DPO zrychlí další tramvajovou trať na 80 km/h, cena v soutěži výrazně klesla

Tramvajová trať v Horní ulici v Ostravě. Foto: DPOTramvajová trať v Horní ulici v Ostravě. Foto: DPO

Součástí projektu jsou nízké protihlukové stěny se zelení.

Čtvrtý úsek sítě tramvajových tratí v Ostravě čeká od září zvýšení maximální rychlosti. Modernizací projde traťový úsek mezi zastávkami Josefa Kotase a Václava Jiřikovského, vedoucí na pomezí ostravských sídlišť Dubina a Bělský les v Ostravě-Jihu.

Zakázku za 85,3 milionu korun získalo sdružení firem Hroší stavby Morava a OHLA ŽS. Podél trati přibydou nízké protihlukové stěny osazené květinami a bylinami. Hotovo má být v listopadu letošního roku. Cena v soutěži výrazně klesla, odhad byl 125 milionů korun. Stavbu má z většiny zaplatit dotace z Operačního programu Doprava.

V úseku bude po dobu modernizace úplná výluka tramvají, provoz nahradí autobusy. Pro silniční dopravu budou uzavřeny oba tzv. rychlé pruhy ul. Horní od kruhového objezdu po ul. Jiřikovského.

Čtyři úseky na 80 km/h

Jde o čtvrtý úsek v Ostravě, kde bude možné jezdit rychlostí až 80 km/h. Dosud v 958 metrů dlouhém úseku jezdí tramvaje rychlostí 60 km/h. Podle technické zprávy je již kolejový svršek ve špatném stavu. „Přítomnost blátivých úseků svědčí o nefunkčnosti původního trativodu a o nevhodném podloží tramvajové trati převážně z degradované struskové sypaniny,“ uvádí se v dokumentaci.

Podle mluvčí DPO Terezy Šnoblové dojde modernizací tratě ke zkrácení jízdní doby o dvě vteřiny. „Na celý projekt je nutné pohlížet komplexně, neboť na předmětný úsek navazují ve směru na centrum města další již realizované úpravy, jejichž výsledkem bylo zvýšení rychlosti (úsek Místecká, výhybky na Místecké a J. Kotase),“ dodala Šnoblová. DPO po rozsáhlých investicích do celé infrastruktury provedl nové měření jízdních dob na autobusových a tramvajových linkách a výsledné úspory zahrnul do jízdních řádů platných od 12. prosince 2021.

Úsek je na delší dobu posledním, na kterém bude zvýšena traťová rychlost až na 80km/h. Vyšší rychlost byla už dříve zavedena v úsecích Nová Ves Vodárna – Svinovské mosty, Důl Zárubek – Hranečník a Kolonie Jeremenko – Dolní Vítkovice. Podle Šnoblové úseky, které byly pro zvýšení rychlosti vhodné, už prošly modernizací. „Poslední vhodný úsek, který zatím ale nepřipravujeme projekčně, je mezi zastávkou Teplotechna a ul. Vratimovská. Další opatření ke zvýšení rychlosti nyní budou pokračovat zejména na výhybkách,“ dodala Šnoblová. Letos má jít například o výhybku výjezdu z vozovny Poruba na Opavské ulici.

Tagy dopravní podnik ostrava DPO ostrava zvyšování rychlosti tramvajových tratí v Ostravě
26 komentářů