V Ostravě se lidé složili na zachování dočasné pěší zóny, městský obvod letos odmítl opakované přeznačení podpořit
Havlíčkovo nábřeží v centru Ostravy. Foto: Zdopravy.cz / Vojtěch Očadlý
V minulosti přehlížená část Ostravy se za poslední roky stala vyhledávaným místem k trávení volného času.
Bych v Praze navrhoval podobně uzavřít jednu ulici před Wilsonovým nádražím, před historickou budovou, pokud možno natrvalo.
„Nábřeží sice údajně není možné přetvořit na pěší zónu…“
Dělají jako kdyby chtěli uzavřít Místeckou výpadovku.
Co přesně znamená, že ulici není možné trvale přeměnit na pěší zónu? Lidí to chtějí, podnikatelé to chtějí, ale nějaký tajemný element brání pokroku?
Ten element je jednoduchý – nikdo neřešil stálou organizaci dopravy v oblasti v pracovní týden, aby to nepřineslo více škod než užitku 🙂
Jen pro upřesnění, já to neobhajuju, jen říkám, že pokud by to měla být trvalá změna, musel by se někdo zabývat něčím typu územní studie a organizací dopravy v celém okolí, což taky není zadarmo a možná proto to nikdo nedělal.
Rozumím, jak to myslíte. Přesto se neubráním shrnutí: nikdo to nedělal, nikdo to neřešil, ale ten závěr, že to nejde, už žije svým životem 😀
Politici. Kdyby Praha 1 neměla tak blbé vedení, tak by nebyl vůbec problém okamžitě uzavřít pro automobily Smetanovo nábřeží a Malou Stranu. V Ostravě velmi pravděpodobně mají něco podobného.
Podle zdrojů „jedna paní povídala“ tam nedávno dokončili přestavbu a rozsáhlou rekonstrukci silniční infrastruktury a pěší zóna by musela mít cestu ve stejné úrovni jako jsou obrubníky, takže by to museli rozkopat znovu.
Hrstka lidí to chce. Uřvaná hrstka. A evidentně při penězích, když má na takové kokotiny.
Jestli je to hrstka, tak to budete mít o to snadnější je přesvědčit, aby ty prachy dali příště vám
Ale, ale bez aut by to úplně umřelo a nebylo by tam ani živáčka. Nemůžete zavádět zóny bez našich plechových miláčků. Co bychom si počali, vždyť bychom museli chodit nebo jezdit na kole a to by nás zbavovalo našich tukových zásob. Bůůů bééééé
Věděl by někdo z diskutujících jestli 15000 Kč/víkend za dočasné dopravní značky je moc nebo málo?
Navíc když je to 11x za sebou?
A šlo by tam dát na léto značku „zákaz od pátku do neděle“ aby to nemuseli každý týden předělávat?
Jen doplním z informací ze sbírky: „Tato služba stojí necelých 15tis. bez DPH na 1 víkend. Celkově je třeba za tuto službu uhradit cca 160tis. bez DPH (200tis. s náklady na tuto kampaň), což vystačí na 11 letních víkendových uzavírek. Jde o zaplacení služby externí firmy, kterou poptaly Technické služy MOaP. Služba obsahuje na každý víkend: – výjezd v pátek na 17h. Vyvezení značek, jejich rozmístění. Přeznačení stávajících značek (přeškrtnutí). Rozmístění stojanů se světly a zátaras. – výjezd v neděli 20-22h. Uvedení do původního stavu Celkem je v návrhu faktury 83 materiálových položek, které se převážejí (značení, sloupky, atd.) a… Číst vice »
A přitom by stačilo pár dobrovolníků, kteří by tam značky a zátarasy navozili a přelepili ty stávající, samozřejmě za dozoru nebo s kontrolou od dopravní policie.
Díky za to upřesnění. Já si myslím že 15tis. je prostě uměle navýšená cena od MOaP a někdo by se na to měl taky podívat jestli je to OK. Proč to musí dělat firma kterou vybere MOaP, když by se našli dobrovolníci. Jejich případný „dozor“ by byl levnější.
Tuším že to není jen tak, proto diskutuji.
Myslet znamená hov.. vědět.
Nejprve si zjistit informace a až pak diskutovat a dělat závěry. Nikoli naopak.
Je dobře, že podobné aktivistické akce si budou platit ti kdo to chtějí ze svého. Jelikož v centru Ostravy je možnost využití celé pěší zóny, která je v podstatě díky OC Karolina a trojhalí mrtvá tak jako občan se nechci podílet na podobných pochybných aktivitách. Nehledě na prznění češtiny podobnými výrazy jako crowdfundingovém atd. Na druhou stranu je dobře, že město podporuje aktivity např. na Slezsko Ostravském hradě.
Vy jste asi v centru dlouho nebyl, že. Mrtvo vypadá jinak…
V minulosti se s tou ulicí počítalo pro trolejbusovou trať. Nebo možná stále počítá. Pěší zóna tam není moc dobrý nápad, když je tam cyklostezka, chodník a další je po břehu Ostravice a dnešní mírný provoz aut (případně MHD) nebrání chodcům ani cyklistům v pohybu po nábřeží.