V Ostravě školí řidiče tramvají nový simulátor od Stadleru
Simulátor tramvaje. Foto: DPO
Nové zařízení je v Česku unikátní, věrně simuluje reálný provoz včetně pohybu tramvaje či zvuku.
Nové zařízení je v Česku unikátní, věrně simuluje reálný provoz včetně pohybu tramvaje či zvuku.
Polovicni cena nez CD simulator, ktery je staticky, hmmm.
Praha by se mohla inspirovat. Ale real tram je real tram.
Grafika je sice 4K, ale modely jak z nějaké devadesátkové hry. 🙂
A ta kastle je správně švihlá. 🙂
Simulátor letadla také vypadá podobně, ne jak letadlo. Někdo je švihlej….
Ani jedno.
Nikde nevidím, zda budou pronajímat čas na simulátoru pro jiné DP, ekonomicky by to dávalo smysl.
Ekonomicky to by zas nedávalo smysl pro ty jiné podniky. Zaplatit cestu (žádný DP provozující tramvaje není co by kamenem dohodil), zaplatit simulátor, zaplatit plat žákovi…
Tohle beru. Jedna správná natrénovaná reakce ve správný čas dokáže odvrátti škodu v řádech miliónů. Jen se nikdy neuvidí, že se to zaplatilo x-krát.
A nakonec… vždycky to můžou nabídnout jinému DP.
Asi nebude existovat možnost si ho vyzkoušet mimo DPO, co?
„Budovy a silnice jsou zpracovány ve velkém stupni vykreslení“… Tak proč ta fotka ukazuje grafiku z 90. let. Doporučil bych autorům této věty podívat se například na hru Assetto Corsa, jak vypadá vypadá v 21. století grafika simulátoru. K čemu je dobrý 4K rolišení, když ty textury jsou optimalizovaný tak na VGA rozlišení.
Jinak simulátor kvituji, ale nepoužíval bych tak silná slova, s tou fotkou to působí jak pěst na oko.
Tak dobré simulátory z pohledu grafiky obvykle nebývají nic moc, protože to u nich nehraje až zase tak zásadní roli. Samozřejmě velkohubé řeči o grafické kvalitě tohoto simulátoru zcela nekorespondují s úvodním fotem.
to bude patrně protože to prohlášení dělal úředník, který patrně nikdy neviděl moderní hru/simulátor. Jeho odhad kvality grafiky se tak zakládá čistě na srovní s grafikou solitaire.
Kvalitou mi to přijde jako Operace Flashpoint. Což teda nejsou devadesátky.
Problém je cena. Zaměstnejte 10 grafiků a 5 programátorů pro 1 zakázku. Her se prodají desítky tisíc kusů, tam se to schová. Prostě vzali 3D data od seznamu, google, kohokoliv a osekali rozlišení, aby se to vešlo na disk.
PS: Která hra má tak velký herní svět, že bude trvat 3-4 hodiny, než ho člověk přejde pěšky?
Pane Kocurku, která hra má *takhle* velký svět? No, dnes už opravdu leckterá: https://en.wikipedia.org/wiki/Open_world
Samostatnou kapitolu tvoří samozřejmě i železničních simulátory (hry). Např. https://store.steampowered.com/app/861889/Train_Simulator_LGV_RhneAlpes__Mditerrane_Route_Extension_AddOn/
To máte bratru 280 km vzdušnou čarou (jedná se o jednu vygenerovanou mapu, žádné „loadingy“ mezi levely). No a pěšky? Podle map.cz prý 86 hodin. Nemáte zač, příště už budete vědět lépe.
O zaměstnaných graficích a tak se s Vámi samozřejmě nedohaduji, ale velké světy dnes už ve hrách opravdu nejsou nic výjimečného.
Zrovna včera vyšlo DLC s TGV pro novější generaci toho simulátoru, kde je grafika ještě mnohem lepší https://store.steampowered.com/app/1418842/Train_Sim_World_2_LGV_Mditerrane_Marseille__Avignon_Route_AddOn/
Tak ono se to cacheuje postupně . 🙂
Jak chcete porovnávat pane O.K. 280 km vlakem, kde se renderují neurčitá poleloukylesylány s modelováním městské tramvajové sítě? plácnout ornou a kus trávy nebo lesa umí asi každý. Tohle je napodobení města a funkce tramvaje. Pan Kocurek bude mít pravdu. Kolik se prodá her, toto je ojedinělá zákázka – ne na hraní.
I ten starší Tran Simulator i novější Train Sim World vypadají dost dobře (a podstatně líp než ten simulátor na obrázku v článku) jak přirychlosti 5 km/h, tak i 280 km/h.
Proč furt motáte dohromady hru, i když je to simulátor, kde nároky na shodu s realitou jsou nulové, se simulátorem reálné tramvajové sítě ve reálném městě?
Pěkné zařízení. Naštěstí to není 4DX. Taková simulace poruchy výhybky v průtrži mračen by nemusela být vůbec příjemná 😉
To se dá zařídit jednouše: Zajdete mezi Baníkovce a zařvete SPARTÁÁÁ. Strkanici máte zajištěnou 😉
spíš bude pít brčkem polívku
Radost pozorovat činnost DPO, jen tak dál.
Jj, to není jak moje autoškola, hned první den hups do provozu.
„Kolikátou jízdu máš?“
„První.“
„Tak jeď jako sedumnáctka na Dubinu!“
První jízda na trenažéru by sotva byla nezapomenutelná tak jako poprvé venku v odpolední špičce s dvojčetem zrychlových T3. 🙂