V Ostravě stihnou otevřít důležitou silnici do Vánoc. Na prodlouženou Rudnou vjedou řidiči 19. 12
Stavba silnice I/11 prodloužená Rudná. Foto: ŘSD
Řidiči v Ostravě se ještě do vánočních svátků dočkají jízdy po 414 metrů dlouhém úseku prodloužené Rudné. Na tiskové konferenci
Pokud se tu vytvořil tým lidí, kteří jsou schopni dotlačit dopravní stavbu do konce, navrhuji to v Moravskoslezském kraji rychle využít minimálně pro úsek Místecká III a dobudování ramp na křižovatce Místecká x Rudná. Pokud ještě nějaká energie zbyde, tak řešit úseku D1 – Hlučín. Rekonstrukce uzlu Ostrava má dle neustálého oddalování podle někoho zřejmě čas a plýtvat tam energií by už asi nebylo pro zainteresované únosné.
Ano, prodloužení Místecké teď řešíme s panem primátorem velmi intenzivně a povedlo se po více než 15 letech dohodnout s ŘSD technické řešení. Bude to něco jako průjezd Vídní – částečně zastřešené. Kreslí se a kreslí se.
Dobrá zpráva pro Ostravu a všechny její obyvatele. Snad to bude pro ŘSD poučením a bude lépe naslouchat místním obyvatelům a reflektovat na jejich potřeby. Škoda, že ty protihlukové stěny neudělali rovnou jak si to místní přáli. Bylo by fajn, kdyby se už nic takového neopakovalo a liniové stavby u nás rostly jak houby po děšti.
Aha ako rýchlo sa dá stavať, keď sa chce.
Bežné úseky diaľníc by sa mali stavať rok, maximálne 2. Nie 4. O rekonštrukciach ani nevravím.
Tyjo, ale to uz postavene bylo, oni tam snad jen natahovali asfalt, ta stavba de fakto postavena uz stala a jeji dokonceni branily prave ty spory
Myslím, že tu šlo jenom o to mít lidi a materiál. Zhotovitel se pojistil tím, že to uzavřel na rok. tedy mohlo se tam klidně půl roku čekat a pak to za měsíc udělat.
Je vidět, že nevíte, jak probíhají technologické postupy u stavby. Není problém, že se staví dálnice 3 roky, ale že ten úsek má jen 5 km.
Tak pokud se na sjezdu v Porubě pod nemocnicí a k tomu sjezdu za Globusem (kde se končí a sjíždí teď) dají nějaké zákazy pro nákladní dopravu tak to bude super. Mají tam snad být mýtné (co jsem zaregistroval info včera) tak ať to vesele neberou stále po 17. listopadu…
Ale uvidíme posléze realitu v Porubě, odlehčení to ale bude každopádně… 🙂
To je těžko uvěřitelné, že to stihli postavit za 3 měsíce. V každém případě, díky za to, takových zpráv v poslední době opravdu mnoho není.
Děkuji za velmi příjemný vánoční dárek.
Lepší než drátem do oka. To mne napadlo ihned po zachycení této informace. Raději nevědět, že to šlo dodělat dávno a levněji.
Neznám to tam, může mi proto někdo vysvětlit těch 414 m? Úsek je přece dlouhý několik kilometrů.
Zbytek byl hotový už déle. Zbývalo ale těch 414, na které nebylo stavební povolení.
Díky za vysvětlení, ale myslím, že věta „Řidiči v Ostravě se ještě do vánočních svátků dočkají jízdy po 414 metrů dlouhém úseku“ evokuje pocit, že se otevře právě 414 metrů. Nebo snad na otevření toho zbytku nečekají?
Velká část z toho je už otevřená.
To teda rozhodně není. Z prodloužené Rudné není otevřen žádný úsek. Velká část je dostavěna, ale není otevřena. Aby to celé mohlo být otevřeno, čekalo se na dostavění těch 414 metrů.
Úsek, který se bude otevírat, měří cca 5km, ale z toho je cca 4,5km již několik let dostavěno, chybělo jen těch zmiňovaných 414 m zhruba uprostřed.
Těch 400 metrů, které nebylo možno dostavět, ačkoli už byl dokončen celý úsek, včetně obou napojení na stávající komunikace, blokoval zprovoznění prodloužené Rudné, v podstatě jihozápadního obchvatu Poruby. Pro nás, kteří jsme tam museli jezdit, to bylo o to více frustrující, že oba hotové úseky byly v podstatě na dohled a nás roky čekaly 3 světelné křižovatky v Porubě, navíc neustále ucpané nebo od Opavy na Rudnou rychlejší průjezd kolem kolejí a za fakultkou s napojením na 17.listopadu u Domova sester.
Taky jsem netušil o co jde. Jak tak koukám na leteckou mapu (https://mapy.cz/s/fudokudade), tak jde fakt jen o kousek. Je to dost trapný, když to tak vidím 😉
O tomto sdružení koluje spousta fámů, ale pokud je to opravdu tak, jak se píše a sdružení šlo skutečně o podobu stěn, tak nechápu, proč se ŘSD nebylo schopno domluvit rovnou. Obchvat Přerova je to samé v bledě modrém. ŘSD arogantně razí svou, jedinou správnou variantu a pak se diví, že se místní šprajcnou. Všichni vesměs nadávají na různé aktivisty, že blokují rozvoj dálnic, ale jestli ten zakopaný pes přece jenom nebude někde jinde…
Jj, principiálně to byly stěny a a lávka pro pěší. A nějaké finace, nicméně ty údajně nebyly nějaký zásadní problém. Nicméně lidi z ŘSD rozjelidobrý shitstorm , a lidi z toho sdružení jsou neustále vystavování různým slovním útokům a výhrůžkám, protože dlouho byl ten narativ v médiích hodná ŘSD A zlé sdružení..
Tak to nie je celkom pravda. Samozrejme, že všetky strany teraz budú hovoriť že problém bola len lávka a protihlukové steny, ale výšku finančnej kompenzácie pre istotu aj tak nezverejnili.
O skutočnej finančnej kompenzácii, či už priamej, alebo nepriamej skrz neďaleký Skalka Family Park, sa možno v budúcnosti ešte dozvieme. A možno to bude mať aj kriminálnu dohru.
Proto říkám, že nevím, co bylo v pozadí. Na druhou stranu, pokud mi někdo chce postavit vedle baráku dálnici, tak bych taky očekával, že se to nějakým způsobem kompenzuje. Přesně jako v případě D1 u Dluhonic, kde má stát dálnice kousek od návsi. Podle článku v Respektu tady nebylo ŘSD změnit trasování, aby se dálnice dostala dále od vesnice, ale zároveň není ani ochotna nějak kompenzovat znehodnocení pozemků místních. To se jim pak nemůžeme příliš divit, že využijí všechny možnosti včetně obstrukcí, jak stavbu zablokovat.
https://www.respekt.cz/tydenik/2019/31/dalnice-ceska-jizda
Něco mi říká, že když si někdo postaví dům v místě, kde už přes 50 let je v územním planu nakreslená dálnice, nemělo by ho moc překvapit, když tu dálnici opravdu začnou stavět.
Pokud někdo vědomě postaví dům tam, kde se plánuje stavět dálnice, tak samozřejmě na žádné odškodnění nárok mít nemá. Neznám takhle do detailu případ Rudné, ale v případě Dluhonic se jedná a starou zástavbu, takže tam se zřejmě o žádné spekulace nejedná. „Lidé z Ředitelství silnic a dálnic ČR nejsou vstřícní, mají svoje předpisy a podle nich jedou. Neudělají nic nad to, na nic se neohlíží a Dluhonice obětovali.“ Tím, jak jejich verdikt dopadne na životní styl a na majetek místních, se šéfové ŘSD nezabývali: vykoupili jen trojici domů stojících přímo v trase dálnice, osud dalších, které dálnice těsně mine,… Číst vice »
D46 vede v Prostějově 200m od Sídliště svornosti v místní části Vrahovice. Predesilam, že přes tuto dálnici, která je ekvivalent nedostavěné D1 a jede po ní veškerý tranzit POL-RAK atp. A teď mi řekněte jestli si myslíte, že se těch obyvatel v r. 88 šel někdo zeptat..V PV nám tato dálnice vede městem.
Tahle pasáž vystihuje ŘSD poměrně výstižně. Pokud stejně postupovali v případně rudné, tak se pak nemůžeme divit, že stavba dálnic takhle trvá. Místní totiž vytušili, že je to jejich poslední šance, jak se bránit. „Dlouhé roky dáváme různé připomínky – k posudku EIA, k územním plánům, nikdo na ně ale nereagoval, prostě to nakreslili a nic měnit nechtěli,“ říká bývalý starosta Dluhonic Pavel Ježík. „Lidé z Ředitelství silnic a dálnic ČR nejsou vstřícní, mají svoje předpisy a podle nich jedou. Neudělají nic nad to, na nic se neohlíží a Dluhonice obětovali.“ Tím, jak jejich verdikt dopadne na životní styl a… Číst vice »
Klasika – použijeme citaci jen jedné strany „sporu“, že. Panu Ježíkovi jde právě o JEHO pozemek, respektive pozemek a dům JEHO sestry, ne o nějaké Dluhonice, kde ho mimochodem sesadili (resp. zvolili jiné vedení, které už dálnici nebrání). A ŘSD je státní firma, nemůže vykupovat v okolí několika kilometrů. Od toho se jednalo a jedná právě o těch kompenzacích – s vládou a Přerovem.
Tak já jsem slyšel něco, že původně chtěli 8 milionů a nakonec to skončilo na 25 milionech, což mi přijde adekvátní za to, jak z nich udělali totální špínu, svolávali jim demonstrace před domem a tak podobně. Ale ty částky jsou jen JPP, vůbec netuším jestli je to jenom pro Richtára, nebo pro celé sdružení , ani jestli je to pravda. Nicméně, v mometně, kdy ŘSD kývla na protihlukové stěny a lávku, tak najednou to šlo, což napovídá tomu, že peníze nebyl nejzásadnější problém. lae je to spekulace, nejsem na tom nijak interesovaný, kromě toho, že bydlím v Porubě. Navíc… Číst vice »
Skvělá zpráva ! Ostrava je kraj razovity. Místo roku to mají postaveno za 4 měsíce. Zbytek republiky by se měl učit a hlavně isnpirovat. Když se chce, tak to jde !
Doufejme, že tam nějaký příslušník razoviteho lidu zase nenacpal nějakou hydrofilní strusku do podloží :-).
Volejte sláva a tři dny se radujte :o) Jsem zvědavý, co to udělá s Porubou a ul. 17.listopadu.
Určitě minimálně nějaké zklidnění dopravy – snad 😀 🙂
No konečně to bude hotové. Konečně se dostanu rychleji do Opavy a nebudu muset jet přes Porubu.