V Ostravě začala stavba nové nabíječky pro elektrobusy v centru, další vznikne v garážích na Vítkovické

Stavba nabíjecí stanice pro elektrobusy ve Valchařské ulici. Foto: DPOStavba nabíjecí stanice pro elektrobusy ve Valchařské ulici. Foto: DPO

Každý desátý autobus v Ostravě bude jezdit na elektřinu.

V Ostravě pokračuje výstavba infrastruktury pro rozšíření elektrobusů. Ve Valchařské ulici v širším centru města aktuálně vzniká nabíječka se třemi rameny pro dobíjení v evropském standardu OppCharge, další vznikne v areálu Dopravního podniku Ostrava (DPO) ve Vítkovické ulici.

Zatím dále je stavba ve Valchařské ulici. Jde o technologii od Siemensu za 21 milionů korun, stavbu zajišťují za 9 milionů korun Hroší stavby Morava. Nová nabíječka bude sloužit k rychlému nabití elektrobusů při každém pobytu na konečné. Nabíjení bude trvat vždy 6 až 10 minut a elektrobusy po něm budou schopné absolvovat další jízdu na lince jako běžný autobus v síti DPO. Denně plánuje DPO touto nabíjecí stanicí Valchařská obsluhovat flotilu 16 elektrobusů, které jsou vypravovány na linky směřující na Hlučínsko.

Hotovo by mělo být na jaře příštího roku. Od poloviny prosince se již vrátí autobusové linky, přesměrované na zastávku Vozovna trolejbusů, zpět na zastávku Křižíkova. Nejpozději od března pak začnou tyto linky obsluhovat elektrobusy.

První nabíječka ve standardu OppCharge slouží v Ostravě ve Svinově od roku 2018. „Valchařská je další střípek do skládačky, která zahrnuje i novou nabíjecí infastrukturu na terminálu Hranečník, fungující od letošního jara. Ostrava tak má tři strategické body, kde se budou elektrobusy nabíjet a odkud budou vyjíždět obsluhovat přilehlé lokality. V daných místech se tím znatelně sníží produkce CO2,“ řekl generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.

Každý desátý autobus bude na baterie

Další investicí bude vybudování nabíjecí domovské stanice 18 elektrobusů v areálu Vítkovická za 36 milionů korun.  Součástí stanice je přístřešek s rozvodnou skříní pro mobilní nabíječky, které slouží k nočnímu balancování baterií elektrobusů. Zakázku získalo sdružení firem MSEM a Elmoz Czech, stavba má začít na přelomu října a listopadu.

DPO od května 2022 zařazuje postupně do provozu 24 nových elektrobusů od Solarisu s průběžným dobíjením OppCharge. První část převzatých vozů v současné době obsluhuje nová nabíjecí infrastruktura na terminálu Hranečník ve Slezské Ostravě. Po dodání všech vozů bude každý desátý vypravovaný autobus DPO elektrobus. K 1. lednu 2022 bylo ve vozovém parku DPO 294 autobusů, z toho 227 CNG a 8 elektrobusů, zbytek na naftu. Na konci roku 2022 počítá DPO s 227 CNG autobusy a 32 elektrobusy.

Tagy dobíjecí stanice dopravní podnik ostrava DPO elektrobusy OppCharge
20 komentářů