Doprava ve městě Elektromobilita Infrastruktura

V Ostravě vyjely elektrobusy s rychlým dobíjením, pět minut vystačí na hodinu jízdy

Ostravský elektrobus EKOVA Electron při dobíjení. Autor: DPO
Ostravský elektrobus EKOVA Electron při dobíjení. Autor: DPO

Dopravní podnik Ostrava (DPO) zahájil v pátek provoz dvou elektrobusů s technologií velmi rychlého dobíjení, takzvané opportunity charging. Nové elektrobusy EKOVA Electron začaly vozit cestující na lince číslo 64 ze Svinova do Klimkovic. Podnik je zřejmě první v republice, který využívá tento způsob dobíjení.

Nová technologie umožňuje ve speciální dobíjecí stanici na zastávce Svinov mosty-dolní zastávka nabít vozidlo za pět minut na jednu hodinu provozu. Dobíjení s výkonem 450 kW probíhá pomocí ramena a pohyblivého mechanismu, který se k elektrobusu připojí přes střešní ližiny. DPO počítá s tím, že se elektrobus denně takto dobije až patnáctkrát, což představuje dojezd 350 kilometrů.

„Považuji to za další velký úspěch celého DPO. Naším cestujícím jsme slíbili nejmodernější veřejnou dopravu v zemi a zároveň vozový park bez dieselových motorů do konce roku 2020. Tímto krokem jsme ke splnění obou slibů zase o něco blíž,“ uvedl šéf DPO Daniel Morys.

Elektrobusy EKOVA Electron, vyrobené společností EKOVA ELECTRIC jsou 12 metrů dlouhé, nízkopodlažní, klimatizované, s kapacitou až 86 cestujících včetně dvou míst pro invalidní vozíky. Nabíjení v režimu opportunity charging garantuje nepřetržitý provoz 24 hodin denně. „Opportunity charging neboli OppCharge je otevřený systém dobíjení, což v praxi znamená, že se k nabíjecí stanici bude moci v budoucnu připojit jakékoli další vozidlo splňující její standardy,“ doplnil předseda představenstva EKOVA ELECTRIC Tomáš Pittermann. EKOVA ELECTRIC je dceřinou společností DPO.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
rubika
Host
rubika

Asi zaleží i na členitosti terénu.Jak by se asi osvědčily tyto elektrobusy v kopcovitém terénu Liberce a Jablonce….Kapacitně je to stále autobus a že by tato ,bytˇ ekologická trakce, mohla v budoucnu nahradit tramvaj,jak nekteří „experti“ předpovídaji,se zdá fantas magori.Zvlaště v zimním období nebo i vlétě,pokud by byla používána klimatizace.

thegrid
Host
thegrid

To už jsou slušný parametry. Zajímala by mě životnost baterií při tak rychlém dobíjení.

liposh
Host
liposh

Zajímavé, k tomu celému řešení bych se rád dozvěděl víc o finanční stránce věci. Jako kolik by vyšlo postavit a provozovat tam tohle, kolik by vyšlo postavit tam trolejbusovou trať a kolik by vyšlo poslat tam autobus na naftu.

jan
Host
jan

Tak trolejbusová trať tímto směrem (po dědinách a ještě ne uplně blízko) by asi v ČR neprošla, resp by opět za 20 let byla zrušena.

Romanero
Host
Romanero

Prosím, slovo lyžiny se píše s tvrdým Y 😮

Petr M.
Host
Petr M.
Petr.R
Host
Petr.R

romanero- má to vodou chlazený motor?

Petr.R
Host
Petr.R

přečetl jsem si technický udaje a zdá se, že to je docela dobrý, bych řekl, že to má stopy solarisu aspoň ta kastla. Nemůžu najít kolik jich je vyrobených, nabízí ted předváděčku za 12tkč bez dph s dojezdem 130km a s topením 70km.

Partneři