V Pardubicích chybí řidiči, dopravní podnik proškrtá jízdní řády
Nový trolejbus Škoda 30Tr SOR. Foto: DPMP
Nedostatek řidičů přinutil Dopravní podnik města Pardubic (DPMP) ke škrtům v jízdních řádech. Od 31. srpna s platností nových jízdních
Hlavní je, že důchodci můžou jezdit zdarma. Koho zajímá, jestli bude z čeho zaplatit personál?
Kdyby umožnili mladým nechat si udělat autoškolu na B oproti smlouvě třeba na dva roky a zároveň na D na další třeba 4 roky tak by těch řidičů bylo určitě víc.
Ale takhle to funguje s tím D….
No,není to asi první přešlap vedení DPMP.Nesmyslné je také to,że ze stejné zastávky mimo centrum odjíždí všechna spojení ve stejném směru hnedle po sobě.Potom 20 min nejede nic.To nepochopí asi nikdo normální.
A to tam mají dopravní fakultu.
Další důsledek naší přehřáté ekonomiky a demografické změny, která nastává, výsledkem je nedostatek lidí pro velké množství profesí, jenže toto nelze řešit imigrací. Naopak je třeba aby došlo k dokončení transformace ekonomiky, jenže důsledkem toho bude růst nezaměstnanosti a dost možná odchod některých velkých podniků do zahraničí, což bude ale pro lidi v daném místě těžké. Myslím že místo dosavadního zaměřování se na relativně levnou produkci pro někoho dalšího ve velkých závodech, mělo by dojít k přeorientování se na menší podniky, které ale budou dodávat finální výrobky nebo služby. Jenže tomu asi tak úplně nenahrává prostředí se složitou byrokracií. Samozřejmě… Číst vice »
Základ je v tom, že není možné, aby každý mohl studovat, i když na to naprosto nemá, aby tu byly obory, které nikdo nepotřebuje (tedy takové ty ideologické, multi apod.) a že bude ohodnocována práce a ne jakoby zaměstnání typu modelek, fotbalistů a dalších, kteří nám k ničemu nejsou. Ať to dělají jako koníčka a přes den pracují v oborech které jsou potřeba. To není, jak někteří to budou chtít pojmenovat – žádná totalita či nesvoboda, ale nutnost, protože jinak se společnost rozloží.
Nedá se nic jiného, než s vámi souhlasit. Vysokou mohou studovat i mladí, kteří na to nemají.
Různé humanitní obory jsou později nazaměstnatelní. I u nás ve Zlíně, vyrábíme takové mladé lidi. Tady nejde jen o řidiče. Ale i o ostatní obory. A spousta těch, co toto podporují vám reknou: Není třeba nic měnit, jídlo a ostatní výrobky klidně dovezeme z EU.
Pokud bude někdo direktivně rozhodovat o tom co je „potřebné“ a co není, tak se z toho totalita stane, snahy řídit vzdělávání podle přání průmyslu (nedávné prohlášení předsedy svazu průmyslu) a budeme lidi cpát na učňáky, tak to bude zhruba stejné s Vámi kritizovanými obory, nehledě na to že to povede jenom ke konzervaci průmyslu v současném stavu. Což je problém, protože hrozí jeho zastarání a jediné čím by pak mohl konkurovat budou speciální výrobky, které ale budou náročné na preciznost a schopnosti, což zase dnes učňáky neumí předat. Ona současná epidemie „nesmyslných oborů“ je jenom důsledkem dvou věcí, jednou… Číst vice »
Jezdí k nám příbuzná ze Švédska. Pracuje ve školství a diví se, že neumíme si školství udělat efektivní. Oni si tímto taky prošli, ale my jen opakujeme chyby, které už oni dávno poznali. Školství se musí odvíjet od toho jaké obory potřebuje trh práce. U nás je to na opak. A nejde o učňáky jak říkáte. Nám se nedostává i technických, lékařských oborů s vysokým vzděláním. Navíc zkuste odpovědět na konkrétní otázku. Dnes běžně neseženete třeba dobrého instalatéra, opraváře čehokoliv, ale i zubaře, dětského lékaře atd. Jak to chcete tedy řešit.? Pak se nedivte, že tu máme ukrajince a jiné… Číst vice »
Tak u zubařú je škola zbytečně těžká protože je na začítku spojená s ostatními lékaři a neudělá ji spousta lidí, kteří by zubaře mohli klidně dělat.
To asi nejde popřít. Ale to je právě ta záležitost školství. Zubaři nejsou už léta, takže na to musí reagovat ne zaměstnavatel, ale stát. Protože zaměstnavatel si je sám jaksi nevychová. Od toho má školství. A tak můžete jít obor od oboru.
Navíc zrovna zubaři dělají na sebe, tedy nikdo nemůže říci, že je zaměstnavatel obírá.
No, dřív na to stačil i kovář, že? I ten zubař musí mít dostatek dalších znalostí z mediciny, protože se s tím vším setkává v praxi a ta neznalost může způsobit třeba i závažné dopady do zdraví nebo i smrt. Vím o tom dost, takže vím, co píšu. Lidi prostě musí přestat být líní, přestat mluvit o tom, co je zbytečné a co ne a co si někde najdu. Prostě mozek se musí cvičit, má dostatečnou a nevyužívanou kapacitu a je většinou využívaný ne víc jak z poloviny. A už tím učením i tzv. zbytečných věcí, zvyšuje svou kapacitu a… Číst vice »
Ano, školství je tu neefektivní, o tom žádná, ale nemůžeme je podřizovat zájmům průmyslu první polovičky minulého století. To nejde. Problém je že tu nemáme vizi toho kam má země směřovat, otázka je jestli ji má vůbec někdo na vládní úrovni mít, nebo jestli tato má vzniknout ze společnosti jako takové. Vládní politiku pobídek jsme tu už zkoušeli a nevzpamatovali jsme se z toho doteď. A jen přebírání systému z jiných zemí nepůjde, bohužel, takže ty stejné chyby budeme muset opakovat také. Šlo by to do jisté míry omezit, ale kdyby se zaplatil stovce úředníků roční výjezd do několika zemí,… Číst vice »
Nepřejímání řešení ze zahraničí u našich politikú a úředníkú je do očí bijící. Viz nedávna diskuze zde na zvýšení rychlosti v tunelu. Čest vyjímkám. Kdyby to tak dělali všichni, tak tu máme středověk. EET není žádná byrokrcie. Pro 90% poplatníkú znamenala pouze upgrade SW. Naopak znám mnoho restaurací, kterým EET výrazně omezilo daňové podvody. To jaký byl proti EET velký odpor jenom dokazuje, kolik se na daních podvádělo. Pokud věříme tomu, že existuje podnikatel, kteý nemá 5000 na pokladnu s podporou EET, pak bude problém asi u Vás. Osobně neznám moc lidí, kteří chodí k doktorovi dobrovolně. Problém je spíš… Číst vice »
Ano, to je, bohužel, na druhou stranu nelze nikdy udělat, mimo technické věci jako železnice, přejmout zcela cizí normu, možná od Slováků, nebo Rakušáků by takový problém nebyl, ale pokud se budeme bavit o přejímání od Seveřanů, nebo Němců, Angličanů.. tak tam je dost jiné kulturní prostředí ovlivněné protestantismem, u nás byl velmi dlouho katolicismus, oba směry formovaly společnost jinak. EET, pokud vím, nějak zásadně daňové podvody nezměnilo a její příspěvek k vyššímu daňovému výběru je jen stěží odlišitelný od dopadu konjunktury, zejména pokud ten systém nepřináší nějaké extra velké benefity. Navíc při plném nasazení může, jak říkají právníci a… Číst vice »
No zrovna na serveru, kde si vetšina myslí, že stát by měl dotovat kdejakou lokálku, s názorem, že daně jsou zlo asi moc nepochodíte. Jinak díky EET se DPH v restauracích snížila z 21% nejprve na 15% a potom na 10%. A podle ministerstva finincí se i tak vybere víc. Z tohoco jsem tak zaslechl o provozování restaurací, bych tomu i věřil. A mimochodem EET pomohlo poctivím obchodníkúm omezit nepoctivou konkurenci a to řada z nich ocenila. Státu pak pomohla omezit náklady na kontrolu výběru DPH(překvapivě je potřeba méně kontrolorú). Stačí přijít do podniku, zaplatit hotově a pokud platba nedojde… Číst vice »
Já tvrdím že mi přijde že daně jsou zlo je obecný názor v populaci. Podle mne jsou služby za ně poskytované mizerné.
Posledních pár let mám tak nějak problém číslům ministerstva věřit, vylepšují si statistiku zajišťovacími příkazy a nevracením peněz po soudním rozhodnutí, takže bych ta čísla bral s rezervou. DPH obecně považuji jenom za zbytečnou daň sloužící pouze k plnění státní kasy. Nic víc. K tmu že vzniká nepoctivá konkurence musí být nějaký důvod, dost pravděpodobně příliš vysoké zdanění, řešit by se měla příčina, nikoliv až následek.
Ano, parkování by se mělo přesunout do režie komerčních subjektů místo měst.
Měl jsem možnost mluvit s pár lidmi o praxi, která fungovala v různých provozech před EET a protáčely se mně panenky. Ty úniky a podvody musely být neskutečné. Nelze se také asi i proto divit, že leckde velmi výrazně naskočily ceny.
Manželky brácha dělá kuchaře, od roku 2000 a jezdí především po horských hotelech. Dělá za minimální mzdu. No nedělá, zbytek je na ruku. A koupil barák s z poloviny předělal. Sám přiznává, že EEt je pro něj hrůza. Nedostává totiž ty peníze na ruku.
A to je celé EEt.
U těch doktorů je to právě v tom, že málokterý má opravdu rozsáhlé znalosti a zkušenosti, ale hlavně zájem o pacienta. Takže je jednodušší ho posílat přes řadu dalších vyšetření a to stojí čas, peníze a v řadě případů to nic neřeší.
Mno, vidím, že někoho školy ani nenaučily, že Ukrajinec se píše s velkým U 🙂
To je tam proto, aby jste si toho všiml. Když někdo nemá argumenty, tak řeší velké písmeno. Asi jste vystudovaný humanista.
Zjevně ho nenaučily ani to, že se nepíše aby jste, ale abyste.
Mimo jiné, dá se to řešit třeba zdaněním, kdy ty potřebné obory budou zdaněny méně a ty „zbytečné“ razantně. I to je jedna z možností. Ale na druhé straně s Vámi nelze souhlasit. Prostě ať se Vám to líbí nebo ne, funkce společnosti, státu, musí být prioritou. Ono ani to plánování nesmí být sprostým slovem. I v domácnosti se plánuje. Takže nejdřív musí být zajištěno to, co je nutné pro žití a přežití a pak to ostatní. Nikdy se nevyhnete tomu, že musíte něco ovlivňovat a řídit. jde jen o to, aby za to odpovídali odborně zdatní lidé s dostatečnou… Číst vice »
To jim nevysvětlíte. Oni doma nic neplánují. Ono děti nemusí.
Dobře, jenže Vy v té úvaze máte otočenu logickou posloupnost, kdy stát nemůže existovat bez společenství a společenství bez jedinců, zatímco společenství bez státu a jedinci bez společenství ano. Navíc stát je asi 4.-5. úroveň abstrakce nad člověkem a jako takový je velmi vzdálený od reálných potřeba a změn ve společnosti. Mají mu být vyhrazeny záležitosti, které nejsou s to zajistit abstrakce pod ním. Tedy kraje, obce, rodina. Samozřejmě to nikdy nebude striktně odlišené, najdou se situace které nebude s to abstrakce pod tím řešit, ale nemůže rozhodovat o chování tak nepředvídatelného systému jako je ekonomika s desítkami milionů lidí.… Číst vice »
Tedy, klobouk dolů, stává se tady z toho málem akademická diskuse na vysoce odborné úrovni. Nechci vše rozporovat, protože každý máme jiný pohled na svět, společnost. Je to asi dáno profesně. Já jsem dost založen na logickém uvažování, uznávám potřebu odhadovat věci do budoucna, co může nastat, s jakými dopady apod. Nejsem tedy příznivcem trhu za každou cenu, protože ten věci řeší až nastanou, dodatečně, tedy se zpožděním. Takže jednou není máslo a musí se zdražovat, jednou je sucho a neúroda, takže není zelenina, obilí apod. Díky předchozím úvahám se snižovaly stavy dobytka, snižovala se výměra zemědělské půdy, hazardovalo se… Číst vice »
No vidíte, já zase dělám programátora a možná proto se mi zdají ony velmi dlouhé prognózy poněkud zbytečné, přece jenom iterační cykly se počítají na týdny až měsíce (u OS třeba roky, ale tam je to systém od systému) a je běžné že musím odstraňovat to co jsem rok zpátky přidával. Pokud bychom měli trh bez velkých zásahů, tak by to měl být schopen řešit, krom extrémních výkyvů, které utlumí jen a pouze jeho velikost a propojenost (pokud shoří obilí v půlce Olomoucka, tak to s trhem asi moc nehne, pokud už tedy není na limitech, trh s obilovinami je),… Číst vice »
Dobrý začátek by byl zavést spoluúčast např. 10% nákladú že by si platili studenti jako školné. Odpustilo by se pouze studentúm ze sociálně slabých rodin. Zbytek by šel na dluh vúči státu, ketrý by se automaticky odmazával při platbě daní(např. 5% zaplacené daně z příjmu). Ti co by se odstěhovali do ciziny, by pak tento dluh museli splatit. Přístup ke vzdělání by to neomezilo a zároveň by odpadli ti, co jsou na školách zbytečně dlouho jenom proto, že se jim nechce do práce.
Proč na dluh vůči státu? Já bych navrhl poplatek v hodnotě 5-10 tisíc za semestr, splatný buď přímo, nebo s odkladem. Ale to spíš z důvodu aby došlo ke změně úrovně a přístupu vyučujících na VŠ. Držet na škole která má učit moderní technologie osmdesátileté profesory, kteří učí posledních 30 let to stejné a od zkoušky si vyhazují jak se ten den vyspí, je prostě blbě. Poplatek by dost pravděpodobně vedl studenty k tomu že by se proti takovému chování snáze postavili. Takto se dají odbýt s tím že to mají zadarmo, jenže s poplatkem by tento argument byl lichý… Číst vice »
Autoamtické odmazávání z daní nedává moc smysl ve chvíli, kdy není jasné, kolik má kdo zaplatit. Tedy jaké byly náklady na studium. To by pak mohl FÚ odmazávat 5 % z DPFO do nekonečna.
Vážení, jakékoliv zpoplatňování nepovede ke zkvalitnění školství, ale naopak k prouhloubení současných problémů, školy budou ještě více závislé na tom, aby měli studenty, protože budou potřebovat jejich školné, v ještě vyšší míře budou studovat lidé, kteří na to nemají a studovat obory k ničemu, protože si to přeci zaplatí, školné (jakoukoliv formou) vytvoří sociální bariéru, díky které nebudou moci studovat nadaní a schopní, ale chudí studenti. naopak, když budeme klást důraz na kvalitu vzdělávání, ve výsledku tudíž na vychovávání schopných absolventů, dosáhneme hned několika pozitivních přínosů, stoupne vzdělanost a připravenost absolventů do praxe, uspoříme finance na školství, protože nebudeme 10… Číst vice »
Místo trati do Letohradu mohli dát Leošovi MHD Pardubice 😀
Tramvaje na to už má 😂
Pochybuju, ze to jeste nekdy vrati zpatky. Ono se jim to zalibi, protoze to bude stat mene, pak si reknou, ze si na to lidi uz zvykli a uz nebudou mit vubec duvod snizovat interval linky. Spousta jich pojede autem nebo na kole.
A jsem si dokonce jisty, ze linka c. 4 uz nevyjede nikdy.
Proste DPMP a mesto to zase zvorali, kdyz nejsou schopni prilakat ridice.
Rozhodně k přilákání více cestujících by vedlo zavedení časové přestupní jízdenky jako mají v Praze. Ono když se chcete dostat ze Svítkova do Nemošic, tak je opravdu lepší jet na kole nebo autem.
Nepřestupní jízdenky mají v Pardubicích tradici a změna by mohla na cestující působit negativně
Ze je neco tradice, neznamena, ze je to vzdycky dobre.
„Nepřestupní jízdenky mají v Pardubicích tradici a změna by mohla na cestující působit negativně.“ Že je to ironie a nadsázka, viďte? 😉 Protože tohle nemůže nikdo myslet vážně. 😮 Nepřestupní jízdenky byly za minulého režimu všude a je to v podstatě relikt minulosti, v drtivé většině MHD různě po republice už dávno platí tarif přestupní. A považte, cestující si na to nejen zvykli, ale toho využívají! Ono když na jeden lístek dojedete přes celé město, je to nejen pohodlnější, ale i levnější. A ani krávy nepřestaly dojit! 😀
Ano? A že je DPMP dávno nezavedl?
Protože jim to pořád nedochází.
dovolim si citat od neznameho prispevatele:
§1 Vždycky se to tak dělalo (Nikdy se to tak nedělalo)
§2 Ještě nic nepřišlo
§3 Všichni jsou na obědě
§4 Na to je předpis (Není na to předpis)
§5 Bylo by to příliš složité
§6 Cestující by to nepochopili
§7 Cestující by to zneužili
§8 Nepřestupní jízdenky k cestování prostě patří
§9 Nedělejte problémy a nějak se domluvte
§10 Stejně to bude na …
Nebo z univerzity na rosicke nadrazi.
to chodim vzdy pesky 😀
V článku chybí informace, jestli dojde k omezení proti současnému stavu nebo se jen prodlouží prázdninový provoz. Pokud o prázdninách jezdily trolejbusy ve špičkách 6x za hodinu a na školní rok pojedou 5x za hodinu, tak je to ironicky řečeno geniální. Pokud město nevyužilo prázdniny k omezení provozu, tak udělalo hloupost. To budou mít (nejenom) školáci radost, až se nevejdou do trolejbusu.
P. S. Pardubice moc neznám, ale předpokládám, že na školní rok jezdí víc lidí v MHD ve většině českých měst včetně Pardubic.
V létě jezdí 4 spoje za hodinu ve špičce, takže tento stav je něco mezi školním a prázdninovým jr.
Děkuji za odpověď. 🙂
Je to neschopné vedení DpmP včetně našich zastupitelů jako hlavního akcionáře DpmP.
A my máne v Plzni nadstav :))
A nevím, jak v Pardubkách, ale 27 hrubého rozhodně řidiči nemají :-))
V Pardubkách bez přesčasů rozhodně ano .)
Ale za dva měsíce
Tak my máme k základnímu tarifu ještě x různých automatických příplatků atp. 27 nemají ani tramvajáci
Hradec, tedy co by In kartou dohodil a zbytek dojel vlakem, mají řidičů dost. Zajímavé….
… co by parciálním trolejbusem dojel a zbytek dotlačil. Narážím na to, že by to „Koněpůlkám“ mohli odvozit „Mechovští“. Byť jen jednu linku. 😀
Jenže před nějakou dobou udělali totéž. Ale to už se nehodí říct že?
Svojsin „In kartou dohodil“ – hehehehehehehe Tak to jsem se pěkně zasmál. Vtipné!
Jestli to nebude tím, že v Hradci někdy loni? seškrtali asi 6 % spojů a už se k původnímu stavu nevrátili 🙂
Náborový příspěvek je sice pěkný, ale je to jednorázová věc a nemůže nikoho přilákat! 🙂 Tady jsou opravdu problémem mzdy. Pokud si za základní hodiny se všemi příplatky a prémiemi vyjezdíte horko těžko 27 tisíc hrubého, tak to opravdu dělají jen srdcaři nebo ti, kteří musí. Pardubice jsou poměrně drahé město.
Další věcí, která bude u mnoha lidí důležitá pro setrvání bude kvalita zázemí na konečných (náprava případného zanedbání relativně drahá), množstevní benefitů (lze posílit na úrovni městem zřizovaných organizací relativně levně – pokud mluvíme o bezplatném vstupu do městského plaveckého bazénu na služební průkaz až pro 4 lidi současně, voucher na 4 vstupenky do městského divadla ročně apod.). Nové to zpravidla bez mzdy odpovídající dopravním firmám v okolí nenaláká, ale trochu to pomůže. Mnohde právě takhle městské firmy spolupracují v oblasti benefitů.
S benefity zde bude mít problém hodně závistivců.
No a? To bude jejich problém. 😉 Měly by to snad managementy MHD brát v potaz? 😮 😀
no benefity nikomu nezávidím, ale benefitem děti nenakrmím…..
A jaký je plat? Náborový příspěvek 40 000 Kč možná dobře vypadá, ale pochybuji, že to někoho naláká. Důležitá je měsíční mzda. A pokud je to almužna, nemohou se divit…
Řidič autobusu 121,50 Kč/hod
To má prodavačka v Albertu, tj nejhůře placeného řetězce
Na druhou stranu , tato firma platí málo tak nějak celkově. Díval jsem se na jejich výroční zprávy a z nich mi vychází , že průměrná měsíční mzda u managementu o dvou lidech byla v roce 2017 nějakých 48.500 Kč/měsíc. No , nevím… na firmu, která má 400 zaměstnanců ? Troufnu si říci , že i v Pardubicích jsou firmy , kde 48.000 Kč vydělává vedoucí oddělení o deseti lidech. Případně jsme na dopraváckém fóru… toto vydělává i spousta strojvedoucích . Lidí , kteří zodpovídají pouze za sebe a nikoliv za podřízené…
nevadí…! Aspoň lidi budou chodit víc pěšky…
Však Pardubice zas tak velký nejsou… 🙂