V Pisárkách vyroste nová tramvajová smyčka za půl miliardy, obslouží novou multifunkční halu

Nová hala pro denní údržbu a očistu tramvají v Pisárkách. Foto: DPMBNová hala pro denní údržbu a očistu tramvají v Pisárkách. Foto: DPMB

Stavba smyčky je poslední etapou modernizace pisárecké vozovny.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ibragim z Bastru

Škoda že kvůli nesmyslné lanovce ke kampusu se utratí další balík peněz na totální zbytečnou hloupost (jako je penis na náměstí), když zrovna při této stavbě by šlo rovnou udělat přípravu na spojku z Pisarek ke kampusu….

Olin

Z Pisárek do kampusu to šalinou nedáš, …nebo dáš, protože teoreticky jde vše, ale neumím si to rozumně představit.

PetrN

480 milionů za smyčku? Není to spíš cena za celou tu halu? Nebo co je na tom proboha tak drahého?

M19

Zkuste mapy.cz a uvidíte sám jak je to s výškovým uspořádáním..

Jiří Kocurek

Tady je vizualizace: https://www.brno.cz/brno-aktualne/tiskovy-servis/tiskove-zpravy/a/k-projektove-dokumentaci-na-prestavbu-pisarecke-vozovny-se-vyjadri-i-mesto-brno/

Vypadá to, že velký kus trati bude na mostech. Ale netuším, co dalšího do těch 480 MKč patří.

Bobes

Tak jednak velké dosypání terénu, nové oplocení areálu výstaviště a vozovny. A hlavně – v článku zmíněné nové kolejové zhlaví vozovny.

WHN

Výkresy a zprávy jsou dostupné k prostudování na https://profily.proebiz.com/verejne-zakazky/2761 😉

Petr Novák

Ta smyčka na Mendláku ale v budoucnu nebude, protože při rekonstrukci náměstí smyčka zmizí. Tudíž bez této nové smyčky by v budoucnu byla zajížďka ještě mnohem delší, než oněch v článku zmíněných 10 minut, protože nejbližší smyčka je, pokud se nepletu, když tak mě opravte, na Nových sadech a to už je dost daleko.

xyz

To už by možná bylo výhodnější, aby to takový zatahující spoj vzal z Bystrce přes Veveří a Pekařskou.

Jiří Kocurek

Šilingrák není nafukovací.

Romanero

V Brně neznají couvání?

Jinak ta hala je krásná 👍🏻

Anna Kournikova

Naprostý souhlas. Co je za problém dojet od Bystrce na Lipovou a do vozovny couvnout? To by snad měli zvládnout.

xyz

V takovém případě by ale mohlo dojít ke zdržení spoje linky č. 1 jedoucím za takovýmto tramvajovým spojem (musel by čekat, dokud zatahující spoj neodcouvá z traťové koleje směrem k vozovně).

A ten spoj couvající z východního okraje vozovny (skoro až od zastávky Lipová) směrem k té hale denní údržby (umístěné na západním konci vozovny) by musel couvat dost daleko + jedině po takové koleji, která by nebyla obsazena dalšími tramvajemi).

Romanero

A nestačilo by v Lipové udělat třetí šturcovou kolej pro zátahy?

M19

Jistě, cena se moc lišit od smyčky nebude, ale to neva… Zkuste napřed na mapách zjistit jak to tam vypadá s prostorovým a výškovým uspořádáním. Pak už to snad nebude třeba vysvětlovat.

Romanero

Jakože by stála půl miliardy? To asi ne.

Anna Kournikova

Řešitelné jízdním řádem, navíc zatahující spoje jsou většinou řazeny za těmi pravidelnými, ne naopak. A přejít na zadní stanoviště a odcouvat, kam je potřeba, by neměl být snad neřešitelný problém.
Ale klasika, raději hledat důvody, proč to nejde. A vyhodit 0,5 mld. Kč za zbytnou smyčku.
A fanatickým šotouškům moc děkuji za mínusy. 😀

M19

Ano, již to tu bylo, jen jaksi byste nechtěla být cestujícím v šaline, co čeká až ta co jede do vozovny zacouvá. A ani byste s tou šalinou nechtěla couvat pres celou vozovnu a několik výhybek. Proč necouvají jinde běžně?

Romanero

Couvá se běžně i jinde.

M19

Jasně, třista metrů, viďte. Kde přesně se běžně couvá tak daleko? V Praze couvá, retrolinka na zastávku Planetáriu, to je podstatně kratší úsek. Kde na panoramu na mapy.cz nebo streetwiev na googlu.

Romanero

Proč 300m? Výjezdová kolej se připojuje hned u zastávky Lipová..

M19

Servisní hala je na druhém konci a nějak tam ty šaliny musíte naskládat…

Jiří Kocurek

I v místech, kde se jezdí co 3 minuty a s trojčetem?

Olin

Klid chlapi, to je daný neznalostí reálií… Tam couvat je jako couvat na dálnici. Spíš by mne zajímalo, zda někdo už nemá alespoň nějaký hrubý „náčrtek“ jak ta smyčka bude zapadat do současného kolejiště a co vše se stavbou změní.

Ondra K.

Problém je v tom, že vozovna není na vjezd zpětným pohybem uzpůsobena. Od vrátnice by se muselo couvat přes celou vozovnu až do smyčky a od tam zase po objízdné koleji zpátky až k vrátnici, aby se do haly denního ošetření vjelo popředu.

Luděk

Jako nápad je to skvělý, ale jen do doby než si uvědomíte že drtivá většina souprav co jezdí od Bystrce je o délce 38m a to není taková sranda v jednom člověku otočit na zpětný pojezd a ve dvou by to asi bylo rychlejší ale rozhodně ne tak jednoduché

Ondra K.

V posledních cca 10 letech bylo pár výluk, kdy se do Pisárek muselo zatahovat jedině zpětným pohybem a vždycky se to dělalo ve dvou, kdy zpětný pohyb zajistil posunovač.