V Mošnově začali poprvé s údržbou širokotrupých letadel, prvním zákazníkem je Aeroflot s A330
Letecké opravny společnosti Job Air Technic v Ostravě poprvé začaly se servisem širokotrupých letadel. Prvním zákazníkem je od dnešního dne
Letecké opravny společnosti Job Air Technic v Ostravě poprvé začaly se servisem širokotrupých letadel. Prvním zákazníkem je od dnešního dne Aeroflot s Airbusem A330.
O příletu prvního širokotrupého letadla informovala společnost v tiskové zprávě. Firma má oprávnění na údržbu větších letadel dva roky, od té doby průběžně nakupovala potřebné nářadí a vybavení. Podmínkou zahájení údržby větších letadel bylo také dokončení a kolaudace druhého hangáru, kam přesune menší letadla.
„Zakázka pro Aeroflot pro nás představuje vynikající příležitost vyzkoušet si opravárenské práce na tomto typu letadel. Samotnou údržbu budou provádět primárně specializovaný tým přímo od Airbusu. Naši zaměstnanci jim ale budou asistovat a po jejich boku získají cenné zkušenosti pro další zakázky. Aktuálně máme na údržbu letounu Airbus A330 vyškolený tým třinácti mechaniků různých specializací a všichni budou do prací zapojeni. Pro firmu jako celek pak půjde o velmi cennou referenci,“ říká Vladimír Stulančák, CEO společnosti Job Air Technic. Údržba potrvá dva měsíce. Firma kvůli smlouvě s Aerofolotem neuvedla, o jaký stupeň údržby letadla jde.
Větší hangár společnosti byl zkolaudován v roce 2008, patří k největším ve střední Evropě. Původně byl navržen tak, aby pojal dvě letadla velikosti Boeing 767.
Mošnovské letecké opravny jsou v současnosti na údržbu širokotrupých letounů Airbus A330 vybaveny požadovaným minimem nářadí a vybavení. Další firma plánuje zakoupit v příštích dvou letech s ohledem na svůj byznys plán. Firma v tomto segmentu vidí velký potenciál i proto, že tolik velkých hangárů v Evropě není.
„Za snahou o získání povolení na údržbu tohoto typu letadel od začátku bylo kromě možnosti využití velikosti našeho opravárenského hangáru také to, že na rozdíl od úzkotrupých letounů typu Airbus A320 a Boeing 737 nepodléhají širokotrupá letadla tolik sezonnosti. Zjednodušeně řečeno: menší letadla jsou typicky v údržbě přes zimu a v čase letních dovolených jsou plně využívány k charterovým letům. To u širokotrupých letadel neplatí a jejich údržby je tak možné plánovat po celý rok. Navíc můžeme přijímat stroje z celé Evropy, Ruska, Blízkého východu i severní poloviny Afriky. Potenciální okruh zákazníků je tedy značný a chceme ho plně využít,“ doplňuje Vladimír Stulančák.