V Ostravě začala stavba nové nabíječky pro elektrobusy v centru, další vznikne v garážích na Vítkovické
Stavba nabíjecí stanice pro elektrobusy ve Valchařské ulici. Foto: DPO
Každý desátý autobus v Ostravě bude jezdit na elektřinu.
Je to bezva ale do konce je nápor s kopce to jede samo nevím jesii se nevíbije to
Bílo Bíto dobře kdyby to jezdilo na sídliště Fifejdy nebo do Mariánských hor místo trojlebusu je to opravdu bezvadná vec
Když jsem s tím jel po prvé tak jsem si myslel že jsem v trojelbuse je to dobře že to dělají mělo to dávno
A jak to funguje, bude fungovat,když má autobus zpoždění, nedobije vůbec, nebo pojede až po nabití, později?
Např. 5 minut zpoždění na příjezdu, nabije 5 minut a odjede včas, nebo nabíjí 10 minut a odjede o 5 minut zpožděn?
Dispečink mívá přehled o stavu baterií jednotlivých vozů. Pokud je opravdu nejhůř, vyjede diesel, jinak většinou stačí prohodit vozům linky. Děje se to celkem běžně, cestující vůbec nic nezaregistruje.
Když jsem tím jel tak jsem si myslel že jsem v trojelbuse je to dobře že to dělají mělo to být už dávno
Jestli ty nově dodané elektrobusy budou tak „kvalitní“ a „spolehlivé“ jako ty dodané do Prahy, tak místo nich stejně budou jezdit nafťáky.
Poslední dodané elektrobusy jsou od Solarisu tek bych se moc nebál.
Elektrobusy jsou naštěstí Solaris, ne Škoda… Nové trolejbusy už budou loterie….
tak ještě se zbavit smrdutých cng. 😉 v elektrobuse jsem ještě nejel. U nas totiž nejezdí. A podle smradu už ani neni pořadně poznat jestli je to diesel nebo cng, dřív když to smrdělo jak zkaženy mliko nebo čpavek, tak to byl plyn a když to pachlo jak spaleny gumy tak nafta. Dneska jsou tam takovy filtry, že to nejde u novych busů poznat po čuchu, takže ani nevím, jestli mě veze bezpečný diesel, nebo jestli sedím na bombě.
Nádrže na zemní plyn jsou na střeše, sedíte pod nimi. A fóbie z tlakových lahví je prostě … fóbie. Někdo nesnese pohled na hasící přístroj, protože je natlakovaný.
Ostrava posledni dobou docela slape na plynovy pedal. Kdovi, zda-li to pomuze zlepsit spatnou povest mesta a jit dekadu dlouhy odliv lidi do jinych mest/kraju.
Otázkou je kdo tu ekologii v Ostravě zaplatí. Jezdíme na CNG ve velkém, chystáme elektrobusy, tedy dnes v podstatě dvě nejdražší paliva.
Je mi jasné proč se tak děje jestliže se dívám na ekologii provozu. Navíc tyto procesy mají zcela jistě dlouhodobý horizont a nelze to změnit ze dne na den.Ovšem ekonomicky aktuálně CNG a elektřina jsou spíše harakiri. Servisní náročnost u CNG autobusů a elektrobusů si netroufám posoudit, na to nemám zkušenost ani informace.
Nebo se pletu?
Tak z hlediska servisu by na tom elektrobusy měly být poměrně dobře (mimo baterie), pak by měly být diesely a nejhorší jsou CNG.
Elektřina nebude drahá navždy a Ostrava plánuje i vlastní solární elektrárny (konečně), a tak sai myslím, že to má pořád budoucnost.
Každý kdo vykoupí čínský solární panel místo toho, aby byl nasazen v Indii či Africe, kde může vyrábět každoročně 5x víc elektřiny, je globální prase 🙂
No jo, ale tu elektřinu z Afriky do Česka jaksi nedostanete.
Jak jsem psal, je to jistě dlouhodobá strategie a evidentně prostě musí věřit, že ceny se uklidní, protože to stejně nelze změnit ze dne na den. I když by se jistě našli tací co by preferovali mít v garážích dostatek autobusů všech typů a vyjíždět dle aktuální situace primárně s naftou, elektrikou nebo CNG. Obecně Ostrava a MHD je docela zajímavé téma a celkem by mě zajímalo zda dopravní podnik nějak angažuje i v poradenství pro ostatní s ohledem na zkušenosti které má. Na druhou stranu určité kroky jsou, mírně řešeno, zajímavé. Například udržba vozidel, spolupráce se Solarisem. Ovšem vidím… Číst vice »
Gratuluji k započetí výstavby po 3 měsících od začátku odklonu autobusů do vozovny trolejbusů…
Myslíte se. Výstavba už dávno probíhá v areálu CNG stanice. Jen tam tak trochu vazne činnost dělníků. Občas tam není vidět prostě nikoho