V Paříži prodloužili síť metra o necelých šest kilometrů na severu metropole
Rozšíření linky 14 pařížského metra. Foto: Paris.fr
Prodloužení metra má ulehčit jiným linkám na severu Paříže.
Prodloužení metra má ulehčit jiným linkám na severu Paříže.
Nemá být místo autonomní automatický? V Paříži jsou všechny linky autonomní, tedy nesdílí trasu s jinou linkou.
Je to linka 14 – Météor. Automat od začátku. Teď se ještě hádají, jestli jí na jihu prodlouží až na letiště Orly a zruší větvení na 7. Tam je ale veselo, protože 14 je gumová a 7 klasická.
Teď ještě koukám na plány – a pokud by jim to vyšlo, tak vznikne dokonce přímá linka Orly – Bourget.
Linka se rozšiřovala, nebo prodlužovala? Já bych spíš řekl, že to druhé. Kdyby to první, tak bych si představil třeba rozšíření tunelů, nebo přidání souběžného dalšího tunelu… 🙂
O rozšíření se dá možná mluvit v případě celé sítě, ale ne konkrétní linky…
Ty dveře na nástupištích, já teda metrem co je má ještě nejel, ale tohle musí kvůli přesnosti zastavování dost prodlužovat jízdu. A v Praze na D nás to čeká taky 🙁
Ano, je to pomalejší. Ale je potřeba si uvědomit jinou věc. Ono to je totiž tak normální, to naopak naše pražské metro je atypicky rychlé.
Nepřišlo mi to nijak pomalejší, než ostatní linky tamního metra. Ono to metro v Praze už teď na některých linkách afaik brzdí počítač na přesný zastavení, takže kdyby tam dveře přibyly, žádná změna (otvírat a zavírat se můžou v podstatě současně). Plus teda metro v Paříži je trochu jiný než to v Praze. Je mělko (nebo naopak nahoře nad ulicema), takže cesta z povrchu na stanici je kratší, zastávky jsou blíž u sebe. V podstatě má v systému roli něčeho mezi pražským metrem a tramvajema (tramvaje v centru vůbec nemaj, jen na okrajích a je to relativně novinka). Pro rychlý… Číst vice »
Vůbec nemusí. V Kodani mají automatické metro bez strojvůbce (je celkem zážitek sedět úplně ve předu, tam kde normálně bývá fíra :)), všechny stanice mají takovéto bezpečnostní dveře, zastavování je naprosto plynulé a přesné.
U souprav řízených člověkem očekávám nějaký poloautomat / zabezpečovač, který takto zastaví taky.
Na ruku to má třeba Petrohrad.
Je to úplně jedno, v Miláně je to na fialové 5-ce taky a zastavování je stejné jako jinde se strojvedoucím…
Severní prodloužení 14 k budovanému Grand Paris Express okruhu…
https://www.youtube.com/watch?v=ZjuMcWwMqPk&ab_channel=TheB1M
„Nová trasa (14) má ulehčit s provozem především lince 14.“ Nemělo tam náhodou být „lince 13?“