V Pisárkách vyroste nová tramvajová smyčka za půl miliardy, obslouží novou multifunkční halu

Nová hala pro denní údržbu a očistu tramvají v Pisárkách. Foto: DPMBNová hala pro denní údržbu a očistu tramvají v Pisárkách. Foto: DPMB

Stavba smyčky je poslední etapou modernizace pisárecké vozovny.

Dopravní podnik města Brna (DPMB) vypsal výběrové řízení na stavbu vratné tramvajové smyčky ve vozovně Pisárky. Bude stát přes 480 milionů korun a hotová má být za 20 měsíců, vyplývá z informací ve Věstníku veřejných zakázek.

Podle dřívějších informací se má začít stavět ve druhé polovině příštího roku. Díky smyčce bude možné komfortně obsloužit plánovanou multifunkční halu pro 13 000 diváků, která se má také příští rok začít stavět v západní části výstaviště. Tramvaje od Bystrce už se nebudou muset při zajíždění do vozovny otáčet na Mendlově náměstí, ale budou moct zajet do vozovny přímo.

Stavba smyčky je poslední etapou modernizace pisárecké vozovny, která je nejstarší existující vozovnou v Brně. Vznikla už v roce 1870 pro koňskou tramvaj. Součástí stavby je nové uspořádání kolejiště ve východní části vozovny, smyčka bude poblíž zastávky Lipová. Dnes lze najet do vozovny právě pouze od této zastávky, když jede tramvaj z Mendlova náměstí. Kvůli tomu musejí všechny tramvaje, které jedou od Bystrce do vozovny, najíždět kilometry navíc, které provoz prodražují. Každý vůz při cestě na linku či z linky ztratí kvůli tomu téměř deset minut času.

Firmy mohou posílat nabídky do 3. února. V blízké budoucnosti, pokud bude mít město peníze nebo se podaří získat nějakou dotaci, má ze smyčky jezdit i lanovka k bohunickému kampusu, která by nabídla rychlejší alternativu k současné cestě trolejbusem z Pisárek. Podle připraveného projektu by byla cena stavby 650 milionů korun.

ČTK

Tagy brno Dopravní podnik města Brna DPMB Pisárky
27 komentářů