V Ostravě se lidé složili na zachování dočasné pěší zóny, městský obvod letos odmítl opakované přeznačení podpořit

Havlíčkovo nábřeží v centru Ostravy. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch OčadlýHavlíčkovo nábřeží v centru Ostravy. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý

V minulosti přehlížená část Ostravy se za poslední roky stala vyhledávaným místem k trávení volného času.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Osamělý Vlk

Bych v Praze navrhoval podobně uzavřít jednu ulici před Wilsonovým nádražím, před historickou budovou, pokud možno natrvalo.

Petr

„Nábřeží sice údajně není možné přetvořit na pěší zónu…“
Dělají jako kdyby chtěli uzavřít Místeckou výpadovku.

Libcha

Co přesně znamená, že ulici není možné trvale přeměnit na pěší zónu? Lidí to chtějí, podnikatelé to chtějí, ale nějaký tajemný element brání pokroku?

Zbyněk

Ten element je jednoduchý – nikdo neřešil stálou organizaci dopravy v oblasti v pracovní týden, aby to nepřineslo více škod než užitku 🙂

Zbyněk

Jen pro upřesnění, já to neobhajuju, jen říkám, že pokud by to měla být trvalá změna, musel by se někdo zabývat něčím typu územní studie a organizací dopravy v celém okolí, což taky není zadarmo a možná proto to nikdo nedělal.

johny

Rozumím, jak to myslíte. Přesto se neubráním shrnutí: nikdo to nedělal, nikdo to neřešil, ale ten závěr, že to nejde, už žije svým životem 😀

Osamělý Vlk

Politici. Kdyby Praha 1 neměla tak blbé vedení, tak by nebyl vůbec problém okamžitě uzavřít pro automobily Smetanovo nábřeží a Malou Stranu. V Ostravě velmi pravděpodobně mají něco podobného.

Dominik

Podle zdrojů „jedna paní povídala“ tam nedávno dokončili přestavbu a rozsáhlou rekonstrukci silniční infrastruktury a pěší zóna by musela mít cestu ve stejné úrovni jako jsou obrubníky, takže by to museli rozkopat znovu.

Jméno.m

Hrstka lidí to chce. Uřvaná hrstka. A evidentně při penězích, když má na takové kokotiny.

johny

Jestli je to hrstka, tak to budete mít o to snadnější je přesvědčit, aby ty prachy dali příště vám

Změna je za rohem

Ale, ale bez aut by to úplně umřelo a nebylo by tam ani živáčka. Nemůžete zavádět zóny bez našich plechových miláčků. Co bychom si počali, vždyť bychom museli chodit nebo jezdit na kole a to by nás zbavovalo našich tukových zásob. Bůůů bééééé

Martin H.

Věděl by někdo z diskutujících jestli 15000 Kč/víkend za dočasné dopravní značky je moc nebo málo?
Navíc když je to 11x za sebou?
A šlo by tam dát na léto značku „zákaz od pátku do neděle“ aby to nemuseli každý týden předělávat?

Jan T.

A přitom by stačilo pár dobrovolníků, kteří by tam značky a zátarasy navozili a přelepili ty stávající, samozřejmě za dozoru nebo s kontrolou od dopravní policie.

Martin H.

Díky za to upřesnění. Já si myslím že 15tis. je prostě uměle navýšená cena od MOaP a někdo by se na to měl taky podívat jestli je to OK. Proč to musí dělat firma kterou vybere MOaP, když by se našli dobrovolníci. Jejich případný „dozor“ by byl levnější.
Tuším že to není jen tak, proto diskutuji.

Jan L.

Myslet znamená hov.. vědět.
Nejprve si zjistit informace a až pak diskutovat a dělat závěry. Nikoli naopak.

Jarek

Je dobře, že podobné aktivistické akce si budou platit ti kdo to chtějí ze svého. Jelikož v centru Ostravy je možnost využití celé pěší zóny, která je v podstatě díky OC Karolina a trojhalí mrtvá tak jako občan se nechci podílet na podobných pochybných aktivitách. Nehledě na prznění češtiny podobnými výrazy jako crowdfundingovém atd. Na druhou stranu je dobře, že město podporuje aktivity např. na Slezsko Ostravském hradě.

jal

Vy jste asi v centru dlouho nebyl, že. Mrtvo vypadá jinak…

V minulosti se s tou ulicí počítalo pro trolejbusovou trať. Nebo možná stále počítá. Pěší zóna tam není moc dobrý nápad, když je tam cyklostezka, chodník a další je po břehu Ostravice a dnešní mírný provoz aut (případně MHD) nebrání chodcům ani cyklistům v pohybu po nábřeží.