Omezení pomalých jízd nebo větší zásah na TikToku. Stát změnil pravidla bonusů pro šéfa SŽ
Montážní vozík (MUV), Správa železnic, Horažďovice předměstí. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
KPI zahrnují i seznam staveb, k jejichž zahájení má dojít v roce 2024.
Proč zrovna tiktok, před kterým každý varuje? I NÚKIB? Tady se bezpečnost neřeší, jen dosah? Divné..
Přemýšlejte.
To není odpověď.
Třeba na TikToku a Instagramu vysvětlí, proč tolik akcí souvisí s ETCS a konverzi napájecí soustavy, namísto skutečného zlepšování kvality železnice.
Provoz 5% váhy, průtokový ohřívač peněz 82% váhy.
Je vidět, že na kvalitním provozu správní radě fakt záleží.
Provoz 15 %. Ale máte pravdu, je to málo.
Ještě škoda, že v oblasti ETCS není „nezastavení provozu po 1. 1. 2025 a nesnížení jeho spolehlivosti.“
Dal bych na konci kazdeho roku v ankete hlasovat, jestli si nejakou odmenu zaslouzi. To by melo stacit.
Ne, nezaslouží. Třeba za Zubačku rozhodně ne a psát sem prakticky všechny tratě asi nemá smysl.
A kdo by v takové anketě měl hlasovat?
Nevaruje pred pouzivani TikToku NBU?
Níže se to probíralo byl to národní úřad pro kybernetickou bezpečnost, ale vzhledem k tomu, že už ztratil kredit mezi odbornou veřejností při svém založení, kdy jej vedl bývalý funkcionář ODS co se celý život věnoval výzkumu stavebních prefabrikátů a nástupní tabulkový plat zde byl kolem 20tis hrubého, tak není divu, že jej nikdo nebere vážně, obzvláště když tyto varování vycházejí ve shodném znění jen pár dní po prohlášení z úst americké politické reprezentace, kde šlo spíše o obchodní válku, než varování zakládajících se na nezpochybnitelných důkazech.
To ovšem nic nemění na tom, že TikTok bezpečnostní hrozba opravdu je.
Na základě čeko tak soudíte, prosím?
Je to čínská aplikace a sbírá data pro čínskou vládu/rozvědku.
Na základě tohoto varování:
https://nukib.gov.cz/download/uredni_deska/2023-03-08_Varovani-TikTok_final.pdf
No tak ten bývalý ředitel už tam od r. 2019 není… Máš pocit, že od té doby se tam nic nezměnilo?
Ano vystřídal ho fanatický lampasák od letectva a poté co dostal trafiku na generálním štábu, tak to řídí absolvent podnikatelské fakulty co se nechytl v soukromém sektoru :-))) a ano, změnilo se, díky němu výrazně přibylo byrokracie a zmařených investic ve státní správě (na základě obchodní války mezi USA a Čínou), ale díky tomu že jen povinně doporučuje nenese tento úřad žádnou zodpovědnost za škody a zvýšené náklady, které vznikly. Ale bez obav tuto byrokracii si brzy užije i soukromý sektor.
Jaké máš gebíry na tohle kádrování?
no tak z dočasné pomalé bude trvalá a jeden bod máme vyřešený. Jen tam nesmí jet cibule 😊
Koukám, že ty prosincové večírky jsou čím dál vypečenější. Ale k věci. On ten harmonogram příprav VRT lze velmi pěkně dodržovat, když uvážíme, že se každý rok posouvá o rok.
zpoždění …musí být v roce 2024 o 5 % nižší ve srovnání s rokem 2023, a to z celkového počtu minut všech narušení při hladině spolehlivosti 5 minut.
Tak to o 5% přibude hlášení „z provozních důvodů dopravce.“
Myslel jsem si, ze na sve pozici ma daleko vetsi penize…
Z pohledu následků na provoz a jeho ekonomiku je prakticky zcela jedno, z jakého důvodu k nějakému propadu rychlosti dochází a jak je nazýván = podstatné je pouze to, jak dlouho ten propad rychlosti trvá (potrvá) a jak je velký (jaký je rozdíl mezi aktuální skutečnou TR a projektovanou TR v místě, resp. NTR). Ergo: dokud bude kritériem pro přidělování odměn snižování délky „pomalých jízd“ a nikoli odstraňování jakýchkoli a jakkoli nazývaných propadů traťové rychlosti (s přihlédnutím k jejich délce a velikosti), nemá smysl se o tom kritériu vůbec bavit. Bylo by dobře, kdyby se redakce zeptala ministra dopravy přímo… Číst vice »
Vůbec bych se nedivil, kdyby ne. Železnice je tak složitý mechanismus, že “normální” člověk, ač má sebelepší manažerské schopnosti, se prostě v této celé problematice nemůže dokonale vyznat. Jestli by nebylo lepší, zřídit nějaké Ministerstvo železnice, nevím jestli to někde v Evropě takto mají. A tam dát odborníky, co jsou aspoň železnicí políbený, minimálně v rovině náměstků.
pozor, železnice je složitý organismus jen u nás
Nechoďte do Británie. Tam skrze všetky organizácie ako DfT, ORR, RDG, RSSB, RAIB a ďalšie veci (plus samozrejme Network Rail čoby štátny správca infraštruktúry a jednotliví dopravcovia) zistíte, že aj u nás je to vlastne celkom jednoduché.
Ostatne preto v Británii potrebujú takto na doprave 2 ministrov (dobre, zjednodušujem, Britská vláda funguje trochu inak než naša, ale sú tam dvaja).
Vždyť tam železnící políbené máte úplně všude už celé desítky let. Vyšší desítky let, možná i stovku.
Možná v tom je ten problém. Ona totiž železnice potřebovala asi něco jiného před “vyššími desítky let”, než v dnešní době, kdy technologické možnosti jsou určitě někde jinde.
Ministerstvo železnic jsme již měli. Budovu si postavili sami „železničáři“, kterým byla po čase zabavena. Po sídle ÚV KSČ v ní nyní sídlí Ministerstvo dopravy ČR, které část kanceláří železničářům pronajímá.
Moje myšlenka byla spíš o odborném aparátu, prostory jsou pak už to nejmenší ..
Ale z hlediska motivace to prostě jedno není. To kriterium prostě říká „tratě by se neměly sypat tak, aby se zaváděly pomalé“.
Kdyby se to bralo podle vás, tak třeba snížení rychlosti u vjezdu do Kutné Hory je snížení proti NTR ale těžko se s ním dá něco dělat. Takže by to skončilo třeba snížením NTR v celém úseku na 50, tím by se propad rychlosti odstranil.
To samé pomalé při stavebních pracech. Rekonstrukce i opravy chceme a pomalé jsou vpodstatě jejich nutným důsledkem, ale tím vaším kriteriem bychom je podkopávali.
Budiž = asi jsem to nedopracoval do detailů: ty vaše obavy lze eliminovat tím, že jako výchozí stav bude brána celková délka úseků s propadem rychlosti k nějakému zvolenému datu a další nutnou podmínkou bude dosažení minimálně takové TR, na jakou byla v předmětném úseku (místě) trať původně vyprojektována – vzhledem k celkové délce všech propadů rychlosti v síti by to pro začátek mohlo stačit. Jako kritérium lze stanovit délky odstraněných propadů a zvýšení rychlosti třeba v krocích po 10 km/h – bylo by to možná trochu složité, ale efekt by to přinést mohlo.
Jsou uz desitky trvalych omezeni rychlosti,ktera byla zavedena po pomalych jizdach.Ta se pocitaji?Asi ne.Bc.Svoboda zavedl praxi menit pomale jizdy na trvala omezeni.
Holt aby BC měl slibované prémie. Evidentně největší zloděj na SŽ.
Udělali jste mi radost, už máme nástroj, jak kompletně vyhodit vedení SZ včetně dozorčí rady… předává podnet na NKU a NUKIB , neboť loňský pokyn na okamžitou blokaci sítě tak tok platí.
Takže kdo schválil toto : ) Navýšení dosahu na TikToku o 10 % oproti roku 2023,= dopustil se trestného činu proti bezpečnosti státu
Než podnět předá (kdosi), doporučuji mu nejprve přečíst si plné znění varování NÚKIB, ať ze sebe onen kdosi nedělá pitomce (resp. ať nezatěžuje úřady odpovídáním na nesmyslné podněty místo toho, aby se věnovaly skutečným a závažným problémům).
Kolego, kyberbezpecnost mě živí a ve vědecky publikovaných výstupech je jen jediný problém. Všechny redakce odmítají publikovat seznamy provedených úspěšných kyberutoku na naše nemocnice či rozvodné závody a psát tam o komerčních firmách nemá cenu. A časopisy bez Scopus, WoS či IF faktoru zase nemají pro publikaci cenu… jinak NUKIB má zastání u všech tajných služeb co máme.. ale většina lidi, co se motá kolem kolej8 proste potřebuje pro probuzení další pruser jménem ŘSD, 9 kterému se raději dlouhodobě mlčí. Já jsem ve spojení s lidmi, kteří to tam řešili a resi a na konferencích o to. Dáváme jediny vystup…… Číst vice »
Nepřehnali to trošku s tím Silvestrem?
Tam se muselo lejt nepřetržitě od půlky listopadu.
Chápu to správně, že pokud se pomalá jízda 50 km/h odstraní tak, že se přeznačí na (trvalou) traťovou rychlost 50km/h, tak je splněno a bonus se může vyplatit?
Takové české řešení…
Proč jinak by zhruba 1,5 kilometru PJ 30 u Lomnice nad Lužnicí bylo přeznačřeno na traťovou… (Do té doby tam bylo 100 km/h.)
A nemusíme chodit daleko – na Výtoni je to taky traťová.
Vzhledem k plánované modernizací trati nemá smysl tam nějak zásadně investovat a vyhazovat takto státní peníze. Respektive vám na to ani SFDI ty peníze nedá.
To vůbec nesoudím (a je to třeba i pravda), ale jak to souvisí s tím, že to prostě je propad rychlosti s negativním dopadem na cestovní doby, který tam nevznikl sám od sebe a tímto vlastně ničemu (krom sprostých dopravců a cestujících) nevadí?
A jakože podobná záležitost v Dobřejovicích (kde je stavba ve vyšším stupni přípravy a navíc úsek bude zcela opuštěn) se výrazně menší propad rychlosti (z 80 na 60 v jedné koleji ze dvou přes obvod výhybek) řešil kompletní obnovou včetně posunů os mimo původní (tj. nového tělesa, trakce, propustku)?
Trochu nepoměr, ne?
To už tady přece bylo – a ani to není tak dávno: v souvislosti s tím přece ostatně vzniklo i to vykolejení „cibulí“ u Mariánských Lázní …
Beru to tak, že toto se snaží ošetřit bod 2(a):
2. Oblast provozní: Spolehlivost a propustnost železniční sítě
a) Nezavedení dlouhodobého omezení rychlosti na koridorových tratích (zapracovaného v roce 2024 do Tabulek traťových poměrů, vyjma případů probíhající realizace investiční akce, odložené investiční akce nebo z důvodu cizího vlivu).
Tady je pouze klíčové, že se to vztahuje jen na „koridorové tratě“.
Inu tak se zavede docasne omezeni rychlosti. To nemate zadnou fantazii?
Možnosti jsou dvě:
– pomalá jízda (řeší bod 2b)
– změna pomalé na trvalý stav v TTP (řeší bod 2a)
Díky. To asi vysvětluje rozpor mezi Dobřejovicemi a Lomnicí…
TikTok? tak to je docela úlet…
jj. obzvláště, když jej NÚKIB z politických důvodů, zakázal používat ve státní správě. Takže mě překvapuje, že státní podnik jej paradoxně používá k propagaci.
NÚKIB… zakázal používat… z politických důvodů…? Neměl byste zdroj? Varování NÚKIB jsem četl, ale našel jsem v něm něco jiného, než tu tvrdíte.
Je to z politických důvodů, kdyby ne, byl by zakázán Facebook, twitter, google vyhledávač či jiné sociální sítě a vyhledávače co sbírají uživatelská data pro účely reklamy.
Reagoval jsem především na spojení „zakázal používat“, k tomu byste podklad neměl?
Vaši domněnku ohledně politických důvodů chápu, tedy jako subjektivní názor pisatele. Však jasně, je v pohodě, že ta síť podléhá čínskému režimu a jeho aktivitám proti ostatním, ovšem na amerikánských sítích bijí černochy (resp. sbírají data pro vyšší účinnost reklamy), to je mnohem závažnější prohřešek, zejména z pohledu státních úřadů a jejich bezpečnosti…
dle tvých frází za které by se nemusel stydět zapálený svazák z 50. let, jen dokazuješ, že mám pravdu.
Ano, NUKIB zakázal Tiktok na HW státní správy.
Zdroj? Použijte Google.
Nezakázal.
Zakázat a doporučit používat jen omezeně jsou dvě významově odlišná slovesa.
Jistě, alibismus ve formě (fakticky povinného) doporučení a nenést za něj žádnou odpovědnost za případnou škodu, to je takové naprosto typické řešení ve státním sektoru.
Zbytečný hejt.
NÚKIB má zákonem 181/2014 Sb. dost přesně vymezené povinnosti a pravomoci, včetně vydávání opatření obecné povahy a nápravných opatření, jejichž obsahem může být za jistých zákonem stanovených podmínek i zákaz (např. podle §24 odst. 2 citovaného zákona). V konkrétním případě (SprŽel vs. TikTok) tyto podmínky evidentně splněny nejsou, takže pro takový zákaz (zatím?) neexistuje zákonný důvod.
NÚKIB má nicméně řadu jiných zákonných možností a povinností, jak a kdy státní orgány a organizace volat k pořádku. Doporučuji zákon prostudovat.
Přesné znění toho „zákazu“ je tady:
https://nukib.gov.cz/download/uredni_deska/2023-03-08_Varovani-TikTok_final.pdf
Je to „varování“ a „doporučení“, nikoli „zákaz“, a to pro dost přesně stanovený okruh zařízení. Která zařízení SprŽel a do jaké míry do toho okruhu spadají, to samozřejmě neumím posoudit. Na druhé straně nepochybuji o tom, že jestli/až NÚKIB zjistí, že SprŽel jeho varování ignoruje, nebude váhat a přitvrdí.
Ano. Dle článku jen Instagram a TikTok. Je uvedeno:
– Navýšení dosahů na Instagramu o 5 % oproti roku 2023
– Navýšení dosahu na TikToku o 10 % oproti roku 2023
Takže namísto pomalých jízd Křižanov – Vlkov bude 7měs. nulová jízda, takže de iure žádná PJ = o to vyšší bude KPI? 🙂
Tam to snad má být z důvodu rekonstrukce, ne?
Ano – a pokud by se tam při rekonstrukci jezdilo jednokolejně, tak by v té provozované koleji byla PJ.
No tak vidíte, to se do toho KPI vůbec nepočítá. Takže se (téhle jedné věci) nemusíte obávat.
Plat Svobody 7 mega. To je výsměch veřejnosti, když zvazim stav zeleznice v CR.
To se bude manekýn muset hodně snažit aby ty bonusy dostal.
Studie ETCS Choceň – Litomyšl 😁
Proc by se musel snazit? O kvalite se tam nic nepise…
Průser je,že i kdyby ho dnes vyhodili, tak má nahrabáno. V době, kdy nejsou peníze pro zdravotnictví bere tento zmetek společnosti neskutečný peníze.
Chapu vas vztek, ale to se proste neda srovnavat. Sedm milionu je ve zdravotnictvi jak kdyz plivne.
Dalsi veci je, ze aspon co ja pamatuju, tak snad vsude ve verejnym sektoru se tvrdi, ze je nedostatek penez.
Kolik osob ve vedoucích funkcích ve zdravotnictví v ČR má oficiálně platy v řádu vyšších jednotek milionů Kč?
Kolik osob ve vedoucích funkcí ve zdravotnictví má pod sebou 20 000 zaměstnanců a hospodaří se 60 miliardami Kč?
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/odmeny-reditele-nemocnic-statni-instituce-miliony-korun-lonsky-rok.A220613_122914_domaci_vank
Ta studie se už dávno zpracovává viz termín předložení do konce února.
Vysmech? Za to kolik ma lidi pod sebou by mel v soukromem sektoru tak 1 mil euro a vice..
Pul milionu mesicne nejsou velke penize na takove pozici.
Podle wikipedie v soukromem sektoru nikdy nepracoval, takze je otazka za kolik (a jestli vubec) by ho tam nekdo zamestnal.
Pokud by v soukromém sektroeu stačily stejné výsledky.
To ETCS pro Rokycany – Nezvěstice je skoro stejně důležité jako v Týně nad Vltavou a Temelíně…
ono hned vedle z Ejpovic do Radnic je to velmi podobné.
No vzhledem k tomu, že tam stejne budou muset jezdit vozidla s etcs kvůli Rokycanům respektive Ejpovicím, tak takový nesmysl není a oduvodni to lépe i investice do vozidel.
Ono tam asi jde spíše o nějaké přímé vlaky vedené na lokálky z hlavních tratí – ale hospodárná záležitost to samozřejmě není. A nejvíc na tom pravděpodobně stejně vydělá AŽD …
Se snížením počtu pomalých jízd už máme zkušenosti. když trvá dlouho, udělá se z pomalé jízdy rychlost traťová a prášulky budou….
Ano. Bylo z toho hodně prachu u Mariánských Lázní.
Asi je nás víc, přesně tenhle způsob obcházení určitě bude pokračovat…
K tomu jsem vcera psal dotaz v clanku zde pro pana ministra – jsem zvedavy na odpoved. 🙂
Zrovna tik tok by organizace jako správa železnic vůbec neměla používat. Jaký kdo má dosah na tik toku záleží na komunistické straně Číny.
https://nukib.gov.cz/cs/infoservis/hrozby/1941-aplikace-tiktok-predstavuje-bezpecnostni-hrozbu/
Používáme ho PROTI Číně, jestli se inspirují jak mají řešit železnice – tak to budou koukat.:-)
😁
Tím, že ho nebude SprŽel používat, se nic nezmění na množství uživatelů TikToku mezi cílovou skupinou, na které má SprŽel svými informacemi působit. Však ani NÚKIB využívání TikToku nezakázal, vydal varování a doporučení, jak s ním pracovat bezpečně.
Takže z Plzně na Domažlice se nezačne ani letos…
Ale určitě zase omytnou nějaký zbytečně velký lokální nádraží, bude spoustu modrého zábradlí a nějakou lokálky upraví na 120kmh!
V dálkové dopravě přece už dávno preferují auta, pokud jste to nezaznamenal. U lokálek budou nejspíše rádi za 80 km/h. Do zábradlí si ovšem klidně kopněte, to je možná leckde i jeho účel.
A František protestuje proti VRT, protože chce podporovat dálkovou dopravu vlakem. Nedejbože, aby někdo přijel pár km autem na rychlík.
120 bez ETCS nebo AB nelze, tak pár krátkých úseků na 100
ale někde udělají
Formálně stačí kódování pro barvičkovač. A to se dá udělat i bez AB a taky se dělá (na staničních zabezpečovačkách)
Cílem je evidentně ponechat dostatečný časový prostor pro podpis ještě několika dalších memorand o urychlení modernizace tohoto spojení 🙂
Na druhou stranu tam máme leta neprůchozí elektrifikace trati z Klatov do Železné Rudy-Alžbětína, takže ty dráty na hranici snad budou, jen zas o kus vedle.
No jo, jenže přes Domažlice by měly větší význam.
Zadrátovat tunel u Špičáku, to bude věru dobré sousto …
Posunou niveletu koleje o něco níž….
Pozitivním postupem by bylo udělat i jen novou trasu Plzeň-Chotěšov s přípravou na elektrizaci…. při tom neustálém zdržování pak zbývá akorát doufat, že se ta střední část dost opotřebuje, aby se dvoukolejná trať udělala delší, než je v té nyní platné variantě 🙁
tu schválenou variantu bych přirovnal ke stavbě rychlostní silnice, na které uprostřed zůstane stará okrska
Promiňte, ale tím by se stavba zase o x-let oddálila. ŽESNAD.CZ prověřoval dopravní technologii a i s tímto omezením je to OK. Potřebujeme Domažlice jako sůl a ne to celé neustále časově oddalovat. A zrovna tady je momentálně větší problém v Německu, na DB, než u nás.
Vůbec nezpochybňuju potřebu téhle stavby, jen bych byl rád, aby se už aspoň začalo. Ale asi ví všichni, jak se neustále něco zdržuje. Taky bych tu trať rád viděl kompletní v celém úseku co nejdřív. Nicméně u té prostření části je protiargumentem to, že právě tato část byla před pár roky modernizována, tedy jednoduše se musí opotřebovat
http://www.trat-180.wz.cz/obr.rekonstrukce/2020/modernizacePlanKomplet.png
Už mají to územko? Poslední info je z října, dvě odvolání.
Letos by Správa měla mít dokumentaci ke stabebnímu povolení a žádat o něj. Bez něj to nejde a na takovou stavbu se za 3 měsíce neudělá.
Aby nedošlo k nedorozumění, chtěl jsem jen nadhodit možnost rozdělení stavby na dvě části. Dohledal jsem si ta dvě odvolání a obě se týkají části ve Skvrňanech. V Chotěšově je souběh staré a nové trasy, takže pokud by byla řešením varianta dvou samostatných částí, tak aspoň rozjet jednu část a dořešit druhou. Část Chtěšov-Stod dává celkem smysl i samostatně….. ale berte to jen jako názor