cargo

V Ostravě zrychlí tramvaje na 80 km/h na dalším úseku. Jízdní dobu zkrátí o 9 vteřin

Tramvaj Stadler Tango NF2. Foto: Jan SůraTramvaj Stadler Tango NF2. Foto: Jan Sůra

Dopravní podnik Ostrava (DPO) pokračuje ve svém plánu zrychlit na vybraných tramvajových tratích rychlost na 80 kilometrů v hodině a

Dopravní podnik Ostrava (DPO) pokračuje ve svém plánu zrychlit na vybraných tramvajových tratích rychlost na 80 kilometrů v hodině a zkrátit tak doby jízdy. V soutěži s odhadovanou cenou 14,9 milionu korun hledá nově firmu, která modernizuje úsek mezi zastávkou Důl Zárubek a Hranečníkem.

Zakázku již zveřejnil DPO na svém profilu zadavatele. Jde celkem o 1,087 kilometru dlouhý úsek, na kterém dosud tramvaje jezdí šedesátikilometrovou rychlostí. Oproti nedávno vypsané zakázce na zrychlení úseku mezi zastávkami Nová Ves vodárna – Třebovice obchodní centrum bude tato úprava tratě podstatně levnější. Většina úseku prošla už dříve rekonstrukcí, dojde tak pouze ke směrové a výškové úpravě a výměně ojetých kolejnic v obloucích. Rovněž budou vyměněna poškozená upevňovadla a doplněno chybějící kolejové lože. Dojde také k natažení nového trolejového drátu.

Podle dopravního modelu dojde rekonstrukcí při nasazení nových tramvajích Stadler Tango NF2 ke zkrácení jízdních dob mezi Dolem Zárubek a Hranečníkem o devět vteřin v jednom směru, o deset v druhém.

DPO chystá modernizaci ještě dalších dvou úseků, kde tramvaje pojedou rychlostí 80 km/h. Půjde o úsek Dolní Vítkovice – Kolonie Jeremenko a Josefa Kotase – Václava Jiříkovského.

Tagy dopravní podnik ostrava DPO Top zrychlení tramvajových tratí
20 komentářů