V Ostravě vyjedou poprvé doubledeckery na linku, kvůli které se kupovaly

Dvoupodlažní autobus Scania pro Dopravní podnik Ostrava. Foto: DPODvoupodlažní autobus Scania pro Dopravní podnik Ostrava. Foto: DPO

Autobusy budou jezdit v půlhodinovém intervalu.

36 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiri

Linka cislo 88 bude jiste velmi vyhledavana zidovskou minoritou, jelikoz ve vyspelych firmach po zbytku evropy takove linky moc nejsou 🙂 Hlavne ze se zrusily papirove jizdenky v ramci akce pezpapirova mhd a misto nich se pouzivaji karticky hadejte z ceho – PAPIROVE. Nebo pry bezdieselova doprava a dieslovy autobus potkate do 10 minut, kdyz se postavite na rusnejsi krizovatku…
Holt se poznaji odbornici na dopravu. Ne jen absolutni nekompetence, ale poslednich par let uz i lzi na kazdem rohu a pak se jeste divi, ze jim to lidi ignoruji a radeji jedou autem…

sterndestodes

Důležité je zajistit přípoj na linku 14

Hynek

Celá ta kampaň na autobusy na cokoliv jiného než naftu je velmi trapná. Nikoho to v podstatě nezajímá, protože důležité je dojet bezpečně a na čas a celkově, aby byly spoje v časy, kdy je to potřeba. Takže se vyhodily prachy z okna, ale hlavně, že řidičům vyplácení odměn za úspory posouvají z důvodu covidu. Opravdu šaškárna toto… Mimochodem autobusy na CNG místo nafty to ovzduší v Ostravě nevytrhnou.

Dopravak

Škoda, že tu není pan Morys, ten by nám vysvětlil, že MHD není vůbec o nabídce spojů, ale o možnosti připojení k WiFi, úžasnému PR a starostech cestujícího, který si bude vybírat podle toho, na co dané vozidlo jede…..(celkem by mě zajímal rozdíl, jak by se lidi rozhodli, mezi zpožděným busem na vodík co hodinu a na čas co 15´jedoucím buse třeba na pohon limonádou…:-) )

Adrian

Zase Opava koupi šumky autobusy SOR bože fakt mohla koupit Solaris Urbino 12 IV CNG

Kevis

Ono to je holt o financích. Lepší autobus za málo peněz holt nemůžete mít. Ale někde jsem slyšel, že se blýská na lepší časy. Prý už SOR dokáže vyrobit z 50 kusů jeden dobrý. 😀

Kevis

Ještě něco napíšu. Vy tu kritizujte řidiče,jak se chovají. Nic vám v tom nebrání, pokud vyhovuje váš zdravotní stav,to jít dělat. Je to snadné. Uděláte si rekvalifikaci z osobáku na autobus, upíšete se na několik let a pokud vůbec by jste dokázali projít dost náročnými psychotesty, což u plno z vás o tom pochybuji, můžete jezdit. A pak uvidíme,jak se budete chovat vy. DPO přijímá pořád, jelikož právě ti slušní utíkají odsud za lepšími podmínkami. Ale vy raději budete psát, že paní řidička buzeruje lidi, protože po vás vlastně chce jen,aby jste dodržovali přepravní podmínky,ke kterým se zavazuje každý cestující… Číst vice »

Kevis

A uvedu i příklad. Vyjížděl jsem z točny a cestující mi stáli až u předních dveří, přitom vzadu poloprázdné. Poprosil jsem slušně cestující,aby se posunuli, že potřebuji vidět vpravo do okna. Nic, stáli dál jak přilepení. Nerozčiloval jsem se. Chcipnul jsem motor a stál na výjezdu 3 minuty, než jim to došlo. Díky tomu jsem chytil zpoždění a ujely jim přípoje. A najednou to další dny fungovalo a nikdo mi nezavazel ve výhledu. Nebo jsem se jednou snažil dohnat zpoždění a v autobuse začal jeden řvát, že s tím jedu,jako bych to ukradl. Už jsem se nesnažil nic. Ubral jsem… Číst vice »

Dopravak

Když už jste u té slušnosti u ČSAD, tak tam v Karviné jezdili dva exoti, kteří když na ně člověk vytahl předplacenou ODIS jízdenku, tak velmi sprosté začli, že to je ***** na šalinu (asi původem brnaci) a že oni nejsou šalina, takže zaplatit nebo vystoupit….. Taky dobrý co? (PS vystoupit jsem se nenechal a platit taky ne, ale stalo je to 10min hovor s dispečinkem)

kakov

nebyli to důchodci? jedno jsem se na pokladně PMDP a.s. ptal paní na platnost slev a paní vypadala, jakoby o tarifu slyšela naposled za socialismu (stalo se to v roce 2019)…..

Jan T

Promiňte, ale taky dělám profesi, kde vstávám klidně ve dvě ráno, znám 16-i hodinové směny. Ale to přeci nejsou věci, které člověka opravňují k tomu chovat se neslušně.

kakov

zrovna tak Vám a ostatním řidičům, kteří tu brečíte, nikdo nezakazuje změnit zaměstnání…. najděte si práci, kde s lidmi nebudete přicházet do styku, když to psychicky nedáváte….

Kevis

Nevím,kolik vám je let. Ale měnit v 57 létech práci,to asi pro mně nebude snadné. Zvlášť, když prakticky celý život nedělám nic jiného, než řidiče autobusů. Takže praxe v jiném oboru nulová. O takové se určitě budou firmy rvát, když už v 50-ti se zaměstnavatelům zdá člověk starý a a odbývají je se slovy,my se vám ozveme. Krom toho nikdy v životě na mně nepřišla oprávněná stížnost kvůli chování. Ale 2x jsem v DPO lítal po policajtech kvůli smyšlenému zranění. To mně jen utvrdilo v tom,co se tam vozí. Jedno bylo, že jel cestující do práce a byl opilý. Jelikož… Číst vice »

Petr

Moc hezký poslední odstavec, škoda, že nemůžu dát víc lajků 🙂

svojsin

Znám jednu rodinu, kde se na svezení velice těší, jen tak pro příklad.
Podle čeho se teď pozná, že jsou k ničemu?
Jak dlouho už byly v provozu?

svojsin

To mělo být pro Lxxxx

Hynek

Kolikrát ročně s tím pojedou? Když už bylo takové nutkání spojit ty dvě oblasti turistickou linkou, kdy navíc ten autobus ignoruje místa, kudy cestující mohou do Ostravy přijet, tak by tam bohatě stačily klasické autobusy, případně článkové vozy. Ostrava fakt není takové terno, že byste se na ni musel koukat denně z horního patra takového autobusu, na to vám stačí výhled z jakéhokoliv běžnějšího autobusu.

Lxxxx

Místo těchhle dvou zbytečných doubledeckerů provozovaných na lince kterou nikdo nepotřebuje se mohlo koupit šest normálních vozů.

jkhggfd

…které taky nikdo nepotřebuje.

Hynek

To, jak je nikdo nepotřebuje, se můžete denně přesvědčit na linkách například jako 48 nebo 54 a dalších.

Konopníková

https://www.dpo.cz/soubory/spolecnost/vozy/scania-2decker.pdf

Počet stojících 0. Kde jste vzali těch 12 stojících? Navíc paní řidička jezdící na 78 buzeruje lidi, že nesmí stát…

Klimatizované spodní patro je hezká věc, ale pouze pro třináct lidí.

Dopravak

Jo, tak ono vůbec chování řidičů DPO je velice „kvalitní“. Ti slušní jsou bohužel velkou výjimkou. (Pan Morys nám ale jistě rad vysvětlí, že to není podstatné, že na MHD je nejpodstatnější WiFi a dementní kartičky)

Petr

Na MHD mít autobus, který nesmí přepravovat stojící cestující, je dost blbý nápad 🙂
Mimochodem, pokud je to tak, očekával bych přítomnost nějakého zařízení na sčítání nastupujících a vystupujících osob a online zobrazení u řidiče

Kevis

Ony některé autobusy v DPO takové zařízení mají. Jenže ty nikdy nedokáží přesně spočítat počet cestujících. Pokud jsou vážící, stačí třeba 5 otylých a hned to vypočte dle váhy, že jich tam je třeba 9. A ty s čidlami ve dveřích,ty počítaly ještě hůř. Nedokázaly najednou spočíst víc, než jednoho člověka, který prošel zrovna přes čidla. Pokud najednou do dveří vlezli 2, už to čidla nezvládly. Mi se stalo, že jsem přijel na konečnou s prázdným autobusem a tvrdilo mi to, že mám ve voze ještě 7 cestujících. Když jsme u šéfů začali kritizovat, že to špatně počítá,tak nám to… Číst vice »

Kevis

Proč má být jen slušné chování řidičů? Až se začnou chovat slušně cestující a ne často jako hovada,pak můžete chtít i po dalších, ať se chovají slušně. Jezdil jsem v DPO 18 a třičtvrtě roku,tak vím co píšu. Utekl jsem raději z tohoto podniku a věřte, že je hrozně velký rozdíl mezi cestujícími v DPO a těmi,co nyní vozím v ČSAD. A nic vám nebrání,aby jste si tuto práci vyzkoušel. Pak třeba uznáte, že jsem měl pravdu. Kolikrát jste v DPO zažil aby cestující při nastoupení slušně pozdravil? Já to v ČSAD zažívám denně na každém spojí u většiny cestujících.… Číst vice »

PetrM

cože? 😀 vy když v brně nastoupíte do šaliny, tak taky zdravíte řidiče?

Kevis

Tady někdo snad píše o brněnských tramvajích?

kakov

zajímavá teorie, protože se některý cestující chovají špatně, opravňuje to řidiče chovat se ke všem cestujícím taky špatně, hmmm…..

martin749

Ale aby se mohlo dávat, musí se i dostávat. Nehledě na to, že 99% cestujících je těch neslušných. Sice to většina z nich neřekne nahlas, ale stejně si myslí, že je řidičovou povinností jim umožňovat porušovat přepravní podmínky a ještě k nim být za to slušný. Stačí si projet stížnosti – většina je na téma „ten zmetek mi nedovolil porušit přepravní podmínky“.

kakov

trpíte jevem, který se nazývá sociální bublina, stížnostmi bych se neřídil, protože pak nevidíte, že mnohonásobně více lidí si nestěžovalo, získáváte falešné (rozuměj nepravdivé) pocity, které pak vyjadřujete nesmyslem o 99% neslušných,

řidičovou povinností by také mělo být slušné chování, mezi které patří i presumpce nevinny, pokud tak jako Vy někteří řidiči považují všechny cestující za „verbež to“ je v pořádku??

jak třeba vysvětlíte, chování jednoho řidiče, který stál dvě minuty na zastávce (nebylo to na konečné), aby pak následně naschvál zavřel jedné paní dveře před nosem a ujel? za to taky mohou cestující že??

martin749

Já nevím, ale základem slušného chování je dodržování pravidel. Jako například chodit včas – tedy nezdržovat ostatní dobíháním. Pozdravit při nástupu předem. Platit jízdné a nepoužívat několikrát označenou jízdenku. Nedělat ve voze nepořádek. A tak dále. To není sociální bublina, to je holé zhodnocení faktů. Takže pokud chtějí, aby se k nim řidiči chovali slušně, musí začít u sebe, protože nedávají dobrý příklad. Zvláště když chtějí švýcarskou kvalitu v balkánských podmínkách, tedy chtějí více než jsou ochotní dát. Ale to musíte vylézt ze své sociální bubliny, ve které si má řidič nechat všechno líbit a ještě za to poděkovat, aby… Číst vice »

kakov

však já netvrdím, že si má všechno nechat líbit, pro Vaší informaci, MHD používám denně a nic špatného z toho co popisujete nedělám, divné co??

sociální bublinu máte Vy, protože Vy všechny lidi házíte do jednoho pytle a to není fér!

mauriicio

Víte, jedna strana Vašeho tématu je placená, a druhá platí. Tím neříkám že snad cestující má právo dělat něco z toho, co vyjmenováváte, ale pokud sejete válku, nedivte se co sklízíte.

Kevis

Vy píšete,buzeruje lidi. Nejspíš se asi moc v zákonech nevyznáte. Asi vám nedochází, že pokud se tomu stojícímu něco stane,je to při vyšetřování velký problém, jelikož autobus není určen pro stojící cestující a ten řidič má díky tomu potíže. Svezte se někdy dálkovou linkou. Taky je tam povolena přeprava pouze pro sedící. Takže paní řidička pouze chrání sama sebe.
A to je přesně to,co jsem tu někde psal. Slušný člověk to pochopí a ti ostatní si stěžují na chování řidiče a přitom jsou o moc horší

Dopravak

Problém je v tom, jak se co řekne…. Jeden z příkladů….večer nástup dveřmi předem…..zima, silný déšť, doprovázel jsem babičku o holi, nesl ji tašky…. Řidič spustil neskutečný řev, jestli okamžitě neuvidí lístek, že okamžitě nás vyhodí….tak jsem se optal, že když jednou rukou držím babičku, druhou její tašky, tak ve které ruce mám mít Morysovo kartu abych se pípal…..ať vydrží než si sedne a pak vše dostane. ..opět rev, že proc neukazuje babička občánku a kdesi cosi…..prostě debil. Příklad dva z nedávné doby….kdy byla kvůli kovidu povinnost otevírat dveře…..stojím, koukám a nic. Az jak jsem začal gestikuloval co je, tak… Číst vice »

Josef Král

Doufám, že se podařilo do těchto vozů dát jiná sedadla, než ta dřevěná.