LOT 3a leaderboard

V Pardubicích může začít rozšiřování trolejbusové sítě, zakázky získaly EŽ a Bohemia Müller

Terminál MHD Hlavní nádraží v Pardubicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czTerminál MHD Hlavní nádraží v Pardubicích. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Většinu nákladů zaplatí evropská dotace. Díky nové trati dojde k prodloužení linky 7 a zavedení polookružní trasy.

Zpět na článek
Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kamui

Jsou v plánu nějaké další trolejbusové tratě, nebo tohle už bude v podstatě konečný stav? Řekl bych že linky 6 a 8 by si převedení na trolejbus zasloužily.

Pišta

Do Svítkova bych to viděl na parciální trolejbus.

martin749

Zadrátování Svítkova s natrolejovacími stopami u parku (přeložení linky 15 přes novou výstavbu), v Popkovicích u hostince a spojkou ulicí K Polabinám a Sukova, umožní převést na trolejbusy všechny linky vedoucí přes Svítkov.

Surio Mario

To by muselo být jasné, co je v plánu s ulicemi S. K. Neumanna a Pod Břízkami. Na jejich povrch už přes 50 let nikdo ani nesáhl, kromě nouzových oprav největších propadů v dlažbě. Dokud nebude jasné, kdy a hlavně v jakém rozsahu proběhne rekonstrukce ulic, tak je dost těžké tam plánovat stavbu trolejbusové trati. Počítám, že rekonstrukce proběhne až za pár let, teď se tam na místě bývalého železničně-vojenského areálu bude stavět sídliště pro několik tisíc lidí a vozovky kolem hřbitova a na Višňovce zničí těžká stavební technika.

Kubrt

Možná jsem nedovtipný, ale nepochopil jsem – k tomu Josefovi bude odkloněna 7, nebo tam bude dělat závlek, nebo?

Surio Mario

Spíš linka 33, která slouží pro návoz studentů na Hradeckou a dál jezdí skoro prázdná (samozřejmě kromě posilových spojů na UMU). 33 v podstatě nahradí linku 10 a vzhledem k počtu spojů na 33 to bude pro obyvatele Cihelny velké zlepšení.

martin749

Jenže problém je, že většina studentů jede na plynárnu, tedy na Poděbradskou. Takže přeložit ať už 33 nebo 7 na Studentskou je hloupost.

Kubrt

Nemyslím si, že by se ulice Studentská jmenovala takto, kdyby tam žádní studenti nebyli 😉
Ze svého příležitostného působení na UPce si pamatuju na značný studentský ruch na zastávce Hradecká.

martin749

To sice ano, ale kolik jich dojíždí denně. A kolik jich je v poměru se studenty na Poděbradskou.
Ten ruch na Hradecké za tu dobu asi dost ochabl, jelikož vím kde se vůz ráno vyprázdní a kde se odpoledne naplní. A na Hradecké to určitě není.

Kubrt

Jestli ono to nebude souviset s rozdílnou organizací výuky na SŠ a VŠ.

martin749

A díky té rozdílné organizaci výuky metodou náhodných výbuchů, tam nikdy nevznikne taková stabilní poptávka, aby ospravedlnila posílení Studentské na úkor Poděbradské.

Lumiere

Hlavně je podstatný rozdíl mezi počtem studentů univerzity a na plynárenské škole. Těm ostatně můžou posloužit současné ranní autobusové posily. S rozdílem v organizaci samozřejmě máte pravdu, na univerzitu je slušná frekvence celý den, už třeba s ohledem na studenty pendlující mezi budovami fakulty a kolejemi.

martin749

Tu „slušnou“ frekvenci na univerzitu celý den znám z první ruky – bohatě na ni stačí linka 10. Je stejná jako na Globus. Za to právě na Poděbradské se jak ráno, tak odpoledne, plně využije všechno co tam jede. A to po celou špičku. On je totiž důležitější počet studentů kteří MHD využívají, než celkový počet studentů. Takže sice může být na univerzitě víc studentů, ale počet studentů mířících od školních budov k zastávkám mluví ve prospěch Poděbradské. Kdy ráno je to v podstatě souvislý dav od zastávky ke škole. A odpoledne tam provoz začíná ve dvě a končí ve… Číst vice »

Šejdr

Pro obyvatele Cihelny bude linka 33 velkým pokrokem také díky pravidelnému intervalu. Linka 10 jezdí stylem náhodných výstřelů (viz třeba pracovní dni a odjezdy z Univezity 6.00, 6.20, 7.17). To se samozřejmě nedá vyčítat grafikonistům, protože je to důsledek požadavků Nemošic a Ostřešan. Na druhou stranu je dost zbytečné, aby se objednané nepravidelnosti přenášely na sídliště na druhé straně města.

robert

Kdy se má začít se stavbou?

Lumiere

Pokud potřebují měnírny k provozu na nových tratích, tak moc času už nemají. U vrchního vedení bude potřebovat čas hlavně natažení napájecích kabelů, sloupy už jsou na místě, resp. ty poslední se právě staví při dostavbě MUK U Trojice.

Šejdr

Řekl bych, že na Cihelně nejsou sloupy kolem kruháku – budoucí trolejbusové točny.

Šejdr

Tak upřesnění – trolejové sloupy u budoucí konečné Univerzita zatím nejsou od křižovatky Studentské s bezejmennou ulicí k ekonomické fakultě a na kruháku.
Pohled od posledního sloupu na úsek, kde sloupy zatím nejsou: https://mapy.cz/s/henohobala

robert

Navíc některé sloupy se na křižovatce Hradecká x Studentská budou muset vyměnit. Ty současné to stopro neunesou.

noerf

A vybavení měníren dodá elektrizace železnic?

Pavel Bláha

Bohemia Müller, jak je uvedeno.

noerf

Bohemia Műller měnírny postaví, ale technologie do měníren kdo dodá.

LiborV

Dodavatel dané společnosti. Kdo to je není v textu uvedeno.

LiborV

Bohemia Müller je projekční kancelář, která se zabývá primárně projektováním tras vysokého napětí. Měnírnu postaví dodavatel a jiný dodá vnitřní komponenty měnírny.