Doprava ve městě Elektromobilita Infrastruktura

V Ostravě vyjely elektrobusy s rychlým dobíjením, pět minut vystačí na hodinu jízdy

Ostravský elektrobus EKOVA Electron při dobíjení. Autor: DPO
Ostravský elektrobus EKOVA Electron při dobíjení. Autor: DPO

Dopravní podnik Ostrava (DPO) zahájil v pátek provoz dvou elektrobusů s technologií velmi rychlého dobíjení, takzvané opportunity charging. Nové elektrobusy EKOVA Electron začaly vozit cestující na lince číslo 64 ze Svinova do Klimkovic. Podnik je zřejmě první v republice, který využívá tento způsob dobíjení.

Nová technologie umožňuje ve speciální dobíjecí stanici na zastávce Svinov mosty-dolní zastávka nabít vozidlo za pět minut na jednu hodinu provozu. Dobíjení s výkonem 450 kW probíhá pomocí ramena a pohyblivého mechanismu, který se k elektrobusu připojí přes střešní ližiny. DPO počítá s tím, že se elektrobus denně takto dobije až patnáctkrát, což představuje dojezd 350 kilometrů.

„Považuji to za další velký úspěch celého DPO. Naším cestujícím jsme slíbili nejmodernější veřejnou dopravu v zemi a zároveň vozový park bez dieselových motorů do konce roku 2020. Tímto krokem jsme ke splnění obou slibů zase o něco blíž,“ uvedl šéf DPO Daniel Morys.

Elektrobusy EKOVA Electron, vyrobené společností EKOVA ELECTRIC jsou 12 metrů dlouhé, nízkopodlažní, klimatizované, s kapacitou až 86 cestujících včetně dvou míst pro invalidní vozíky. Nabíjení v režimu opportunity charging garantuje nepřetržitý provoz 24 hodin denně. „Opportunity charging neboli OppCharge je otevřený systém dobíjení, což v praxi znamená, že se k nabíjecí stanici bude moci v budoucnu připojit jakékoli další vozidlo splňující její standardy,“ doplnil předseda představenstva EKOVA ELECTRIC Tomáš Pittermann. EKOVA ELECTRIC je dceřinou společností DPO.

8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
rubika

Asi zaleží i na členitosti terénu.Jak by se asi osvědčily tyto elektrobusy v kopcovitém terénu Liberce a Jablonce….Kapacitně je to stále autobus a že by tato ,bytˇ ekologická trakce, mohla v budoucnu nahradit tramvaj,jak nekteří „experti“ předpovídaji,se zdá fantas magori.Zvlaště v zimním období nebo i vlétě,pokud by byla používána klimatizace.

thegrid

To už jsou slušný parametry. Zajímala by mě životnost baterií při tak rychlém dobíjení.

liposh

Zajímavé, k tomu celému řešení bych se rád dozvěděl víc o finanční stránce věci. Jako kolik by vyšlo postavit a provozovat tam tohle, kolik by vyšlo postavit tam trolejbusovou trať a kolik by vyšlo poslat tam autobus na naftu.

jan

Tak trolejbusová trať tímto směrem (po dědinách a ještě ne uplně blízko) by asi v ČR neprošla, resp by opět za 20 let byla zrušena.

Romanero

Prosím, slovo lyžiny se píše s tvrdým Y 😮

Petr.R

romanero- má to vodou chlazený motor?

Petr.R

přečetl jsem si technický udaje a zdá se, že to je docela dobrý, bych řekl, že to má stopy solarisu aspoň ta kastla. Nemůžu najít kolik jich je vyrobených, nabízí ted předváděčku za 12tkč bez dph s dojezdem 130km a s topením 70km.