V Pittsburghu se před Bidenovou návštěvou zřítil most, oběti hlášeny nejsou
Kolaps mostu v Pittsburghu. Foto: Pittsburgh Public Safety / Twitter
Most stál jen několik kilometrů od místa, kde je dnes na programu projev prezidenta Bidena o obřím infrastrukturním balíku.
Od zdroje z místa.Most byl kontrolován v září a laicky řečeno není úplně v nejlepší kondici, ale zatím provozu schopný. Shodou náhod ten den školní autobusy kvůli počasí vyjely o dvě hodiny později, takže tam jela jen běžná linka a pár aut. dále byl komplikace při záchranných pracích, kdy se lidi zachraňovali např.lidským řetězem apod.Nyní pro místní cca 25 minutová objížďka, ale tvoří se kolony, takže cca 45 minut na víc.Už se začaly odklízet trosky, dokonce se hned našly prachy na nový most, ale jeho výstavba zabere prý až rok.Taky štěstí, že to bylo ráno a cypaté počasí, bo pod… Číst vice »
Ono to vypadá, že most byl dlouhodobě ve špatném stavu a tak nějak se to flikovalo. Tohle se mimo jiné o Fern Hollow Bridge píše na wiki: In December 2018, Greg Kochanski, a software engineer who frequently walked beneath the bridge, tweeted a photo he took at the base of the bridge. He expressed concern to the city that one of the original X-shaped cross braces on a bridge pier had corroded and severed where the pier met the ravine. He had privately observed the bridge supports were „well rusted, which he presumed was because of a drainage problem where… Číst vice »
Když tam vidím ten pokus o „vyztužení“ těmi „drátky“ jen tak plně napříč, vůbec ne v průběhu příčníků, tak to je dost děs a nezdá se mi, že by to někdo zkusil spočítat.
Moudřejší ustoupí…
Americký ministr dopravy Buttigieg zavčasu varoval, že v silniční infrastruktuře USA je zakořeněný rasismus. Rasismus se nám v 21. století, chválabohu, konečně hroutí, akorát s sebou bere i všechny ty staré struktury, které jím byly prorostlé…
A teď vážně: je to nemilé, takové problémy s mosty by člověk čekal v úplně jiných zemích. Amerika už asi není, co bývala…
A ne, ze zanedbávání infrastruktury minulými generacemi opravdu nelze vinit Ameriku současnou, byť nám tamější pojetí vyrovnávání se s minulostí může připadat úsměvné.
Ono je to celkem jednoduchý. Velkou část silniční infrastruktury vybudovali během 60.-80. let, na údržbu se kašle stejně tam jako tady, a najednou tomu všemu končí životnost a rozpočty nejsou dimenzované na takové zvýšení výdajů.
Docela dost se psalo, že údržba infrastruktury v USA je posledních asi deset let silně zkrouhnuta. Ovšem ověřené to nemám.
Mosty prostě občas spadnou, kdekoliv, i v USA odjakživa. Je to technologie a je snadné zanedbat údržbu.
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_bridge_failures
tak takový průšvih, jako spadly most tuším přes Mississippi v Minneapolis jsme si tu ještě nespachali…
vzpomínám na docenta na vysoke, který poznamenal, ze infrastruktura v USA v mnoha oblastech odpovídá spíše třetímu svetu…
Bohužel co vím, tak jednotlivá města, okresy a často i státy moc na tu jejich megalomanskou silniční infrastrukturu nemají prachy. A z federálních dotací a podpor většinou šlo hlavně stavět nový, ale už o dost hůř, pokud vůbec, opravovat a udržovat stávající. Už i tam si část lidí začíná uvědomovat, jak moc si tím šíleným roztaháním měst do dálky, likvidací střední hustoty osídlení (buď mrakodrapy, nebo rodinný domky, nic mezi) a vypěstováním závislosti na autech, jako jediným prostředku, kterej ty roztahaný předměstí může dopravně obsloužit, zadělali na velký problémy. Ale nápravu budou mít nejspíš ještě o dost náročnější než my… Číst vice »
Jakube, v okolí velkých měst opravdu není jediným dopravním prostředkem automobil. Ona tam ta veřejná doprava existuje. Třeba Metro v NY nebo LIRR. Akorát tady v ČR je strašná móda dělat z USA blběčky.
Mimochodem, příčina pádu mostu má být v tom, že infra je MEGAlomanská? Co lávka v Tróji, to asi nebude megalománie, což?
Jo, v některých velkých městech mají i použitelnou veřejnou dopravu (tedy ne takovou, do který vlezete jen, když vám naprosto nic jinýho nezbývá). V těch opravdu výjimečnejch jako NY i velmi rozsáhlej systém. Obecně tam ale poměr automobilové dopravy a veřejné dopravy je úplně jinde, než v Evropě nebo Asii. Nejsou blbečci. Ale slepých uliček taky uměj zkoumat dost a dost. A jednou z těch, kam zahučeli pořádně (jo s výjimkou pár míst, zejména na severovýchodě), je „americkej sen“ ve stylu každá rodina vlastní domek, každej dospělej vlastní auto, všude jezdit jenom jím, všude mít možnost ho zaparkovat. A protože… Číst vice »
ale jsou mnohé oblasti, kde se nedá nikam dojít ani pěšky…
Pane Kocurku, USA rozhodně není pouze NY, LA nebo San Francisco. V běžných městech, kterým bychom tady u nás říkali třeba Plzeň nebo Karlovy Vary, tak tam se ničim jinym, než autem nikam nedostanete. A co hůř, ani pěšky, jen autem. Na vesnicích to samé.
Tak v USA mají přece jenom silnice trochu jiný rozměr. Ale možná je to obecně projev nevyhnutelného kolapsu moderní infrastruktury, při plánování využití zdrojů se jaksi zapomenulo na údržbu a tak to vypadá že nejenom v USA se stavělo nad limity toho co si společnost může/chce dovolit udržovat. Do toho navíc nastávají dva jevy, jednak nám nezadržitelně kolabuje populace, jednak velká část infrastruktury dochází ke konci nejen plánované, ale i faktické životnosti. Malý rozdíl mezi námi a USA je jednak posun toho budovatelského vrcholu a jednak množství té staré infra a pak možná jiné alokování prostředků. Nicméně podobné problémy, nebo… Číst vice »
Aglomerace NYC je na americké poměry dost výjimečná. A město samotné už tuplem, málokdo vlastní auto a tahat nákupy metrem je tam standard, v jiných městech (až na pár výjimek) je to naprosto nemyslitelné.
A sice píšete „v okolí velkých měst“, ale pak uvedete jen jeden příklad, dopravní systémy NYC aglomerace.
Byl jste i v jiném, nějakém typicky americkém městě?
Obecně je a tvrdí to i sami Američané. New York v tom opravdu vyčnívá a jeho metro i busy jsou na poměry USA opravdu dobrá MHD, jinde už jsou metra slabší (co se týče pokrytí aglomerací, rozsahu) na těch typických amerických předměstích není nic, bez auta konečná. Mladší generace na to začíná mít dost kritický pohled, ale změna je na dloooouho. I když nějaké LRV se staví, dokonce železnice, na tak velkou zemi, celý kontinent, jsou to drobečky.
https://www.vox.com/the-goods/2018/9/26/17903146/mass-transit-public-transit-rail-subway-bus-car
A tady to zase všechno ženeme do pidikutlochů v panelácích, tož to radši roztáhané předměstí…
Co tak sleduji „urbanistické aktivisty“ tak ti lidi mnohdy téměř nekriticky hledí na Evropu a neuvědomují si mnoho problémů, které tu s infrastrukturou jsou, případně neberou ohled na místní specifika.
No, já spíš vidím, jak se v Česku obyvatelstvo žene do satelitů kilometry od měst, ale dopravní infrastruktura se nemění. V lepším případě se aspoň rozšíří VHD, aby pokryla poptávku, ale zastávky jsou z pohledu obyvatel satelitů „daleko“ (pro starousedlíky je půl kilometru na vlak v pohodě, náplavám z města to připadá daleko, protože byli zvyklí na MHD za rohem). Výsledkem jsou nekonečné kolony na nedostatečně kapacitních příjezdových komunikacích do velkých měst. Američané aspoň na tenhle každodenní přesun pracujících do města a zpět mají dimenzovanou infrastukturu.
Vy máte asi nějaký divný metr. 500 m je běžná pěší dostupnost na zastávku MHD v Praze, na tom venkově je to kolikrát o kilometrech a ZEJMÉNA o interval a rozsah provozu. Já to mám na vlak 450 m a jezdí mi to po půl hodině ale to je výsledek několikaletého hledání zaměřeného velmi výrazně i na tohle.
údržba jim nejde, myslím že i přehrady mají ve vtipném stavu.
a s tou bídou infra – myšlena hlavně pitná voda, kanalizace a dráty ve městech táhane furt hodně často vzduchem, tudíž problém když zafouka
No předloni se jim jedna vyvalila. Naštěstí tedy to byla „přehrada“ na úrovní velkého rybníku. Další problém je v definici přehrady, nemalá část toho jsou jezy, akorát to vypadá že „weir“ se v US of A moc nechytil.
Na druhou stranu, co jsem tak nějak četl a viděl v různých dokumentech, jsou to reliktní hráze kde se před desítkami let ukončil provoz elektrárny a od té doby prostě jenom stojí.
Najezdil jsem něco málo po čtyřech státech. Most se mnou teda žádný nespadl, ale budiž, ty ať si tam teda nechaj. Co bych ale byl moc rád, aby se sem přenesl ten způsob, jakým v tomto třetím světě staví silnice prvních a druhých tříd. Protože, když se to udělá tak pořádně jako tam, tak se na ně pak opravdu nemusí sáhnout roky.
Infraštruktúra v USA je na tom celkovo biedne.
Přepínáme na východní pobřeží…
youtube. com/watch?v=sjTY_OA7uxU
youtube. com/watch?v=BuLU1KL4ZbE
Řekl bych že do měsíce z toho mají epizodu na Well There’s Your Problem Podcast
Putin?
Putout? youtu. be/t-wFKNy0MZQ
Kalousek
a piráti spolu se Scheinherrem. které k tomu navedl Soros s Gatesem
Ti dělají i do mostárenství? Já myslel že jenom do vakcín a čipů.
Já bych to spíš viděl na Gretu nebo Vymřelou Rebelii, nebo jak si ti buřiči nechají nadávat.
proto tam je ten scheinherr, to je jejich agent na mosty 🙂
ale i greta to mohla být. nechala vyrobit klimaticky setrny cement
No ale zase snad by nezačínali akce v oborech ze kterých nemají profit, ne? Tak to už spíš Muska tunely, ne? Tomu mosty přímo konkurují.
S tím cementem nějak nevím, spíš jestli nechtěla lidem zabránit v jízdě autem. Ale urvalo to plynovou trubku a plyn je methan, jak víme, mnohem horší než CO2.
Po tomhle ty investice prosadi velice snadno.
Není to problém. Mohou si půjčit od Číny.
To je všude stejný…
Bohužel, stává se to kdekoliv. Tady naštěstí bez obětí.
Memento pro ty, kteří do roztrhání těla bojují proti výměně mostní konstrukce za novou. Protože ta stará přece drží (bez vlaku).
potrefena husa se ozývá…a poznamenává, že by měl být pri výměně mostní konstrukce také dodržen zákon…včetně památkového
O kterém z padacích mostů je řeč?
vyton
ale jenom o tom blafu, aktivně neškodím