V podchodu v Brně pod hlavním nádražím skončil stánkový prodej

Podoba podchodu pod hlavním nádražím v Brně před uzavřením stánků. Foto: KAM BrnoPodoba podchodu pod hlavním nádražím v Brně před uzavřením stánků. Foto: KAM Brno

Začíná oprava podchodu za desítky milionů korun. Po rekonstrukci už zde nebudou prodejci oblečení, bot a kabelek, ale jen sortimentu, který schválila rada města.

49 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondřej

Tento podchod mám spojený s jedinou věcí – že se mě prodavačka trafiky při každé mé návštěvě Brna a nákupu lístků na MHD snaží ošulit o drobné. Pokaždé. Třeba jí irituje, že mluvím česky… 🙂

Petr Novák

Příště si ten lístek kupte u pokladny ČD, tam vás o drobné rozhodně neošulí. Akorát si tam možná vystojíte solidní frontu, protože aktuálně ČD nejsou schopné otevřít na brněnském hlaváku dostatek pokladen na obsluhu toho davu.

Igor Mauricio

A bude součástí rekonstrukce podchodů také zrušení nesmyslných úrovňových přechodů? Aha, nebude, on to má být „otevřený prostor bez zábradlí a bez aut“. Takže zbytečná a zmařená investice.

PetrN

Potraviny, pečivo, trafiku ok, ale že je tam prioritně zminen prodej oříšků? To mi hlava úplně nebere, že by zase nějaká malá domu pro někoho? 🤔😁

Vojta

Ty oříšky jsou tam celkem tradiční a oblíbené a na rozdíl od kufrů vyskládaných do půlky podchodu nebo štěkajících plastových psíků asi nikomu moc nevadí.

Petr Novák

Mě vadí, protože, na rozdíl od těch kufrů a kabelek, příšerně, až nepříjemně, zapáchají.

Vladimír

Jedině dobře.
Párkrát jsem tam byl, ale kvůli spoustě stánků jsem nikdy nenašel vchod do metra.

Martin Toman

…dokud odtud nedostanou ty bezdomovce se psama i bez, takovou tu subkulturu, která denně sedává na schodech před Letmem nebo vedle Grandu nebo v létě s krabičákem tam na tom záhonku ve smyčce trolejbusů, můzou opravovat jak chtějí. Tito spoluobčané každý prostor spolehlivě „zvelebí“. Ono když okolo chodí člověk denně, tak už mu to nepřijde, ale stačí vyjet někam kde to netolerují a… Byl jsem v červnu 2019 v Katowicích. Můžeme a často si děláme z Poláků srandu kvůli kdečemu. ALE! Když jsem v těch Katowicích vylezl z vlaku a srovnal to s Brnem, styděl jsem se. Za Brno. Katowice… Číst vice »

Jiří Kocurek

Argumentem pro odsun jsou právě ti bezdomovci a špinavá podlaha. Na odsunutém nádraží prý nebudou. Lidi už přestali myslet a jen opakují ať už je to nádraží pryč a s ním i ti bezdomovci.

Martin Toman

Kocure, já neřeším odsun nádraží. A ať budeme mít nádraží nové a bývalé, tráva bude smrdět na obou. Bezdomovci zůstanou spíš v centru.

Zdeněk

No srovnávat 10 let staré nádraží ,které jim ještě postaví Španělé to není asi relevantní.

Martin Toman

A co je na tom, že tam mají 10 let staré nádraží?? A už vůbec je uplně jedno, že kdo to nádraží stavěl.🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

Jan

V Praze už je před pár lety vyhnali z nádraží, tak vylezli do parku. A ten několikrát denně prochází policie, kontroluje všechny podezřelé, ale může dělat jen to co jí zákon dovolí. Za sezení na lavičce nikoho vyhodit nemůže ani když smrdí na sto honů nebo něco pořvává na kolemjdoucí.

Jiří Kocurek

Policajti i strážníci to řeší také v Brně. Nedávno jsem viděl… on si před nima na zastávce na lavičce bezďák vklidu zapálil.

Pavel

A co nové nádraží u řeky? Děje se kolem toho něco? Podle mě vyhozené peníze za to u řeky, ale nějaké důvody odborníci mají… články jsem četl, prý je stávající úzké pro vlaky atd atd…

Miroslav Zikmund

Při stoupajících cenách stavebních prací se možná zjistí, že na TO nebudou peníze a vyřeší se pouze kolejiště pro vlaky jedoucí po VRT = Brno-dolní … Podobná konfigurace existuje v Lille. Dálkové vlaky typu TGV jezdí převážně z Lille Europe, některé do šturcu na Lille Flanders – pěší přesun cca 400 metrů …..

Roman Svačina

No jo Brno. Před nádražím si připadám jak někde na středním východě. A zrušit ty vietnamské stánky? Proč jich je ten tolik? Kdyby tam lidi nenakupovali tak tam už dávno nejsou. A to je furt plno keců jak není třeba žádných regulací a vše vyřeší neviditelná ruka trhu.

Petr

Ty stánky rozhodně neslouží k tomu, aby generovaly (reálné) tržby.

Miroslav Zikmund

Na nájemné si vydělají … chápu, že máte na mysli velkoprádelnu špinavých peněz … ale to je špatná práce BIS … ekonomická složka ošklivé StB by to dávno odhalila …

Jan

BIS přece nekontroluje účetnictví stánkařů, na to je finančák a NCOZ. Ale když člověk vidí, že nějaký člověk „směnárník“ v hotovosti v igelitkách vypral 90 miliard, které hned měnil v bance na dolary, a nic nelegálního na tom nenašli, tak je těžké věřit těmto institucím, že se reálně snaží praní peněz bránit a prošetřovat.

Jan

Nějaká regulace potřeba je. Já bych nerad, aby to u nás vypadalo jako na východě, kde bují divoký kapitalismus a bábušky prodávají svoje produkty v centru na každém chodníku, v podchodech metra, podél dálnice a podobně, čímž minimálně dost překážejí.

Jiří Fišer

Nejdůležitější je udělat přednádražní prostor, ve kterém se pohybují tisíce lidí denně. Nevím o chaotictejsim místě v republice než před hlavním nádražím v Brně. Několik tramvajových kolejí s jejích příjezdy a odjezdy z obou směrů plus automobilový a autobusový provoz. A tento dopravní mumraj přechází davy lidí. Desetiletí skoro beze změny, řešení. Trochu jak v Káhiře. Jestli v podchodu dojde k výměně prodeje bot za trafiku nebo pekárnu není tak důležité. Ale někde se začít musí…

Jiří Kocurek

To je právě ta věc. Lidi tam přestupují mezi šalinou a vlakem ve velkém, 10.000 lidí za hodinu. Těchto cca 10.000 lidí potřebujete nějak odbavit. Asi nikdy to nebude Hospoda na mýtince.
A vysvětlujte pacientům U Svaté Anny, že je neošetří, personál sedí doma na pracáku, aby se nemotal po nádraží.

Jiří Fišer

Naštěstí brněnští pacienti i personál jsou ukuti z jiného těsta a po vypití panaku na kuráž s trochou štěstí v chaosu před nádražím přestoupí…anebo ne a vrátí se zase ke svaté Anně… ať už salinou nebo sanitou…

Jiří Kocurek

Jak kdyby tam byly smrťáky na denním pořádku. Přitom na Masarykově ty šaliny nevadí, ani na České.

Miroslav Zikmund

Nicméně ten „chaos“ je organizovaný a lidé si poradí ….
Zkuste něco navrhnout, aby to skousli „odporníci“ ….

Jan

Řešení je přece jednoduché, nádraží se odsune, lidí ubyde, problém se přesune jinam 🙂

Tomáš Gottschalk

Náměstek primátorky Hladík se dal slyšet, že Benešova bude bez aut, takže se dostáváme do fáze někdejšího Hollanova návrhu, kdy by západní část města měla přístup na vlakové nádraží a východní na bus terminál u grandu, Tato rekonstrukce navíc neřeší problém přetížení přednádražního prostoru, který by minimálně zmírnilo zakopání šaliny na úroveň podchodu s ponecháním dvou kolejí na povrchu pro trať do Masarykovy.

Jiří Kocurek

On by pomohl i podchod u zastávky Nové sady, aby se to dopravní zatížení rozložilo.

Lehce mimo téma: Hollan? Ten Hollan, kterého chytli v MHD bez jízdenky a který následně prohlásil, že normálně jezdí taxíkem? Jestli ten chce ulici bez aut, tak už má dávno vyřízenou výjimku ze zákazu.

Tomáš Gottschalk

Jo, přesně ten. Poté ještě stačil zprznit tehdejší lidoveckou místostarostku Brna-severu Miriam Kolářovou.

Gwann

s následky či bez nich? a miriam se nechala nebo musel užít násilí?

Modré zábradlí

To přece není fyzikálně možné bez odsunu nádraží k řece. Alespoň to doteď tvrdili. To bude určitě nějaká fake news.

Jiří Kocurek

Pravda, bez nádraží u řeky to prý bylo nemožné. Asi jarní tání, ikdyž trochu brzo, nato aby bylo letošní.

Gwann

konečně…

mimochodem, komu patří samotná myší díra? ta taky potřebuje průvan jak sůl…a pak stánky u parkoviště u tesca

Martin Toman

Konečně!🙏

Hrabě Zeppelin

Jsem mile překvapen. Když jsem si někdy před měsícem přečetl článek, že se bude podchod opravovat opravdu, nenapadlo mě, že se brzy začne něco dít. Jen tak dál!

Alois

Klid. Ještě se nic neděje.

Martin Toman

Děje. Vyklízejí to tam.👌

Jan

To jo, ale půl roku než tam začou něco dělat se samotným podchodem. To už mohly ty prodejce nechat těch několik měsíců navíc.

PvvS

Ono to nejni vyklizený hned. A je lepší, když se při bourání stánků nemotají pod nohy původní nájemci..

dan Žatecký

Nejlépe žádné stánky v podchodu. Prosekávat se z nádraží na tramvaj či šalinu, (aby se obyvatele Brna neurazili), to je občas vo hubu.

Radovan Vrtěl

Šalinu neboli šmirgl, tramvaj v Brně nejezdí

Miroslav Zikmund

Zákon o drahách ovšem dráhu šalinovou nezná …

EM*

Krása, ale pořád je ten podchod na vizualizaci zbytečně široký, co tak přidat stánky i na druhou stranu?

dan Žatecký

Schválně, proč asi je tak široký…

Marana_CZE

Už v dnešní době je mnohdy ve špičce pro lidi nepříjemné projít. Žádný osobní prostor, každej se lepí na každého, kapsy si člověk hlídá dvojnásobně… Na vizualizaci mi přijde podchod ještě menší, což bude dvojnásobné peklo…

Petr

Já si myslím, že to má být ironie 😀 V tom podchodu by podle mě žádné stánky být neměly.

Martin Toman

👍

Vojta

Jo, na těch vizualizacích to vypadá dost úzce, ale asi to nějak klame – podle vyjádření KAMu to prý nemá být užší než doteď, tak uvidíme.