V Ostravě vyjíždí poprvé v české MHD dvoupodlažní autobus
Dvoupodlažní autobus Scania pro Dopravní podnik Ostrava. Foto: DPO
Autobusy budou zatím jezdit mezi Porubou a průmyslovou zónou v Hrabové.
Autobusy budou zatím jezdit mezi Porubou a průmyslovou zónou v Hrabové.
Bože lidi, četl jsem už asi milion komentářů na to, jak je to zbytečná investice a vyhozené prachy. Opravdu zbytečných investic je v Česku víc než dost. Ve srovnání s „turistickou lanovkou“, o které se taky uvažovalo, je nákup patrových busů nejrozumnější nákup století. Na první pohled to sice nevypadá jako nejlepší nákup, ale s cenou oproti běžnému kloubovému busu (cca 9 mil. Kč) není zas o tolik výš. DPO obnovuje vozový park poslední dobou docela masivně, tohle se dá brát jako součást obnovy. A ať chcete nebo ne, tak atrakcí se určitě stane, a to i pro místní. Jak… Číst vice »
„Líp“ už to vyjít nemohlo. Začátek listopadu, ZOO zavřené, omezení pohybu, prostě „ideální“ začátek turistické linky do ZOO. Škoda. S takovou bude ten autobus až do jara slamníkem. Kam s ním?
Pokud se nepletu, na „turistickou“ 88 má vyjet až na jaře. Do té doby na 78.
OSTRAVA P…!!!
Ještě dotáhnem to metro na Mošnof a Ruzyně se stěhuje.
Geniální tah ty dvoupodlažní bussy 🙂
Já nevím, opravdu je nutné označit novou linku zrovna 88..?
On ten symbol zase tak moc známý není.
U nás ne, to máte pravdu. Ale německy mluvící návštěvníci ( třeba sotousi) se docela pobaví.
Na okraji Berlína lze také potkat tram 88, a jezdí tam dokonce Škoda.
A do Berlína se v Polsku jede po A18. Hrůza. A hned vedle vysílače v Gliwicích (Gleiwitz) vede silnice DK88. To už je skoro druhý holocaust. 😀
Slavil jste osmnáctiny? … Jeden už pomalu ani nemůže bydlet v Horních Heršpicích, aby nemusel něco vysvětlovat.
Odtamtud znám jenom Horáčka.
Dobře, pod tíhou argumentů beru zpět :).
Člověk hned pookřeje, když vidí, jaký nesmysly za dlouhé peníze se vymýšlí, neboť je jasné, že všechny ostatní trable a neduhy MHD v Ostravě už byly jistě vyřešeny, neboť už mají všichni čas řešit doubledeckery ….. A budou i patrové tramvaje???? Já bych dohodl nějakou konzultaci v Blackpoolu :-)))
Jestli to nebude ten „ostravskej mindrak“:) Zaznělo to v jednom seriálu a když tak o tom jako místní přemýšlím, občas mě napadá, že to je vystihujici.
na nakupování nesmyslů je ova expert…
Neříkám že to je ideální investice, ale když vidím, jak často se o těch patrácích píše, tak jejich pořízení vyjde pravděpodobně levněji než dva kloubáky s podobnou kapacitou + reklamní kampaň s podobným dosahem. Takže aby na tom nakonec Ostrava ještě i nevydělala 🙂
Zopakuji to ještě jednou – vůz má kapacitu 80 osob (mimo jiné kvůli zakázanému stání nahoře i CNG „eko“pohonu, kde flašky taky něco zaberou – v běžném busu jsou uklizeny na střeše). Takže kapacita ne SU18, ne ani SU12, ale jako „odrostlé štěně“ SU10…
Ano, Ostrava dnes patří mezi města s velmi dobře udělanou MHD a toto si může dovolit.
Dobře ukrytý sarkasmus? 🙂
……….zatímco Brno staví tramvajovou trasu za miliardu. Vše je relativní. Ostrava je více méně, kromě výjezdu na Slezskou O. , je úplně v rovině, to ji šetří prostředky na MHD.
Jenže v Brně nebo třeba v Praze je MHD o dost více využívanéjsi ( i na počet obyvatel, objem výkonů apod, dá se dohledat). Vedení dopravního podniku to svádí na výbornou silniční síť a z toho vyplývající absenci dopravních zacp, ale nemyslím, že to bude jediný důvod. Návaznosti ( hlavně o víkendu), chybujici způsob odbavení, to vše v kombinaci s osazenstvem, které je skutečně „pestré“ lidi z VHD vyhání, což o „nejmodernějším dopravním podniku v zemi“ taky leccos vypovídá.
Líp bych to nenapsal
Jakou duševní poruchou musí člověk trpět, aby pod tenhle článek vyblil takovýto komentář?
Je to i s výtahem?
V létě bude ve druhém podlaží bez klimatizace pod prosklenou střechou docela horko.
Zhledem k tomu, že jsou okna plně otevíratelná, se celkem snadno horký vzduch vyvětrá.
Horký vzduch v autobusu se vyvětrá stejně horkým vzduchem zvenku, to je úleva 🙂
Nojo, misto 65 tam bude jenom 45. Kdo by tohle nebral 🙂
A ty budeš za keřem a budeš cucat kofolu. A práskat.