Ostrava vypsala první soutěž na zrychlení tramvají. Na dvou kilometrech mají ušetřit 21 sekund

Tramvaj Stadler Tango NF2. Autor: Zdopravy.cz/Jan SůraTramvaj Stadler Tango NF2. Autor: Zdopravy.cz/Jan Sůra

Dopravní podnik Ostrava (DPO) vypsal první soutěž na stavební úpravy tramvajové trati, po které by se mělo jezdit rychlostí až

Dopravní podnik Ostrava (DPO) vypsal první soutěž na stavební úpravy tramvajové trati, po které by se mělo jezdit rychlostí až 80 kilometrů za hodinu.

V zakázce s odhadovanou cenou 132 milionů korun hledá firmu, která opraví úsek mezi zastávkami Nová Ves vodárna – Třebovice obchodní centrum (do konce loňského roku Zahrádky). Půjde o rekonstrukci tramvajového spodku a svršku a úpravu trolejového vedení v úseku dlouhém 2,1 kilometru.

Podle zadávací dokumentace (více je zejména v sekci souhrnná část) má opravou tratě dojít ke zkrácení doby jízdy o 21 sekund při nasazení tramvají Stadler Tango NF2. Dosud se v úseku jezdí šedesátikilometrovou rychlostí.

Jde o první ze čtyř úseků, které chce DPO v budoucnu zrychlit.

Mluvčí DPO Karolína Rycková loni uvedla, že vhodné úseky na zvýšení rychlosti na 70 až 80 km/h vybrány s ohledem na dostatečnou délku úseků mezi zastávkami, dopravní situaci i okolní zástavbu. DPO chce stavbu financovat z evropských peněz.

Jaké tratě chce DPO zrychlit:
•  zastávka Důl Zárubek – kolejová křižovatka před vjezdem do Terminálu Hranečník
•  otevřený tramvajový svršek za zastávkou Nová Ves vodárna – tramvajová zastávka Třebovice obchodní centrum
•  tramvajová zastávka Dolní Vítkovice – tramvajová zastávka Kolonie Jeremenko
•  tramvajová zastávka Josefa Kotase – tramvajová zastávka Václava Jiříkovského

Tagy dopravní podnik ostrava DPO zrychlení tramvajových tratí
16 komentářů