V Ostravě vyjely elektrobusy s rychlým dobíjením, pět minut vystačí na hodinu jízdy

Ostravský elektrobus EKOVA Electron při dobíjení. Autor: DPOOstravský elektrobus EKOVA Electron při dobíjení. Autor: DPO

Dopravní podnik Ostrava (DPO) zahájil v pátek provoz dvou elektrobusů s technologií velmi rychlého dobíjení, takzvané opportunity charging. Nové elektrobusy

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
rubika

Asi zaleží i na členitosti terénu.Jak by se asi osvědčily tyto elektrobusy v kopcovitém terénu Liberce a Jablonce….Kapacitně je to stále autobus a že by tato ,bytˇ ekologická trakce, mohla v budoucnu nahradit tramvaj,jak nekteří „experti“ předpovídaji,se zdá fantas magori.Zvlaště v zimním období nebo i vlétě,pokud by byla používána klimatizace.

thegrid

To už jsou slušný parametry. Zajímala by mě životnost baterií při tak rychlém dobíjení.

liposh

Zajímavé, k tomu celému řešení bych se rád dozvěděl víc o finanční stránce věci. Jako kolik by vyšlo postavit a provozovat tam tohle, kolik by vyšlo postavit tam trolejbusovou trať a kolik by vyšlo poslat tam autobus na naftu.

jan

Tak trolejbusová trať tímto směrem (po dědinách a ještě ne uplně blízko) by asi v ČR neprošla, resp by opět za 20 let byla zrušena.

Romanero

Prosím, slovo lyžiny se píše s tvrdým Y 😮

Petr.R

romanero- má to vodou chlazený motor?

Petr.R

přečetl jsem si technický udaje a zdá se, že to je docela dobrý, bych řekl, že to má stopy solarisu aspoň ta kastla. Nemůžu najít kolik jich je vyrobených, nabízí ted předváděčku za 12tkč bez dph s dojezdem 130km a s topením 70km.