V Pardubicích u nádraží má vzniknout soukromý parkovací dům pro 600 aut

Nový parkovací dům v Pardubicích má vyrůst u Terminálu B, který nyní slouží jako autobusové nádraží pro meziměstské linky. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.czNový parkovací dům v Pardubicích má vyrůst u Terminálu B, který nyní slouží jako autobusové nádraží pro meziměstské linky. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

K autobusovému nádraží pro regionální linky by se měla přesunout i parkovací místa K+R.

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PepaM

Super, nesmyslnej parkovací dům v režii města mezi zámkem a stadionem by byl málo, je potřeba do centra cpát ještě víc aut, co na tom, že už nyní prakticky každý den doprava kolabuje a MHD jezdí naprosto nestabilně…

Miloš Jedlička

Důležité pro zastupitelé je samozřejmě, jak se jim změní osobní finanční situace po schválení, tak důležitého projektu. Důležité také je, kdo a jak dlouho si bude mastit kapsu a brát jako rukojmí obyvatelé města. Toto jsou myslím hlavní atributy rozhodování o majetku a budoucnosti města. Burešová vylulderos bravo.

Martin Hroch

Také bych si představoval něco hezčího.
A to, že tam teď stojí některé nevzhledné budovy neznamená, že tam nemůže vzniknout něco hezkého.
Naproti nádraží by měl vzniknout „nákupní palác“.
Autobusové a MHD nádraží má určitý vzhled. A i nově zrekonstruovaná nádraží budova má určitý specifický vzhled a tohle tam prostě nezapadá.

Šejdr

Jistě, tam je bezpodmínečně nutná reprezentativní stavba, protože hned vedle stojí reprezentativní panelák ze 60. let, na druhé straně reprezentativní šedivá stavba prodejny pracovních oděvů, vedle ní reprezentativní budova Lidlu, přes ulici reprezentativní stavba hypermarketu (model plechová garáž, ex Hypernova) a vedle reprezentativní unifikovaný kvádr Celní správy.

M19

A protože tam hnusné stavby už stojí, nová musí být také hnusná, viďte? 😉

Šejdr

Zrovna v tomhle případě bych neměl se šedivou nudnou budovou problém, protože tam není kde parkovat a město už couvá od slibu postavit parkovací dům u terminálu Jih. Takže pokud se zázrakem objevil zájemce, který chce za své postavit stovky parkovacích míst, tak bych přivítal, pokud by mu magistrát vyšel vstříc a případně se zeptal, jestli stejná firma nechce postavit druhý parkovací dům u krajské nemocnice, kde pro změnu dlouhodobě slibuje, ale s chybějícími místy k parkování nic nedělá, krajský úřad.

Martin Hroch

No ješte budou parkovací místa v nově budovaném nákupním domu (nebo jak to nazvat 🙂 ) myslím, že se to jmenuje Pernerka.
Dle jejich stránek 1200 parkovacích míst.

VB

V nákupním centru bývají obvykle 2 hodiny zdarma a potom se platí. Není tam cílem mít dlouhodobě parkující, ale mít volná místa pro ty, kdo jedou nakupovat.
Parkovací dům u nádraží je dobrý tah investora. Pokud chce město stavbu dotovat, , tak má být město schopno definovat podmínky, za jakých tu dotaci poskytne.

Hynek

To ma pan Ulrych pravdu… v okolí nádraží je dosti komerčních parkovišť… aby musela vzniknout další nevzhledná krabice ☹️

Plecháč

Když jsem si přečetl titulek, už jsem se bál, že to bude bez dotací.

jan.podestat

Jde o to, že ten parkovací dům zasáhne projekt města, který byl z dotací podpořen a musí plnit stanované indikátory v rámci udržitelnosti. Aspoň tak jsem to z textu pochopil já.

Miloš Jedlička

No a vylulders mu jistě ještě nějak přispějí z naší penízky, aby až bude vybírat raketu za místo(takže tam bude volno, neboť nikdo normální na to nebude mít) nepřečetl, že se mu investice navrácení tak rychle

Jan

Budou mě dost zajímat náklady na 1 parkovací místo ve srovnání s městskými projekty jinde, pokud to teda soukromník zveřejní…

Šejdr

Důležitější bude cena parkování, o které se dá předem s jistotou říct, že bude terčem kritiky, jelikož mnozí místní žijí s pocitem, že parkování u nádraží má být zadarmo.

ABCD

Tajně doufám, že soukromou firmu bude zajímat, zda se investice vrátí a ne jestli bude lid brblat. Samozřejmě bych předpokládal, že cena produktu (parkování) je spočítana tak, že jej zákazníci budou využívat. Svým způsobem bohužel je zákazníkem asi i stát formou dotace, pokud chce svůj produkt tzn. Podporu vlakové a ekologické dopravy a tedy konkrétně P a R, tak jej také dostane.

Také doufám, že vtom není nějaká levota, jako se to např. podařilo u parkoviště u Hypernovy.

Zbynek

P+R neni podpora VHD.

Jiří Kocurek

A to mají jet autem celou cestu?

Jiří Kocurek

To bych taky rád viděl. Škoda Auto v Mladé Boleslavi to dokázala za cenu 130 tis. Kč/místo před asi 8 lety.

Mysel

Ale Skodovka vydelava vyrobou zbozi, ne prostrednictvim vsimneho od kde koho. U vedeni municipalit je tomu presne opacne.