V Plzni se začíná platit na parkovišti u autobusového nádraží, lístek poslouží jako celodenní jízdenka na MHD
Parkoviště P+R na náměstí Emila Škody, Plzeň. Autor: R. Žáková
Město Plzeň systém označuje za „zřejmě nejvýhodnější kombinaci parkování a MHD v ČR“.
Je skvělé jak se tady k tomu vyjadřují lidé, kteří vůbec nemají povědomí o místní situaci. Dneska již na CAN v Plzni v podstatě nejezdí regionální doprava ta končí na nově vybudovaných terminálech u hlavního nádraží a na Borech. (A je to tak správně) s přímou dostupností na MHD a tak. Na CAN dnes jezdí převážně dálková doprava, takže toto parkoviště využívají hlavně lidé, kteří nejedou do Plzně, ale z Plzně např. do Prahy a samozřejmě z velké části ti co v Plzni nebydlí aby se na ten dálkovej spoj měli vůbec šanci dostat. Opravdu bych chtěl vidět někoho kdo… Číst vice »
Znevýhodnění dojíždějících na noční směnu je zajímavé.
Melo by to byt treba na max 16nhodin od vjezdu
Na okraji města by to byl rozumnej tah, ale v centru?
Pokud nepojedu autem ale prijedu do Plzně hromandou dopravou, dostanu od města také zdarma celodenní jízdenku? A ještě něco k tomu, protože kvůli mně nemuseli budovat P+R? Určitě ano, není to přece jen další podpora pro uživatele IAD.
Těch 60 Kč úplně zdarma není, ale jinak máte pravdu, že bohatí automobilisté jsou zvýhodňováni proti chudším uživatelům hromadné dopravy.
Nechal bych tomu čas. Když to bude tak hypervýhodné, že by to vedlo k nadužívání či zneužívání, tak se to zdraží. Spíš ale tipuji opak – dostat někoho z auta ven je těžké.
Když vidím parkoviště na Borech, které funguje stejně a stojí na něm třeba 12 aut z několika set, tak přeji, aby toto mělo větší úspěch. Mě tohle třeba nijak neoslovuje, když už jedu vozem, tak do cíle, kde je stejně placené stání.
Takže kdo chce ušetřit za MHD, měl by nejdřív zaparkovat? To mi připadá skoro jako zvýhodňování IAD.
Nebo je nutné „uplácet“ ty, co mají auto, výhodnějšími podmínkami, aby byli vůbec ochotni z něho vystoupit? Podobně jako dotace pro bohaté bývají vyšší než pro chudé, jinak ti bohatí nebudou motivovaní dělat, co po nich příslušný státní zájem žádá?
Ano, je to úplně absurdní. Když jedu autem, buď zaparkuju za 60 na P+R, a nebo za stejnou částku na ulici přímo u cíle cesty a budu tam rychleji. Když nejedu autem a chci celodenní lístek, vyplatí se mi jít na parkoviště a koupit si to za 60, než normální celodenní jízdenku za 72…
Zajímalo by mne, zda je to názor toho, kdo bydlí v Plzni nebo do ní dojíždí. Osobně si například dovedu představit, že kdyby něco obdobného bylo v Praze, mělo by to super využití. Bydlím kousek od Plzně a silně o tom uvažuji, že to budu využívat. Mám Plzeňskou kartu a pokud se zavede u mé práce placené parkoviště, není o čem a proč bych to nevyužíval.
Obávám se, že jste nepochopil systém. Jako jízdenka slouží parkovací lístek, který vyjede ze stroje. Jak už to tak na nových parkovištích bývá, tiskne se na lístek i SPZ vašeho auta. Tedy bez auta, nebo alespoň SPZ moc nepochodíte. Platí se až při odjezdu.
Citace ještě jednou:“Při vjezdu na plochu parkoviště obdrží řidič parkovací lístek, který funguje jako celodenní jízdenka na MHD.“
Pokud byste s autem zůstal i přes noc, máte to za 100 Kč.
A bez auta to parkovací lístek nevydá? Nevím, ptám se, jsem ze zapadákova, kde máme závoru na parkoviště na stisknutí tlačítka, vyjede lístek a platí se při odjezdu. Nezkoušel jsem, jestli mi vyjede lístek i když přijdu pěšky a zmáčknu tlačítko. Pokud by to ale takhle v Plzni šlo, tak je to způsob, jak získat celodenku na MHD zcela zdarma…
Přijedete-li do Plzně autem, dostanete 12 korun slevu na 24 hodinovou jízdenku MHD. Přijíždíte vlakem? Plaťte v plné palbě. Přijde mi to absurdní a myslím, že by cena za celodenní parkovné měla kopírovat cenu této jízdenky.
Pokud jedete vlakem a jedete na plzeňský tarif, tak máte k tomu i MHD v Plzni na nějaký čas zdarma.
A pokud jedete z jiného kraje, tak máte obyč jízdenku, všichni vlakem nejezdí jen po kraji, máme tu i dálkovou dopravu.