V Ostravě začali s modernizací starších tramvají. První ukázali týden po soutěži
Tramvaj Vario LF po modernizaci. Foto: Ekova
Dopravní podnik Ostrava (DPO) začal s modernizací tramvají Vario LF, které vznikaly od roku 2005 přestavbou tramvají T3. Zakázku získala
První Wana v tyrkysu i ledkama na dveřích a mluvčí prohlásí, že fotka byla ilustrační. Tak 😀
Svět pomalu ale jistě přechází na USB-C. Montují do tramvají oboje, nebo jenom USB-B? To „C“ má totiž tu výhodu, že je obousměrné 😉
USB-B určite nie, zrejme myslíte USB-A. Každopádne, nepoznám nikoho, kto by pri sebe nosil USB-C/USB-C kábel, väčšina ľudí má bežný USB-A/USB-C kábel, pozrite sa napr. na bežnú USB-C nabíjačku na mobil. Montáž USB-A teda nie je žiadnou prekážkou, ba dokonca skôr výhodou. Ono totiž USB-C primárne ani nenahrádza USB-A, ale skôr Micro USB.
Moje chyba, mám na mysli prostě klasické USB 3.0. Kabely tu rozhodně jsou i ty na obou koncích stejné a rozhodně nejsou jen pro mobily, viz Thunderbolt, iPad Pro, aj. A v některých aktualizovaných modelech aut už „starou“ USB zásuvku nenajdete.
Áno Macbooky a iPad Pro sú asi jediné zariadenia, ktoré na nabíjanie používajú USB-C/USB-C kábel. Tiež si nemyslím, že by niekto reálne potreboval nabíjať svoj MacBook v tramvaji, a pravdepodobne by to tá zrejme max. 2A USB zásuvka ani neutiahla.
Väčšina ľudí aj tak stále používa kábel, ktorý má na konci USB-A, preto montovať hoci čo iné ako klasické USB-A zásuvky je nezmysel.
A jsou tu i další.
https://m.zive.cz/usb-c-proniklo-do-skodovky-v-novem-modelu-scala-uz-stary-usb-konektor-nenajdete/a-196285
Samozřejmě, že základ je standardní USB zásuvka, do které si každý narazí kabel dle libosti. Když už, tak by byla zajímavá informace o proudu, jestli port zvládne rychlonabíjení.
Jinak obousměrná může být možná tramvaj, ale ne USB-C port.. 😉
Vcera jsem s ni jel na lince c. 11 🙂
No, a není to prostě tak, že si velkou prohlídku s lakem realizuje DPO vlastními silami ? Pak dává perfektní smysl, poslat na doklimatizování vůz, který mám na dílně. Dosazení kontejneru s klimou nezabere tolik času.
Všechno dělá Ekova. Dopravní podnik jako takový nemá prostředky ani místo na celolak a podobné náročnější věci.
Zajímavé je, že tyto modernizované (po první modernizaci) T3 jsou pocitově lepší než nové tramvaje Stadler, které se při vyšší rychlosti vlní jak housenka.
Nevím, kdo vám dal mínusy, zřejmě lidi co se ve Stadleru nesvezli, anebo seděli vepředu, kde je vlnění mnohem menší, než v zadní části vozu.
Myslím, že lidi se nemusí podřizovat názorů těch, co si jen stěžují a že mají právo na vlastní názor.
Jezdím Stadlerem skoro každý den a nějakého výrazného vlnění jsem si nevšiml.
Pokud chcete pořádné vlnění, vlezte si do Astry/Inekonu. Mimochodem, i ty T3 a Varia se mezi Hranečníkem a Výstavištěm vlní.
A není to nejlepší řešení – modernizovat tam, kde to postavili?
Takto ale otázka nestojí…