V Pardubicích může začít rozšiřování trolejbusové sítě, zakázky získaly EŽ a Bohemia Müller
Terminál MHD Hlavní nádraží v Pardubicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Většinu nákladů zaplatí evropská dotace. Díky nové trati dojde k prodloužení linky 7 a zavedení polookružní trasy.
Jsou v plánu nějaké další trolejbusové tratě, nebo tohle už bude v podstatě konečný stav? Řekl bych že linky 6 a 8 by si převedení na trolejbus zasloužily.
Do Svítkova bych to viděl na parciální trolejbus.
Zadrátování Svítkova s natrolejovacími stopami u parku (přeložení linky 15 přes novou výstavbu), v Popkovicích u hostince a spojkou ulicí K Polabinám a Sukova, umožní převést na trolejbusy všechny linky vedoucí přes Svítkov.
To by muselo být jasné, co je v plánu s ulicemi S. K. Neumanna a Pod Břízkami. Na jejich povrch už přes 50 let nikdo ani nesáhl, kromě nouzových oprav největších propadů v dlažbě. Dokud nebude jasné, kdy a hlavně v jakém rozsahu proběhne rekonstrukce ulic, tak je dost těžké tam plánovat stavbu trolejbusové trati. Počítám, že rekonstrukce proběhne až za pár let, teď se tam na místě bývalého železničně-vojenského areálu bude stavět sídliště pro několik tisíc lidí a vozovky kolem hřbitova a na Višňovce zničí těžká stavební technika.
Možná jsem nedovtipný, ale nepochopil jsem – k tomu Josefovi bude odkloněna 7, nebo tam bude dělat závlek, nebo?
Spíš linka 33, která slouží pro návoz studentů na Hradeckou a dál jezdí skoro prázdná (samozřejmě kromě posilových spojů na UMU). 33 v podstatě nahradí linku 10 a vzhledem k počtu spojů na 33 to bude pro obyvatele Cihelny velké zlepšení.
Jenže problém je, že většina studentů jede na plynárnu, tedy na Poděbradskou. Takže přeložit ať už 33 nebo 7 na Studentskou je hloupost.
Nemyslím si, že by se ulice Studentská jmenovala takto, kdyby tam žádní studenti nebyli 😉
Ze svého příležitostného působení na UPce si pamatuju na značný studentský ruch na zastávce Hradecká.
To sice ano, ale kolik jich dojíždí denně. A kolik jich je v poměru se studenty na Poděbradskou.
Ten ruch na Hradecké za tu dobu asi dost ochabl, jelikož vím kde se vůz ráno vyprázdní a kde se odpoledne naplní. A na Hradecké to určitě není.
Jestli ono to nebude souviset s rozdílnou organizací výuky na SŠ a VŠ.
A díky té rozdílné organizaci výuky metodou náhodných výbuchů, tam nikdy nevznikne taková stabilní poptávka, aby ospravedlnila posílení Studentské na úkor Poděbradské.
Hlavně je podstatný rozdíl mezi počtem studentů univerzity a na plynárenské škole. Těm ostatně můžou posloužit současné ranní autobusové posily. S rozdílem v organizaci samozřejmě máte pravdu, na univerzitu je slušná frekvence celý den, už třeba s ohledem na studenty pendlující mezi budovami fakulty a kolejemi.
Tu „slušnou“ frekvenci na univerzitu celý den znám z první ruky – bohatě na ni stačí linka 10. Je stejná jako na Globus. Za to právě na Poděbradské se jak ráno, tak odpoledne, plně využije všechno co tam jede. A to po celou špičku. On je totiž důležitější počet studentů kteří MHD využívají, než celkový počet studentů. Takže sice může být na univerzitě víc studentů, ale počet studentů mířících od školních budov k zastávkám mluví ve prospěch Poděbradské. Kdy ráno je to v podstatě souvislý dav od zastávky ke škole. A odpoledne tam provoz začíná ve dvě a končí ve… Číst vice »
Pro obyvatele Cihelny bude linka 33 velkým pokrokem také díky pravidelnému intervalu. Linka 10 jezdí stylem náhodných výstřelů (viz třeba pracovní dni a odjezdy z Univezity 6.00, 6.20, 7.17). To se samozřejmě nedá vyčítat grafikonistům, protože je to důsledek požadavků Nemošic a Ostřešan. Na druhou stranu je dost zbytečné, aby se objednané nepravidelnosti přenášely na sídliště na druhé straně města.
Kdy se má začít se stavbou?
Pokud potřebují měnírny k provozu na nových tratích, tak moc času už nemají. U vrchního vedení bude potřebovat čas hlavně natažení napájecích kabelů, sloupy už jsou na místě, resp. ty poslední se právě staví při dostavbě MUK U Trojice.
Řekl bych, že na Cihelně nejsou sloupy kolem kruháku – budoucí trolejbusové točny.
Tak upřesnění – trolejové sloupy u budoucí konečné Univerzita zatím nejsou od křižovatky Studentské s bezejmennou ulicí k ekonomické fakultě a na kruháku.
Pohled od posledního sloupu na úsek, kde sloupy zatím nejsou: https://mapy.cz/s/henohobala
Navíc některé sloupy se na křižovatce Hradecká x Studentská budou muset vyměnit. Ty současné to stopro neunesou.
A vybavení měníren dodá elektrizace železnic?
Bohemia Müller, jak je uvedeno.
Bohemia Műller měnírny postaví, ale technologie do měníren kdo dodá.
Dodavatel dané společnosti. Kdo to je není v textu uvedeno.
Bohemia Müller je projekční kancelář, která se zabývá primárně projektováním tras vysokého napětí. Měnírnu postaví dodavatel a jiný dodá vnitřní komponenty měnírny.