V Ostravě začíná proměna dalšího úseku tramvajové trati na 80 km/h, končí výluka na Plzeňské

Opravený tramvajový most na Plzeňské ulici v Ostravě. Foto: DPOOpravený tramvajový most na Plzeňské ulici v Ostravě. Foto: DPO

Další část tramvajové trati bude mít zelené rozchodníky pro snížení prašnosti a hluku.

Dvě velké změny čekají od zítřka cestující v tramvajové síti Dopravního podniku Ostrava (DPO). Po pěti měsících skončila oprava mostu na Plzeňské a vrátí se sem tak provoz. Stavba si vyžádala náklady 46 milionů korun, 82 % má zaplatit Evropská unie z Operačního programu Doprava.

Současně s opravou probíhá i modernizace podchodu zastávky Tylova s bezbariérovým výtahem za dalších 33 milionů korun s předpokládaným ukončením v listopadu. Do té doby budou zastávku Tylova tramvaje jen projíždět.

Důvodem modernizace mostu byl nevyhovující stav některých jeho konstrukcí a nevyhovující parametry nástupišť tramvajové zastávky Dolní. Oprava přinese snížení hlučnosti a vibrací z provozu. Zastávka tramvaje Tylova bude doplněna o elektronický zastávkový informační systém.

Od soboty začíná výluka na pomezí ostravských sídlišť Dubina a Bělský les. Důvodem je modernizace traťového úseku mezi zastávkami Josefa Kotase a Václava Jiřikovského Půjde již o čtvrtý úsek, kde tramvaje DPO jako jediné v ČR mohou jezdit rychlostí až 80 km/h. Podél trati vzniknou nízké protihlukové stěny osazené směsí rostlin. Zakázku získalo sdružení Hroší stavby Morava a OHLA ŽS za 85 milionů korun, stavba tak vyjde výrazně levněji než byl odhad.

V úseku bude po dobu modernizace úplná výluka tramvají. Provoz MHD bude zajištěn náhradní autobusovou dopravou. Pro silniční dopravu budou uzavřeny oba tzv. rychlé pruhy ul. Horní od kruhového objezdu po ul. Jiřikovského. Stavba by měla probíhat do prosince 2022.

Zelenější tratě díky rozchodníkovým kobercům

„Půjde o další úsek, na kterém po stavebních úpravách můžeme zvýšit rychlost tramvají, ale zároveň o první úsek v těsné blízkosti obydlené části města, a proto trať doplňujeme i o nízkou vegetační protihlukovou stěnu. V současné době mohou nové tramvaje DPO jezdit vyšší rychlostí až 80 km/h na třech úsecích: Nová Ves Vodárna – Svinovské mosty, Důl Zárubek – Hranečník a Kolonie Jeremenko – Dolní Vítkovice,“ řekl generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.

V následujícím týdnu začne rovněž do ozelenění kolejí v úseku od zastávky ÚMOb Jih po křížení s ul. Provaznickou. Zde bude trať za provozu pokryta rozchodníky, podobně jako to obyvatelé Jihu znají například z ul. Dr. Martínka. Nový kryt z předpěstovaných rozchodníkových koberců bude osazen na trať v délce 663 metrů. „Jedná se o systém složený ze sadbovacích buněk, které jsou jednoduše demontovatelné a znovu použitelné v případě opravy kolejí. Přínosem ozelenění tramvajové trati bude mimo estetické funkce a snadné údržby hlavně retence vody, snížení prašnosti a hluku. Věřím, že má smysl kultivovat veřejný prostor pro jeho občany, a že změny ocení,“ řekla náměstkyně primátora Kateřina Šebestová.

Tagy 80 km/h dopravní podnik ostrava DPO zelené tramvajové pásy zvyšování rychlosti tramvajových tratí v Ostravě
6 komentářů