V Plzni se bude platit za parkování v další části města. Roční poplatek bude 700 Kč

Klatovská třída v Plzni. Foto: Google Street ViewKlatovská třída v Plzni. Foto: Google Street View

Poplatek má přinést jednodušší zaparkování zejména rezidentům.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
novotný

Zóny placeného stání jsou jen podvodem pro řidiče. Akorát to přinese další peníze do obecní pokladny a problém s nedostatkem míst nevyřeší. Chápu v centrech měst, ano, ale rozšiřovat na předměstí a časem i na sídliště, to fakt nechcete.

Michal Bartoníček

Ten parkovací socialismus se jednou doufám zruší a město se nestane odkladištěm gumokolového harampádí.

Muflon

Už by to chtělo zpoplatnit stání na celém území města a v režimu 24/7. To by najednou zmizelo vraků a zbytečných třetích, čtvrtých a dalších aut…

Josef Švejk

No jestli si radní myslí, ze zpoplatněním parkování se doprava jít nebude dále zahušťovat, tak to se bohužel plete.

Joker

Nejlepší je zaparkovat zadarmo na ulici Sokolovská nebo Kaznějovská a jít pěšky na čtyřku.

soumar

Jak budou zóny přibývat, začne se to plnit i tam a místní budou volat po zónách. 🙂 Cílový stav bude ten, že v celém městě parkování přestane být zdarma, prakticky všichni zaplatí více (lze očekávat i nárůst ceny parkování + jeho stratifikaci), komfort pro nejchudší klesne (nezaparkují), pro střední třídu zůstane (ale už ne zdarma) a pro bohatší se zvýší, protože nebude takový problém najít v exponovaných částech města místo a poplatek nepředstavuje zajímavou částku. A samozřejmě magistrát vydělá, jakož i botičkáři (ospravedlnění existence) a montéři automatů. Aut bude skoro stejně (ubydou auta těch nejchudších) a na průjezdnosti se to… Číst vice »

PetrH

také je mi líto těch nejchudších, kteří nemají kde zaparkovat…

soumar

Ten nosánek by to chtělo trochu dolů.

Mám na mysli třeba obyčejnou rodinu, splácející hypotéku na vysněné bydlení, která vlastní auto v ceně několika desítek tisíc Kč a bez auta jaksi nesesynchronizuje všechny své ekonomické aktivity. Ať už jde o řemeslo nebo čistě jen o souběh více úvazků.
Ne všichni dělají ve státním od sedmi do patnácti nebo parazitují na dávkách.

Cargokolo

Místo auta můžou mít na nákupy cargo kolo a extra těžké věci si nechat dovést a odborně sestavit. Ve finále není auto na nic třeba a akorát ničí planetu.

soumar

I jako vtip je to blbé.

Kebab

Kupní síla je jistě v Amsterdamu stejná jako v Plzni.

soumar

Nejde o parkování v místě bydliště, ale v Plzni jako takové. Předpokládám trvalé bydliště mimo zóny.

soumar

Já se na tu dobu, kdy bude vše veřejné monetizováno, vůbec netěším. I když si to nejspíš budu moct dovolit.

Mnohem více se mi líbilo město, kde byli motorizovaní i nemotorizovaní hosté vítáni bez výhrad a dalších nákladů.

Michal Bartoníček

Jenže tohle je utopie. Motorizovaní zabírají zbytečně moc prostoru a ubírají ho ostatním.

soumar

Možná to napíšu ještě jinak; srozumitelněji – více se mi líbí život bez předpisů, omezení a plateb.

Když přijedou k sousedovi hosti, parkují na mých parkovacích místech a nepřijde mi na tom nic divného. Dtto naopak. Ani jeden nevybíráme od sebe poplatky a nestavíme zábrany, proto spolu vycházíme dobře a souseda nenapadne mi na parkovací místo postavit Tatrovku s pískem a nechat ji tam každý víkend.

To, co nám schází je uměřenost a schopnost vyjít vstříc při využívání společného/veřejného. Monetizací každého záboru vše jen zhoršíme.

Lacis

Ale ten prostor ve městě nepatří ani vám, ani tomu člověku co tam jede zaparkovat a dokonce ani rezidentovi, když k němu jedou hosté autem. Ten prostor je veřejný a proto se hodí za jeho pronájem platit. Nebo si myslíte, že každá hospoda může vystrčit stoly a židle ke kraji ulice a nic za to neplatit? (A je pravděpodobné, že těch 10m2 by v případě stolu na ulici využilo více lidí než jedno zaparkované auto…)

bkv

A když vám oboum přijedou hosti parkujete kde?

Michal Bartoníček

Město, jeho potřeby a prostory opravdu nemůžete srovnávat se sousedskou domluvou. U nás na vsi na našich soukromých pozemcích to děláme stejně, ale jak jde o jiný pozemek, který má sloužit jinému účelu nebo by jeho zablokování vznikla špatná situace, tak je to jiná věc.

tomas-6273

Zatímco u poplatku za psa to všem příjde už řadu let normální bez ohledu na to jestli bydlí v paneláku nebo za městem a platí jej často i důchodci, tak u auta jako by se zbořil svět. Budoucí generace budou jen kroutit hlavou, proč jsme tak dlouho naivně tolerovali negativní externality aut.

PetrH

Nejchudší fakt nesplácejí hypotéku a dokonce ani neřeší parkování. Jen tak na okraj.

Definice „těch nejchudších“ se nám poněkud posunula za poslední dekády…

Michal Bartoníček

V tom případě se ta chudá rodina bude muset uskromnit a nebo zlepšit svůj rodinný rozpočet. Město není charita a veřejný pozemek neslouží k odkládání soukromého majetku.
Vy tedy parazitujete na dávkách nebo děláte ve státním?

Razum

Na obrázku je sice Klatovská třída, ale v místě kde podle článku být automaty být vůbec nemají (jedná se o křižovatku Dobrovského).

Pokud měl být ilustrační obrázek Plzně, byl by méně matoucí obrázek půllitru piva Pilsner Urquell.

soumar

Plzeň má dobou parkovací aplikaci, takže se člověk nemusí zdržovat hledáním automatů či lovením drobných, to je fajn. Aut je v centru Plzně taky víc než dost, v tom souhlasím. Na druhou stranu se trochu bojím o místní živnostníky. Když bude mít cenově citlivější člověk výběr mezi zaparkováním zdarma v nákupním centru na okraji Plzně nebo placením v centru (a často několikanásobným, když navštíví víc zón), je zřejmé, kam pojede. Rozumné řešení by podle mého názoru bylo x hod zdarma, y za poloviční cenu a další pak za plnou cenu. Přičemž pro Plzeň bych navrhoval x = 2 a y… Číst vice »

Pavel

10 Kč za hodinu? 700 Kč za rok? To zní jako by radnice chtěla lidi motivovat k tomu, aby jezdili a parkovali víc.

J.K.

700 za rok je jenom pro rezidenty. Tato oblast je stále blízko centru, tak je to asi motivací aby tam neparkovali lidi co pracují ve městě, pro ty 80 Kč denně navíc není úplně málo.