na fotografii, byl vždy oproti druhému vždy jen jednokolejný?

Juraj

Druhá koľaj tam bola, ale kusá a nenapojená na most samotný.
https://mapy.cz/s/loratedelo

Martin

Pravdu máte, ale pouze z části – zdá se. Zde na mapě (zdroj mapy, viz odkaz), je s největší pravděpodobností vidět, že dnešní úsek „jednokolejný s vedlejší kusou kolejí“ byl v minulosti dvoukolejný. Mimo jiné o tom svědčí i dva protijedoucí vlaky na stejné fotografii blíže směrem k Libni.

https://lms.cuzk.cz/lms/LMS_wms_02e.html?mapfile=WMSA08.1957.PRAH61.16357&viewExtent=-742909.057998,-1044214.2519,-740254.62974,-1041559.82366&image_dir=d:/confms/lms/WMSA08/1957/PRAH

A ostatně zde ještě, byť jako obraz, vyobrazeno, věřím dle skutečnosti:

https://www.galerieradost.eu/obrazy/soubor-karlin-viadukt-stavedlo-4-na-moste

Vašek

Jezdil jsem ještě po obou kolejích. Pak při opravě karlínského zhlaví ušetřili výhybku a křīžení a vznikl šturc z jedné koleje. Dnes ušetřili celou kolej.

Miloš

Výhybka byla v pořádku pouze křížení chtělo opravy, problém byl s mostovkou 1.mostu!!!! Nyní se o tom nepíše, že se kolej a nové výhybky „ušetřili“ je pravděpodobné, že po finanční stránce je i ta druhá kolej v projektu započítána. Někde se na tento dotaz sždc ohradilo, že kolej pro nizkou vytíženost není třeba… Je to záhadou, protože, jde o strategickou spojku od Libně na Děčín a Rakovník a nemluvě o případné trase na letiště od „Východu“!!!! Spojení z Holešovic na Rokytku bude chtít také opravy a budu strašně zvědav, jak se tam budou vlaky křižovat a „ucpávat“ viadukt s Hrabovkou… Číst vice »

Přemek

Jsem téhož názoru. Část populace kolem ajznbónu ale uvažuje stylem „tie ci kaj nun“, strategie je nad jejich schopnosti. Když to není třeba dnes…

Vbb

Když bude stejná výluka mezi Bubenčí a Roztoky, tak se tam doprava musí vypořádat s jednokolejným úsekem dlouhým několik km. Tady se nevypořádá s jednokolejným úsekem dlouhým pár set metrů? Navíc, předpokládalo by to úplné uzavření holešovické spojky.

Alibaba

A máte nějakou představu, kolik toho bude jezdit od „Východu“ rovnou na Havliště (mimo Prahlavák a Masaryčku)? Jakou S-linku tam ROPID plánuje (konkrétně po tomto spojovacím oblouku)? A jak často to bude jezdit 2x za hodinu?

Na vyšehradskám moste se plánují 3 koleje, protože od jihu do Smíchova jsou zapojeny 4 koleje a plánuje se ještě nějaké přidat.
Z Libně do Děčína se jezdí přes Holešovice, a do Rakovníka je varianta přes Semmering.

Vašek

Dopředu se nemyslí, protože tam teď skoro nic nejezdí, tak uděláme jednokolejku. Přitom náklady na druhou kolej by byly v celkově sumě jako plivanec v rybníku.

bohyn

podle leteckych snimku, doslo k ostraneni nekdy mezi roky 2003 a 2006

Přemek

Potvrzuji, Jiří Bouda byl realista a skutečnost si neijak neupravoval.

Honza

Děkuji za odpověď.

Miloš

Bohužel se pane mýlíte, vždy 2. kolejný! A teoreticky po obou kolejích průjezdný!!

Vašek

Dříve byla i spojka na Hrabovku dvojkolejná, pak udělali z jedné koleje šturc a dnes je tam za miliardy jednokolejka. Při revitalizacích vždy zmizí dopravní, manipulační koleje, odvratné výhybky atd.

Honza

Děkuji za odpověď.

Jiří Kocurek

„za miliardy jednokolejka“
Myslíte Nové spojení? To jsou ale 4 koleje, ne jedna.

Vašek

Myslím spojku Hrabovka- Bubny.

Bram

Tato sojka tam stále je a opravdu nelze předpokládat, že by tato spojka byla natolik vytížená, aby byly potřeba na ní dvě koleje. Důležité je, že spojka nezanikla, kdysi jsem viděl různé modernizační plány, kdy spojka byla odstraněna. Vlaků na ní projede za den projelo fakt minimum, pouze v podstatě nákladní vlaky (ale i to byla snad jen Mn vlak do Kladna, nebo samotná obsluha Ruzyně), sem tam soupravový vlak a to bylo vše.

dopravák

Spojka byla hojně využívána, dokud neexistovala „Holešovická přeložka“, a to nejen pro jízdy vlaků (nákladních – pravidelná osobní doprava tam byla jen po nějakou dobu za 2. světové války = asi 3 páry nějakých dělnických vlaků relace Hostivař – Libeň – Bubny – Bubeneč a zpět), ale když ještě jezdily dlouhé průchozí rychlíky mezi Německem a Balkánem, které se nevešly do dvorany, tak jejich koncové části po spojce posunem „objížděly“, aby vlaky mohly odjet přes jinak nepřístupnou část zhlaví.

Jiří Kocurek

Takže se shodneme na tom, že vy Bystřici nad Pernštejnem není potřeba délka hlavních kolejí 750 metrů, když už se více než půl století jedí po nové trati. A občasnému manipuláku ta jedna kolej stačí.

Miloš

Pane, nezapomeňte, že tento „triang“ funguje také pro otočení soupravy z „hlavového nádraží“ bez objíždění soupravy lokomotivou! Nebo pro otočení souprav a lokomotiv zvlášť.

Přemek

Tak jest. Příliš mnoho variant, metla diskutétů…

Vbb

A kolik vlaků za týden se tam otáčí?

bohyn

Statisku neposkytnu, ale na mapy.cz je jedna https://en.mapy.cz/turisticka?x=14.4339781&y=50.0879741&z=20&base=ophoto a na google mapach druha https://www.google.com/maps/@50.0878718,14.4345225,141m/data=!3m1!1e3 Nahoda, nebo po nas jdou?

Vbb

Fotkou vlaku s lokomotivou chcete dokázat, že se souprava otáčí přes triiangl na viaduktu? To snad nemyslíte vážně.

bohyn

takze kde se otoci? Nebo s vlakem odjede nova lokomotiva?

Alibaba

Na to stačí stále jedna kolej.

Mravkolev Běžný

Klasická českodrážní demence non plus ultra.
X let výluka, X miliard v tahu, rychlost stále pouze 60 km/h (různý šotoúřednický kecy proč to jinak nejde neberu, všechno jde když se chce), vrchol všecho je stupidní zachování spojky Bubny – Libeň pouze jako jednokolejné…a ta onehdy deklamovaná nová stálá zastávka (pro všechny linky) přímo u metra Vltavská je kde??
Původní zastávka Holešovice ještě jakž takž má nějaký praktický význam, ale nádraží Bubny je úplně k ničemu.

Mravkolev Běžný

(„českodrážní“ myšleno obecně, nikoli v souvislosti s a. s. ČD)

Marian Kechlibar

S4 používám skoro každodenně.

Bohužel nové nádraží Praha-Bubny s přímým vstupem do metra Vltavská je až součástí další stavby. Snad do ní nehodí vidle koronavirová recese.

https://www.zeleznicenaletiste.cz/useky/modernizace-trati-praha-bubny-praha-vystaviste/

X 1

Pokud by se ve vyšším úřednictvu používal mozek, tak ta zastávka/stanice mohla být hotová zároveň s viaduktem. Ale to né. Uděláme holt další výluku. Vlaky znovu neprojedou na Masnu. Pojedou na Hbf. A překrásně opravený Negrelliho viadukt necháme na pospas dobytku se sprejem v prackách. Vlastně jedni bezmozci (zainteresovaní úředníci) pomůžou druhým bezmozkům (vandalové a sprejeři). A až tato dementní mládež dospěje, bude mít nejlepší kvalifikaci zasednout v úřednických postech Ministerstva dopravy, Správy Železnic, Magistrátu hl. m. Prahy – odbor Plánování a výstavby, IPR, DPP apod. 😉

Frantisek

Ta stanice nemůže být opravena (o doplnění výlezu z metra ani nemluvě) za provozu?

Platamon

Nemůže:-(. Celé TGM zhlaví v Bubnech bude výše, koneckonců celé nové Bubny budou výše. Hlavně by se měl mírně zvedat (což nechápu, že se neudělalo rovnou) most přes tramvaj v Bubnech – jen pár cm na straně nádraží, aby se lépe navazovalo na stoupající zhlaví.

Přemek

Obávám se, Mariane, že ve Vaše obavy naplní, ale tehdy, pokud nevysajeme EU do posledního eura a pak rychle z EU nevypadneme.

Démon

Pán je asi odborník. Takový nickname mluví za vše 🙂

Pavel

Ta 60 je tam kvůli menší osové vzdálenosti na mostě. V případě vyšší rychlosti není zajištěn průjezdný průřez pro bezpečné míjení vlakových souprav.

Vít Jůza

To se vlaky při vyšší rychlosti více rozkývají, odfouknou, nebo nabudou na šířce?

Mravkolev Běžný

Nepochybně. Obzvlášť kdyby tam bylo (alespoň) o 10-20 km/h víc. To jedna souprava hnedle ztloustne na šířku od Florence po Palmovku.

Přemek

Vraťte se do školních škamen, záškoláctví se na Vás projevilo.

Bob

Dokázal bych si představit, že ten tlakový náraz, který normálně jen zacloumá okny a zalehnou po něm uši, by přes nějakou hranici mohl to okno i vymáčknout anebo ten vlak vyhodit z kolejí, při hodně velké rychlosti a těsném míjení. Těsně předjíždějící kamión nebo autobus dokáže s cyklistou taky udělat divy.

bohyn

Rychlosti roste pouze hmotnost, nikoliv velikost, jinak jste to celkem trefil

jozka

Velikost (delka) se ve skutecnosti zmensuje 🙂

bohyn

to, ze usek projede rychleji, nezkracuje delku 😀

Nekdo

zkracuje 😉 je to relativistický efekt, ovšem ani u maglevu by zřejmě nebyl měřitelný 😀

bohyn

tenhle efekt neznam, doplnim si vzdelani

bohyn

ona ta zmena hmotnost,i v pozemskych rychlostech, taky moc meritelna neni 🙂

Mravkolev Běžný

Jo, to víme.
Jinými slovy kvůli krávovině, která by šla jistě vyřešit i jinak než „a) most by se musel udělat širší, b) nedá se nic dělat“ (přičemž zvítězilo ‚b)‘). Musel by ovšem někdo trochu chtít.

Jiří Kocurek

Bylo mi vysvětleno, že je potřeba pěšina pro traťováka a kvůli ní by se musel rozšířit most. Chybí tam snad jen půl metru. Jenže památkáři. !!

Stačilo by vysadit chodník na konzoli, zhruba tak, jak jsou vysazeny „patky“ pro sloupy trakčního vedení. Ze spodu by ta konzole vypdala jako širší římsa. Aby se to zachovalo pohledově, dalo by se totéž dostavět i u těch patek.
https://mapy.cz/s/hedevudeca

Alibaba

Jak širší? Jak si to představujete, a jak by to prošlo přes památkáře? Podle mě by to bylo s památkáři ještě řádově komplikovanější jednání než třeba v případě žel. mostu pod Vyšehradem.
Chtěli třeba památkáři?

Kalanis

Magistrátní by Vyšehrad nakonec zkousli. Ministerští ne.

bohyn

60 nevidim jako problem, na jihu je limit 30, tam to uz lepsi nebude a na severu je 60 smer Usti a 30 smer Kladno

Nekdo

§1 vždy se to tak dělalo
§4 jinak není možné to dělat
§6 je na to předpis
§10 lidé by to zneužili

Vbb

Dement jste asi vy. Rychlost navrhujete kolik? 160? K čemu? Až bude v Bubnech nové nádraží, bude tam stavět všechno. Na těch pár set metrů se opravdu nevyplatí rozjíždět na vyšší rychlost. Časová úspora zanedbatelná, jenom zbytečný nárůst spotřeby.
Spojkou bude jezdit kolik vlaků za hodinu, aby musely čekat na její uvolnění protijedoucím vlakem a blokovaly Hrabovku / viadukt?

Mravkolev Běžný

Ačkoli to někteří dementi stále ignorují, tak po dráze jezdí i jiné vlaky než ty osobní přepravy. A ty nějaká „o kus dál stanice, kde přece stejně staví všechno“, rozhodně nezajímá. Navíc nevíte, čeho všeho se ten úsek může za 10, 20…atd let stát součástí.
Račte myslet v širších souvislostech.

bohyn

A ty oblouky na jiznim konci se narovnaj, nebo se naklopi na 30°, aby se tam dalo vletet 200 km/h na masarycku?

Jiří Kocurek

Za 10 let asi nic. Za 20 let by mohl být snad (kéž by!) hotový přesmyk v Libni. Tím pádem ty „vlaky jiné než osobní dopravy“ ztratí důvod zajíždět na Negrelák.
Ze širších souvislostí by tam stačilo 80 km/h. Víc sotva projde kvůli hluku, přecijen jezdí to jako tramvaj u fasády. No a za 50 let, až se bude kopat VRT (možná, těch 50 jsem střelil od boku), tak bude potřeba separátní výjezd, tolik vlaků se přes Negreliho viadukt neprotáhne.

Přemek

Zkuste to, prosím i Vy. Poloměr oblouků, výjezdová a příjezdová Vmax z Masaryčky, obytná zástavba u Hrabovky, nestačí to?

Vbb

Vlak jiné než osobní dopravy akceleruje jak rychle, aby využil vyšší rychlost na viaduktu?

Alibaba

Čeho všeho se teda může stát?

Jaroslav

Takže by přímo před okny lidí, žijících vedle mostu a cca 500 metrů od konečné měly vlaky jezdit 160 km/h? Proč proboha? V zásadě všechny vlaky budou stavět jak na Masarykově nádraží, tak i v Bubnech / Holešovice zastávka (takže cca 1500 m) , tak jaký by to mělo mít důvod?

Miloš

Poděkujte „památkářům“ za 60km/h a chybějící druhou kolej také! někomu jistě ušetřené peníze přišli vhod!!

Alibaba

Těch 60 tam bude spíš kvůli hluku.
K čemu by tam byla druhá kolej (na spojovacím viaduktu)?

Graffiti

Bude viadukt nějakým způsobem chráněn proti poškození graffiti? Nezaznamenal jsem žádnou diskusi ani vyjádření SŽ na toto téma. Vymalování jako v nádražních podchodech není myslitelná a kamera v každém oblouku asi také ne. Když vidím, že se graffiti objevilo i na rozestavěném (!) úseku Vršovice – Hostivař, docela se bojím , že tady to půjde hodně rychle… :/

Bob

Nejsou ty kachlíky na té replice omyvatelné s antigrafiti nátěrem?

Elb

To jsou ty prkna tak špatně natřena, nebo co to na nich je?

bohyn

umej si monitor

Kamui

Ty Děčíny by podle mně měly dál jezdit na Masaryčku, protože to jsou takové lepší spěšňáky než skutečná dálkovka.

PatriK

Nic by se tím nezískalo, naopak. Už jen co se chystá s Os vlaky, jejich odklon mimo metro Holešovice, je jednoznačné zhoršení.

realista

Asi by bylo vhodné zastavovat všechny vnitrostátní vlaky i v Podbabě, protože návratem osobních vlaků na Negrelliho viadukt se výrazně zhorší využitelnost železnice mezi Prahou 6 a Holešovicemi, která teď byla dobrá a pro mnoho lidí výhodná.

bohyn

V cem nedostacuje nadrazi Holesovice?

Radek Janata

Mezi nádražím Holešovice a Podbabou bude nyní jezdit méně vlaků. Holešovice zastávka je chabá náhrada, je to od metra daleko a je to tam hnusný.

bohyn

Vlakovou stanici v Holešovicích neznám, ale že je daleko od metra bych neřek a okolí hnusný je, to bez pochyb, je někde na dne v žebříčku. Z Podbaby se zase musí na metro tramvají a hitparádu v kráse taky nevyhraje

PatriK

Zrušení zast. Vltavská a trasa mimo Holešovice je na obou tratích jednoznačné zhoršení dostupnosti a tím pádem atraktivity vlakového spojení.

Radek

Nu, počet cestujících po zkrácení na Vltavskou alespoň na 120 dost výrazně klesnul.

pozorovatel

Protože ti „odkleslí“ přestupovali na vlaky v Dejvicích nebo ve Veleslavínu – ale to jste asi nezaregistroval …

Vít Jůza

Množství linek metra a tramvají je u nádraží Holešovice a Masarykova stejné, dobře, že něco jede do centra, něco přes Libeň do Hostivaře, něco na Hlavní, byť úžasným obloukem.

bohyn

z Holesovic jede metro a z maraycky nic uzasnym obloukem nejezdi, to je jedna zastavka, ktera da klidne dojit i pesky.

Vít Jůza

Ano, úžasný oblouk z Masaryčky 2 zastávky vlakem, což se dá klidně za hodinku dojít i pěšky, vám chtějí od 1.6. vzít.

bohyn

Aha! Modra guma! Jina doprava nez vlak asi neexistuje co? Je to jedna zastavka tramvaji, nebo pesky na jedno cigaro.

bohyn

celkem verim, ze prestup na C a tramvaj bude lidem chybet. Tahle zastavka mela zustat, Vltavska je dobry prestupni bod a Strossmaierovo namesti take, je to jedna zastavka tramvaji, nebo i pohodlne pesky.

Frantisek

I z Buben se dá dojít, jen je to o 200 metrů dál (do metra i kvůli chybějícímu severnímu výlezu).

Alibaba

A vlaky by k ní zajížděly jak?

bohyn

Podobně jako teď, po kolejích. Možná o kolej vedle.

Alibaba

Takže by končily na Vltavské? Nebo by několikrát měnily směr, znova vyjely do Buben a na Masaryčku (při jízdě od Kladna, směrem na Kladno by byl postup opačný)?

bohyn

vedle je tam prujezdna kolej, proc to delat uvrati 😉

Alibaba

Mohl by jste pomocí mapy.cz naznačit, kterou myslíte tu „vedle“ průjezdnou kolej u zastávky Vltavská?
Vedle koleje na Vltavské, která je kusá, je zase kusá kolej a ještě tak 3 kusé (respektive jsou už možná vytrhané).
A zastavovat ve výhybkách u jednoho nástupiště, to vás dopraváci (technolog, výpravčí, grafikonista, aj.) poženou. V Bubnech se dá při zastavení pro cestující alespoň vykřižovat.

bohyn

https://en.mapy.cz/s/hafacugodo koleje pri rekonstrukci v tomto miste komplet vytrhali, jak presne to tam ted vypada nevim

Alibaba

Ve vlákně kousek vedle se vám snažím naznačit, že dělat zastávku ve výhybkách je blbost. Snižuje to propustnost.

Alibaba

Cca 250m je opravdu takové zhoršení?
Když se to začínalo stavět, tak se od začátku vědělo, že Vltavská je provizorní a zřizuje se na kusé koleji jen pro lepší přestup na metro C.
A je v budoucnu plánované, že se místo Bubnů+Holešovice zastávka postaví nová stanice Vltavská propojená s novým severním výstupem z metra.

bohyn

Jestli je nutne delat novy vystup z metra, si nejsem jistej. Udelat trvalou zastavku u jizniho vchodu a krytou cestu k vestibulu, mi prijde adekvatni.

Alibaba

Kde? Ve výhybkách je to blbost, tam vám bude zastávka (a v ní stojící vlak) blokovat postavení další cesty, a v tomhle místě dělení tratí Kladno/Kralupy by to bylo krizové.

AlaskaRaillroad

Obávám se, že pokud za cca 15 let někoho napadne budovat pod hlavákem bájnou podzemní stanici Opera, bude se viadukt v místech Florence překopávat znovu. Nebo už je případné zaústění nakresleno jinak?

Vít Jůza

Jakousi představivost mám, dokáži si představit na Masaryčce zahloubit 2 koleje a přímo pod zemí je dovést až k letišti, ale na napojení podzemní stanice Opera na Negrelliho viadukt má představivost nestačí. Jak? Kudy?

bohyn

Asi postavi druhe patro 😀

Jiří Kocurek

Tak to bude zajímavý oříšek. Nad něj to nepůjde, ten sešup pod hlavní by byl prudší než Bernina. Takže pod ním?

bohyn

To by ale muselo az pod Vltavu, takze taky zadna vyhra. Spodni patro pod mostem by pak zase zlikvidovalo lodni prumysl v cele zemi a nepripluli by zadny turisti z Nemecka, zase pruser.

Frantisek

Možná snáze, než kopat již čtvrté kolejové spojení na severovýchod. Téměř přímo z viaduktu pod Husitskou a pak pod hlavní. Ovšem, s ohledem na metro C nikoli do Vrchlického sadů, jak je nesmyslně plánováno, nýbrž pod vlakové kolejiště.

pozorovatel

Ale nezapomeňte tam od Negrelliho viaduktu udělat ozubnici, abyste se pod tu Husitskou ulici (resp. bývalé lokomotivní depo) vůbec dostal …

Vít Jůza

Jsem pro. Když nejsou schopni zachovat na viaduktu rozvětvení na 2 směry, resp. redukují na 1 kolej, předepišme jim rozvětvení rovnou i do třetího směru. Bude to světový unikát jak dostavbou třetí větve 2 století starého památkového viaduktu tak spletí výhybek tak více než 5% (padesát promile) klesáním pod trať Praha-Olomouc. Jestli tím padne ta tak pracně zachráněná budova hradla a jak se bude muset přebagrovat zadní část autobusového nádraží Florenc , podvrtání pod Wilsoňákem a vyhnutí se 2 trasám metra včetně spojek u Musea už budou detaily. Nevím, proč Vám vrtá hlavou již čtvrté kolejové spojení na severovýchod –… Číst vice »

bohyn

nebo postavit vytah na vlaky, na to by jezdili sotousi z cely evropy, jak cicnani na orloj.

Jiří Kocurek

Jnež epro příapdnou VRT by to fakt chtělo separátní výjezd. Ono toho jezdí po současném mostě už docela dost a tunel pod Vítkovem je taky plný osobky. Praha ji chce ještě zahustit.

Lupens

Tak jsem zvědav, za jak dlouho bude posprejované to hradlo. Jestli to nebude hlídané, tak do týdne. (-:(-:

XXXD

Tak ono je to stejně jedno. Jediný důvod proč se nezbouralo, je ten, že to památkáři chtěli. To, že má přístup pouze přes kolejiště, což značně omezuje jeho možné využití, je samozřejmě už nezajímalo.

Jakub

To máte dost divný přístup.

On.

Část cestujících ušetří v průměru 5 minut,ale velká část cestujích bude cestovat výrazně déle. Přestup na metro C ze zastávky je výrazně delší.

Martin V.

No hlavně když chcete z Holešovic odjíždět, tak se musíte už v metru rozhodnout, kterým vestibulem vystoupit. Nestačí vylézt na perón a čekat až nějaký vlak přijede. A ta zastávka (pokud s ní něco neudělali) je hrozné retro s přelézáním kolejí, omezování propustnosti radši ani nekomentuju.

PatriK

Nejen delší, ale cesta na zast. je i nepříjemná až nebezpečná. Není tam jakékoli zázemí, na rozdíl od Holešovic, kam se lze dostat suchou nohou přímo z metra a díky strážné službě měl cestující i lepší pocit bezpečí.

Martin

Taky nechapu, proc tam privizorne neudelaji zastavku blize Vltavske… nez se bude modernizovat dalsi usek…

Martin

Z Buben do Karlina je jen 1 kolej? Nebyly tam dve?

On.

Už dlouho jen jedna.

hoholu

ta druhá už nebyla potřeba, když funguje trať Holešovice-Libeň

Martin

To ano, ale ne od Kladna,… je pravda, ze dnes potreba neni, ale zas takovy problem ji polozit nebyl…

Elb

Není tam náhodou i nový tenčí most?

Jiří Kocurek

A kolik vlaků Libeň – Kladno v příštích 5 letech pojede? Stovka měsíčně? Já jen, že to v Libni může dostat naftový postrk a jet po Semeringu. Což by nějaké tři vlaky za den pobralo, pokud by nestíhla trať přes Prahu 6. Jóo kdyby byly do Kladna 2 koleje… Do té doby ta druhá kolej od Balabenky na Negreliho viadukt může počkat.

Martin

Vzdyt pisu, ze potreba neni, me to jen zarazilo,…
A ano, myslim na zadni vratka, muze se hodit, nemusi vzdy byt nevyuzita… zatim jsou vsechny vlaky svedeny jen do centra a zadne prujezdne, ale to se muze v budoucnu zmenit…

Oldřich Sládek

Spojku bude využívat hlavně nákladní doprava do doby, než se postaví v Libni přesmyk do Malešic . 😉

Bram

To bude opravdu záživné, když jsem zjistil, že dvacítka (byť zkrácená) na Hrabovce při jízdě z viaduktu do Libně nezmizela. To tam nákladní doprava bude pěkně překážet… Si říkám, proč už rovnou nebylo upraveno i zhlaví na Hrabovce, aby ta dvacítka zmizela… A také zda musela na spojovacím viaduktu zůstat i kusá kolej a zda nešlo spojovací kolej a naprojektovat na 50 km/h… Ovšem tady je míč na straně SŽ(DC).

Alibaba

Neměly tam na těch kolejích (s rychlostí 20) zařízení staveniště? Ale opravit by se měly!
Kusá kolej je tam asi pro možnosti odstavování, protože v okolí Masaryčky takovéto koleje mizí.
50 v oblouku by bylo náročné, poloměr je tam okolo 200m a asi to bude bez převýšení (asi i v důsledku té kusé koleje a tím i stísněných podmínek).

Bram

Nene, ta dvacítka tam už byla mnoho let před tím, než se viadukt začal rekonstruovat.

Alibaba

To jo to tam byla. Ale jestli se dala ve stavbě opravit? Jestli ty koleje neměly zaházené materiálem ze stavby, protože ho neměli kam dávat? Občas je taky problém něco do stavby nacpat (sice to navazuje ale se stavbou to už nesouvisí) i když by to bylo potřebné a logické.,

Jiří Kocurek

Zadní vrátka? Přemýšlím, co jimi bude chodit. S příměstem je nesmysl vynechat Masaryčku. Dálkovou osobní lze uhnout v Libni do Holešovic, kdyby Hlavní nepřijímalo. Ale jestli se na Masaryčku vejde trojitý Elefant, tak se tam vejde i RailJet, Pendolíno i Stadler. Nic z toho netřeba objíždět. Regionova… No dobře, 714+3×010 se objíždět musí. Otázkou je, zda něco takového má po Praze vůbec jezdit. Takže snad jenom vlaky nákladní, jak píše pan Sládek. Ale to nejsou zadní vrátka, to je berle za chybějící nohu u stolu. Plus teda traťovka, manipulace (otočit páru v trianglu) a podobné ad-hoc věci, kterých moc nebude.… Číst vice »

Georg

neco tam jezdi, ale je otazka jestli dobrovolne, nebo kvuli zavrenemu negrelaku…
https://www.youtube.com/watch?v=lCHCpri53Dk&t=3746s

Vít Jůza

Dobré spojení od Dejvic na Libeň by se určitě hodilo a využilo.

bohyn

existuje, tramvaj 1, 25 a 8, pripadne prestup z 26 na drive zminene. Dale metro A + C. Jeste nejakyy blby napad?

pozorovatel

Tak si schválně zkuste porovnat cestovní dobu z okolí Dejvické ulice na Harfu nebo do Vysočan tramvají a vlakem – i s přestupem mezi vlaky na Masarykovu nádraží to běžně vyjde výrazně rychleji vlakem než MHD.
A to, že se Pražané ještě nenaučili více jezdit po městě vlakem, není problém železnice – i když uznávám, že jak správce infrastruktury, tak i dopravci se jim to často úspěšně snaží znechucovat …

bohyn

Ta přímá tramvaj (8) tam je fakt na prd co? Nemám zkušenosti z Dejvic, ale 2 roky dojíždění z Letné na Balabenku (což je o 3 zastávky méně a je tam k dispozici ještě jedna linka tramvaje)

Vít Jůza

Samozřejmě, že nejlepší je to procházkou, a přes Vltavu přeplavat, ale Pražáci se furt někam ženou … . Ale doplnění kodrcání se tramvají rychlejším metrem s 3x většími soupravami s asi dvouminutovým intervalem i za cenu metru metra už kdysi za milion korun a tím spíš ještě rychlejšími vlaky s až cca 30x kapacitnějšími soupravami s asi desetiminutovým intervalem ve všech možných směrech, kde síť už je v podstatě vybudovaná pro poměry pražské dopravy je zcela namístě.

bohyn

…a pak jste se probudil s vlhkýma trenýrkama.
V Dejvicích není 10 min takt ani ve špičce a ani si nejsem jistej, že by se to na železnici vešlo. A ta blbost o větší kapacitě je úplně mimo. Že je metro dražší není nic překvapivého, ale je rychlejší, kapacitnější s lepší dostupností, než vlaky uvnitř města. Vlaky jsou dobré na příměstskou dopravu, ale ne na poslední míli.

Jiří Kocurek

Z Dejvic do Libně? Do Podbaby na vlak a jsou to 2 zastávky přes Holešovice. Když už to nepojede na Masaryčku, nemusí to na Negrelák.

bohyn

Z dejvic to rozumne nejde jinak, nez pres viadukt.

bohyn

To by bylo na 2 uvrate

Vít Jůza

Koukám na mapy.cz – i na „aktuální“ fotografické ještě 2 koleje jsou, jen bez výhybky a křížení od Buben do Karlína.

bohyn

asi to bude tim, ze jsou to fotky pred rekonstrukci, coz?

Vít Jůza

Ano, samozřejmě, že je to svědectví, že až na o něco dříve zrušené křížení a výhybku tam 2 koleje byly ještě nedlouho před aktuální rekonstrukcí.

bohyn

tady http://dveprahy.cz/ jsou mapy z 2019