V Otrokovicích prodlouží síť MHD o dva kilometry, autobusy zajedou k firmě Trelleborg
Autobus Iveco Urbanway 12 pro Dopravní společnost Zlín - Otrokovice. Foto: DSZO
K prodloužení dochází na žádost průmyslové firmy, zaměstnancům se zkrátí cesta o více než 800 metrů.
Obsluhu Trelleborgu vítám, ale ne 55. Ta linka už má tolik různých písmen – jednou to jede tam, podruhé onam, potřetí úplně někam jinam, takže to spíš než MHD připomíná nějakou linku vesnického autobusu, který má 10 větví.
a co prodloužení trolejbusů k filmovým atelierům ?
Na Filmový uzel se často zapomíná. Je tam i filmová škola a studenti musejí chtě nechtě dojíždět přes Březnický kopec. V případě, že je to pro ně zajížďka je to blbý, no. Z Kudlova sjet dolů do města a opět jiným busem na vlastně stejný kopec… Tudíž kdo může, jezdí autem.
Pokud jsou studenti odjinud, bydlí ve Zlíně a dojíždějí z Čech, Moravy i Slovenska. Ty jejich pohledy na nádraží krajského města se musejí zažít T:-D
Trolejbus v dnešní době leda tak parciální, pokud by linky byly vedeny jinak – vzorem je třeba Lešná, Želechovice, Prštné…
Jedna z věcí, kterou by mělo DSZO změnit, je písmenkování u linek. Linky mají totiž relativně vysoký počet písmen u spojů označující alternativní trasu. Nejextrémnějším případem je linka 11, kdy jednim směrem má 3 varianty trasy a opačným směrem 4. Pomohlo by některé linky rozdělit na více souběžných linek,
Moc inovativní na DSZO. Co se týče zavádění nových věcí, tak umí jen nová vozidla, což je opravdu bez ironie fajn a jsem za to rád. Ale jen si stačí vzpomenout jak vypadaly jejich webové stranky ještě tak před 2 lety. A takové věci jako zavedení třeba karet místo papírových legitek pro dlouhodobé jízdenky, bezkontaktní placení o tom si můžem nechat jen zdát. Škoda, opravdu nevím proč na to vedení města netlačí víc.
To máte pravdu. Stránky radši vůbec nezmiňuju a platba kartou ve vozidle? Brno je v tomhle ohledu uživatelsky přátelské. Netřeba shánět jízdenku papírovou ani SMS. U dveří stačí pípnout kartou. Pokud jde o nová vozidla, tam byla dobrá tradice. Výjimkou jsou čtyřdveřové trolejbusy na Lešnou. To je pro cestující fakt terno. Nojo, vlastně kastle je SOR, co dodat…
Přesně, Vozidla na Lešnou byla vybírána na 2x. Poprvé se totiž nikdo nepřihlásil a kastle SORu neodpovídala specifikacím. Napodruhé se už 4 dveřové vozy povolili i na nátlak Škodovky, která tehdy řekla, že nic jiného, než kastle SORu, nebude.
Aspoň má člověk cestující denním provozu srovnání, jak to nemá vypadat 😀
Mi ty mincovní plechové automaty na jízdenky vyhovují. Posledně jsem v Otrokovicích dostal ke dvěma jízdenkám jako bonus padesátikorunu =) =) =)
Číslo linky a konečná by měly být pro cestující dostačující informací. Písmenkování je už trošku komplikované.
A viděl jsi pardubickou linku 12? To je teprve sado-maso. 😀 Ti plánovači tam zaručeně musí něco hulit, jináč to není možné. 😀
https://www.dpmp.cz/download/other/jr/platnost_20210307/JR1200000016001A.htm
Ano viděl. 5 roků jsem totiž studoval na místním institutu Jana Pernera.
A jak by jste to chtěl vyřešit lépe a přehledněji, když jde o průmyslovou zónu, kde mimo střídání směn chcíp pes. A do toho ještě plnit přání objednatelů.
Zrovna tohle je docela dvojsečné. Podhořáci a Letňáci dodnes brblou na rozdělení čtyřky, která měla pravidlený interval, na čtyřku a pětku, které mají interval prokládaný (nepravidelný a pro nešotouše nepochopitelný), přitom z jejich pohledu jde o stejnou linku (která se dělí až kdesi daleko v polích, tam co jsou lvi). Po téhle změně jsem na zastávce několikrát vysvětloval, že čtyřka je totéž jako pětka, jen je potřeba hledat nejbližší spoj ve dvou tabulkách. Já mám mobil s vyhledávačem, já tabulky nepotřebuji, ale nejsem si jist, že důchodci moje vysvětlování vždycky pochopili.
A jsme u toho – senioři z Podhoří a Letné byli desítky let zvyklí na linku 4. Podobně jako se čarovalo s čísly linek na JS. Dodnes si tam někteří lidé nezvykli. Když uděláte změny, tak jedny lidi možná potěšíte, jiné asi ne. V případě linek 55 a 70 si už teď člověk radši 2x přečte tranparent na vozidle.
Jim připomeňte linky 21 a 22, 31 a 32 (dost nelogické bylo praktické zrušení obsluhy mezi Kudlovem a Majákem přímo). Nebo dnešní 8 a 9. Jistá analogie tu je.
Jsem slyšel od nich, že pětka jede na Padělky. Nojo, už léta na točnu Padělky IX nic nejezdí, ale směr po Vysokou Mez tak nějak odpovídá.
To obdobné platí i v Českých Budějovicích na lince 1. Jen pro směr Rudolfov od Haklových Dvorů:
A, B, C, D, E – zastávky obsluhují pouze shodně označené spoje.
F – končí v zast. Hlincová Hora
G – končí v zast. Rudolfov, Na Americe
H – končí v zast. Nové Vráto, U Scanie
K – končí v zast. Nádraží
Zpřístupnění dopravy pro zaměstnance je jistě dobrá zpráva. Při zmínce I/55 mi trochu zatrnulo. MHD Otrokovicích s ní nemá právě nejlepší zkušenost. Od února do listopadu 2019 probíhala v Otrokovicích oprava nadjezdu a MHD tento úsek I/55 mimořádně využívala. Během této krátké doby došlo k dvěma hodně divokým nehodám . V jednom případě to byla vina řidičky osobního auta. V druhém případě řidič MHD vyjížděl z vedlejší silnice a patrně neodhadl rychlost a vzdálenost dodávky, možná měl špatný výhled. Co si myslíte, mají vozidla MHD jezdit po silnicích 1. třídy (v nezastavěném území), či dokonce po dálnicích? Uvítám každý názor… Číst vice »
Proč by vozidla MHD neměla jezdit po silnicích I. třídy? Zrovna DSZO má páteřní linky na I/49.
Tu první nehodu (dodávka) si pamatuji velmi dobře , je to nádherná ukázka lemplovství silničářů a dalších odpovědných osob. Odbočení od Štěrkáče směr Otrokovice je hodně nepřehledné a nepříjemné i pro osobák, ne tak pro dvanáctimetrový autobus, tím směrem se totiž normálně skoro nejezdí. Až po té nehodě se prořezávala zeleň a omezovala rychlost (a začala měřit). Tím se ale mělo začít! DSZO si mělo dupnout, udělat testy, jak omezit rychlost na I/55, aby autobus bezpečně najel na hlavní silnici. Tu druhou si tak dobře nevybavuji, ale mám kacířskou myšlenku, že díky tomu, že se to stalo na jedničce, tak… Číst vice »
Já tehdy v případě té dodávky probíral s několika lidmi variantu, jak by od Štěrkáče vyjížděl kloubák. Sice je delší, ale zato má pomalejší rozjezd. Špatné rozhledové poměry spolu s vysokou rychlostí vozidel projíždějících po hlavní z toho místa udělaly doslova past.
V Brně… jezdí MHD do Olympie do dálnici. Nejhorší nehoda za poslední roky se stala, když se u Zem. fakulty srazil trojebus s tramvají.
Dělat z toho nějkaké závěry, zda má MHD …. Krucinál, linkové autobusy jezdí po silnicích 1. třídy zcela běžně a žádný armageddon, ragnarök ani apokalypsa se neděje.
Ten úsek je nezatrolejovaný od doby hluboké totality. Nejdřív se čekalo na stavbu nadjezdu, pak se zjistilo, že nadjezd nepočítá s trolejovým vedením.
Mnohem později byly budovány sloupy vedoucí Otrokovicemi až k odbočce. Zajímavý, ale komlikovaný napad konstrukce zavěšení na nějakých věžích před a za nadjezdem neprošel. V dnešní době hybridních a parciálních vozidel je to už zbytečné. Mezi naftovými autobusy je elektrobus využívající k dobíjení trolejbusovou měnírnu na točně u nádraží. Štěrkoviště obsluhují i kloubové trolejbusy s dieselovými agregáty na lince do Zlína. Časem budou snad v rámci přirozené obměny nahrazeny kloubáky parciálními.
Sice už je to dnes nepodstatné, ale zajímalo by mě, jestli někdo uvažoval nad tím, že by pod tím mostem mohly být místo drátů „lyžiny“.
Všiml jsme si toho na Berlin Hbf, že v podezmní části mají vlaky sběrače na pevné lyžině – na výšku to zabere velmi málo prostoru.
Ale nevím, jestli by to fungovalo pro trolejbusy.
Pod mostem jezdí vlaky na koridorové trati Přerov – Břeclav. MHD jezdí nad tratí. Jinak obráceně je to v podjezdu na Dlouhé, tam jsou trolejbusy a auta pod tratí.
Nefungovalo. Drát zároveň vede sběrač, leda by se ten drát přidělal zespodu na L profil. Plochý vodič je nepoužitelný, sběrč by sklouzl do strany.
A jet 300 merů na baterii dneska není problém, na jedné zastávce stáhne „faje“, na druhé zastávce zase napojí. Už se to umí automaticky.
Ach ano, písmenka to my máme ve Zlíně a Otrokovicích moc rádi! Není nad linky 5x,5y,5g,5m…