V pondělí se po třech letech vrátí vlaky na Negrelliho viadukt
Rozsáhlá rekonstrukce Negrelliho viaduktu je po třech letech u konce, což v pondělí povede k návratu vlaků na tento druhý
Rozsáhlá rekonstrukce Negrelliho viaduktu je po třech letech u konce, což v pondělí povede k návratu vlaků na tento druhý nejstarší pražský most. Vlaky na linkách S4 (od Kralup) a S5/R45 od Kladna se vrátí na svou původní trasu.
Vlaky tak už nezastaví ve stanicích Praha-Holešovice nebo v Praze-Bubnech na Vltavské. „Cestující z Kralup tak dojedou osobním vlakem díky kratší trase do centra Prahy na Masarykovo nádraží až o sedm minut dříve, ale především se tyto spoje vyhnou silně vytížené křižovatce tratí v oblasti Balabenky. Doprava by ta měla být plynulejší a spolehlivější,“ uvedl obchodní ředitel Regionálního obchodního centra Českých drah pro Prahu a Středočeský kraj Jakub Goliáš.
Vlaky linky S4 budou opět jezdit z Podbaby do původní zastávky Praha-Holešovice zastávka a vyhnou se novému holešovickému nádraží. Tam i nadále budou mířit rychlíky z Děčína a Ústí nad Labem (linka R20), které jezdí na hlavní nádraží.
U linek S5 a R45 na Kladno se ruší zastávka Praha-Bubny Vltavská. Vlaky budou znovu zastavovat o několik stovek metrů dál na původním nádraží Praha-Bubny a budou pokračovat přímo do centra přes Negrelliho viadukt na Masarykovo nádraží.
Viadukt z pískovcových a žulových kvádrů byl vybudován v letech 1846 až 1850 stavitelem Aloisem Negrellim. Z Holešovic přes ostrov Štvanice a Karlín původně přiváděl vlaky do centra Prahy ze směru od Drážďan. Kompletní rekonstrukci zahájila Správa železnic v červnu 2017. Stavbu vnímá i jako první etapu budování železničního spojení na letiště.
Cena rekonstrukce stoupla z původní jedné miliardy na zhruba 1,4 miliardy korun. Důvodem byl horší stav mostu, než předpokládal projekt.