V Pardubicích může začít rozšiřování trolejbusové sítě, zakázky získaly EŽ a Bohemia Müller
Většinu nákladů zaplatí evropská dotace. Díky nové trati dojde k prodloužení linky 7 a zavedení polookružní trasy.
Dopravní podnik města Pardubic (DPMP) může začít s velkými investicemi do své trolejbusové sítě. Vybral firmu na stavbu dvou nových trolejbusových tratí: ve Studentské ulici a z vozovny Dukla na Hlavní nádraží. Současně také podepsal smlouvu na výstavbu dvou nových měníren Stadion a Trojice. Hodnota všech smluv činí v součtu 80 milionů korun bez DPH. Většinu nákladů má zaplatit evropská dotace.
Trolejbusové tratě postaví podle údajů v registru smluv za 42,24 milionu korun společnost Elektrizace železnic, podle informací na profilu zadavatele porazila společnost Elektroline. Měnírny postaví společnost Bohemia Müller za 38,5 milionů korun.
Trať z vozovny Dukla k hlavnímu nádraží v Pardubicích bude dlouhá 2,5 kilometru, povede ulicí Teplého, po silnici I/37 a Palackého třídou v západní části města. Má zabránit odříznutí vozovny při modernizaci železničního uzlu.
Během modernizace pardubického uzlu bude uzavřen podjezd na ulicích 17. listopadu a Jana Palacha. Dopravní podnik tím přijde o dosud jedinou trať z vozovny Dukla do centra města. Proto musí být nová trať jako alternativa podle vyjádření mluvčí Jitky Malinské z kraje letošního roku dokončena a zprovozněna do června 2022. Přes 80 procent nákladů pokryjí evropské fondy skrze Operační program Doprava.
„Novou trolejbusovou trať využijeme k prodloužení linky číslo 7 a zavedení polookružní linky Nádraží – Skřivánek – Dukla – Nádraží,“ doplnila Malinská.
Trať ve Studentské ulici povede z Hradecké ulice ke kruhovému objezdu U Josefa. Má vylepšit poptávku cestujících ze sídliště Cihelna a univerzitního kampusu.