V Plzni přestěhovali nevyužitou lávku z pole, bude sloužit na nové cyklostezce

Umístění nové lávky v Lahošti. Foto: M. Pecuch / plzen.euUmístění nové lávky v Lahošti. Foto: M. Pecuch / plzen.eu

Cyklostezka na jižním okraji Plzně bude otevřená během několika týdnů.

Odebírat
Upozornit na
guest
6 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Tak Prahu čeká podobná akce s Výtoňským mostem. Jen se domnívám, že jak most sundají, tak se rozsype a do Radotína pošlou leda tak šrot.

frank

To bude celkem zajímavé, osobně si myslím, že i případné náhradní využití ( pěší, cyklo) by nakonec vedlo k nutnosti přenýtovat značnou část konstrukce . Ostatně nabízí se praktická zkušenost . Zhruba před rokem byla snesena stará nýtovaná konstrukce železničního mostu přes ulici Dukelských hrdinů ( vznik 1890 tedy ještě starší než Výtoňský most) . Čili tam by se dalo vidět v jakém stavu nýty jsou. Mimochodem tento starší most je celý uschován do Muzea železnice a elektrotechniky NTM které se plánuje na Masarykově nádraží. Pak je ovšem trošku mimo jedna z oblíbených námitek proti náhradě , že na “… Číst vice »

Jan T.

To jsem taky zmiňoval, že konstrukce stejného typu už je archivovaná, nemusíme zachraňovat každý kus starého železa. A použití železničního mostu jako lávka je megalomanský nesmysl, který někdo nabídnul jako takovou úlitbu nebouračům. To je jako snést kus staré dálnice a dát ji do parku jako novou cestu pro pěší, prostě to není vhodné použití pro daný účel.

Průvodce původní Aleš

Doufejme, že až se ta rezavá hrůza snese z pilířů a postaví se nový most, tak se najednou zjistí, že to není schopné přesunu, někdo se podrbe na hlavě, omluví se a za zvuků autogenu celá ta šílená situace skončí.

Jiří Kocurek

Tak zatím to nemá problém unést samo sebe, konstrukci je vcelku jedno jestli sedí na plilířích nebo tamtéž uchycena na jeřáb. Ve chvíli, kdy to dosedne na ponton, to může plout prakticky kamkoliv, kam se to vejde pod most. Už aby to odplulo..

hroch.obojzivelny

V tomto případě se jednalo o lávku z roku 2010, která se musela demontovat v roce 2020 kvůli vybudování tramvajové tratě. A protože bylo škoda ji vyhodit, tak se dala jinam.

Se záchranou železničního mostu na Výtoni tento příběh nemá snad žádné styčné body…