V Plzni po 29 letech otevřeli novou tramvajovou trať, jezdí až k univerzitě
Tramvaj EVO2 na konečné na Borských polích. Foto: PMDP
Cestující v Plzni mohou od dnešního rána využít novou tramvajovou trať. Jde o prodloužení linky číslo 4 z Lochotína na
Netušíte, proč ta TT po překročení I/27 dělá takový oblouk doprava a nevede rovně podél stromořadí? Tím by vedla skrz areál univerzity…a možná jsem si odpověděl, co bylo důvodem. 🙂 Škoda, cestující by to měli blíž do centra univerzitního areálu.
původně měla vést přímo přes univerzitu, na to tam byl nechán koridor, se kterým se počítalo, ale univerzita protestovala, že by neměla klid, proto se TT odsunula za univerzitu, ono pokud má stanovisko vydávat někdo, kdo zásadně jezdí autem, těžko to může dopadnout jinak
největší pikantnost celé stavby je, že sice začala jezdit tramvaj, ale firma jaksi nedodělala silnice, chodníky a travnaté pásy, dává si dvouměsíční prázdniny a nechá to tam rozvrtané, včetně nemožnosti průjezdu křižovatky Klatovská/Kaplířova v přímém směru, to je snad možné jen v Plzni
Evidentně se počítalo s „držiteli ŘP“, kteří netuší že v daném místě by měla tramvaj přednost. A asi se také chtělo ulehčit při přejíždění Klatovské z ulice U Borského parku do Kaplířové.
nepočítalo, on se ten přímý průjezd dokončí po 16. únoru a bude zprovozněn, jedná se o čisté lajdáctví stavební firmy a nekompetentnost úředníků+politiků, rozhodně se nejdená (!) o promyšlené dopravní řešení
https://www.krimi-plzen.cz/a/prvni-tramvaje-dojely-na-borska-pole/
prosím nešiř tady nějaké své bludy. To že bude od 15. prosince 2019 – 16. února 2020 křižovatka ulic Klatovská tř. – Kaplířova v provozu v omezeném režimu, bez stavebních prací se plánovalo od začátku stavby. Viz třeba odkaz https://www.qap.cz/object/stavba-tramvajove-trati-na-borska-pole-v-plzni-prinese-omezeni-104199 (etapa 3A a následující).
to nejsou bludy! takový postup považuji za nehorázné pohrdání obyvateli!
úvodní fotka není konečná na Borských polích (tj. Univerzita), ale terminál označený jako Bory v Dobřanské ulici na konci ulice Kaplířova
„Do točky Bory budou zajíždět všechny tramvajové spoje…“ řekl generální ředitel PMDP Jiří Ptáček. Nechci byt hnidopich, ale TOČKA asi neni uplne ten spravny termin, pan ridici by se mohl do novin vyjadrovat ponekud odborneji (obratiste nebo smycka)
anebo moderně LOOP
Mně přijde, že ´pan řídicí ´ měl tou točkou Bory na mysli terminál Bory jako celek, kam „… budou zajíždět všechny tramvajové spoje, …“ tj. některé vjedou do smyčky, některé zastaví v přímé koleji směr Univerzita, protože dál říká “ …ale jen některé (polovina ve špičkách) budou pokračovat až na konečnou Univerzita,“
ale víc než ta terminologická nepřesnost bije do očí, že na obrázku nad článkem (u zastávky Technická) stojí konvoj vozidel proti správnému směru. To možná nějak souvisí s aktuálním mezistavem napojení novostavby trati na stávající trať u zast.Dvořákova ?
Tj pravda, takze terminál=točka dle pana ředitele. Podle videa už jsou sjízdné obě koleje, takže by předpokládal, že je to pro promopotřeby (muzu se mylit)
V neděli se jezdilo po nové trati kyvadlově od zastávky Dvořákova. Tam byl položen kaliforňan, na kterém úvraťovala pravidelná linka 3 (Dvořákova Sady 35), proto to jezdilo proti srsti.
Vždycky mě fascinuje, jak šotouši vytvoří problém. Samozřejmě, že ten nejzásadnější je, když laická veřejnost se vyjadřuje nepřesně a chybně používá „odporné termity“ 😀 😀 😀 Zatím asi nejbizarnější výraz šotoušů je označování couvání tramvají zpětným pohybem. Podstatné ovšem je, že normální člověk se tomu zasměje, někdo , kdo nad tím víc přemýšlí, si třeba zaťuká na čelo, ale echt správný šotouš při použití dle něho nepřesného výrazu, těžce lomcuje mřížemi klecového lůžka a vykřikuje nepublikovatelné výrazy 😀 😀 😀
Tak tady „trať jezdí“ také není úplně, no… Věcně je to ještě větší nesmysl, stejně jako se pohoršovat, že „dálnice stojí“. 🙂
pmdp nesmíte brát vážně a už vůbec nesmíte očekávat nějakou odbornost, jediné co pmdp dokážou je vybírat pokuty 😉
„Na trase linky číslo 4 přibyly čtyři zastávky v obou směrech“
Myslím, že je to poněkud zavádějící tvrzení: na původním konci trati na Borech přece zastávka byla (resp. vlastně dvě = výstupní a nástupní), takže „Borský park“ je ve skutečnosti fakticky jen přejmenovaná původní konečná zastávka, navíc fungující zatím jen ve směru z centra (takže dokonce je to přechodné zhoršení proti původnímu stavu) – ale hlavní je, že se politici mohou chvíli „bít v prsa“ a před koncem roku sobě i svým kamarádům rozdat „zasloužené“ odměny.
Když už, tak přibyly dvě zastávky, ale čtyři stanoviště. Zastávka je reprezentovaná jedním názvem a může zahrnovat jedno nebo více stanovišť, jako např. zastávka Slovany, která má 9 stanovišť.
Přibyly tři zastávky..
Jo, máš pravdu. Borský park, Technická, Univerzita. Je to správně?
V mém vidění světa je dnešní zastávka Borský park náhradou staré smyčky Bory a nové jsou zastávky Bory (nová smyčka), Technická a Univerzita.
Logicky se musela postavit nova zastavka Borsky park (ZC), pac tam tramvaje uz nebudou zajizdet do smycky. Takze 4 nove ne?
Jak píšu, je otázka vidění světa 🙂 Stavebně jsou/budou nové 4 zastávky, ale z pohledu obsluhy území jen 3, páč Borský park nahrazuje starou smyčku Bory (takže zastávka tím nepřibyla – jen se posunula do nové polohy a nepřinesla obsluhu nějakého nového kusu města).
Tož nebuďte ve-při .Pro ty co mají rychlé nohy to není a nebude pořád žádná změna, berou to jako … Hlavní nádraží 🙂
Kubrt: Právě nějak tak jsem to myslel.
Proč tam zase není uvedeno, kdo to projektoval?
VALBEK
Děkuji. 🙂 A proč to není v článku? Byli přítomni u otevření tratě?
„stál 616 milionů korun s DPH a 355 miliony Kč ho podpořila EU“ “ stavbu Plzeň připravovala asi 20 let, do nákupu pozemků dala 170 milionů Kč“. Pecka, 4 nové zastávky na 20 let příprav, to je vynikající tempo (5 let/zast). A jeste to vice jak z poloviny zaplati EU, v Plzni na sebe mohou byt hrdi…
no … sice je bezva, ze uz je obslouzena aspon univerzita, ale melo se to udelat rovnou az k Nove Hospode, aby byla obslouzena i cena prumyslova zona. Takhle je to polovicate reseni se dvema konecnima stanicema po par stech metrech.
Pořád lepší než Praha, tam nejsou schopni ani požádat o dotace na tramvajovou trať 🙂
Pozadat asi ano, lec bylo by to pouze klepani na zamcene dvere. Praha na vetsinu dotacnich programu ani nedosahne, pac je to kraj a podle podle nekolika hledisek (HDP překračuje 75 % průměru EU, atp.) prilis bohaty na to, aby mohl camrat dotace.
V Praze už máme naplánováno asi 30 nových tratí, každým rokem to přibývá! 🙂 Do 5 let uz by se ale mohlo kopnout aspoň na tom Václaváku.
Václavák má začít na jaře. Možná dokonce včetně dolní části.
Odpovím sám na sebe: Přišla nebezpečná zpráva – na Praze 1 se rozpadá koalice, takže je možnost, že se k lizu opět dostane ODS a hlavně její vyhlášené mafiánské tlamy, které TT na Václaváku dlouhodobě blokují.
Pořád lepší mafiáni z ODS, než ti současní pachatelé dobra…
Ono je to prodloužení plzeňské sítě o něco přes 6%. Kolik let na takovou změnu potřebuje Praha?
Jo, kdyby se tramvajová síť rozrůstala stejným tempem, jako když byla nová, by by dnes v Plzni 500 kilometrů tramvajových kolejí a ne usmolených 23. Co na tom, že nevíme, kam by vedly. Důležité je že by se postavily!
Plzeň ale tolik nevyrostla, délka tratí nikdy není úměrná počtu obyvatel, je úměrná spíše ploše města. Nejde o délku tratí, jako spíš o hustotu provozu, dříve byly trati jednokolejné s výhybnami. Na druhou stranu je úspěch udržení provozu, modernizace (zrychlení) nebo dokonce rozšíření. Města jako Ústí nad Labem, Teplice, Mariánské Lázně, Jihlava, Jablonec nad Nisou, Opava nebo České Budějovice by mohla vyprávět.
Jo Plzeň, tam ještě převládá starý dobrý německý duch a pracovitost. Ta rychlost jak to stavěli. To anarchie Praha nezvládne nikdy. Konečně i každá moravská vesnice maká lépe než Pražská městská část. Např. Praha Zbraslav – 200 metr kanalizaci stavělili cca 5měsíců
Vůbec rekonstrukce pražských kanalizačních stok – to je neskutečný. Víš, jak vypadá reko kanalizace v Praze na Patočkově (pro neznalé – radiála z D6 k tunelům)? Tam je to DC neskutečný porod. A nejen ta. IPák/Bělehradská byl na cca rok taky.